תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן DS5
  • סיטרואן DS5 עוברת מתיחת פנים

    סיטרואן DS5

    4 שנים אחרי שהוצגה, מציגה ה-DS5 את הפרצוף המשפחתי החדש ועושה סדר בתא הנוסעים

    • 19-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לפני 5 שנים החייתה סיטרואן את המונח "DS", אלא שהפעם היא בחרה לעשות זאת לא כדגם אחד שיהווה תצוגת תכלית ליכולות שלה (וגם קצת לאקסצנטריות שלה), אלא כמשפחה שלמה של דגמים שמהווים את הקרם-דה-לה-קרם של היצרנית. בראש החבורה עמדה - ועדיין עומדת - ה-DS5, אבל היא כבר לא בחורה צעירה, ומאז הושקה ב-2011 לא עברה שום שינויים, דבר שמשאיר אותה נכון להיום מאחורי רוב המתחרות שלה בפער לא קטן. אז אמש הכריזה סיטרואן על מתיחת פנים.

    סיטרואן DS5 החדשה 2015

    מתיחת הפנים של ה-DS5 מתרכזת בעיקר בשיפור הנראות, המרגישות, והמאובזרות של המכונית. לכן, מעניקה סיטרואן לספינת הדגל שלה בראש ובראשונה את החזית המשפחתית החדשה, כפי שהוצגה במרץ 2014 עם גרסת הסדאן לשוק הסיני, DS 5LS. במרכז החזית שוכן גריל אותו מכנה היצרנית "כנף DS", כנראה על שם שתי אצבעות הכרום שיוצרות ממנו ופולשות לתוך הפנסים הקדמיים. הגריל הזה הוא גם הצעד הראשון של סיטרואן בהפיכת DS למותג נפרד לחלוטין מסיטרואן - עדות לכך היא העובדה שסמל סיטרואן שעיטר את מרכז הגריל של המכונית הנוכחית פינה את מקומו לסמל DS.

    בשאר העיצוב החיצוני השינויים קטנים יותר. החישוקים חדשים, הפנסים האחוריים מקבלים תאורת LED, והקדמיים משלבים תאורת LED יחד עם תאורת בי-קסנון עוקבת פניה עם אפשרות לאורות גבוהים אוטומטיים. שאר העיצוב, שעדיין נראה כאילו מקומו בתערוכת רכב עם תג "קונספט" מודבק על הישבן ולא בסוכנות רכב, לא נדרש לשינויים ולכן נשאר כשהיה.

    סיטרואן DS5 החדשה 2015

    בפנים השינויים עוסקים דווקא בהנדסת אנוש ושיפור איכות החיים. את אשכול כפתורי השליטה המרכזי והמבולגן משהו של הדגם הנוכחי מחליף כעת מסך מגע שהופך את כל העניין להרבה יותר נקי. את העור שאחראי על ריפוד המושבים מכנה סיטרואן "איכותי במיוחד" וטוענת ש"טרם נראה בעולם הרכב".

    על המנועים סיטרואן לא מפרטת, אבל לפי הדלפות קודמות, יהיה מדובר על מנוע THP 165 טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק - כן, ניחשתם נכון - 165 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. בנוסף, תקבל ה-DS5 החדשה גם מנועי בנזין ודיזל נוספים, אך הם ככל הנראה לא יגיעו ארצה.

    סיטרואן DS5 החדשה 2015

    סיטרואן DS5 החדשה תוצג במלואה בתערוכת ג'נבה בתחילת מרץ הקרוב. בהתחשב בעובדה שאלינו טרם הגיעה מתיחת הפנים של DS3 שהוצגה לפני למעלה מחצי שנה, ההימור שלנו הוא שייקח ל-DS5 לא מעט זמן להגיע ארצה. מהיבואנית, לובינסקי, נמסר שעדיין אין צפי להגעה.

    dddd