Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבוע עם פיאט 500 חדשה (עדכון 1000 ק"מ בעמוד 3 ו-5000 בעמוד 4)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

מכיוון שחברה שלי עוברת לירושלים ותתחיל לעשות נסיעות קצת ארוכות יותר, ההורים שלה רצו לקנות עבורה רכב יותר בטיחותי מה-C3 שנת 2003 שהייתה לה (ונמכרה בקלות יתירה לא מזמן). מכיוון שעבור החברה עיצוב משחק תפקיד משמעותי, כבר מההתחלה ננעלנו על כמה מכוניות שמצאו חן בעיניה - מאזדה 2, פורד פיאסטה, סוזוקי סוויפט וכמובן - פיאט 500. האמת היא, שעוד כשהבאתי לה מאיטליה דגם קטן של 500 בצבע תכלת לפני שנתיים היא התאהבה מיד. מאז היא מספרת לי על כל 500 שהיא רואה ברחוב... השיא היה כשלפני כמה חודשים קנתה אחת השכנות שלי 500 אדומה יפיפיה, ואז נפל הפור - נלך לעשות נסיעת מבחן.

 

אז נסענו לירושלים ובחזרה בדגם ה-1.4 האוטומטי. לאחר שעה של התפעלות על העיצוב הפנימי ביקשתי ממנה להתחיל לשים לב לפרטים ומהר מאוד היא הבינה שהתיבה הרובוטית זה לא מה שהיא רגילה אליו עד כה. עוד משהו שהפריע היה גג השמש הגדול שהכיסוי שלו מחורר וכך יותר מדי שמש חמה נכנסת ופוגעת בקרקפת. מיותר לגמרי עבורה.

בעליות לירושלים היא התלוננה שהגיר "משתגע", עד שהנחיתי אותה להעביר בעצמה, ואז זה היה קל יותר. בירידות היא כבר העבירה בעצמה די בקלות.

 

אחרי הנסיעה ישבנו עם סוכן המכירות צחי והתמקדנו במבצע שהיה אז - מימון ללא ריבית. כלומר כ-35000 שקלים מראש, 1000 כל חודש ל-3 שנים והיתרה בתוך התקופה, כשסה"כ משלמים את מחיר הרכב ולא יותר - חיסכון של כ-7500 שקלים. מכיוון שלצערי הרב משפחתה איננה מיליונרית, מימון היה חיוני להשלמת העסקה.

 

במקביל מצאנו 500 ירוקה יפיפיה בטריידמוביל, שנה על הכביש, אבל המימון היה פחות טוב ונותרה רק שנת אחריות אחת. אז הסתבר שפיאט עוברת ל-3 שנות אחריות ושיש מבצע חדש עם כל מיני הטבות. המבצע החדש התברר כלא אטרקטיבי כיוון שחלק מההטבות שלו לא דיברו אלינו (מחירון לרכב הישן - בפועל הציעו 5 מתחת, מחירון לרכב החדש בעוד 2-3 שנים - אבל רק בקניית פיאט חדשה) וחלק מהן לא היו שוות הרבה כסף (טיפולים חינם ל-3 שנים - בפועל רק טיפול קטן אחד ו-18 שטיפות חינם - שווי של כמה מאות שקלים בלבד).

 

בזכות השקט הנפשי של ה-3 שנים אחריות ובגלל מבצע המימון הוחלט ללכת על חדשה, בידיעה שזה יעלה 5000-10000 שקלים יותר לאורך 3 שנים מהמשומשת. הצבע הנבחר היה התכלת שהיה באולם התצוגה ונראה באמת מהמם.

 

הרכב הגיע לפני שבוע ובאור הנאון של אולם המסירות היינו בטוחים שמישהו עבד עלינו ונתן לנו אוטו לבן. מסתבר שהתכלת כל כך בהיר שבחושך או באור לא טבעי הוא נראה כמעט לבן. באור יום, ובמיוחד כשהשמש לא בדיוק עליו, הוא תכלת כמעט כמו השמיים. הנה לדוגמא:

fiat-500-24-02-08.jpg

אפשר לראות שהאוטו תכול, אבל במקומות שהשמש חזקה הוא כמעט לבן.

