תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q8
  • אאודי Q8 במבחן - באיחור אופנתי

    אאודי Q8

    אאודי נכנסת באיחור לקטגוריית המכוניות-שטח-קופה-ענקיות-ויקרות. רז ודניאל יצאו לבדוק אם היה שווה לחכות

    • 07-03-2019
    • מאת: רז מלמד ודניאל ספיר

    לפי חוק התכנון והבניה, גודלו של חדר תיקני הוא 8 מ"ר ומעלה.

    המידות של ה-Q8 הן 5 על 2 מ'. 10 מ"ר.

    האם אפשר להכניס בחדר שינה דירה שלמה?

    אאודי ניסו. יצאנו לבדוק.

    באחד המבחנים הקודמים שלנו, בחנו מכונית שהגדרנו אותה single utility device. מצטיינת בתחום אחד, שהוא ייעודה.

    ה-8Q, שמשווקת עכשיו "באיחור אופנתי", באה לתת מענה למתחרות שלה, כדוגמת ב.מ.וו 6X או מרצדס GLE קופה שכבר משווקות מספר שנים ומתיימרת להצליח בכל התחומים. מכונית יוקרתית בעלת יכולות שיוט, גדולה, גבוהה, SUV עם "יכולות שטח", מרכב "קופה", יכולות "ספורטיביות" (בהנמכת הרכב עם מתלי אויר, בדגם המבחן), וכמובן צו האופנה - חסכון "ירוק" בדלק. מנוע דיזל חסכוני הפועל בשיוט במקביל לתגבור חשמלי לחסכון מירבי. קצת יותר מידי "מרכאות כפולות" יומרניות, אבל המטרה היא All in one, או multi utility device, ובדקנו אם ואילו פשרות נעשו.

    אאודי Q8

     

    בחניה

    עיצוב אופייני לגרסאות אאודי, אבל ניכר הבדל כשגרסת הקופה משופעת בקוים מקומרים, אשר בשילוב עם הגריל האימתני, מקנים למכונית מראה ספורטיבי ושרירי, במיוחד עם חישוקים בקוטר 21 אינץ'.

    פנים הרכב משדר פאר (עם "חבילת עור מורחבת" ברכב המבחן), מושבים חשמליים מחוממים (היו בשימוש בעליה לחרמון) ומאווררים, המושבים נעים לאחור כולל הרחקת ההגה ומאפשרים כניסה ויציאה נוחים מאוד מהמכונית. גם מנגנון הידוק הדלתות איכותי במיוחד, והדלת נסגרת מעצמה גם אם לא נסגרה עד הסוף ע"י בן האדם.

    עיצוב הפנים מאופק ולא מצועצע, עם תאורת פסי לד עדינים המשתלבים היטב בקונסולה (בגימור עור, ביחידה ארוכה שלמה ללא תפרים), ובמרכזה גריל מיזוג אויר רציף ודקיק, שאינו בולט או מפריע לעיצוב הנקי.

    החיווי בלוח המחוונים נוח מאוד, התצוגה ברורה וכוללת שפע אינפורמציה (ניתנת לשינוי לפי הגדרות הנהג). מסכי המגע נוחים במיוחד, וחוויית השימוש והתפעול נעימה להפליא. הישג בתחום ה-UX.

    אאודי Q8

    במצב חניה יש פיצ'ר מעניין במיוחד, של מצלמה היקפית 360 מעלות, שבאמת ניתן לראות בה, ללא דיליי, את צילום הרכב מכל כיווניו, בהתאם לכל זוית שניתן לבחור "מכיפת השמיים" או פרונטלית מכל כיווני הרכב.

    מערכת הסאונד (בגרסת המבחן עם 17 רמקולים של B&O) מצויינת. ההתממשקות עם הטלפון החכם אמנם לא זרמה בהתחלה, אבלל בהמשך השתפרה פלאים. את הנייד מניחים במסעד היד שבין המושבים (שכולל מטען אלחוטי) ואין לו מקום אחר בתא הנוסעים. כל ההפעלה קולית, מההגה או ממסך המגע.

    למרות שיפוע חד (לעומת ה-Q7) בחלון האחורי, המחוייב ממרכב ה"קופה" (coupé משמעו "חתוך" בצרפתית) לנוסע גבוה יש מספיק מרווח ראש במושב האחורי. במכוניות קופה אחרות לא תמיד מתאפשר המרווח הזה.

    למרות התחושה המצויינת של תא הנוסעים, יש לציין שתי מגרעות קטנות:

    במושב הנוסע שליד הנהג דופן הקונסולה בולטת הרבה מעבר לצירי הדלת ומקשה על הכניסה.

    חלק מהקונסולה בגימור פלסטיק מבריק שיכול להעביר סינוור מקרני השמש בזויות מסויימות.

    מעבר לכך, החדר הזה בהחלט יכול להיות סלון או פינת משפחה מרווחת עם קלנוע ביתי "מפנק".

