תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן גולף ספורטסוואן
  • פולקסווגן גולף ספורט-וואן יוצא לאור

    פולקסווגן גולף ספורטסוואן

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן, מחליפו של הגולף פלוס, נחשף במלואו לקראת תחילת שיווקו השנה באירופה ובישראל. הפרטים המלאים.

    • 07-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    לאחר שנחשף כדגם קונספט מוכן כמעט לייצור בקיץ שנה שעברה, נחשפת גרסת הייצור הסדרתית של פולקסווגן גולף ספורט-וואן במלואה לקראת תחילת שיווקה באירופה. הספורט-וואן הוא למעשה מחליפו של הגולף פלוס, מיניוואן קומפקטי עם 5 מושבים המבוסס על פלטפורמת הגולף. אך בעוד הגולף פלוס הנוכחית התבססה על מכלולי הדור החמישי של הגולף, הדור הנוכחי מתבסס על פלטפורמת ה-MQB החדשה של פולקסווגן, פלטפורמה המשמשת כמובן את הגולף החדשה אך גם מכוניות רבות נוספות בקבוצה, כמו סקודה אוקטביה.

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן יהיה גדול מהגולף פלוס אותו הוא מחליף, אך גם קל וחסכוני ממנו. לספורט-וואן אורך כללי של 434 סנטימטרים, רוחב של 181 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 268 סנטימטרים. כלומר הוא ארוך בכ-13 סנטימטרים מהגולף פלוס אך קצר בכ-22 סנטימטרים מהגולף סטיישן וגבוה בכ-12.5 סנטימטרים מהגולף החדשה בגרסת ההאצ'בק המוכרת לנו.

    כל זה אומר שבדגם החדש יהיה יותר מקום למטען אבל גם הרבה יותר מקום לנוסעים. בפולקסווגן מבטיחים כי נפח תא המטען גדל בכ-75 ליטרים לעומת הדגם הקודם והוא יעמוד על כ-500 ליטרים כשהמושבים האחוריים, הנעים על מסילה, במצב הרגיל שלהם. הזזה של המושבים קדימה תגדיל את נפח תא המטען לכדי 590 ליטרים וקיפול מלא של המושבים יספק נפח הטענה מרשים מאוד של למעלה מ-1,500 ליטרים.

    בפולקסווגן מבטיחים גם מרווח פנים משופר לטובת היושבים מאחור ומספרים כי גם מבוגרים בגובה של 1.90 מטר יוכלו לשבת בנוחות בשורת המושבים האחורית. בנוסף ייהנו היושבים מאחור מתאי אכסון מיוחדים, שולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, משענת יד מרכזית עם שלושה מחזיקי כוס וכיוון לזווית משענת הגב של המושב.

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן

    היצע המנועים של פולקסווגן גולף ספורט-וואן יכלול שישה מנועים בסך הכל, ארבעה מנועי טורבו-בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל, בהספקים שינועו בין 85 ל-150 כוחות סוס. כולם, אגב, בשידוך למערכת Start&Stop לכיבוי המנוע בזמן עמידה.

    היצע מנועי הבנזין מתחיל במנוע 1.2 ליטר TSI בהספק של 85 כוחות סוס, שיחליף את מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי הוותיק של הקבוצה. מנוע זה יוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בלבד ולכן הוא כנראה אינו רלוונטי לשוק הישראלי.

    מעליו תוצע גרסה מחוזקת של אותו המנוע, 1.2 ליטר TSI בהספק מרבי של 110 כוחות סוס. כאן כבר תוצע אופציה לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים (DSG), לצד תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת של דגם זה תעמוד על כ-20 קילומטרים לליטר והביצועים יהיו סבירים (זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-10.7 שניות).

    גרסאות הבנזין הבכירות יצוידו במנוע ה-1.4 ליטר TSI של פולקסווגן שיוצע בשתי רמות של הספק מרבי – 125 ו-150 כוחות סוס. בשני המקרים תוצע כאופציה גם תיבת ההילוכים הרובוטית DSG כאופציה. צריכת הדלק של דגמים אלו תנוע בין 18.5 ל-19.2 קילומטרים לליטר בהתאם לדגם. הביצועים יהיו טובים יותר וגרסת ה-150 כוחות סוס תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות בלבד.

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן

    באגף הדיזל יציע פולקסווגן גולף ספורט-וואן שני מנועים, שניהם בשידוך לתיבת ההילוכים DSG (לשמחתם של כמה מנהגי המוניות). גרסת הבסיס תצויד במנוע 1.6 ליטר בהספק של 110 כוחות סוס ועם תיבת ההילוכים DSG7 הוא יציע צריכת דלק נהדרת של כ-25 קילומטרים לליטר. מי שירצה לחסוך עוד יותר יוכל לרכוש (לפחות בגרמניה) את חבילת ה-BlueMotion שתכלול קיט אווירודינמי משופר וצמיגים חוסכי דלק, שישפרו את צריכת הדלק עוד יותר לכדי 27.7 קילומטרים לכל ליטר סולר!

    גרסת הדיזל הבכירה תצויד במנוע 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 150 כוחות סוס, שיציע ביצועים טובים יותר (זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות לעומת 11.3 שניות בדגם הדיזל הבסיסי) אבל גם צריכת דלק קצת פחות טובה – "רק" 21.3 קילומטרים לליטר בדגם האוטומטי (DSG עם שישה הילוכים).

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן

    רמת האבזור הסטנדרטית של פולקסווגן גולף ספורט-וואן תהיה גבוהה יחסית כבר בגרסאות הבסיס. רשימת האבזור הבסיסית כוללת בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD, מושב נהג עם כיוון מכאני לגובה, גג שמש פנוראמי, מערכת XDS+ לדימוי דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, 7 כריות אוויר ושמשות מבודדות חום. כאופציה בתוספת תשלום יוצעו גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו התראה על רכבים בשטחים המתים, בקרת שיוט אקטיבית או מערכת חניה אוטומטית יוצעו כאופציות בתוספת תשלום. כמו כן תוצע כאופציה גם מערכת בולמי זעזועים אקטיביים בשם DCC, שתציע בחירה בין שלושה מצבי נסיעה.

    ואם כבר דיברנו על המחיר, אז זה לא צפוי להיות זול במיוחד. מחירה של הגולף ספורט-וואן בגרמניה יחל ב-19,625 אירו לגרסת ה-1.2 ליטר 85 כוחות סוס ידנית. לשם השוואה, גולף האצ'בק 1.2 ליטר ידנית עם אותו המנוע עולה כ-2,000 אירו פחות. אם נשים את זה בקונטקסט מקומי, אז הצפי שלנו הוא למחיר שיחל בכ-150 אלף ₪ לגרסת הבנזין האוטומטית, בדומה לדגם היוצא. הדגם צפוי להגיע ארצה עוד השנה.

    פולקסווגן גולף ספורט-וואן

    dddd