הדור השני של סיאט איביזה היה גם הדור הראשון של האיביזה שהתבסס על מכלולים שהושאלו מחברת האם פולקסווגן, ולא פותח בצורה עצמאית על ידי סיאט. מדובר בסופר-מיני קומפקטית וחביבה למראה, שאף זכתה להצלחה גדולה למדי בשוק העולמי עם למעלה מ-1.5 מיליון רכבים שנמכרו במהלך העשור בו נשארה בייצור. היצע המנועים כלל את מנועי ה-1.4 וה-1.6 ליטר שהושאלו מהפולו, לצד מנוע 1.9 ליטר דיזל (ללא טורבו) שהושאל מהפולו קלאסיק. הביצועים סבירים בגרסת ה-1.4 ליטר, די טובים בגרסת ה-1.6 ליטר ועצלים למדי בגרסת ה-1.9 ליטר (אך זו נהנת מצריכת דלק מעולה). רמת האמינות של סיאט איביזה דור שני מפתיעה לטובה, במיוחד בכל הקשור לחלקים המכאניים (שכאמור הושאלו מפולקסווגן, בשנים הטובות של היצרן). אך כמו בדגם שקדם לדור זה, גם כאן איכות ההרכבה נמוכה יחסית והפלסטיקה באיכות ירודה, כשהיא נוטה להתפרק עם השנים והחום הישראלי.
ביצועים; מחיר כמשומשת;
איכות הרכבה; מיושנת;
הדגם שהפך את האיביזה לאייקון שהיא, ובצדק;
המלצה לנוזל קירור לסיאט איביזה
סיאט איביזה, המכונית הנמכרת ביותר של היצרנית, חוגגת יום הולדת 30. לא תבואו לפרגן עם עוגה?