Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה 95 - תקלה במד מהירות וטורים


lirantobi
שימו לב! השרשור הזה בן 6303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

אם כבר אז כבר והרי בעיה נוספת.

לעתים מד הטורים והמהירות מפסיקים לעבוד ( כשזה קורה ניתן לזהות קפיצות קטנות במד המהירות ).

ניסיתי להחליף את הפיוז המתאים דבר שלא פתר את הבעיה.

אשמח לקבל המלצות לתיקון הבעיה המציקה.

 

ושוב תודה

 

לירן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בלוח שעונים דיגיטרלי או מכאני? (אם דיגיטלי יש לקילומטראז' תצוגה דיגיטאלית ולא מכאנית כזו עם גלגלים).

 

בכל מקרה אם אתה שואל למי לפנות אז התשובה היא מכון ספידומטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי אם המד-קילומטראז' דיגיאלי או אנלוגי לא כי חשבתי שהבעיה בו. אני יודע שהבעיה בשעונים. שאלתי רק כדי להבין אם זה הלוח בו יש את הבעיה הידועה.

 

הבעיה ידועה ונפוצה מאד, אם כי מכוני הספידומטרים לא מוכנים לגלות דבר וחצי דבר אודותיה. וכי למה? כדי שיוכלו לגבות בין 300 לבין 450 ש"ח עבור תיקון של 10 דקות, שמתוכן 5 זה הפירוק וההרכבה של הלוח מהרכב.

 

גם אני שילמתי על התיקון הזה בפולו (למרות שניסיתי גם בעזרתו של אדם נוסף לעלות עליה לבד ואני עדיין כועס על עצמי שלא עליתי עליה). לאחר מכן מצאתי באינטרנט את הפתרון והוא פשוט מאד למי שיש לו כלי עבודה מתאימים וידע בסיסי באלקטרוניקה.

 

בעיקרון הבעיה היא הלחמה ברגליים של מייצב מתח בתוך לוח השעונים. כולה הלחמה שבגלל החום הגבוה שיוצר המייצב והרעידות באוטו מתפרקת עם הזמן. בנוסף בתכנון הלוח עשו טעות והחור במעגל המודפס לתוכו נכנסת הרגל גדול מידיי וכך נוצר מצב שתווך הבדיל הוא בעל נפח גדול. כמו שהזכרתי פעם בדיל בתנאי רעידות וחום נוטה להיסדק ולהפוך להלחמה קרה, שלעיתים גם נראית תקינה לגמרי במראה חיצוני בעין.

 

בתיקון פשוט כמו שעושים מכוני הספידומטרים פותחים את הלוח שעונים ועוברים על ההלחמות של הרכיב הבעייתי. בתיקון יותר רציני (שעושים אנשים בחו"ל) מרכיבים תושבת מתאמת למייצב, כזו שמרחיבה את הרגלים שמולחמות למעגל המודפס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי אם המד-קילומטראז' דיגיאלי או אנלוגי לא כי חשבתי שהבעיה בו. אני יודע שהבעיה בשעונים. שאלתי רק כדי להבין אם זה הלוח בו יש את הבעיה הידועה.

 

הבעיה ידועה ונפוצה מאד, אם כי מכוני הספידומטרים לא מוכנים לגלות דבר וחצי דבר אודותיה. וכי למה? כדי שיוכלו לגבות בין 300 לבין 450 ש"ח עבור תיקון של 10 דקות, שמתוכן 5 זה הפירוק וההרכבה של הלוח מהרכב.

 

גם אני שילמתי על התיקון הזה בפולו (למרות שניסיתי גם בעזרתו של אדם נוסף לעלות עליה לבד ואני עדיין כועס על עצמי שלא עליתי עליה). לאחר מכן מצאתי באינטרנט את הפתרון והוא פשוט מאד למי שיש לו כלי עבודה מתאימים וידע בסיסי באלקטרוניקה.

 

בעיקרון הבעיה היא הלחמה ברגליים של מייצב מתח בתוך לוח השעונים. כולה הלחמה שבגלל החום הגבוה שיוצר המייצב והרעידות באוטו מתפרקת עם הזמן. בנוסף בתכנון הלוח עשו טעות והחור במעגל המודפס לתוכו נכנסת הרגל גדול מידיי וכך נוצר מצב שתווך הבדיל הוא בעל נפח גדול. כמו שהזכרתי פעם בדיל בתנאי רעידות וחום נוטה להיסדק ולהפוך להלחמה קרה, שלעיתים גם נראית תקינה לגמרי במראה חיצוני בעין.

 

בתיקון פשוט כמו שעושים מכוני הספידומטרים פותחים את הלוח שעונים ועוברים על ההלחמות של הרכיב הבעייתי. בתיקון יותר רציני (שעושים אנשים בחו"ל) מרכיבים תושבת מתאמת למייצב, כזו שמרחיבה את הרגלים שמולחמות למעגל המודפס.

 

אביב

 

אשמח לקבל לינק לפרוצדורה

 

צתודה מראש ,

לירן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב

 

אשמח לקבל לינק לפרוצדורה

 

צתודה מראש ,

לירן

 

הלוואי והייתי זוכר. זה היה לפני מספר שנים. אני רק זוכר שחיפשתי המון ולא מצאתי ובסוף פניתי לתיקון, לאחר מכן נדמה לי שבטעות מצאתי את זה. אם אני זוכר נכון גם תמונות היו שם.

תנסה בגוגל. באנגלית זה נקרא Instrument cluster ולפעמים גם Instrument panel.

 

בכל מקרה אני גם לא זוכר בדיוק איך נראה לוח השעונים מבפנים כך שאני לא יכול לכוון אותך בעל-פה, מה שאני כן זוכר זה שבשביל לפתוח אותו תצטרך מברג טורקס (כוכב) במידה T10. אם תפתח ותעלה תמנות שלו מבפנים אני אוכל לכוון אותך אל הרכיב, שלמיטב זכרוני נמצא דווקא בצד הפנימי של המעגל ולא בצד המכסה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב תודה רבה

 

אמצא את הזמן הנכון ואנסה , אשמח להעלות מולך בפרטי לעזרה.

לטובת יתר החברים היות והתגלתה התעניינות רחבה במידה והתהליך יצלח אשמח לעדכן ולהעלות תמונות.

 

ערב טוב,

לירן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...