תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו אאוטבק
  • תכל'ס – סובארו אאוטבק XS החדשה

    סובארו אאוטבק

    על הנייר, סובארו אאוטבק היא הטוב מכל העולמות, מרכב סטיישן מרווח, מנוע חזק, אבזור רב ומרווח גחון שיחד עם הנעה כפולה מעניק יכולת גם מעבר לכביש – האם זה גם קורה במציאות?

    • 19-01-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, סובארו

    סובארו היא חברה קטנה מאוד במונחי עולם הרכב, אבל אולי דווקא בגלל זה היא כזו שבלא מעט תחומים מוצאת עצמה חלוצה בזיהוי צורך ומענה מדויק אליו. אחד כזה היה האאוטבק – המכונית כדגם נפרד הופיעה ב-1994 ולקראת סוף אותו עשור הציגו גם וולוו (XC70) וגם אודי (אולרואד) את ההצעות שלהן, אולם בעוד את הראשון ניתן עדיין לראות גם בגילו המופלג מפזז בכבישי אספן וקנדה המושלגים ובערבות אוסטרליה המאובקות, שני הנציגים היוקרתיים לא הציגו את שרידות שאפילו מתקרבת לשם.

    מה חדש?

    סובארו אאוטבק הנוכחי הוצג בשנת 2014 והגיע לישראל בראשית 2015. בהיותו גרסה מוגבהת של הלגאסי הוא מתהדר באותו עיצוב רבוע ומרשים המאותת לטעם האמריקני. תצורת הסטיישן והמרכב הגבוה מעניקים לו נוכחות מאוד בולטת, אבל עדיין אלגנטית.

    תא הנוסעים אמנם מעוצב בצורה מאוד פשוטה או כמו שיכנו את וודאי בסובארו "נקייה" עם זאת החומרים באיכות טובה והאבזור טוב מאוד, כולל מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, הפעלה קולית למערכת המולטימדיה, בקרת שיוט ועוד ובגרסת XS הנבחנת והמאובזרת נוספים ריפודי עור, חלון גג, פתיחה חשמלית לתא המטען, דיפונים גימור עץ ועוד פינוקים.

    תנוחת הישיבה טובה מאוד, "בתוך" המכונית ולא "על" כמו בג'יפונים גדולים וקרוסאוברים למיניהם, שדה הראיה מצוין סביב וגם המרווח. גם המושב האחורי מאפשר מקום לשני מבוגרים וחצי בלי בעיית מקום לכל הכיוונים בגרסה המאובזרת הם יקבלו גם יציאות מיזוג נפרדות. תא המטען עצום בגודלו וקל מאוד להטענה. בהיבט השימושיות היא קרובה לשלמות.

    איך נוסע?

    לאאוטבק מנוע בוקסר ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם 175 כ"ס ו-24 קג"מ. ההנעה היא כמובן כפולה קבועה ותיבת ההילוכים רציפה. כלל אני מתעב תיבות הילוכים רציפות – אבל כאן גם בזכות זמינות המומט וגם בזכות כיול טוב של התיבה העסק פשוט עובד טוב. היא מגיבה בקלילות ללחיצה על הדוושה בעיר ומחוץ לעיר בתאוצה יש לה כיול של "הילוכים" המדמים העברת הילוכים כמו בתיבה אוטומטית רגילה. מחברים לזה מתלים שיחד עם צמיגי ה-18 אינץ' במכונית המבחן אולי לא כליל השלמות בשיכוך עירוני, אבל עושים עבודה מצוינת מחוץ לעיר וגם כאשר מעבירים את בקרת מצבי הנהיגה ל-si הספורטיבית ותגובת המנוע, תיבת ההילוכים וההגה מתחדדים – אפשר להעמיס על האאוטבק קצב שהוא הרבה יותר ממתון והיא משתפת פעולה, בהגזמה פראית תוכלו לחוש בנדנוד בחלק האחורי תחת עומס. מה שכן, אכזבה רבתי נרשמה בתחום שיכוך הרעשים, אאוטבק הקודמת זכורה לי כמכונית שקטה במיוחד ובזו ניכרים רעשי רוח יוצאי דופן ממראות הצד הגדולות, שגרמו לי לחפש את הבואינג שנוחת לצידי כל הזמן.

    סובארו-אאוטבק-2.5-מבחן-דרכים

    בכל הקשור לשטח, מרווח גחון של 20 ס"מ וזוויות גישה ונטישה לא ממש טובות האאוטבק הוא לא משהו לתקל איתו מעלה מרובה בולדרים ומדרגות. אבל בנהיגת שבילים מהירה היא תענוג, ואם יש גם שכבת בוץ דקה תרגישו לרגע כמו נהגי ראלי של ממש. שטח טכני קליל מחייב נהג שיודע טוב מאוד מה הוא עושה בבחירת נתיב ההתקדמות, אבל זה לא המקום שלה.

    מה בסוף?

    סובארו אאוטבק היא אולי במבט ראשון לא מה שאתם חושבים שאתם רוצים, אבל היא בדיוק מה שאתם צריכים – מכונית שנראית טוב, שימושית להדהים, היכולות שלה בכביש הן מעולות, בטח ביחס לגמלוניות הפלגמטית של ג'יפונים גדולים המקבילים לה במחירם ומשלמים על הפוזה בריבית דריבית בסיבובים וגם בשטח היא תוכל להגיע רחוק יותר מאלו בעלי ההנעה הקדמית. צריכת הדלק המדודה שלה עמדה בנהיגה רגילה על 10.6 ק"מ לליטר – לא מאוד חסכונית, אבל בכל זאת זו מכונית גדולה בעלת הנעה כפולה. מה אין לה? בעיקר את הפוזה שיש לכלי רכב כמו קיה סורנטו, ניסאן אקסטרייל ואפילו שכנה לאולם התצוגה הפורסטר שגרסאות הבסיס שלהם קרובות במחיריהן למחיר ההתחלתי של גרסת ה-X ב-200 אלף שקלים או בחלק מהמקרים הגרסאות היותר מאובזרות ל-224 אלף השקלים עבור גרסת ה-XS המאובזרת לעייפה. מי שמחפשים תמורה טובה לכסף, כזו אמיתית ולא רק את ההופעה המוחצנת – ימצאו באאוטבק את המכונית האולטימטיבית. לצערנו האנשים האלו הם מיעוט, ההפסד כולו שלהם.

    dddd