תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן גולף
  • פולקסווגן גולף GTE – היברידית נטענת

    פולקסווגן גולף

    פולקסווגן גולף GTE נחשפת - הגרסה ההיברידית הראשונה של הגולף מצטרפת אל ה-e גולף שהוצגה בשנה שעברה ומציעה ביצועים ספורטיביים לצד חיסכון בדלק.

    • 21-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    עד היום לא ששה קבוצת פולקסווגן להצטרף לטרנד ההיברידי והתמקדה בעיקר בטכנולוגיות הטורבו. נדמה שעכשיו קופצת הקבוצה אל עגלת ההיברידיות באיחור ניכר ו"חצי כוח". בחודש הבא תציג פולקסווגן בתערוכת ג'נבה את הגולף GTE, הגרסה ההיברידית הראשונה של פולקסווגן גולף החדשה. כמי שמרמז השם, בפולקסווגן רוצים למתג המכונית כספורטיבית שתתברג בביצועיה בין ה-GTI עם מנוע הבנזין ל-GTD עם מנוע הדיזל. ה-GTE תצטרף אל ה-e גולף החשמלית, שהוצגה בתערוכת ג'נבה בשנה שעברה. ולמה חצי כוח? כי בפולקסווגן כנראה ששכחו שמי שקונה רכב היברידי מחפש בראש ובראשונה חיסכון בדלק, ולא LOOK ספורטיבי. לא כך קנתה לעצמה טויוטה פריוס את תהילתה.

    פולקסווגן גולף GTE

    פולקסווגן גולף GTE מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר שמפיק 150 כוחות סוס. מנוע העזר החשמלי, שממוקם בתוך תיבת ההילוכים, מפיק 102 כוחות סוס נוספים. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 201 כוחות סוס. תיבת ההילוכים לא תהיה רציפה, כמו במערכות ההנעה ההיברידיות של טויוטה, אלא רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם שישה הילוכים. מערך הסוללות, במשקל של כ-200 קילוגרמים, נטען דרך שקע חשמלי ביתי בזמן של כשלוש שעות.

    ומה לגבי הביצועים וצריכת הדלק? בפולקסווגן מבטיחים כי הגולף GTE תוכל לנסוע כ-50 קילומטרים במצב חשמלי, בהם תגיע למהירות מרבית של 135 קמ"ש. במצב היברידי רגיל יעמוד טווח הנסיעה של המכונית על כ-930 קילומטרים בהם תציג המכונית צריכת דלק של 66.7 קילומטרים לליטר. הביצועים במצב ההיברידי נאים והמכונית תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות.

    פולקסווגן גולף GTE

    העיצוב החיצוני של פולקסווגן גולף GTE כולל אלמנטים רבים שהושאלו מה-GTI, כולל הגריל הקדמי שמקבל פס כחול במקום פס אדום. הפגוש הקדמי הושאל כמעט במלואו ה-e גולף, אבל קיבל יחידות תאורת DRL בקצותיו. חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' ופנסים אחוריים בעיצוב שונה משלימים את חבילת העיצוב החיצונית.

    תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין לזה של הגולף GTI אבל כולל מספר שינויים מתבקשים. הראשון שבהם הוא בריפוד המושבים, שאמנם נותר בדוגמת "משבצות" כמקובל בדגמי ה-GTI אבל קיבל משבצות בצבע לבן. בנוסף מקבלת הגולף GTE לוח שעונים שונה הכולל גם חיווים על מצב המערכת ההיברידית וכן מתג e-mode המאפשר בחירה בין מספר מצבים של מערכת ההנעה ההיברידית.

    שיווקה של פולקסווגן גולף GTE באירופה צפוי להתחיל במהלך הקיץ הקרוב. לישראל עדיין לא ברור האם תגיע ומחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, נמסר כי הם נמצאים במשא ומתן עם היצרן לגבי המכונית ובוחנים את האפשרות לייבאה לישראל במהלך שנת 2015.

    פולקסווגן גולף GTE

    dddd