תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i35
  • יונדאי i35 2014 – מבחן דרך

    יונדאי i35

    ה-i35 של יונדאי מתחדשת במתיחת פנים קלה שנועדה לפתור כמה מנקודות התורפה של הדגם היוצא ולשמור על רלוונטיות הדגם לאור המשפחתיות החדשות שהגיעו לישראל. הצליח לה?

    • 13-07-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מתיחת פנים שעברה יונדאי i35 בתחילת שנת 2014 לא שינתה את עיצובו של הרכב בצורה מהותית. יש מן קטע כזה אצל יונדאי לאחרונה - לתכנן רכב כמו שצריך כבר בפעם הראשונה, לטפל בנקודות התורפה שלו לקראת סוף-אמצע מחזור החיים ולא להתעסק בשינויים גדולים מידי. זה היה בדיוק המקרה של ה-ix35 המחודש או של ה-i20, אבל גם של דגמים נוספים שמשווקת חברת הבת קיה. זה גם בדיוק המקרה של ה-i35, שהגיעה השנה ארצה בדגם מחודש ומשודרג קלות.

    ה-i35 הושקה בישראל בשנת 2011 והחליפה למעשה את האלנטרה, ששיווקה הופסק מספר שנים קודם לכן. כשהושקה, התחרתה ה-i35 על הובלת שוק המכוניות המשפחתיות עם מכוניות כמו פורד פוקוס סדאן ופולקסווגן ג'טה. אבל מאז קרו כמה דברים – הפוקוס ירדה מגדולתה בגלל תקלות רבות בגיר הרובוטי ובגלל מרווח פנים מצומצם ואת מקומה תפסה מאזדה 3 החדשה. הג'טה הפכה ללא רלוונטית כשהופיעה בשוק סקודה אוקטביה החדשה, שנתנה יותר מהכל בפחות כסף. וה-i35? היא עכשיו צריכה להתחרות במכוניות משפחתיות מ"הדור החדש".

    יונדאי i35 2014

    נדמה שבכלמוביל הבינו כי יונדאי i35 תתקשה להתחרות באותן משפחתיות חדישות, גדולות, זריזות, חסכוניות ומתקדמות ולכן ציידו את ה-i35 בנשק שתמיד עובד על הקהל הישראלי – אבזור. ויש בה הרבה מאוד מאותו האבזור. למעשה, ה-i35 מרימה את הרף בכל מה שקשור לאבזור מכוניות משפחתיות סטנדרטיות. מערכת מולטימדיה כבר ראינו בכל המשפחתיות מהדור החדש, אבל מושב נהג עם כיוון חשמלי – זה עוד לא היה לנו. תוסיפו לזה גם מערכת כניסה ללא מפתח, גג שמש חשמלי, הפעלה אוטומטית למגבים ולאורות, פנסי ערפל קדמיים, בקרת שיוט והגה כוח חשמלי עם שלושה מצבי תגבור – והנה קיבלתם חבילה שפשוט אין למצוא אצל המתחרות.

    אז נכון, חלק מהאבזור הזה (כמו מושב הנהג החשמלי או חיישני המגבים) מגיע רק בגרסת ה-Premium בה נהגנו שגם עולה 2,000 ₪ יותר. ונכון, חלק מהאבזור נראה טוב על הנייר ומרגיש הרבה פחות טוב בפועל. קחו כדוגמא את מערכת המולטימדיה, שמותקנת בארץ ולא מגיעה מקורית מהיצרן. היא אולי נשמעת טוב בקטלוג המהודר, אבל בפועל היא לא נוחה לתפעול, הצג שלה אינו קריא באור יום וכפתורי השליטה שלה מההגה מפסיקים לעבוד לסירוגין. לפחות היא מפצה על זה באיכות שמע גבוהה מהמקובל בקטגוריה.

    יונדאי i35 2014

    אם נמשיך לסקור את תא הנוסעים של יונדאי i35 מודל 2014 נגלה גם כמה שיפורים ושדרוגים שבוצעו בהתאם לביקורת שקיבלה המכונית בעבר. פתחי המיזוג המרכזיים, למשל, הוזזו כמה סנטימטרים כלפי מעלה למיקום קצת יותר הגיוני ושגרתי. באותה ההזדמנות עצבה יונאי מחדש את הקונסולה המרכזית (והחליפה את מערכת השמע, כאמור). גם משענת היד המרכזית תוכננה מחדש ועכשיו היא באמת נוחה לשימוש, ולא סתם תקועה במרכז כאבן שאין לה הופכין.

    בכדי לענות לביקורות שנתנו אלו שהתלוננו על ההיגוי החשמלי הלא מספיק טוב של הדגם היוצא צויד הדגם החדש במערכת ה-Flex Steer. זו מאפשרת לנהג לבחור את מאפייני ההיגוי מתוך שלושה מצבים שהוגדרו מראש – Normal, Comfort ו-Sport. אני מצאתי את מצב Sport כטוב ביותר אבל אקדים ואציין כבר כעת שגם במצב הזה – ספורטיבית היא לא.

    העיצוב החיצוני נותר דומה עד כדי זהה לזה של הדגם המוחלף. חדי העין יזהו כאן פנסי ערפל שונים שכעת כוללים גם תאורת DRL (רגילה, לא LED) כסטנדרט, חישוקי סגסוגת בעיצוב שונה, פגוש אחורי בעיצוב חדש ו... הכיתוב i35 נעלם מדלת תא המטען.

