Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה בגיר פג'ו 307 2005


Triple-H
שימו לב! השרשור הזה בן 3430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

בקיץ האחרון התחיל לי סימפטום מוזר בגיר...

לאחר נסיעה ממושכת, בעיקר שחם והאוטו מתאמץ, הגיר מתחיל לזייף.

כשהגיר מעביר הילוך, זה נראה כאילו בין הילוך להילוך הוא יוצא לN לחצי שניה ומקבלת מכת גז.

התופעה מלווה בזה שכל הילוך נמשך עד לטורים גבוהים.

אם אני מנסה להעביר לידני כדי להעלות הילוך, התצוגה מראה שהרכב נשאר בD ולא עובר למצב ידני.

כיבוי והדלקה מחדש של הרכב אינה עוזרת ורק לאחר מנוחה, הכל חוזר להיות רגיל.

 

לפני כמה ימים הרגשתי שבעת העברת הילוכים הגיר כאילו קיבל מכה (רעש של ברזלים...), הצג כתב automatic gear failure ולאחר הנעה מחדש הכל חזר לקדמותו.

 

היום שוב- לאחר נסיעה קצרה, שוב פעם העברת הילוכים מזייפת...

 

לפני מספר חודשים הלכתי לבדיקה במכון גירים (ספי ויניב בפ"ת) ולאחר חיבור למחשב - לא נראה שיש תקלה ולא משהו משהו חריג...

 

מה יכולה להיות הבעיה?

 

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן והגיר מתחמם יתר על המידה.

לדעתי, עליך להיכנס שוב לבדיקה במוסך או במכון גירים ולבצע סדרת בדיקות לראות מה מצב הגיר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש אותה בעיה ב 307,אבל אצלי זה קורה לאחר נסיעה מאומצת במהירות גבוהה,הטורים עולים בחדות,כאילו הגיר ירד מ 4 ל 3,,,לא עובר מ D לידני,ורק כיבוי והדלקה מחדש מסדרת את הבעיה,וגם אצלי אין שום קוד תקלה שהמחשב מוציא...אז מה עושים ?! נוסעים שוב למוסך,מחברים מחשב,לא מוצאים קוד תקלה ושולחים אותי הביתה,אז עם כל הכבוד לחברה המקצועיים פה,ויש הרבה,במיוחד איציק,שאתה אומר סדרת בדיקות אז למה הכוונה ? כי במוסך המורשה וגם במכון גירים אמרו שאין מה לעשות אם המחשב לא מוציא קוד תקלה,והרי ברור שיש תקלה ! (-: אז למישהו פה יש מושג מאיפה בכלל להתחיל ומה הכיוון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שמדובר אכן בתקלה הזו.... ידוע לך מה צפי עלות התיקון?

 

אצלך נראה שהתקלה היא במערכת הקרור, וכדאי לך לבדוק אותה: מפלס נוזל קרור, נזילות, תפקוד תרמוסטט (חפש בפורום כיצד), התפשטות אחידה של החום במקרן (רדיאטור) שמעיד על סתימה. אני לא חושב שברכב הזה קיים קולר לגיר, והחום העודף מגיע מהמנוע.

 

תעקוב טוב טוב אחר חום המנוע בעליות מאומצות או תלולות ופקוקות. אם עובר בהרבה את האמצע לכוון האדום, המתן בצד במקום בטוח.

 

 

 

גם לי יש אותה בעיה ב 307,אבל אצלי זה קורה לאחר נסיעה מאומצת במהירות גבוהה,הטורים עולים בחדות,כאילו הגיר ירד מ 4 ל 3,,,לא עובר מ D לידני,ורק כיבוי והדלקה מחדש מסדרת את הבעיה,וגם אצלי אין שום קוד תקלה שהמחשב מוציא...אז מה עושים ?! נוסעים שוב למוסך,מחברים מחשב,לא מוצאים קוד תקלה ושולחים אותי הביתה,אז עם כל הכבוד לחברה המקצועיים פה,ויש הרבה,במיוחד איציק,שאתה אומר סדרת בדיקות אז למה הכוונה ? כי במוסך המורשה וגם במכון גירים אמרו שאין מה לעשות אם המחשב לא מוציא קוד תקלה,והרי ברור שיש תקלה ! (-: אז למישהו פה יש מושג מאיפה בכלל להתחיל ומה הכיוון ?