 

ה-1.4 לא רק חזק יותר מה-1.2 אלא גם מאובזר יותר, ומגיע בין השאר עם חישוקים יפיפיים, שליטה מההגה על המערכת וגם blue & me, שזה דיבורית מובנית, שקע USB ועוד כמה דברים. מלבד העובדה שהיא מדברת רק אנגלית, המערכת עובדת מצוין.

האוטו חזק משמעותית מה-C3 1.4 שהייתה לה, מרגיש יותר בטוח על הכביש המהיר ובעיקר בסיבובים - חשוב בנסיעות לירושלים.

רמת הבטיחות מצוינת (7 כריות, 5 כוכבי ריסוק, בקרות), נוחות הנסיעה סבירה (ב-C3 לא היה יותר טוב), בידוד הרעשים לא מרשים במיוחד בכביש המהיר (גם ב-C3 לא). המנוע רץ הרבה יותר טוב בסל"ד ובעצם הבעיה היחידה קשורה לתיבה - עד שהגיר הרובוטי עוזב את הקלאץ לוקח שנייה וחצי ולכן יש השתהות ביציאה מהמקום.

גילינו שנהיגה במצב Sפורט עדיפה פי כמה - גם המנוע מגיב יותר כי הוא מעביר הילוכים מאוחר יותר ותגובת הדוושה חדה יותר, וגם ההגה מתקשה ונותן יותר תחושת בטחון. לפני השימוש בספורט היא מאוד התלוננה על העברת ההילוכים בעיר. עם ספורט התלונות פסקו. עדיין המעבר מראשון לשני מטלטל מדי, אבל הלאה זה יותר טוב - גם אם לא חלק כמו אוטומט רגיל.

מבחינת עיצוב פנים יש כמה טאצ'ים גאוניים כמו הפלסטיק בצבע הרכב, המושבים עם שני הצבעים, הגימור של ההגה ולוח המחוונים. יש גם חסרונות - איכות חומרים בסיסית מדי בחלק מהמקומות, מגירות שמרגישות רעועות יחסית ואפילו שבירות. לא דיל ברייקר, אבל היו יכולים להשקיע קצת יותר.

 

אז מה יש לנו?

אוטו שנראה פשוט מצוין. בטוח, מנוע טוב, מרווח מספק לצרכים שלה, קל מאוד לחנייה והתנהלות עירונית, מאובזר, חסכוני וזול לאחזקה (טיפולים כל שנתיים, בין השאר).

חסרונות? השתהות ביציאה מהמקום בגיר הרובוטי, העברת הילוכים מטלטלת (מפריע בעיקר בראשון-שני, ניתן לפתור עם העברה ידנית), נסיעה קצת קופצנית ופלסטיקה רגישה בחלקה בתא הנוסעים.

 

יומיים אחרי שקיבלנו את האוטו אמרתי לה שאני מאוד שמח שהיא הלכה עם הלב ובחרה רכב שהיא אוהבת ולא סתם עגלה שתקח אותה מא' ל-ב'. אולי עכשיו היא קצת מבינה איך אני מרגיש כלפי האוטו שלי :wink:

כמובן שעם זה באות גם בעיות - פחד משריטות ומכות מעביר אותה על דעתה. אתם יודעים איזה סיפור זה למצוא חנייה שתמצא חן בעיניה? :lol:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כתיבה יפה וחוות דעת טובה של משתמש רגיל ללא צחצוחי לשון מקובלים של היגוי יתר, תת הגוי ועוד.

לדעתי, תיבת הילוכים ידנית משדרגת את הנהיגה לנהיגה ולא להסעת הרכב, מה גם שברוב המקרים, לטווח ארוך, נחסכות הבעיות של גיר רובוטי עם סולונואידים, מנגנון רבוטי, מחשב וכו'.

אני לא מתכוון להראות לאשתי את השרשור הזה כי היא גם תרצה כזה (בעצם היא רוצה בראבו חדשה אדומה).

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי ונהניתי לקרוא.

