תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 סדאן
  • אודי A3 סדאן – מבחן דרך

    אאודי A3 סדאן

    באודי החליטו להרחיב את משפחת ה-A3 ולהוסיף לה גרסת סדאן 4 דלתות. איך היא עומדת במבחן התוצאה? לקחנו אותה למבחן דרך ובדקנו.

    • 18-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    עד לא מזמן היה שמור סגמנט מכוניות הסדאן הקטנות למכוניות עממיות במיוחד, משהו בסגנון של סיאט טולדו או יונדאי אקסנט. אבל משהו קרה אי שם בשנת 2010, כשאודי הציגה את ה-A1 לאחר כמעט 40 שנה בהם נעדרה משוק המכוניות הקטנות. באודי החליטו להתרחב ולהגדיל את היצע הדגמים שלהם לאו דווקא כלפי מעלה אלא דווקא כלפי מטה. ה-A1 התברגה כמכונית הקטנה והזולה ביותר בהיצע הדגמים של אודי, מתחת ל-A3 משולשת הדלתות. הפזילה הזאת כלפי מטה יצרה נישה גדולה מספיק כדי שבאודי יחליטו להשיק גרסת סדאן חדשה לדור השלישי של ה-A3, שתנסה להיות אחות קטנה ל-A4 היקרה.

    גרסת הסדאן מצטרפת או גרסאות ה-3 וה-5 דלתות של אודי A3 החדשה ואל גרסת הקבריולט, המבוססת כולן על פלטפורמת ה-MQB החדשה של קבוצת VAG. הפלטפורמה המודולרית הזו משמשת בסיס לרכבים רבים בקבוצה, ביניהם גם פולקסווגן גולף וסיאט לאון החדשות. אבל לא רק להן, אלא גם למכוניות הסדאן הקומפקטיות העממיות של הקבוצה, כמו סיאט טולדו וסקודה ראפיד. ואם סקודה יכולה להרשות לעצמה לבנות סדאן קומפקטית על בסיס אותה הפלטפורמה, למה שאודי לא תוכל?

    אודי A3 סדאן

    אודי A3 סדאן שומרת על קווי העיצוב האלגנטיים שמוכרים לכל מי שכבר פגש את דגמי ה-3 וה-5 דלתות. החזית דומה עד כדי לזהה לזאת של הדגמים בעלי מספר הדלתות האי-זוגי, עם הבדלים קלים עד כדי זניחים בתחתית הפגוש הקדמי. בתי המראות, פנסי ה-LED (והקסנון, אם בחרתם בדגם המאובזר) ואפילו גג השמש הגדול – זהים. אם תתעקשו תצליחו למצוא חישוקי סגסוגת מעט שונים, זה הכל. ההבדל העיקרי בעיצוב הוא כמובן בחלק האחורי של המכונית, כאן מקבלת ה-A3 סדאן תא מטען נפרד וכמובן גם פנסים אחוריים חדשים, בעיצוב אגרסיבי הרבה יותר מזה של הגרסאות האחרות.

    תא הנוסעים שומר גם הוא על המאפיינים המוכרים מהגרסאות האחרות של ה-A3 ואני, שכבר מרגיש קצת בבית ב-A3 החדשה, כבר לא צריך זמן כדי לעכל את הפשטות שהוא משדר. זאת לא בדיוק פשטות, אלא מינימליזם מוקפד שהושקעה בו לא מעט מחשבה. לא תמצאו כאן מסכי מגע גדולים, מושבים עם ריפודי עור צבעוניים או תפירה אדומה לגלגל ההגה. רוצים את כל אלו? בכיף, אבל אצל האחות העממית יותר פולקסווגן גולף.

    אודי A3 סדאן

    על הנייר מתחילה רשימת האבזור של אודי A3 סדאן עם חיסרון משמעותי – אין מסך מגע למערכת השמע. במקום מסך מגע, באודי התקינו שתי גלגלות וכמה כפתורי הפעלה במרווח שבין ידית ההילוכים למשענת היד. הכפתורים האלו שולטים על מערכת השמע, שהמסך הצבעוני שלה עולה ויורד בצורה חשמלית ממרכז הקונסולה המרכזית. זה אולי קצת נראה קצת פחות הייטקיסטי ומתקדם בקטלוג, אבל אחרי שלומדים את השימוש בכל הכפתורים התפעול של מערכת השמע הופך לקל ובעיקר בטיחותי הרבה יותר – לא צריך להוריד את העיניים מהכביש כדי לכוון את האצבע לנקודה המדויקת במסך המגע שמעבירה תחנה ברדיו.

    שאר פריטי האבזור סטנדרטיים למדי. יש כאן 7 כריות אוויר, גלגל הגה מצופה עור עם כפתורי שליטה על מערכת השמע ועל מחשב הדרך המורחב, מערכת שמע איכותית מאוד, מושבי עור כסטנדרט (עם כיוון חשמלי, בדגמי ה-Luxury), בלם יד חשמלי עם Auto-Hold ומצלמת רוורס. מה אין פה? שקע USB לסינכרון וטעינה של הסלולרי והפעלה אוטומטית למגבים. למה? לא ברור. אלו פריטי אבזור סטנדרטיים גם ברכבים זולים הרבה יותר. לפחות יש שקע כוח נוסף במושב האחורי, כך שאפשר לחבר את מצלמת ה-DVR ולהטעין את הטלפון הנייד בו זמנית.

