Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע התנהגות רכב לאחר הסבה לגיר רגיל (סיטרואן C5 HDI)


zolo74
שימו לב! השרשור הזה בן 3339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אני נוהג בסי 5 מוסבת לגיר רגיל על מנוע טורבו סולר.

מעבר לזה שזה תענוג בפני עצמו חיפשתי תשובה לשאלה שממש מציקה לי. כאשר אני לוחץ על הקלאצ׳ בין הילוך ראשון לשני, אפילו שעזבתי את הגז - הטורים עולים ויש מן "אובר גז" לשניה.

אתמול נפלתי על אתר אנגלי במקרה שעשו הסבה לbmw 330d לידני וביצעו שינוי הגדרות בecu לידני.

אז גם אני לא האדם ההכי טיפש ויש לי לקסיה וגישה לכל מקום אפשרי - חוץ מצריבת ecu. מבחינת bsi וכל ההגדרות הכל פיקס! אין שום תקלה ובמפרט הרכב רשום "ידני". הדבר היחיד שמזכיר לי שבעבר הרכב היה ידני זה נורת ה-"p" שדולקת. אז לעניינינו: החברים בפורום האנגלי ציינו בבירור שלאחר השינוי במחשב לידני הטורים נופלים מהר יותר - זה מאוד סיקרן אותי כי יש לי את אותה הבעיה.

הרכב הקודם שלי היה קסרה ידנית סולר והטורים לא ממשיכים לעלות אחרי שאני עוזב את הגז. לא רק זה - הייתי יכול ללחוץ רגעי על הגז ולעזוב והייתה תגובת מצערת מדוייקת תוך כדי נפילת טורים מיידית לאחר עזיבת הגז! אני רוצה ככה גם בסי 5. האם מישהו הסב בעבר רכבים אחרים לידני ונתקל בתופעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבדוק שזאת לא פעולה של המיקרו סוויץ' לתיאום מומנט במנוע במנועי דיזל מודרניים, ברגע שאתה לוחץ על הקלאץ'.

אמרת דבר מעניין. אילו היה לי קרוז קונטרול אז הגיוני שהיה לי מיקרו סוויץ׳ מתחת לפדל הקלאצ׳. יש שם מקום אבל לא הצלחתי להבין לאן זה מתחבר. המכונאי שעשה לי את ההסבה מעולם לא ראה כזה רכב ידני ולכן לא הכל ברור והגיוני.

באוטומט יש זוג מיקרו סוויצ׳ים מתחת לפדל הגז. אחד פותח ידית כדי שתוכל להוציא מפרקינק והשני לאורות הברקס.

ניסינו להפעיל כל אחד מהם כאילו נלחץ הקלאצ׳ וכלום.

 

לפי הפורום עם הב.מ.וו כנראה שאצתרך לגעת בwinols וecu.. לצערי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושכחתי לציין עוד עובדה: הגיר והקלאץ׳ לא מחוברים בשום דרך חשמלית לרכב פרט לאורות הרוורס כולל חיישני הרוורס המקוריים.

 

אני באמת צריך איזה תותח סיטרואן מטורף...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו היה לי קרוז קונטרול אז הגיוני שהיה לי מיקרו סוויץ׳ מתחת לפדל הקלאצ׳.

בתגובה הנ"ל התכוון המשורר להסביר לך שיש מיקרוסוויץ' לתיאום מומנט במנועי דיזל מדורניים, ואתה ענית לו על משהו אחר לגמרי.

 

בוא נחדד את העניין: בדגמים שהגיעו בלי בקרת שיוט (ברלינגו\פרטנר עם מערכת הזרקה של סימנס) *היו* בכולם מיקרוסוויץ' בדוושת המצמד, ולא היה להם ב-כ-ל-ל בקרת שיוט (כאן בארץ).

בנוסף, מחשב ניהול המנוע יודע להראות את הפרמטר של דוושת המצמד בקריאת נתונים\פרמטרים, כך שיש לו חשיבות גם מעבר לבקרת שיוט.

ייתכן ושם נעוצה חלק (אם בכלל) מהתופעה שאתה מתאר. לא הייתי מתחייב על זה, אבל זה שלב שכדאי לבדוק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתגובה הנ"ל התכוון המשורר להסביר לך שיש מיקרוסוויץ' לתיאום מומנט במנועי דיזל מדורניים, ואתה ענית לו על משהו אחר לגמרי.

 

בוא נחדד את העניין: בדגמים שהגיעו בלי בקרת שיוט (ברלינגו\פרטנר עם מערכת הזרקה של סימנס) *היו* בכולם מיקרוסוויץ' בדוושת המצמד, ולא היה להם ב-כ-ל-ל בקרת שיוט (כאן בארץ).

