תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • כחול בריבוע – קונספט מבוסס תא דלק של יונדאי

    יונדאי

    יונדאי מצטרפת לטיוטה והונדה במרוץ אחר מכונית מבוססת תא דלק, ומציגה את הקונספט Blue2

    • 03-04-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    תאי הדלק עשויים להיות הדבר החם הבא בתעשיית הרכב, כשצמצום פליטות מזהמים וצריכת דלק נמוכה דוחפים את תעשיית הרכב להמשיך ולפתחם. עד כה הובילו את המהלך שתי יצרניות רכב יפאניות - הונדה וטיוטה, כשרכבים מבוססי תאי דלק מתוצרתם נמצאים בשלבי טרום-ייצור מתקדמים. כעת חושפת יונדאי את ה-Blue2 (כחול בריבוע), מכונית קונספט ייחודית שעתידה, לפחות לפי טענותיה של יונדאי, להיות בחוד החנית של פיתוח הרכבים מונעי תא דלק. השם, אגב, נגזר מהסימון הכימי של המימן (H2) שמניע את המכונית.

    יונדאי Blue2

    ה-Blue2 של יונדאי מצוידת בתא דלק שמפיק הספק מרבי של 90kW (כ-120 כוחות סוס), אבל הנתון החשוב כאן הוא צריכת המימן הממוצעת - כ-35 קילומטרים לליטר אחד של מימן. צריכת הדלק הנמוכה מתקבלת בין השאר בזכות עיצוב "אווירודינמי וזורם", צמיגים חוסכי דלק ובנייה מחומרים קלים במיוחד. העיצוב החיצוני כולל דלתות קדמית הגדולות מהאחוריות, לטובת כניסה נוחה יותר למושבים הקדמיים, ופתיחה אוטומטית של הדלתות. שימו לב גם למסכי ה-LED שממוקמים בחזית ובאחורי המכונית, המציגים מידע על מצב הרכב. גם כאן, כמו בקיה נאימו, הוחלפו מראות הצד המסורתיות במצלמות זעירות הממוקמות בצידי המכונית.

    "המטרה של יונדאי אינה להפוך למותג הרכב הגדול ביותר בעולם אלא להפוך למותג הרכב האהוב ביותר בעולם. אנחנו רוצים להיות שותפים נאמנים ללקוחות שלנו ולא להיות חברת שרודפת רק אחרי האינטרסים שלה" - כך אמר סטיב יאנג, נשיא יונדאי העולמית במהלך ההשקה. הוא הוסיף ואמר כי: "אנחנו מתמקדים בשיפור איכות המוצרים שלנו ומפתחים טכנולוגיות מתקדמות וידידויות לסביבה כדי לתרום לסביבה ירוקה יותר".

    יונדאי Blue2

    יונדאי Blue2

    dddd