תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד
  • קיה סיד סטיישן
  • קיה סיד GT ליין נחשפת

    קיה סיד

    להיות בלי ולהרגיש עם - קיה משיקה חבילת עיצוב מצודדת לסיד ברוח ה-GT הספורטיבית אך משאירה אותה עם מנוע ותיבה חסכוניים

    • 22-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אוהבים את העיצוב של קיה סיד GT אבל לא אוהבים את הקשיחות ואת צריכת הדלק של מכונית ספורטיבית? בדיוק למטרה זו חשפה היום קיה את חבילת GT ליין למשפחתית שלה, שתקבל את העיצוב הקרבי של גרסת הספורט לצד מנועי טורבו בנזין חסכוניים ותיבת הילוכים כפולת מצמדים של הגרסה הרגילה.

    המהלך של קיה מזכיר באופן מסויים דווקא את האסטרטגיה של יצרניות היוקרה, שמציעות עם חבילות עיצוב קרבי למכוניות הסטנדרטיות שלהן. כך למשל ה-AMG ליין של מרצדס או ה-S ליין של אאודי. לאחרונה הצטרפה לחגיגה גם סיאט, כאשר הפכה את גרסאות FR של האיביזה והלאון לרמות גימור לאחר ששירתו במשך שנים כגרסאות ספורטיביות-אך-פחות-קיצוניות של גרסאות הקופרה והקופרה R.

    חבילת העיצוב, שתוצע גם לקיה סיד האצ'בק וגם לגרסת הסטיישן כוללת את כל הקוסמטיקה של הסיד GT והפרו-סיד GT הספורטיביות. בין הפריטים המרכיבים את החבילה ניתן למצוא פגושים ספורטיביים ונמוכים יותר, ארבעה פנסי LED בכל אחד מפתחי יניקת האוויר הצדדים שמרכיבים את תאורת היום וחישוקי 17 אינץ' שחותמים את חבילת העיצוב הספורטיבית.

    קיה סיד GT ליין

    גם בתא הנובעים מקבלת הסיד טיפול עיצובי מקיף שכולל חומרים באיכות גבוהה יותר, עיצוב כללי כהה יותר כפתור הנעה מאלומיניום, ריפודי עור עם תפירה בצבע ניגודי, גלגל הגה בריפוד עור דו-גוני, דוושות אלומיניום וכמובן שלל סמלי GT-Line המפוזרים ברחבי תא הנוסעים של המכונית.

    דווקא מתחת לפני השטח השאירה קיה את הסיד ללא שינויים מהותיים, שהרי כל העניין פה הוא המראה. בחזיתה של הסיד GT ליין שוכן מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנזין צנום בנפח של 1.0 ליטר. המנוע יהי הראשון בסדרת מנועי טורבו חדשים שיעשו את דרכם במהלך הזמן לשאר דגמי החברה. המטרה הייתה, כיאה לרוח התקופה, לשפר משמעותית את צריכת הדלק ובו זמנית להשתדל שלא לפגוע בביצועים.

    ואכן, המנוע החדש מפיק 120 כוחות סוס, שהם לא הרבה פחות מ-135 כוחות הסוס של מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי שמשרת כיום את דגמי קיה. יחד עם זאת, נתון המומנט שעומד על 17.5 קג"מ לא רק גבוה יותר מ-16.7 הקג"מ של המנוע הנוכחי, אלא שהודות לאופיים של מנועי טורבו, גם בוודאי יגיע בסל"ד נמוך יותר ויגרום למכונית להרגיש חזקה יותר בשימוש יומיומי.

    קיה סיד GT ליין

    לצד מנוע הטורבו בנזין החדש, תקבל קיה סיד GT ליין גם תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים שפותחה ע"י קיה עצמה ומסוגלת להתמודד עם מומנט של עד 30.6 קג"מ, יותר מהתיבה האוטומטית שמשרתת כיום את הדגמים השונים, זאת לצד שיפור של עד 7% בצריכת הדלק. למרבה הפלא, בשלב זה תשודך התיבה החדשה דווקא למנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל המוכר. אך לפני שהשתילה קיה את המנוע בסיד GT ליין, ההיא העבירה אותו מקצה שיפורים במהלכו קיבל המנוע תוספת של 5 כוחות סוס לסך של 133 ושל 2 קג"מ לסך של 29. א לדאגה, קיה מבטיחה כי גם מנוע הבנזין, וכן שאר דגמיה, יקבלו את התיבה החדשה בשלב מאוחר יותר.

    קיה סיד GT ליין בגרסת האצ'בק וסטיישן צפויות להיות מושקות באירופה סביב הרבעון הרביעי של השנה, מחברת טלקאר היבואנית טרם התקבלה תגובה אודות תוכניותיה לייבא את החבילה ארצה.

    dddd