תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 החדשה – קונספט

    מאזדה 2

    קבלו את האזומי, או בשמה הלא ממש רשמי מאזדה 2 קונספט. בעוד פחות משנה תוכלו לראות אותה על הכביש בישראל.

    • 04-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    במאזדה קוראים לה אזומי, אתם יכולים לקרוא לה דגם הקונספט של מאזדה 2 החדשה. שפת העיצוב של דגם הקונספט ברורה ובלתי ניתנת לבלבול. מדובר בשפת העיצוב KODO, שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית המוכרת לנו כבר מדגמי מאזדה 3 החדשה ומאזדה 6. במאזדה מסבירים שמשמעות המילה "אזומי" ביפאנית היא פרץ של אנרגיה. לנו האזומי נראית פשוט כמו מאזדה 3 בגודל מוקטן, וזה לא רע בכלל בהתחשב בעובדה שה-3 היא אחת מהמכוניות המשפחתיות הנאות על הכביש.

    מאזדה 2 החדשה קונספט

    דגם הקונספט של מאזדה 2 החדשה מציע מידות גדולות משל הדור הנוכחי של ה-2. אורכה של המכונית עומד על 407 סנטימטרים (לעומת 388 סנטימטרים בדגם הנוכחי), רוחבה עומד על 173 סנטימטרים (לעומת 170 סנטימטרים בדגם הנוכחי) ובסיס הגלגלים שלה הוא באורך של 258 סנטימטרים (לעומת 249 סנטימטרים בדגם הנוכחי).

    במאזדה מספרים שתא הנוסעים עוצב מחדש ב"אווירה מהירה", עם דש-בורד שעוצב בהשראת כנף מטוס וקונסולה מרכזית שתלויה מלמעלה כדי לספק יותר מקום לרגליים. לוח השעונים מזכיר מאוד את זה של ה-3 החדשה, עם שעון מרכזי אחד ותצוגה עילית צבעונית (שבטח לא תגיע לדגם הליסינג הישראלי המצוי). אנחנו שמנו לב לפתח מיזוג מרכזי בודד, נקווה שלא יגיע גם לדגם הייצור הסדרתי אחרת עלול להיות חם מאוד בקיץ הישראלי.

    מאזדה 2 קונספט החדשה

    כיוון שמדובר בקונספט, המפרט הטכני של מאזדה 2 החדשה טרם נחשף במלואו. במאזדה מבטיחים שימוש במנועי SKYACTIV חדשים ומציגים לראשונה מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח של 1.5 ליטר. מנוע זה אינו רלוונטי, כמובן, בעבור השוק הישראלי, אבל תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה (שישה הילוכים, לא רובוטית) שתוצע כאופציה דווקא רלוונטית מאוד עבורנו.

    גרסת הייצור של מאזדה 2 החדשה צפויה להופיע כבר בחודשים הקרובים ולהגיע לשיווק סדיר בישראל עוד השנה (2014). מדובר בתזמון מצוין בעבור המכונית, שתגיע ארצה בתקופה בעייתית מאוד בעבור המתחרות שלה. קיה ויונדאי נמצאות כפסע לפני הצגת דור חדש למכוניות הסופר-מיני שלהן (ריו ו-i20 בהתאמה), הפיאסטה של פורד מתקשה להתרומם וטויוטה יאריס (שנמצאת במקום השלישי בטבלת המסירות בסגמנט) מתיישנת במהירות.

    מאזדה 2 קונספט החדשה

    dddd