אני מאמין שחברה שלך תתרגל ותדע לתפעל את התיבה הרובוטית עם הזמן (או שהתיבה הרובוטית תתרגל אליה, אם היא "חכמה" כמו ה-AL4), מעניין שהתיבה לא הניאה את חברתך מלרכוש אותה - אני מניח שהיתרונות (והעיצוב) גברו על החסרון הספציפי הזה.

 

אין לי ספק שלאישתי יהיה אוטו כזה ברגע שהממון יאפשר - גם כי הוא מתאים לה בול מכל הבחינות וגם כי היא נדלקה עליו עוד כשהיינו ברומא לפני כ-3 שנים :-D

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי, אני יכול בקלות לצחצח את לשוני על היגויי יתר כאלו ואחרים - רק לא בהקשר של ה-500. עד עכשיו לא הותר לי לנהוג בה לבדי, וכשהחברה באוטו אני אפילו לא יכול להשמיע ציוץ צמיגים קטן מבלי לספוג מבטים מזרי אימה:twisted:

 

אני מסכים איתך שבידני מדובר בחבילה פשוט מעולה. הבעיה היא שהחברה מוכנה רק לאוטומט, שכמובן גם מייקר את הסיפור. אני מעדיף לראות את היתרון שבאוטומט הזה - הגיר הרובוטי גם מאפשר שליטה טובה מאוד בהילוכים, גם חסכוני יותר וגם מנצל טוב יותר את כוח המנוע מגיר אוטומטי סטנדרטי. חבל רק שהוא לא כפול מצמדים...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אני חייב לציין שכשהתחלתי לקרוא הייתי בטוח שמגיע איזה "אבל",

אם בגלל התיאור של התיבה או גג השמש שהפריע לחברה.

אבל בסוף כן נרכש הרכב הספציפי .

האם תוכל לפרט מה גבר על כל השיקולים ? [אפילו אם רק עיצוב].

תודה .

טל.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם תוכל לפרט מה גבר על כל השיקולים ? [אפילו אם רק עיצוב].

תודה .

טל.

 

תראה, יש המון שיקולים בקניית רכב חדש. המטרה הראשונית היא לצמצם עד כמה שניתן את הבחירה. מראש הוחלט שמדובר במכונית קטנה כשהמטרה הראשונה היא בטיחות (דרישה של ההורים). אז מכונית כמו הסוויפט ירדה ונותרו מכוניות עם 5 כוכבים וציוד בטיחות מלא. כאן נכנסו שיקולים נוספים. למשל - פולו 1.2 TSI לא משכה ממש את העין והתחושה האישית שלי הייתה שהיא יקרה מדי (אפילו שהיא זולה מה-500 בסופו של דבר). פאביה 1.2 TSI ירדה גם בגלל העיצוב וגם בגלל ריבוי התלונות שאני קורא כאן על הפאביה - משהו שחברה שלי לא תוכל לעמוד בו.

פיאסטה מושכת אותי יותר מה-2, אבל חברה שלי העדיפה את העיצוב של המאזדה. נכון שהפיאסטה עדיפה במרבית המובנים וגם זולה יותר, אבל מבט במחירונים העלה שפיאסטה 2009 שווה פחות מ-2 שנת 2008, ועם כמה שזה עצוב - מדובר בירידת ערך די היסטרית (תרתי משמע).

זה לא שה-500 שומרת על ערכה באופן מדהים, אבל ממה שראיתי היא די ממוצעת במובן הזה ובראייה לטווח רחוק לדעתי לא יהיה מסובך למכור אותה בעוד 3-4 שנים.

 

כאן נכנס השיקול של העיצוב וביחד עם הבטיחות, הביצועים והאבזור - סגר את העסקה. הבהרתי לה היטב שהיא בעצם משלמת כאן פרמייה של עוד כ-10000 שקלים ביחס למתחרות בגלל העיצוב, אבל תנאי המימון וההבנה שכסף זה לא הכל בחיים וצריך גם ליהנות הם אלו שלדעתי איפשרו את הקנייה. חוצמזה, היא בדיוק סיימה לימודי משפטים בהצטיינות ומתחילה התמחות בירושלים, אז צריך לפנק אותה איכשהוא :wink: (ושוב, כל זה לא היה מתאפשר לולא אופציית המימון).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדשו ;-)

