תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q3
  • אאודי Q3 נחשף לראשונה

    אאודי Q3

    הקרוסאובר הקטן והחדש של אאודי נחשף לראשונה, שבוע לפני השקתו הרשמית בתערוכת שנחאי

    • 13-04-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    פחות משבוע לפני השקתו הרשמית בתערוכת הרכב של שנחאי, חושפת אאודי תמונות ופרטים ראשונים אודות הקרוסאובר היוקרתי החדש שלה. ה-Q3 החדש יצטרף לטיגואן של החברה-אחות פולקסוואגן ויתחרה ישירות בבמוו X1, שזוכה להצלחה רבה ומכירותיו עולות על המצופה. העיצוב החיצוני ממשיך את הקו הנוכחי של אאודי, שהוצג ב-A3 החדשה וב-A1 החדשה מעט פחות. הצדודית חושפת רכב נמוך יחסית (90 מילימטרים פחות מהאח טיגואן) המבדיל אותו מאחיו הגדולים למשפחת ה-Q.

    אאודי Q3

    ארבעה מנועים מליין המנועים המרשים של פולקסוואגן עשו את דרכם ל-Q3, כולם בנפח 2 ליטרים. שני מנועי ה-TFSI
    (טורבו-בנזין, הזרקה ישירה) ישווקו בהספקים של 170 ו-211 כוחות-סוס. מנוע ה-TDI ישווק בהספק של 177 כוחות-סוס. בהמשך ישווק גם מנוע דיזל נוסף, בהספק של 140 כוחות סוס. האחרון ישמש גרסה חסכונית במיוחד של ה-Q3, שתציע צריכת דלק ממוצעת של 19.2 קילומטרים לליטר. מי שיבחר בגרסה החזקה ביותר אמנם ישלם קצת יותר על דלק, אבל יוכל להזניק את ה-Q3 שלו מאפס למאה קמ"ש ב-6.9 שניות ועד למהירות מרבית של 230 קמ"ש.
    כל הגרסאות, למעט הגרסה החסכונית, יצוידו במערכת הנעה כפולה קבועה Quattro. גרסאות הבנזין והדיזל החזקות יותר יצוידו בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (7 יחסי העברה) והגרסאות החלשות יותר יצוידו בתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים).

    אאודי Q3

    באאודי מתגאים ברשימת האבזור הארוכה, שכוללת לטענתם פריטי אבזור שהושאלו ישירות מרכבי יוקרה בגודל מלא. החלק הראשון, והדי סטנדרטי, של הרשימה כולל גג שמש פנוראמי, מושבי ספורט מחוממים עם כוונון חשמלי, מערכת הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ושמשות כהות. החלק המרשים יותר של הרשימה כולל גם כמה פריטי אבזור יוקרתיים יותר - פנסי קסנון אקטיביים בחזית, מערכת שמע מבית Bose עם מסך מגע ו-14 רמקולים, מודם סלולארי עם ראוטר אלחוטי (Wifi), מערכת חניה אוטומטית ורדאר לזיהוי רכבים בשטחים המתים.

    השיווק באירופה צפוי להתחיל ביוני הקרוב. מחירה של הגרסה הבסיסית בגרמניה יהיה 30 אלף יורו, בדומה לגרסת הבסיס של ה-X1.

    אאודי Q3

    dddd