אצלך הגיר נכנס למצב חירום, תתחיל מלקרוא עם התחברות למחשב מה התקלה שגרמה לכך. יש מוסכים שמציעים את השירות ללא תשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

1. במה שקרה לי השבוע (עם החיווי של התקלה בגיר) - הגיר גם נכנס למצב מצוקה.

2. איך קבעת שמדובר בתקלה במערכת הקירור ואיך היא משפיעה על הגיר?

3. הקירור ברכב עובד בצורה טובה, בעליות קשות בימים חמים / בעמידה ממושכת החום עובר מעט את ה90, אבל לא מגיע לאיזור האדום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, הייתי צריך קריאה שנייה (אולי בגלל התשובה של איציק הרשיתי לעצמי לקרוא בעיקר את הפסקה הראשונה).

בכל מקרה מוכר לי מצב שבו נוצר חום ברכב, חום במנוע שעובר גם אל הגיר, והשמן מתחמם יתר על המידה והגיר מתחיל לזייף.

 

מה התקלה שתועדה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו דבר גם אצלי,הרכב נקי מתקלות,אז למישהו יש מושג למה זה קורה ? כלומר השאלה שלי האם מישהו נתקל בזה ? גיר שעושה בעיות ולא נרשמת שום תקלה במחשב,והדבר שבאמת הכי מתסכל,זה שלא פלט תקלה,אף מוסך מורשה או מכון גירים לא יודעים את התשובה,לפחות פה אצלי באזור חיפה.

 

ברשותכם אתאר שוב את התקלה,אולי מישהו יעלה איזה רעיון :

 

לאחר נסיעה של כ 40 דקות בכביש מהיר במהירות שמעל 120 קמ"ש,הטורים עולים פתאום בחדות מ 3000+ סל"ד ל 4500,ואז יש הרגשה כאילו הגיר בעצם ירד ל 3,הבורר לא עובר מ D לידני,ונשאר בעצם על D כאשר הוא במצב ידני,אני אני מתחיל להוריד מהירות והגיר גם מוריד הילוכים עד ל 1,הגיר בעצם לא מנותק והאינדיקציה היא שכאשר אני בעצירה מוחלטת ועוזב את הברקס,הרכב נוסע קדימה,ולא מתדרדר אחורה,מגביר מהירות והגיר עולה ל 2 ואז 3 ואז בעצם פה הוא נעצר,כאלו לא קיים הילוך רביעי.

 

זה קרה לי גם פעם אחת שנסעתי נסיעה מאוד קצרה,אבל במהירות מאוד גבוהה קרוב ל 135 קמ"ש.

 

המערכת קירור שלי די מלוקקת וחדשה,והחלפתי 3 פעמים מי קירור מקוריים ב 3 חודשים האחרונים,דבר ששמתי לב אליו : לאחר כחודש,מי הקירור המקוריים מאבדים מהתכונות שלהם,ואני מדבר על כ 5 מעלות בממוצע,בדקתי את זה 3 פעמים !!!,

 

קשה לי להאמין שזה קשור לבעיית חימום,בגלל שפעם אחרונה שזה קרה לי,נסעתי בכביש החוף,בערב קריר עם רוחות והטמפרטורה הייתה בין 80 ל 90 בשעון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שניכם צמד חמד :)

 

אצלי הניסיון הוא עם קסנטיה מנוע 2.0 (בנזין, היו שתיים כאלה) ו-C5 דיזל דור ראשון, עם טיפטרוניק (עכשיו השנייה) וגם קראתי קצת חומר על הגיר.