בנוסף, מחשב ניהול המנוע יודע להראות את הפרמטר של דוושת המצמד בקריאת נתונים\פרמטרים, כך שיש לו חשיבות גם מעבר לבקרת שיוט.

ייתכן ושם נעוצה חלק (אם בכלל) מהתופעה שאתה מתאר. לא הייתי מתחייב על זה, אבל זה שלב שכדאי לבדוק.

 

איציק

אוקיי.. מקבל את ההארה וההערה בחיוב.

לא ממש הבנתי על מה דובר.. מיקרו סוויץ׳ לתיאום מומנט..

 

בכל אופן, לעניות דעתי יש כנראה אמת מסויימת במילותיך. השאלה אם מישהו יכול לכוון / לעזור בסרטוט של הדברים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הסבה אתה חייב לעדכן את מחשב הרכב שמדובר בגיר ידני , ואם קיים מיקרו

סוויץ על הדוושה עלייך להתקין אותו תצטרך להיעזר בשרטוט החשמלי של הרכב

כדי לדעת לאן לחבר אותו .

עריכה אחרונה על ידי ronrobin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הסבה אתה חייב לעדכן את מחשב הרכב שמדובר בגיר ידני , ואם קיים מיקרו סוויץ על הדוושה עלייך להתקין אותו

תצטרך להיעזר בשרטוט החשמלי של הרכב כדי לדעת לאן לחבר אותו .

המחשב עודכן, בלקסיה אתה רואה בכל מקום שזה ידני ואין שום תקלה.

הדבר היחיד שנשאר זה המיקרו סוויץ׳.

אני יודע שסיטרואן לפחות מייצרים את כלל הרכבים בין אם דגם מפואר או פשוט עם אותם חוטים וצמות. הבעיה שאין שם שקע פנוי. מצאתי את החיבור באיביי נקרא: citroen c5 clutch switch.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המחשב עודכן אז מה שנשאר זה המיקרו סוויץ ולחבר אותו לפי השרטוטים תיעזר בלקסיה .

ראיתי שיש סרטוטים בסיסיים מאוד בלקסיה, לא מה שחיפשתי. אשמח אם מישהו יכול להשיג צילום מסך של SEDRE כי זה דורש חלונות xp וכאלו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.. מקבל את ההארה וההערה בחיוב.

לא ממש הבנתי על מה דובר.. מיקרו סוויץ׳ לתיאום מומנט..

 

בכל אופן, לעניות דעתי יש כנראה אמת מסויימת במילותיך. השאלה אם מישהו יכול לכוון / לעזור בסרטוט של הדברים?

 

מנועי דיזל מודרניים, במיוחד כאלה עם טורבו והזרקה במסילה משותפת, ידועים כחזקים (עתירי מומנט).

אי לכך - במעבר בין ההילוכים, על מנת לשכך ולהזיק פחות למצמד, תפקיד המיקרוסוויץ' הוא לדווח למחשב ניהול מנוע מתי אתה בעצם לוחץ על המצמד - והמערכת עצמה, באמצעות שינוי זמן ההזרקה של הסולר (ו/או צימצומו), גורמים להפחתת המומנט - ובכך קטן ה"אימפקט" שמקבל המצמד בשילוב להילוך הבא.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי דיזל מודרניים, במיוחד כאלה עם טורבו והזרקה במסילה משותפת, ידועים כחזקים (עתירי מומנט).

אי לכך - במעבר בין ההילוכים, על מנת לשכך ולהזיק פחות למצמד, תפקיד המיקרוסוויץ' הוא לדווח למחשב ניהול מנוע מתי אתה בעצם לוחץ על המצמד - והמערכת עצמה, באמצעות שינוי זמן ההזרקה של הסולר (ו/או צימצומו), גורמים להפחתת המומנט - ובכך קטן ה"אימפקט" שמקבל המצמד בשילוב להילוך הבא.

 

איציק

לפחות עכשיו אני בטוח שההשארה שלי נכונה, נשאר רק למצוא לאן זה הולך בחשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב שאתה בכיוון הנכון, עם כי לא הייתי בונה על זה ב 200% אבל זה הדבר היחידי שכרגע נראה הכי הגיוני.

 

המערכת הזרקה ברכב שלך היא של סימנס, כן ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב שאתה בכיוון הנכון, עם כי לא הייתי בונה על זה ב 200% אבל זה הדבר היחידי שכרגע נראה הכי הגיוני.

 

המערכת הזרקה ברכב שלך היא של סימנס, כן ?

110 סוסים בוש לדעתי, מה זה משנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...