את ה C3 החדשה היא לא אהבה ? (ברמת היחס בין תמורה-מחיר-עיצוב ה C3 החדשה לא נופלת, לדעתי האישית, מה-500 ושאר המתחרות).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע ל-C3 - האמת היא שהיא לא הייתה במערכת השיקולים. אני חושב שהיא רצתה שינוי, מה גם שההורים שלה קצת התלוננו על שמירת הערך. בנוסף אני ישבתי ב-C3 במספר הזדמנויות (עוד לא נהגתי) וחזרתי כנראה לא נלהב מספיק. ב-500 הרבה יותר קל להתאהב :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל זאת, אני לא מסוגל לאהוב את המכונית הזאת. כל פעם שאני מסתכל עליה, אני נזכר שבעצם מדובר בפיאט פנדה יקרה מאוד. נכון, ה-500 יותר מאובזרת ויש לה עיצוב מוצלח יותר, אבל זה לא הופך אותה ל"מקסימה" בעיני. מקסימום צבועה. אני גם לא אוהב את תנוחת הנהיגה המוזרה ואת הגיר. 'צטער, לא אכפת לי שאפשר להעביר הילוכים באמצעות השליטה הידנית. או שעושים את זה טוב או שלא עושים בכלל.

 

אבל אי אפשר להכחיש שלא מדובר במכונית יחודית יותר ממכוניות מיני אחרות. ויש אנשים שזה כל מה שהם צריכים מהרכב שלהם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם שאני מסתכל עליה, אני נזכר שבעצם מדובר בפיאט פנדה יקרה מאוד. נכון, ה-500 יותר מאובזרת ויש לה עיצוב מוצלח יותר, אבל זה לא הופך אותה ל"מקסימה" בעיני. מקסימום צבועה. אני גם לא אוהב את תנוחת הנהיגה המוזרה ואת הגיר. 'צטער, לא אכפת לי שאפשר להעביר הילוכים באמצעות השליטה הידנית.

אבל אי אפשר להכחיש שלא מדובר במכונית יחודית יותר ממכוניות מיני אחרות. ויש אנשים שזה כל מה שהם צריכים מהרכב שלהם...

 

עיצוב, קל וחומר עיצוב בעל אג'נדה מוגדרת כרטרו, הוא עניין של טעם אישי. או שאוהבים או שלא - וזה לגיטימי.

 

הנקודה היא, ש-500 היא הרבה יותר מפנדה יקרה. תתחיל מהעובדה הפשוטה שהיא רחבה יותר - ושחלון שמאל אינו מלטף לך את הכתף דרך קבע. המשך באיכות החומרים, נוחות המושבים או הבטיחות הפסיבית העדיפה משמעותית. צא איתה לכביש - 500 נוסעת הרבה יותר טוב מפנדה, בכל אספקט דינמי שתבחר. פנדה היא תחבורה בסיסית זולה, חיננית משהו ולא רעה, אבל זהו. 500 היא מוצר מגובש שמרגיש בליגה אחרת.

 

ולרוני ובת זוגו, מזל טוב. אוהב את האוטו, אוהב גם את הצבע.

 

אפרופו הצבע, שמכונה בלעז כחול צ'ה צ'ה צ'ה(אני רציני), זהו אחד מצבעי הרטרו המקוריים עימם הוצגה ה-500 ב-2007 ושעדיין ניתן לבחירה. הכתום, החום והירוק המדהים יצאו מהקטלוג בתחילת 2009 לטובת...מספר גוונים של אפור.:x

גוון חדש של כחול הוצג כעת עם התמונות הרשמיות של הטווין אייר - וכולי תקוה שהוא לא יחליף את התכלת שלכם.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנ ירק לא הבנתי איך זו הבחירה ה"בטוחה" מכולן. בנסיעות לירושלים היא יכולה לקבל איזו נגיעה מאוטובוס חו"ח, ושם עשוי הגודל (כלומר ה"קוטן") לשחק משקל, ללא קשר לכוכבי הריסוק בציון היחסי לקטגוריה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנ ירק לא הבנתי איך זו הבחירה ה"בטוחה" מכולן. בנסיעות לירושלים היא יכולה לקבל איזו נגיעה מאוטובוס חו"ח, ושם עשוי הגודל (כלומר ה"קוטן") לשחק משקל, ללא קשר לכוכבי הריסוק בציון היחסי לקטגוריה.

