Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 - מעבר לגיר רגיל


zolo74
שימו לב! השרשור הזה בן 3256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים יקרים שלום!

מזה כמה שנים שאני נוהג בדיזל בלבד ומאוד נהנה מהצריכה המזערית, קניתי לעצמי C5 שנת 2004 דיזל.

לצערי נוכחתי לדעת בתור אוהב צרפתיות שבC5 אין דבר כזה גיר רגיל.

יש לי אבא מכונאי פיג'ו סיטרואן לשעבר וגם אותו שיגעתי עם השאלה הזו.

אני רוצה להחליף לגיר רגיל, כולנו יודעים שיש 307 HDI עם גיר רגיל וכן XARA HDI גיר רגיל.

השאלה האם אפשר לשנות גם בC5 את הגיר ועם כן אזי איזה מתאים?

ונאמר לי גם שיש בעיה הקשורה למחשב, היא מעבר לחיווי של תקלת גיר? יכול להיות? לפי מה שאמרו אז ההזרקה משתגעת

לא ממש נשמע לי הגיוני אבל זה C5 אז הכל יכול להיות.

 

בברכה,

דניאל זולוטקו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה ניתוח מסובך שמצריך גם החלפת מע' דוושות עם הפעלת מצמד (קלאץ') ע"י כבל או הידראולית כפי שקיים בדגם הידני, החלפת גלגל תנופה למנוע, הוספת מע' מצמד, לפעמים גם החלפת מתנע (סטרטר), ביטול מחשב תיבת הילוכים והתקשורת ממנו ואליו ועוד צרות בלתי צפויות.

זה לא כדאי כלכלית וטכנית.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מכונית מודרנית קיימת תקשורת רציפה בין מחשב הגיר למחשב ניהול המנוע לטובת העברת הילוכים רגועה ונעימה.

בנוסף לרשימת הקניות הארוכה שציין רפי ידרש תכנות מחדש של מחשב המנוע - בהנחה שהחומרה זהה בדגמים הידניים והאוטומטיים (מה שלא מובטח).

 

בנוסף, ידית ההילוכים והקונסולה שסביבה לא ניתנת לרכישה בארץ (וכמובן לא לאיתור בפירוקיות) כיוון שמעולם לא יובאה לכאן C5 ידנית באופן סדיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ניתוח מסובך שמצריך גם החלפת מע' דוושות עם הפעלת מצמד (קלאץ') ע"י כבל או הידראולית כפי שקיים בדגם הידני, החלפת גלגל תנופה למנוע, הוספת מע' מצמד, לפעמים גם החלפת מתנע (סטרטר), ביטול מחשב תיבת הילוכים והתקשורת ממנו ואליו ועוד צרות בלתי צפויות.

זה לא כדאי כלכלית וטכנית.

בברכה - רפי לין :-)

 

רפי היקר, אני אשמח לחלוק עליך שכן הקטע הטכני לא יהיה יקר, מעניין אותי מה קורה עם הנושא האלקטרוני שכן יש מחשב גיר - ויהיה צורך בניתוקו, השאלה מה ההשלכות. בנוסף, מבחינת העלות אני רואה את זה מכמה זויות -

1. צריכת דלק הרבה יותר טובה (כבר משתלם)

2. האוטו ידוע בכך שהגיר שלו זה המחלה שלו - אני פותר זאת. (בעיה אחת פחות)

3. אני אישית מאוד אוהב את האוטו ורע לי עם העובדה שפעם ב.. צריך להחליף גיר - קלאצ' יהיה הרבה יותר זול להחליף מאשר גיר. ושלא לדבר על זה שאפילו מוסך מורשה לא יהיה חובה... (מאוד כלכלי)

 

אשמח לדעה יותר מדוייקת שכן המחיר שווה את התמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מכונית מודרנית קיימת תקשורת רציפה בין מחשב הגיר למחשב ניהול המנוע לטובת העברת הילוכים רגועה ונעימה.

בנוסף לרשימת הקניות הארוכה שציין רפי ידרש תכנות מחדש של מחשב המנוע - בהנחה שהחומרה זהה בדגמים הידניים והאוטומטיים (מה שלא מובטח).

 

בנוסף, ידית ההילוכים והקונסולה שסביבה לא ניתנת לרכישה בארץ (וכמובן לא לאיתור בפירוקיות) כיוון שמעולם לא יובאה לכאן C5 ידנית באופן סדיר.

