תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו פורסטר
  • סובארו פורסטר
  • סובארו פורסטר – שומר היערות

    סובארו פורסטר

    סובארו פורסטר הוא אחד הרכבים היקרים ביותר של סובארו בישראל. האם הוא מצליח להתגבר על התדמית העממית של המותג?

    • 20-12-2011
    • מאת: אלירן אברזל

    פרק 1: ההקדמה/ההיסטורה

     סובארו הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות שגילתה את הטריק. קח רכב משפחתי "רגיל", צ'פר אותו בסט מתלים מוגבהים ומערכת הנעה כפולה בסיסית - וקיבלת רכב שטח קליל, חביב וזול. בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת הלאונה והבראט (טנדר) פרצו את הדרך לזן חדש של רכבים שכיום ידוע בשם קרוסאוברים. אז לא ממש ידע הציבור איך לעכל אותם, הם נמכרו במספרים קטנים והפכו ברבות הימים לפריטי אספנות נחשקים. אבל היום תנאי השוק שונים, קרוסאובר הפך להיות צו השעה ולסובארו יש תשובה - סובארו פורסטר שמה, דור שלישי לשושלת השטח המפוארת של סובארו.

    סובארו פורסטר

    פרק 2: סובארו רקס

    אפתח בווידוי לא אופייני. חובב אירופאיות ותיק אנוכי, אך פינה חמה שמורה בליבי לשני יצרנים יפאניים. האחד אינו רלוונטי למבחן זה, השני הוא כמובן סובארו. למבחן הזה הגעתי בציפייה רבה. רציתי לפרגן לסובארו, רציתי להצדיק את החיבה הבלתי רציונלית שלי למותג העממי. אין דרך נעימה לכתוב את זה, אז אכתוב זאת ישירות - התאכזבתי.

    רכב המבחן שעמד לרשותנו הוא מרמת האבזור XS - רמת האבזור ה(כמעט) גבוהה ביותר. היא כוללת סאן-רוף ענק ומושבי עור עם כיוונון חשמלי, שני פיצ'רים נחמדים מאוד שמוסיפים לא מעט לתחושת הפרימיום. כל השאר, למרבה הצער, פשוט לא מספיק טוב.
    המראות מתקפלות חשמלית, אבל פעולתן גמלונית ורועשת. החלונות חשמליים, אבל רק אחד מהם נפתח או נסגר בלחיצה אחת והמתגים מרגישים זולים ופשוטים. מערכת השמע כוללת צג LCD צבעוני וברור מאוד (גם בשמש חזקה), אבל הוא קטן למדי ואינו כולל מסך מגע. גם איכות השמע לא מרשימה. איתמר, אחד שמבין דבר או שניים במערכות שמע, הצטרף אלי ליום המבחן השני והשתמש במילים קשות קצת יותר לתיאור איכות השמע. הלאה אל מחשב הדרך הפשוט, שכולל שני מדי קילומטראז' מתאפסים ותצוגת דלק רגעית בלבד.
    סובארו פורסטר הוא אחד הרכבים היקרים ביותר של סובארו בישראל. נראה לי שהוא צריך להציע קצת יותר אבזור.

    סובארו פורסטר

    פרק 3: סובארו ליאונה

    אני עושה את דרכי צפונה, למפגש עם יניב בהרי הכרמל. אם חשבתם שבשלב הזה של שיוט בין עירוני רגוע סובארו פורסטר יתחיל להרשים אותי, טעיתם. יש עוד פסקה או שניים בדרך לשם. מה לעשות, על הכביש המהיר סובארו פורסטר לא ממש זורח. קודם כל, זאת האקוסטיקה. בידוד הרעשים לוקה בחסר, כשהמון מרעשי הכביש והרוח חודרים אל תא הנוסעים כבר במהירות דו ספרתית. מאוחר יותר יניב יעבור למושב הנהג ואני אגלה שברכב יש הד שמזכיר לי מרתפים שהוסבו למשרדים.
    אחרי האקוסטיקה מגיעה תנוחת הישיבה. למרות שפע כיוונונים מצד ההגה והמושבים, תנוחת נהיגה נוחה לא הצלחתי למצוא במהלך הימים בהם היה הפורסטר ברשותי. מעניין לציין שגם יניב התלונן על אותה הבעיה, איתמר דווקא לא. ואז, יש גם את המנוע.

    לפני שנה בערך מתחה סובארו את פניו של הפורסטר והחליפה את מנוע הבוקסר הישן (2 ליטרים, 150 כוחות סוס) במנוע בנפח זהה ובהספק מרבי זהה, אבל חדש. כשהוא משודך לפורסטר הגדול ובעל ההנעה הכפולה, הוא מרגיש קצת עצל. תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת (ארבע הילוכים בלבד) בוודאי לא עוזרת, בטח שלא עם יחסי העברה המאוד ארוכים שלה. מה שכן, המנוע החדש כן מציג צריכת דלק טובה כפי שהבטיחה סובארו עם השקתו. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.6 קילומטרים לליטר ביום המבחן הראשון ו-9.8 קילומטרים לליטר ביום המבחן השני, שתי תוצאות טובות מאוד בהתחשב בעובדה ששתיהן משלבות גם נהיגת שטח לא קצרה.

    סובארו פורסטר

    פרק 4: סובארו לאונה

    הדרך צפונה לכרמל מסתיימת, יניב לוקח פיקוד על הפורסטר בשבילי העפר. עלייה ראשונה, הצלבה קלה ו... הפורסטר נתקע, מזכיר לנו שאחרי הכל צריך לקחת כאן את הכל באיזי, זה ג'יפון או קרוסאובר רך, לא באמת רכב שטח. מערכת ההנעה הכפולה של הפורסטר אוטומטית לחלוטין. אין כאן נעילת דיפרנציאל, אמיתית או אלקטרונית. אין מערכת בקרת ירידה במורד או הילוך כוח. אין שום כפתור שעושה כל מיני דברים שקשורים לנהיגה בשטח. כן יש כאן מערכת בקרת אחיזה היסטרית של תמיד מצליחה להבין מי נגד מי ואיך בדיוק יוצאים מזה.