    אאודי Q8
    תודה לחבר הפורום אסף ב. על אירוח התמונה

     

    בעיר

    כמו בחניה, גם בעיר המכונית יפה, מושכת מבטים, ולמרות העיצוב השרירי, לא מושכת אש. המראה אינו מאיים, והנהג החינני והנוסע הנאה שלצידו זוכים לחיוכים, יותר מאשר במתחרות הישירות שלה.

    בנסיעה צליל המנוע (דיזל בגרסה המיובאת כרגע לארץ) כמעט ואינו מורגש, ובידוד הרעשים, כולל רעשי צמיגים (רחבים במיוחד) מעולה.

    שפע מערכות בטיחות תורמות לאוירה הרגועה והשקטה ברכב, ובהחלט יש תחושת נסיעה בכרכרה מלכותית גבוהה. החדר הזה בהחלט יודע להיות מעלית נעימה ומרגיעה, מבודדת משאון הבנין בו היא נמצאת.

    מחוץ לעיר

    גם פה, הרכב מצטיין בשיוט מהיר, המרכב יורד הודות למערכת מתלי אויר, והמכונית משדרת לנהג תחושת בטחון ורוגע גם במהירויות גבוהות.

    יצויינו לשבח מערכות הבטיחות ושמירת המרחק, הפועלות באופן רגוע בהאטות והאצות בהתאם לעומס הדרך במצב שיוט ומאפשרות רצף נהיגה נינוח לחלוטין.

    חסרון אחד: במרכב קופה לחלונות בדלתות אין מסגרת, והאטימה בינן לבין תקרת הרכב אינה מושלמת כמו בדלתות עם מסגרת, ובמהירות שיוט גבוהה נשמעים רעשי רוח לא אופייניים לסגמנט. למה בעצם אין מסגרת חלון בדגם הקופה? הרי הוא לא מיועד להופיע בגרסת קבריו שם יש משמעות של דלתות ללא מסגרת חלון.

    החדר הזה בהחלט יודע להיות משרד רגוע ושקט בדרכים, או אפילו חדר שינה מבודד לנוסעים.

    אאודי Q8

     

    בהר

    גם העיצוב, וגם הקונספט של מכונית קופה, משדרים חבילה ספורטיבית.

    במצב "דינמיק" ההגה מוקשח, תגובת הדוושות מהירה יותר, והשלדה מונמכת (כן, מתלי אויר, שוב).

    מנוע הדיזל, עם טורבו לאג משמעותי לא ממש מאפשר נהיגה נמרצת, וגיר 8 ההילוכים מעלה הילוכים שלא לצורך, גם במצב דינמיק, ופוגע בחדוות הנהיגה והעדר הכח בולט, במיוחד לאור האחיזה המצויינת, עם הנעת QUATRRO וחלוקת כח של 60:40 בין הסרן הקדמי לאחורי, שיודעת להשתנות בהתאם למגבלות האחיזה, שרק מדרבנת להמשיך להאיץ.

    מעניין יהיה לנהוג ברכב בגרסת בנזין 8V או 10V, שעדיין לא משווקת. גם היפופוטם יודע לרוץ מהר כשהוא צריך.

    בגרסת הדיזל, החדר הזה לא יודע להיות חדר משחקים עם טרמפולינה.

    בשטח

    למכונית 2 מצבי שטח, אחד לשטח טכני, (לא ממש קהל היעד של מעלה עשוש), ומצב נוסף ALLROAD שנועד לאפשר נהיגה נינוחה וגבוהה בשבילי עפר.

    בשבילים שנסענו בהם דווקא נשמעו קרקושים לא אופיינים, שנראה כי נובעים מפירוק והרכבת פלסטיקה לא אופיינית ליצרן, אלא למתקין מקומי.

    לטיולים נינוחים בשבילים מוסדרים, עם מעבר מים בין שכיות חמדה - בהחלט מומלץ. אבל לא מעבר לזה.

    החדר הזה כן יודע להיות צימר מפנק עם "ארוחה גלילית" בחיק הטבע.

    אאודי Q8

     

    לסיכום

    באיחור אופנתי אאודי משווקת את גרסת הקופה שלה, המבוססת על 7Q ונבדלת ממנה, לקהל יותר פאשניסטי.

    המכונית משדרת סטייל ועידון בהתאם לאופנה הנוכחית, ולמעט בתחום הדינמי מצטיינת ביתר התחומים.

    לא פשוט להשיג ALL IN ONE  במכונית במידות ובמשקל כזה, ובכל זאת מנוע דיזל חסכוני מצליח לשגר את החדר הזה, ששוקל מעל 2.200 טון, מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6.5 שניות.

    לנהג הממוצע, שרגיל למכונית סלון, האאודי תהיה גם נעימה והביצועים יהיו מספקים. לנהג שמחפש יכולות דינמיות של ממש, מומלץ לא לחפש בקטגוריית ALL IN ONE.

     

    מבחן הפרידה

    בצער החזרנו אותה, ובכיף היינו ממשיכים במסע עם האוטו עוד קילומטרים רבים.

    רוצים לשאול את רז או דניאל משהו? רוצים לספר לנו מה דעתכם על ה-Q8? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd