תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן NV200
  • ניסאן NV200 – בא לעבודה בחור חדש

    ניסאן NV200

    המסחרית הקלה והחדשה של ניסאן לא מנסה להתיפייף ולהפוך למשפחתית. ניסאן NV200 באה לעבוד, לא לשחק.

    • 16-03-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    במשך תקופה ארוכה למדי סבל שוק המסחריות הקלות בישראל מקיפאון כמעט מוחלט. נדמה שכמעט כל היבואנים המתינו בסבלנות להסתלקותם של צמד הדינוזאורים ששלטו בשוק יד רמה - סיטרואן ברלינגו ופיג'ו פרטנר. הדור הראשון של הצמד-חמד הזה הוביל את השוק במשך שנים ארוכות וכעת, לאחר אין ספור דחיות וביטולים של התקנה המחייבת בקרת יציבות כסטנדרט, צפוי להעלם לאיטו מהשוק. בדיוק הזמן הנכון מבחינת קרסו מוטורס להשיק בישראל מסחרית קלה חדשה. כך נכנסת לה לשוק המקומי ניסאן NV200 החדשה - מסחרית שבאה לעבוד.

    בואו נעזוב לרגע את הדיבורים הכלליים ונתמקד לרגע ב-NV200, כוכבת הערב. ניסאן NV200 מבוססת על פלטפורמה B של ניסאן, אותה הפלטפורמה עליה מבוססים בימים אחרים של השבוע רכבים כמו ניסאן ג'וק מחד וניסאן טידה מאידך. מרשים לגלות כיצד שינוי קטן בתכנון הופך לשינוי גדול כל כך באופיו של הרכב. ניסאן NV200 הוא רכב מסחרי בכל רמ"ח אבריו, רחוק שנות אור מהתדמית המשפחתית של הטידה או התדמית השיקית של הג'וק.

    ניסאן NV200

    מוקדם בבוקר, אני אוסף את הרכב מהחניון התת-קרקעי של ניסאן בתל-אביב. אני מתיישב במושב הנהג, מנסה לכוון את הכיסא לגובה ולא מוצא את הידית. אני מנסה להיזכר מתי בפעם האחרונה נהגתי ברכב שלא היה לו כיוון גובה למושב, ולא מצליח. אני מדליק את תאורת הפנים כדי לחפש את המטען של האייפון בתוך התיק, אבל תאורת הפנים חלשה ולא ממש אפקטיבית. אולי עדיף שאעלה למפלס הרחוב, לשמש החורפית שהפציעה אחרי סוף שבוע סוער. החניון התת קרקעי של ניסאן צפוף. יום אחד מישהו יעשה כתבת תחקיר על החניונים התת-קרקעיים הצפופים של תל-אביב וכדאי שיגיע גם לחניון של בית ניסאן. בפעם האחרונה בקושי הצלחתי לחלץ מכאן ניסאן נבארה, רכב קצת יותר גדול. עכשיו זה אמור להיות קל יותר, בין היתר בזכות מצלמת הרוורס המקורית.

    נדמה לי שאי שם ביפאן יושב לו מהנדס וצוחק. מה זה צוחק, מתגלגל מצחוק. כשיצאה ההודעה לעיתונות ובישרה כי ניסאן NV200 יהיה הטנדר הראשון שיגיע עם מצלמת רוורס מקורית הסתכלתי על תמונת תא הנוסעים ותהיתי לעצמי היכן ימוקם המסך המקורי. אז עכשיו אני יודע. בתוך לוח השעונים, בצד ימין למטה, מסתתר צג קטן שגודלו כגודל כרטיס אשראי, אבל קצת קטן יותר. הצג הרב תכליתי הזה משמש גם את מצלמת הרוורס, גם את מחשב הדרך וגם הופך בזמן הנסיעה למד סל"ד. אני לא יודע אם זה רעיון טוב כל כך להסתמך על מסך קטן כל כך כשנוהגים רכב כזה לאחור. חבל שאין אפשרות לרכוש מסך מקורי גדול יותר.

