לצידו של הטוסון החדש השיקה אמש כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, את הגרסה המעודכנת של ה-i30. מדובר במתיחת פנים קלה שעברה לאחרונה ה-i30, משפחתית ההאצ'בק הנוכחית של היצרנית. קטגוריית המכוניות המשפחתיות אמנם הצטמצמה לאחרונה, כשמצד אחד נוגסים בה רכבי הפנאי המוזלים ומהצד השני נוגסים בה רכבי הסופר-מיני הקומפקטיים שהופכים לגדולים ושימושיים הרבה יותר. אך למרות התחרות הקשה בקטגוריה, ואולי דווקא בגללה, ה-i30 המעודכנת היא מכונית חשובה למדי בעבור היצרנית הקוריאנית. ה-i30 המקורית, שהושקה בשנת 2007, סימנה יותר מכל את קפיצת המדרגה שעברה היצרנית הקוריאנית ואת תחילת התהליך שלה בדרך לפסגת השוק.
כרגיל אצל יונדאי, מתיחת הפנים של ה-i30 אינה כוללת שינויים משמעותיים לעיצוב המכונית. מדובר בנגיעות עיצוביות קלות למדי הכוללות שינוי לגריל הקדמי, פגוש אחורי חדש, חישוקי סגסוגת חדשים, לוח שעונים חדש ושיפורים קלים לאיכות החומרים בתא הנוסעים.
שינויים גדולים יותר ניתן יהיה למצוא במפרט הטכני, שם מסתתרים השינויים המשמעותיים ביותר במסגרת מתיחת הפנים שעברה יונדאי i30. השינוי הגדול ביותר הוא לתיבת ההילוכים האוטומטית, שם מוותרת ה-i30 על תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה ששימשה את הדגם הקודם ומחליפה אותה בתיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. תיבת ההילוכים החדשה תשודך למנוע ה-1.6 ליטר בנזין המוכר מהדגם הקודם, בהספק מרבי של 135 כוחות סוס. בזכות תיבת ההילוכים החדשה שופרה צריכת הדלק הממוצעת של ה-i30 בכ-15% והיא תעמוד כעת על כ-17.1 קילומטרים לליטר.
לצידה של גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית תמשיך כלמוביל לשווק כאן גרסה ידנית מוזלת של ה-i30, המצוידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר שהספקו המרבי עומד על 100 כוחות סוס.
רמת האבזור של יונדאי i30 המחודשת עודכנה גם כן והיא כוללת כעת גם 7 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעלייה, מערכת מובילאיי, מערכת Flex Steer לבחירה בין שלושה מצבי היגוי, תאורת DRL מבוססת LED, מערכת מולטימדיה, דיבורית בלוטות' וחישוקי סגסוגת בדגמי ה-1.6 ליטר. בנוסף יצוידו דגמי ההאצ'בק האוטומטיים גם בגג שמש פנוראמי, דוושות אלומיניום ובקרת שיוט.
יונדאי i30 – מחירים:
1.4 ליטר האצ'בק Inspire ידני – החל מ-103,500 ₪
1.4 ליטר סטיישן Inspire ידני – 106,500 ₪
1.6 ליטר סטיישן Inspire אוטומט – 130,700 ₪
1.6 ליטר האצ'בק Premium אוטומט – 131,600 ₪