סיטרואן DS5 הגיעה לאוויר העולם כחלק מסדרת דגמי פרימיום שהשיקה היצרנית במטרה להתחרות ביצרניות הפרימיום הגרמניות. יש לציין שעד היום כל הניסיונות של פיג'ו-סיטרואן בקטגוריה הזו לא ממש זכו להצלחה, בלשון המעטה, אך אולי הפעם זה יהיה שונה. ה-DS5 שהוצגה לשם כך היא מכונית משפחתית קומפקטית שאמורה להתחרות במכוניות כמו אודי A3 או מרצדס A קלאס, למרות שהיא מעט גדולה מהן. לפחות תג המחיר שלה מכוון בדיוק למכוניות הללו. אך כאן בדיוק מתחילה הבעיה. כי בעוד המתחרות מגרמניה מציעות תא נוסעים איכותי ומהונדס בהקפדה, סיטרואן DS5 סובלת מלא מעט פגמים קטנים שלא אמורים להופיע במכונית שעולה מעל 200 אלף ש"ח. כך למשל הנדסת האנוש בתא הנוסעים אינה מושלמת, כיול המתלים לא מרשים ומרווח הפנים אינו מהמובילים בקטגוריה. לפחות המושבים נוחים והעיצוב החיצוני מרשים למדי, זה יאמר לזכותה;
עיצוב; רמת אבזור;
יקרה מידי; לא טובה מספיק;
לא ברמה של אודי, במוו או מרצדס;
עם מושגים כמו רוח האוונגרד, לרגש את עולם הרכב ואסטטיקה צרפתית עם יכולות הנדסיות וטכנולוגיות – סיטרואן מסתערת על פלח הפרימיום עם מיתוג נפרד לדגמי DS
4 שנים אחרי שהוצגה, מציגה ה-DS5 את הפרצוף המשפחתי החדש ועושה סדר בתא הנוסעים
סיטרואן מפרידה את מחלקת העיצוב של סדרת ה-DS ממחלקת העיצוב של סדרת ה-C.
סיטרואן תשיק בקרוב בישראל שלל דגמים חדשים – סיטרואן DS4, סיטרואן ג'מפי דיזל אוטומט וסיטרואן ברלינגו ארוך.