    כאמור, ניסאן זנחה כאן את רוב הפונקציות המשפחתיות והפכה את תא הנוסעים לכזה שממוקד בנהג העובד. הדש-בורד עשוי חומרים קשיחים, פשוטים אך עמידים. ברחבי הרכב מפוזרת כמות נאה של תאי אכסון שימושיים, כולל שני מעמדים לבקבוקי שתייה בצידי הרכב. מושב הנוסע אינו עובר למצב שכיבה, במקום זה הוא מתקפל קדימה והופך למשטח שטוח שיכול לשמש (כך מציעים בניסאן) כמעמד למחשב נייד. תא הכפפות נדיב בגודלו, אולם רוב נפח האחסנה שלו גלוי לעיני כל ורק חלק קטן ממנו מסתתר מאחורי דלת. מערכת השמע לקוחה היישר מדגמים אחרים של ניסאן, כמו הנבארה והפאת'פיינדר.

    בסופו של דבר, למרות העדר הכיוון לגובה הכיסא ולמרות שלא הצלחתי למצוא את ידית כיוון גובה ההגה, תנוחת ישיבה נוחה דווקא הצלחתי למצוא. מדובר בתנוחה שכנראה תכניס כמה ממדריכי הנהיגה המתקדמת לאקסטאזה וכנראה תזכיר נשכחות לנהגים שירדו מאוטובוס ציבורי. כך או כך, נהיגה ברכב ניסאן NV200 נוחה גם לאורך זמן, בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה וצמד המושבים הקדמיים הנוחים. על שורת המושבים מאחור יש לי קצת פחות דברים טובים לכתוב, הם נסבלים ולא הרבה מעבר.

    ניסאן NV200

    אני עולה על כביש 4 בדרכי דרומה. הנגב הצפוני מדהים בתקופה זאת של השנה, חבל לפספס. אני מאיץ למהירות שיוט,
    110 קמ"ש על לוח השעונים אבל ה-Waze שלי נשבע שזה בעצם 100. עם כל מצלמות המהירות החדשות כנראה שהסטייה הזאת היא דווקא דבר טוב. מראות הצד גדולות, מספקות ראות מצוינת לצדדים ומשאירות מעט מאוד שטחים מתים. מה שכן, הן יוצרות לא מעט רעשי רוח. בעצם, אני לא בטוח שהן אלו שיוצרות את רעשי הרוח. אני מנסה להיזכר מתי לאחרונה נהגתי ברכב רועש כל כך, ולא מצליח. בין רעשי הרוח, לרעשי המנוע, לרעשי הצמיגים - יכול להיות שלחלק קטן אחראיות מראות הצד הגדולות. כנראה שעניין הבידוד לא היה בראש מענייניה של ניסאן במקרה של ניסאן NV200.

    נוחות הנסיעה גם היא לא הייתה בראש מענייניה של ניסאן. אני מנסה להיזכר מתי לאחרונה נהגתי ברכב קופצני כל כך, ולא מצליח. מפאת קוצר הזמן שהוקצב לי למבחן הדרכים לא הספקתי להעמיס את הרכב ולבדוק לעומק את נוחות הנסיעה כשהרכב עמוס, אז אציין בזהירות שהיא משתפרת עם הטענת הרכב. נושא נוסף שלא בדקתי לעומק, הפעם באשמת מזג האוויר החורפי, הוא יכולת הקירור של המזגן. פתחי המיזוג קטנים יחסית, ואני כלל לא בטוח שהמזגן יצליח לקרר את כל חלל תא הנוסעים בימי הקיץ הישראליים, במיוחד כשמדובר בשורת המושבים השלישית בדגם ה-7 נוסעים.

