הדור הראשון של וולוו V70 הופיע באמצע שנות ה-90, כשבוולוו החליטו לשנות את שיטת מספור הדגמים ולעבור לשיטת מספור חדשה. ה-V70 היא למעשה גרסת הסטיישן של ה-S70, כששתיהן מבוססות למעשה על ה-850. כך שלמעשה ה-V70 היא גרסה משודרגת של ה-850 סטיישן. העיצוב המרובע של ה-850 הפך למעט יותר עגול, הפגושים קיבלו צביעה מודרנית יותר ורמת האבזור שופרה - נעילה מרכזית, 4 כריות אוויר, ABS וחלונות חשמל הפכו לסטנדרט. כמו הדורות הבאים של וולוו V70 גם כאן הוצעה גרסת "דמוית שטח" בשם V70 XC שתהפוך בהמשך לסדרת דגמי ה-XC הנוכחית של היצרנית. היצע המנועים כלל מנועי 2.3 ו-2.4 ליטר בנזין וטורבו בנזין בהספקים גבוהים יחסית, עם תיבת הילוכים אוטומטית בחלק מהמקרים. ה-V70 אף הוצעה עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה, כשהשניים הנוספים נמצאים בתא המטען וכיוון הישיבה בהם הפוך לכיוון הנסיעה. איך זה מסתדר עם ההשקפה הבטיחותית של וולוו? לא ברור.
7 מקומות ישיבה; ביצועים בדגמי הטורבו;
מיושנת; לא אמינה כמו הוולוו "של פעם";
למי שחייב 7 מקומות ישיבה בזיל הזול;