מצב חרום מקבע את הגיר בהילוך 3, גם בעצירה, ויש מגוון סיבות למצב חירום. מצב ההתחממות שתארתי אופייני לעליות מאומצות וגוברים הסיכויים ככל שמערכת הקרור במצב פחות טוב, וככל שיותר חם בחוץ וזה סתם מצב רגעי של פעולה לא תקינה של הגיר, לא מצב חירום שהגיר נכנס אליו.

 

כאשר הגיר נכנס למצב חירום, וגם כאשר רשום על הצג AUTOMATIC GEAR FAULT אז התקלה צריכה להרשם בזכרון מחשב הרכב ודיאגנוסטיקן מיומן עם ציוד מתאים צריך לקרוא איזו תקלה הופיעה בזכרון ונשמרה. אלא אם המחשב עבר איפוס כלשהו מאז התקלה האחרונה.

 

*התקלה אינה מופיעה כתקלה פעילה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לבדוק ( מהקל לכבד )

 

א - אי קרור נוזל הממסרה ברמה טובה - לאחר כ 20 דקות נסיעה .

* למדוד את חום צנרת נוזל הממסרה ביציאה מהממסרה לכיוון רדיאטור הקרור .

# למדוד את חום צנרת הממסרה הנכנסת לממסרה מכיוון רדיאטור הקרור .

( יש לבצע את הבדיקה עד כ 20 ס"מ לפני החיבור לממסרה, או ביציאת הצינור מהרדיאטור ,

כדי למנוע מדידת חום השראתי מהממסרה על הצינור בכניסה )

הבדל הטמפרטורה צריך להיות כ - 10 מעלות . ( אני לא זוכר נתונים מדוייקים )

כדאי לשאול מוסך לממסרות או יועץ טכני במוסך יבואן על טמפרטורת עבודה הנכונה כ 70-90 מעלות .

 

ב - לבדוק איכות נוזל הממסרה , או אם לא הוחלף יותר מ 3 שנים כדאי להחליף .

הנוזל עם הזמן מאבד תכונות העברה הצמדות ולחץ הידראולי - קריאה לא נכונה של עבודת הנוזל יכולה להכניס את

הממסרה למוד הגנה .

וגם לגרום ללחץ לא תקין על שסתומי הממסרה .

הבעיה - בדיקת הנוזל בממסרה הנ"ל קצת בעייתית לביצוע לבד - אני הייתי מחליף נוזל במידה ולא הוחלף בעבר .

יש נוזלי ממסרה חליפיים סינטטיים טובים ולא יקרים .

 

ג - בעיה לסירוגין באחד משסתומי הממסרה, או חיישני קריאת הנתונים, אשר מכניס את הממסרה למוד חירום .

זה מתבצע בעזרת ציוד יעודי חיבור למחשב וקריאת תקלות .

מאחר וכבר ביצעתה את הבדיקה הנ"ל במוסך, נסה לבקש בדיקה נוספת כולל טמפרטורת נוזל הממסרה .

 

חבל להכנס לפירוק והחלפת חלקים לפני בדיקת טמפרטורות ואיכות נוזל הממסרה .

והעיקר שלח הודעה פרטית ל איציק נ. יש לאיציק ידע רב, אולי הוא פספס את הדיון הנ"ל.

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ניסית לחבר מחשב לרכב אחרי שקיבלת את ההודעה על התקלה?

אם לא, סביר שאם נחבר מחשב נוכל לראות תקלה. העובדה שלפני כמה חודשים לא היתה תקלה רשומה במחשב לא פוסלת את האפשרות שעכשיו תופיע תקלה בזיכרון המחשב.

אם אתה רוצה, תרים טלפון ותבוא לבדיקה ללא עלות.

ספי

053-3868964

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...