 

נגיעה מאוטובוס או משאית תשפיע עליך גם בגולף, פאסאט או פייטון. אני רואה ב"קוטן" דווקא יתרון בטיחותי אקטיבי - יותר אפשרויות מילוט מרכב שעומד לפגוע בך.

 

ובכלל, נהגי אוטובוס מקצועיים, לפחות של החברות הגדולות, פחות מטרידים אותי מכל מיני עבמ"ים בפרייבטים שמקומם באוטובוס ולא מאחורי הגה כלשהו.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיצוב, קל וחומר עיצוב בעל אג'נדה מוגדרת כרטרו, הוא עניין של טעם אישי. או שאוהבים או שלא - וזה לגיטימי.

 

הנקודה היא, ש-500 היא הרבה יותר מפנדה יקרה. תתחיל מהעובדה הפשוטה שהיא רחבה יותר - ושחלון שמאל אינו מלטף לך את הכתף דרך קבע. המשך באיכות החומרים, נוחות המושבים או הבטיחות הפסיבית העדיפה משמעותית. צא איתה לכביש - 500 נוסעת הרבה יותר טוב מפנדה, בכל אספקט דינמי שתבחר. פנדה היא תחבורה בסיסית זולה, חיננית משהו ולא רעה, אבל זהו. 500 היא מוצר מגובש שמרגיש בליגה אחרת.

 

אין מחלוקת לגבי זה: כל מכונית - ועל אחת כמה וכמה מכונית שמוגדרת כאופנתית - היא עיניין של טעם וסדר עדיפויות. באותה מידה, בשביל ההודי הממוצע טאטא נאנו היא מכונית טובה ובשביל האמריקאי הממוצע היא מכסחת דשא.

 

גם אם ה-500 רחבה יותר - יצא לך לשבת במושבים האחוריים? בגרסאות הבסיס מדובר על ספסל של ממש (ב-500C דווקא היו מושבי עור נחמדים. יכול להיות שיש בגרסאות נוספות - אני מדבר מניסיון עם ה-1.2). דווקא מרחב הרגליים היה לא רע, אבל בלתי אפשרי היה לשבת על המושבים האלה לתקופה ממושכת. יותר מזה, ניסית לכוון את תנוחת הנהיגה? בלתי אפשרי להכניס לשם יד, ואני לא אוכל הרבה :roll:

 

מבחינה דינמית לא התרשמתי מה-500 (אבל אין לי איך להשוות אותה לפנדה כי לא נהגתי בה). יצא לי לנסוע עליה בעיקר בעיר ולא בדקתי את מגבלות האחיזה שלה. קודם כל, מפריע לי ההגה המצועצע שמרגיש כאילו הוא שוחה בחבילה של בלו-בנד שבילתה זמן-מה מחוץ למקרר. מפריעה לי תגובת הדוושה ההססנית והסינטית. מפריעה לי נוחות הנסיעה, שלא ממש הצליחה להרשים - גם בעיר. מפריעה לי התיבה הרובוטית שמציקה מאוד בנהיגה עירונית. במצב רגיל היא לא מורידה הילוכים, במצב ספורט היא לא מעלה.

 

קראו לי משעמם, צפוי או ישראלי - אני אעדיף לבחור בסופרמיני סטנדרטית במחיר הזה. וזאת עוד נקודה חשובה: המחיר של ה-500 מציב אותה מול מכוניות סופרמיני, כשבפועל - מבחינת שימושיות ומיצוב - מדובר במכונית מיני. אז ברור, על רטרו צריך לשלם, אבל בסה"כ מדובר במכונית יקרה מדי. חבל שקמור שחטו את המותג מיני בארץ, ושאין ל-500 תחרות אמיתית בטווח הגיוני (כן, הקופר יקרה יותר מה-500 גם באירופה, אבל לא בהפרש כזה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...