תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו XC90
  • יותר חשמל פחות עמל – וולוו XC90 T8 בישראל

    וולוו XC90

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של הכביש שטח הגדול מבית וולוו ה-XC90 T8 הגיעה לישראל. 407 כ"ס, 0-100 ב-5.6 שניות וצריכת דלק מוצהרת של 47.6 ק"מ לליטר. המחיר – 590 אלף שקלים

    • 19-04-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: וולוו

    חברת "מאיר" יבואנית וולוו לישראל מצרפת להיצע הגרסאות של XC90 את ה-T8 – שעושה שימוש בשילוב מנוע בנזין עם מנוע חשמל ויכולת תנועה חשמלית בלבד לאחר טעינה משקע חשמל ייעודי.

    ה-XC90 שתוכנן מהיסוד כמכונית בעלת יכולות היברידיות לא "משלם" למעשה על תוספת המערכות בנפח תא המטען שלו, ובעוד מנוע הבנזין עם 320 כ"ס על בסיס מנוע ה-T6 בנפח 2.0 ליטרים אחראי לגלגלים הקדמיים, מנוע חשמלי נוסף מפעיל את הגלגלים האחוריים וההספק המשולב של השניים עומד על 407 כ"ס ו-65 קג"מ. כאמור, השניים מסדרים לכביש שטח הגדול ביצועים שיאתגרו מכוניות ספורט לא מעטות (כאמור 0-100 ב-5.6 שניות) לצד צריכת דלק מוצהרת מדהימה של 47.6 ק"מ לליטר שגם אם נחתוך חצי ממנה היא עדיין נתון מצוין עבור כלי רכב במימדיו. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בת שמונה יחסי העברה.

    ל-XC90 T8 שלושה מצבי פעולה של המנועים וששה מצבי נהיגה. השלושה הראשונים הם PURE – בו הרכב נע בכוח החשמל בלבד, HYBRID – שילוב של שני המנועים באיזון של ביצועים וצריכת דלק או POWER – בו שני המנועים מכוונים לטובת הספק מירבי. על פי הבחירה באחד המצבים ניתן גם לבחור אחת משש תוכניות הנהיגה: OFF ROAD, PURE, AWD, SAVE, HYBRID ו-POWER.

    לאחר טעינה מלאה שאורכת בין שלוש לשמונה שעות בתלוי במתח, במצב PURE מסוגל ה-T8 לצלוח לפי וולוו 42 ק"מ כאשר הוא מתבסס רק על חשמל עד ריקון הסוללה. עמדת הטעינה מותקנת על ידי חברת ג'ינרג'י ועלות עמדה אחת נכללת במחיר הרכב.

    מבחינת רמת האבזור, ה-T8 מגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר, עם ריפודי עור במושבים חשמליים, מערכת שמע של B&W, צג מגע בגודל 9 אינץ', לוח שעונים ווירטואלי, מתלי אוויר אחוריים כסטנדרט (קדמיים כאופציה) ואפילו ידית הילוכים מקריסטל. גם חבילת הבטיחות מושלמת ומעבר למערכת ה-CITY SAFE  של וולוו יש גם מערכת בלימה עצמאית בצמתים באור אדום, זיהוי תמרורים, בקרת שמירת נתיב אקטיבית ועוד.

     ה-T8 מגיע בתצורת שבעה מושבים ומחירו 590 אלף שקלים.

    בארצות הברית, שם החל גם כן לאחרונה שיווק הדגם, יצאה וולוו בקמפיין בו היא התקינה מערכת טעינה העושה שימוש בזרם מים על גבי כביש מהיר. המשקל שמעמיסה כל מכונית שחולפת על גבי המתקן למעשה מזרים מים דרך סדרת צינורות והזם מפעיל מערכת הידראולית שממירה את התנועה של זרם המים לחשמל וטוענת XC90 T8 בעמדת הטעינה. את הרעיון והביצוע תוכלו לראות בסרטון המצורף.

     

    dddd