    אודי A3 סדאן

    אודי A3 סדאן יושבת על בסיס גלגלים באורך של 261.8 סנטימטרים. מדובר בבסיס גלגלים קצר יחסית לרוב מכוניות הסדאן האחרות, שמשפיע באופן ישיר על מרווח הברכיים של היושבים במושב האחורי. גם ממד הגובה של המכונית אינו נדיב במיוחד, ועומד על 144 סנטימטרים בלבד. אך בניגוד לבסיס הגלגלים הקצר, שבא לידי ביטוי רק במושב האחורי, ממד הגובה בא לידי ביטוי גם במושב הנהג. נהגים גבוהים שאוהבים תנוחת ישיבה גבוהה עלולים לגלות ששערות ראשם מגרדות את תקרת המכונית והמראה המרכזית מסתירה להם את שדה הראיה. גם מאחור, מבוגר בגובה שהוא מעל לממוצע יצטרך להתכווץ כדי שפדחתו לא תפגע בתקרת המכונית.

    תא המטען גדול יחסית ומציע נפח הטענה של 425 ליטרים. זה קצת יותר מ-380 ליטרים שמציעה גרסת הספורטבק (5 דלתות), אבל מדובר בתוספת שהיא בעיקר על הנייר. פתח ההטענה קטן מידי וקשה להשתמש בכל נפחו של תא המטען. גם תא האכסון שמתחת למשענת היד המרכזית סמלי למדי בנפחו וקצת חבל שאין כאן תא אכסון למשקפיים.

    אודי A3 סדאן

    מבחר המנועים של אודי A3 סדאן בישראל כולל שני מנועים – 1.4 ו-1.8 ליטר טורבו-בנזין. אנחנו נהגנו בגרסת ה-1.4 ליטר, 122 כוחות סוס, שתהיה כנראה הגרסה הנפוצה יותר. 1.4 ליטר אולי לא נשמעים כמו הרבה אבל בפועל, בזכות מגדש טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים יעילה, מתקבלים ביצועים טובים. נכון, בכבישים הרריים מפותלים מרגישים שחסר קצת כוח. או ליתר דיוק, מרגישים שהשלדה המצוינת של ה-A3 מסוגלת להתמודד עם הרבה יותר כוחות סוס. אבל ביום יום ובנסיעה מנהלתית, יש כאן ביצועים שהם מעל ומעבר לנדרש. גם צריכת הדלק הייתה מצוינת במהלך נסיעת המבחן שלנו, ונעה בין 13 ל-14 קילומטרים לליטר.

    זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נוהגים ב-A3 וכמו בגרסאות ה-3 וה-5 דלתות, גם כאן התרשמנו מאוד לטובה מכיול השלדה המוצלח. ה-A3 סדאן מציעה שילוב נדיר בין נוחות נסיעה מצוינת לאחיזת כביש גבוה, שילוב שבדרך כלל אפשר למצוא רק במכוניות גדולות ויקרות הרבה יותר. חבל רק שבידוד רעשי הצמיגים לא מספיק טוב ובמהירויות בין עירוניות שומעים יותר מידי רעש מכיוונם.

    אודי A3 סדאן

    אודי A3 סדאן – סיכום

    גרסת הסדאן של ה-A3 החדשה היא גרסה מעניינת אך מיותרת. מעניינת, כי יש לא מעט אנשים שיש עבורם תצורת הסדאן נתפסת כגדולה ויוקרתית מגרסאות ההאצ'בק והסטיישן. אלו ייהנו ממכונית שמציעה שילוב נדיר בין נוחות נסיעה מעולה לאחיזת כביש גבוהה, ברמה שבדרך כלל קשה למצוא במכוניות בגודל הזה. אנשים אלו גם ייהנו ממכונית זריזה וחסכונית, עם תא נוסעים איכותי מאוד שכמו שאר גרסאות ה-A3 מציב רף גבוה מאוד למתחריו בסגמנט הפרימיום.

    אבל ה-A3 סדאן גם קצת מיותרת. כי במבחן התוצאה היא לא באמת נותנת ערך מוסף שגרסת הספורטבק לא יודעת לתת. נכון שיש לה עוד כמה עשרות ליטרים בתא המטען ופנסים אחוריים בעיצוב אגרסיבי יותר, אבל בשביל זה לשלם 15 אלף ₪ יותר? לדעתי התשובה היא לא. לכו על גרסת הספורטבק (האצ'בק) הנהדרת וחסכו לעצמם את הפרש המחיר.

    אודי A3 סדאן בקטלוג הרכב של CarsForum
    אודי A3 סדאן - מפרט טכני

    אודי A3 סדאן

    dddd