תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן קקטוס קונספט

    סיטרואן קקטוס

    הכירו את קקטוס - דגם קונספט חדש מבית סיטרואן, המרמז על סדרת דגמים עתידית של היצרנית.

    • 08-09-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    סיטרואן מעוניינת גם היא למתקפת רכבי הפנאי הקומפקטיים ששוטפת לאחרונה את יצרניות הרכב האירופאיות. דגם קונספט חדש בשם קקטוס (Cactus) יוצג בדוכן של סיטרואן בתערוכת הרכב של פרנקפורט, שתיפתח בשבוע הבא, וירמוז על רכב הפנאי העתידי של היצרנית. הקקטוס קונספט יהפוך לדגם סדרתי בעוד מספר שנים, כשתצא ה-C4 הנוכחית מייצור סדיר ו-C4 חדשה תחליף את מקומה. אז צפוי להפוך הקקטוס לדגם סדרתי שיכונה, ככל הנראה, C4 קקטוס.

    סיטרואן קקטוס

    ה-C4 קקטוס העתידי יתבסס ככל הנראה על פלטפורמת ה-EMP2 החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן - פלטפורמה מודולרית שתשמש בסיס לדגמים עתידיים רבים של הקבוצה. אורכו של דגם הקונספט 421 סנטימטרים, רוחבו 175 סנטימטרים אך מרווח הגחון שלו גבוה יחסית ועומד על כ-21 סנטימטרים. מדובר במידות קומפקטיות יחסית, גדולות במעט מאלו של פיג'ו 2008 המקביל, אבל עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר ונוכחות קרבית יותר, בין היתר בשל עיצוב החזית העתידני.

    רכב הקונספט מצויד במערכת ה-Hybrid Air העתידית של היצרנית. מערכת זו משלבת בין מנוע בנזין קטן למכלי אוויר דחוס, שמחליפים את יחידת המצברים הכבדות והמזהמות של הרכבים ההיברידיים המשווקים כיום (כמו הונדה אינסייט או טויוטה פריוס). בסיטרואן מבטיחים צריכת דלק משולבת של כ-33 קילומטרים לליטר והפחתה של כ-45 אחוזים בעלויות האחזקה השוטפות של המכונית.

    סיטרואן קקטוס

    תא הנוסעים של סיטרואן קקטוס מציג עיצוב שמזכיר מכוניות אמריקאיות ישנות, עם ספסל קדמי בודד במקום שני מושבים ודש-בורד ללא תעלה מרכזית. את לוח השעונים המסורתי מחליף מסך 7 אינטש' צבעוני ואת יחידת הפקדים המרכזית מחליף מסך מגע צבעוני 8 אינטש' דרכו מתבצעת השליטה בכל מערכות הרכב (מערכת שמע, בקרת אקלים וכו'). את ידית ההילוכים המסורתית מחליפים קבוצת כפתורים שנמצאת בתחתית הקונסולה המרכזית וכן מנופי תפעול מאחורי ההגה. כריות האוויר הקדמיות הועברו אל תקרת הרכב, כדי ליצור תא כפפות גדול ושימושי יותר.

    סיטרואן קקטוס

    dddd