    ניסאן NV200

    מה שכן היה בראש מענייניה של ניסאן ב-NV200 הוא נפח הטענה מרשים. על פניו, ממקמת ניסאן את ה-NV200 אל מול מתחרות כמו אופל קומבו או פורד קונקט הארוכה. כנראה שאלו לא ממש המתחרות הטבעיות שלה וההשוואה היא עניין של חוסר ברירה. ניסאן NV200 דומה הרבה יותר למסחריות כמו מיצובישי L300 או ניסאן לארגו, צמד מסחריות שנמכרו כאן בהצלחה רבה במהלך שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. נפח תא המטען שלו גדול, גדול מאוד אפילו. צמד הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה, מאפשרות גישה נוחה מאוד לאזור ההטענה ומגלות רצפה שטוחה לחלוטין עטופה בגומי עמיד. כאן, בניגוד לחלק מהמתחרים, יש גם אופציה לוילון נגלל שמכסה את כל תכולת תא המטען.

    ניסאן NV200

    לא היו לי ציפיות גבוהות בכל הנוגע להתנהגות הכביש של ה-NV200. בכל זאת, מדובר ברכב צר וגבוהה. די במבט אחד זריז על פרופיל הרכב כדי לזהות כמה קטן קוטר הצמיגים בהשוואה לגובה הרכב ואפשר להבין שהתנהגות כביש זה לא הצד החזק של ה-NV200. לזכותה של ניסאן אני יכול להגיד שלמרות המרכב הבעייתי, בשום שלב לא הרגשתי שה-NV200 נמצא בסכנת התהפכות והתנהגות הכביש התגלתה כבטוחה למדי. הגיר הידני נוח מאוד לתפעול, עם ידית הילוכים בעלת מהלך מדויק ודוושת קלאצ' רכה ונוחה לתפעול.

    ענייני הביצועים והסחיבה מתחלקים לכמה חלקים. עד 80 קמ"ש בערך הכל בסדר. המנוע הגמיש מעניק לניסאן NV200 זריזות גם כשהרכב עמוס וגם כשהעליות הופכות תלולות. מ-80 קמ"ש והלאה המצב מתחלק לשני חלקים. כשהרכב ריק, ללא מטען, אין שום בעיה להאיץ בצורה סבירה גם בעליות. כשמועמס מטען מאחור המצב משתנה והביצועים דועכים. עם מטען מאחור, ה-NV200 מרגיש מעט חסר אוויר בעליות לירושלים. עולה, שומר על קצב התנועה, אבל דורש לא מעט דירבון בדוושת ההאצה.

    ניסאן NV200

    סיכום:

    הדור החדש של המסחריות הקלות (רנו קנגו, סיטרואן ברלינגו החדש ואחרים) לקח צעד אחד נוסף אל עבר המכוניות המשפחתיות וצעד אחד הרחק מהמסחריות. ניסאן NV200, לעומתם, נותר נאמן למקור עם מעט מאוד פינוקים ורשימת אבזור קצרה. אפשר לראות את זה לרעתו אבל זה בהחלט יכול גם לעמוד לזכותו. מי שמחפש מסחרית קלה שמיועדת בעיקר לעבודה ופחות לפנאי ישמח לגלות מכונית מסחרית שימושית וחסכונית עם תא מטען גדול (שמאפשר בתוספת תשלום התקנה של שני מושבים נוספים).
    אם הייתי בעל עסק שמחפש מסחרית קלה שתשמש בעיקר למשלוחים קטנים או להובלות קלות, ניסאן NV200 בהחלט הייתה אופציה שהייתי שוקל בחיוב. אם הייתי מחפש רכב שיוכל בזמנו הפנוי לשמש גם כרכב משפחתי, כנראה שהייתי בוחר בטנדרון אחר.

    צריכת דלק במהלך המבחן: 14.8 קילומטרים לליטר (בנהיגה שרובה בין עירונית)

    ניסאן NV200 - בקטלוג הרכב של קארספורום
    ניסאן NV200 - מפרט טכני

    ניסאן NV200

    dddd