    אנחנו מתדרדרים לאחור וממשיכים לטייל בין שבילי הכרמל, מדלגים בין קרחות שרופות למחצה לאזורים שנותרו ירוקים. מהר מאוד אנחנו גם מבינים שהמתלים כאן מכוילים על הצד הקשיח. זה טוב בכביש (עוד נדון בזה) אבל קצת בעייתי בשטח טרשי. כניסה לא מבוקרת למהמורה שולחת מסר ישיר לגב התחתון, אחרי שלוש שעות זה כבר מתחיל להיות כואב.

    סובארו פורסטר

    פרק 5: סובארו גרנד-לאונה

    אני נוטש את יניב וחוזר למרכז. הפקקים של תל-אביב רבתי, שטח המחייה הטבעי של הג'יפון. כאן מתגלים סוף סוף כמה יתרונות. ראשית כל, הראות החוצה מצויינת. מצלמת הרוורס שמותקנת מאחור תורמת מאוד לביטחון בנהיגה לאחור ובכניסה לחניות צפופות. נוחות הנסיעה טובה והפורסטר מעניק המון ביטחון ונינוחות. אבל חוץ מזה, מבחוץ הוא פשוט נראה טוב. סקסי, קרבי, קשוח - תבחרו אתם. עם חישוקי סגסוגת נאים, נגיעות של פלסטיק כסוף ושני אגזוזים מאחור הוא נראה הרבה יותר גיבור מכפי שהוא באמת. תוספות הבוץ שאני ויניב הוספנו לו במהלך היום רק תורמות למראה. לדעתי, רכב שטח שלא מלוכלך בבוץ הוא רכב שטח מבוזבז.

    נהיגה לילית דרומה אל הנגב מזכירה לי, באופן חיובי, שגרסת ה-XS מצוידת בפנסי קסנון מקוריים. התאורה הקדמית נהדרת, נוסחת המון ביטחון בנהיגה לילית בכבישי הנגב החשוכים. אני מרוצה, הטרמפיסטים שלי במושב האחורי גם הם מרוצים. כנראה שנוח להם מאחור, עם מרווח רגליים טוב ומושב אחורי שמאפשר כיוון של זווית המשענת. תא המטען גדול (סליחה, ענק) וקיפול של המושבים האחוריים (המתבצע בלחיצת כפתור) יהפוך אותו לענק (סליחה, עצום). אין לי ספק שמבחינת מרווח פנים סובארו פורסטר מספק די והותר מקום למשפחה מטיילת עם שני ילדים וצב.

    סובארו פורסטר

    פרק 6: סובארו אימפרזה

    יום למחרת נפל לי האסימון. אם לרכב קוראים סובארו פורסטר (כלומר יערן, לפי המילון של גוגל), חייבים לרדת איתו לטיול מדברי קצר בנגב. על הבוקר, אבל ממש על הבוקר, אספתי את איתמר ויחד יצאנו לטיול שטח קליל בדרך למאגורות הנחש הצמא. ביום השני, על אדמת הנגב הטרשית, הרשים הפורסטר יותר בכל הנוגע לנהיגת שטח. מרווח הגחון המרשים שלו, גבוה יותר מזה שקיים ברוב הג'יפונים האחרים, מאפשר לנו לשמור על מרחק ביטחון סביר בין גחונו הלא ממוגן של הפורסטר לסלעי הקירטון של הנגב. גם מערכת בקרת היציבות, שלא ממש הרשימה על החול הבוצי של הכרמל, מתגלה כאן כיעילה יותר ואף מצליחה לחלץ אותנו (בעור שיניה, אבל מצליחה) מהצלבה או שתיים.

    בסוף הטיול, פרק הכביש. נהיגה דינאמית בפורסטר מגלה רכב בטוח מאוד. הצמיגים, כצפוי מצמיגי קצת-שטח, ממהרים לצרוח ולצווח עם כל כניסה מהירה לסיבוב. ועדיין, האחיזה גבוהה למדי בזכות המתלים הקשיחים שמחזירים את הדיווידנד בדמות זוויות גלגול שטוחות. מערכת ההנעה הכפולה במיטבה עכשיו, נוסחת ביטחון ועושה עבודתה נאמנה. ההגה לא מתקשר, אילם.

    סובארו פורסטר

    פרק 7: סובארו B3

    לדור הנוכחי של הפורסטר לא מעט יתרונות - הוא נאה, מרווח, חסכוני יחסית, מרגיש טוב על הכביש, נוסע לא רע בשטח ובעיקר מגיע ממסורת ארוכה של רכבי כמעט-שטח.
    אבל, וזה אבל גדול, הוא לא זול. 209 אלף ₪ רוצים בסובארו על רכב המבחן. תג מחיר זה ממקם אותו מול כמה מתחרים מאוד קשים, מאובזרים יותר, איכותיים יותר וגדולים יותר. מולם הפורסטר פתאום מתקשה לעמוד בתחרות. עם תג מחיר זול יותר הוא היה יכול להתמודד מול כלים אחרים לגמרי, ואז היה הופך למתחרה מעניין מאוד. כרגע, הוא פשוט מנסה להילחם במתחרים הלא נכונים.

     

    סובארו פורסטר בקטלוג הרכב של CarsForum.
    סובארו פורסטר - מפרט טכני

    סובארו פורסטר

    סובארו פורסטר

    סובארו פורסטר

    dddd