 

כל מילה בסלע, רק שבדקתי כבר את עלות ההזמנה מחו"ל, גם זה לא נורא, הקטע היותר מעניין שגיר של 307 HDI ידנית זה בדיוק הגיר וכן של הג'אמפי. אז הנושא ניתן לביצוע השאלה היא לא הרכיבים אלה אופן התקנתם, והנושא היותר נורא לדעתי זה כל מה שנוגע למחשב כי בXANTIA שנת 2001 הדבר היחיד שאולי טיפה מרתיע זה מנורת התקלה בגיר - האוטו בכל מקרה נוסע ללא תקלות נוספות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וודאי שניתן לביצוע.

הרי המנוע זהה פיזית - גם אם נדרשת החלפה של גלגל תנופה, חיישנים ותוכנת מחשב.

להערכתי רב המכוניות שנמכרו ברכבי העולם עם מנועי דיזל צוידו בתיבה ידנית.

 

השאלה היחידה היא שאלת העלות, ונכונות המוסך להתעסק עם זה.

 

בנוסף, אני תוהה אם בכל כניסה למוסך מחשב הדיאגנוזה שיחובר למכונית ינסה לתכנת מחדש את מחשב הרכב לתוכנה המתאימה לרכב אוטומטי - כיוון שמספר השלדה משוייך למכונית אוטומטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבא שלי אמר שזה בכלל לא כזה סיפור, אז נכון רשימת קניות - אבל כמה זה כבר? לפי מה שבדקתי זה בערך כמו גיר טיפטרוניק חדש ככה שזה לא משנה. מעניין אם יש כאן למישהו תשובה מה יקרה עם מחשב הרכב, איך הוא יתיחס לדבר כזה.

רק אצלנו בארץ אנשים אוהבים אוטומט - באירופה זה הפוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסת התוכנה שונה כמעט בוודאות.

זה לא עניין גדול - פשוט צריך להימנע מעדכון אוטומטי על פי מספר שלדה.

 

אם תחליט להמשיך עם ההסבה אשמח מאוד אם תעדכן אותנו בהתקדמות.

הסבה כזו מעניינת אותי באופן אישי - אם עלותה סבירה (ואני חושש, כאמור, שלא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה, אשמח לעדכן, יש לי צוות די רחב שימח לעמוד לצד העבודה הזו, אבל אני רוצה לפני כן לוודא שהמחשב ייתן לי את האפשרות להניע ולנסוע.

וכן, מישהו יכול להביא לי תשובה ודאית האם הגיר של 307 HDI הרגיל מתאים למשימה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביחד עם עלותה המצחיקה של C5 HDI, יכול להיות שזה משתלם להפוך אותה לידנית.

 

אני מניח שאת הקונסולה ושאר חלקי הפלסטיק יהיה ניתן להשיג ישירות מהEBAY של צרפת או גרמניה או אנגליה.

 

אשמח מאוד לעדכונים לגבי העלות הכלכלית של המוצרים + עלות משוערת של העבודה במוסך מורשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

כבעלים של C5 HDI (המפוארת) אני חייב להודות שבאמת מדובר על אוטו חלומי במחיר מצחיק, בהנחה שהוא מטופל היטב.

אם הוא לא מטופל היטב הוא מדליק נורות ממש כמו עץ אשוח בקריסמס.

 

אשמח אם תעדכן במידה ותחליט ללכת על הפרויקט. C5 HDI ידנית היא בגדר חלום: נוחות, אמינות וצריכת דלק מצוינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים,

אני בעל C5 מפוארת שנת 2004 שקניתי ממש לא מזמן ב36 אש"ח, הגיר מצויין אבל אני מאוד אשמח להעביר הילוכים בעצמי.

לכן אבל מהמכונאים והחשמלאים התייחסות.

אני צריך לדעת איזה גיר מתאים? (פיג'ו 307 HDI או קסרה HDI) וכן מה עושים עם הניתוק של מחשב הגיר, והאם יש השלכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאף אחד כאן לא ביצע את הניתוק המדובר ואת ההסבה של C5 לגיר רגיל, אני לא חושב שתמצא את התגובה שאתה רוצה, אלא אם איציק יכול לברר בשבילך.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נכנס לבור בלי תחתית.

 

אם אתה כבר בונה על הסבה של C5 מגיר אוטומטי לידני, אתה צריך למצוא 307HDI מושבתת ופשוט לעשות ניתוח השתלה ל C5, קרי: העברת המנוע, הגיר, המחשבים, הצמה והדוושה קומפלט ל C5.

במקומך לא הייתי נכנס לזה. חפש C4 HDI 1.6 - גם תקבל את הגיר הידני שאתה כ"כ רוצה וגם תרוויח מנוע מודרני יותר עם פליטת מזהמים נמוכה, צריכת דלק מעולה ורמת ויברציות שלא מביישת מנוע בנזין מודרני.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...