    יונדאי i35 2014

    אז רשימת האבזור של יונדאי i35 החדשה בהחלט נאה וגם השיפורים הקטנים בסעיפי הנדסת האנוש בהחלט תורמים, אבל מה לגבי שאר הפרמטרים בתא הנוסעים? ובכן, ל-i35 בסיס גלגלים באורך של 270 סנטימטרים. מדובר בבסיס גלגלים שהיה באורך מכובד כבר בשנת 2011, עת הושקה לראשונה המכונית, וגם היום מדובר באחד מבסיסי הגלגלים הארוכים בקטגוריה. כתוצאה מכך מציע המושב האחורי של ה-i35 מרווח ברכיים נדיב למדי ובהחלט כזה שלא יבייש גם את מובילות הקטגוריה.

    כמה חבל שאחת מנקודות התורפה העיקריות של הדגם היוצא לא טופלו כאן, ומרווח הראש עדיין בעייתי למדי. המושב האחורי יהיה בעייתי למבוגרים בגובה ממוצע פלוס בשל מרווח ראש בעייתי. מלפנים המצב טוב יותר אבל נהגים גבוהים חובבי תנוחה ישיבה גבוהה בהחלט עלולים למצוא את עצמם בסוג של בעיה בשל תנוחת ישיבה בעייתית. תא המטען גדול (485 ליטרים) ושימושי. לא כמו באוקטביה, אבל עדיין כזה שצריך להספיק לכל שימוש משפחתי סביר.

    יונדאי i35 2014

    בנסיעה מתגלה יונדאי i35 כמכונית בינונית למדי. המנוע מפיק על הנייר הספק מכובד למדי של 132 כוחות סוס מנפח של 1.6 ליטר. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה, עם שישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. נתון התאוצה הרשמי אינו מרשים מאוד, 11.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וזאת אכן התחושה בפועל. לא מדובר במכונית מאוד מהירה והביצועים בסך הכל דומים לביצועים שתוכלו למצוא ברוב המשפחתיות המקבילות (למעט משפחתיות מוגדשות טורבו, כמו האוקטביה או אופל אסטרה סדאן). גם צריכת הדלק די סבירה בסך הכל ודומה למתחרות. בנסיעת המבחן שלי היא עמדה על 11 קילומטרים לליטר.

    כן בלטו במיוחד לרעה שני סעיפים. הראשון הוא עניין נוחות הנסיעה, שעדיין לא מיישר קו עם מיטב תוצרת אירופה. המצב לא גרוע ובוודאי שלא קטסטרופלי, אבל הן בנסיעה עירונית והן בנסיעה בין עירונית מורגשת מן אי נינוחות מצד המתלים, אי נינוחות שהאירופאים כבר למדו להתגבר עליה (ולמען האמת גם הקוריאנים,  אבל בדגמים אחרים). נושא שני הוא בידוד רעשי הכביש, שפשוט אינו טוב מספיק כמעט בכל מצב וכמעט בכל תנאי דרך. גם מצד המתלים אפשר למצוא לא מעט רעשים, ברמה גבוהה מהמקובל.

    והתנהגות הכביש? גם כאן אין שאר רוח או יותר מידי מה לספר. מדובר במכונית משפחתית, די אפורה ובוודאי שאינה מרגשת. הנהג המשפחתי השגרתי לא ישים לב לשום דבר חריג לטובה או לרעה, אבל מי שינסה בכל זאת למצוא בה שמץ של הנאה יתאכזב. אין.

    יונדאי i35 2014

    יונדאי i35 2014 – סיכום

    מתיחת הפנים שעברה ה-i35 טיפלה בלא מעט מנקודות התורפה של הדגם היוצא והותירה מכונית משפחתית שאולי לא מתחרה על הובלת הקטגוריה עם משפחתיות כמו האוקטביה, המאזדה 3 והטויוטה קורולה אבל גם לא מאוד רחוקה משם. רמת האבזור הגבוהה, חריגה לטובה בנוף, בהחלט תעזור ל-i35 לצמצם את הפער שנותר בינה לבין המתחרות המובילות ובוודאי תקסום לרבים.

    עם מחיר התחלתי של 128 אלף ₪ לגרסת הבסיס או 130 אלף ₪ לגרסת ה-Premium שנבחנה כאן, ה-i35 המחודשת זולה מהאוקטביה החדשה ומקבילה במחיר לקורולה ולמאזדה 3. לא בטוח שכמכונית היא טובה מהן, אבל גם לא בטוח שהפער בינה לבין המתחרות הצעירות ממנה מצדיק פסילה שלה על הסף. אם אבזור משחק עבורכם תפקיד חשוב יותר מהתנהגות כביש, ביצועים או בידוד רעשים, ה-i35 היא בהחלט בחירה נכונה עבורכם. לא מדובר במכונית מרגשת או שוברת מוסכמות, אבל כן מדובר במכונית משפחתית ממוצעת ונעימה לשימוש, שתיקח אתכם לעבודה וחזרה או לטיול וחזרה בלי שום דרמות ובלי שום רגשי נחיתות.

    יונדאי i35 בקטלוג הרכב של CarsForum
    יונדאי i35 2014 - מפרט טכני

    יונדאי i35 2014

    dddd