תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא סטלביו
  • אלפא רומיאו סטלביו בישראל

    אלפא סטלביו

    סטלביו, הקרוסאובר הראשון של אלפא רומיאו נוחת בישראל ומושק במחיר של 385,000 ש"ח. וגם - אולם תצוגה חדש לאלפא וג'יפ

    • 23-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אפשר לומר, בזהירות עיתונאית מתבקשת כמובן, שאין מכונית שנשפכה עליה כמות המילים שנשפכה על הג'וליה. באינטרנט המוטורי בכלל ואצלנו בפורום בפרט (דוגמה. ואם אתם לא מאמינים לי - עוד דוגמה). אבל עם כל הכבוד לג'וליה, היא הגיעה למסיבה אחרי שכולם כבר סיימו את הבירה השלישית.

    יחד עם זאת, עם כמה שאנחנו - גם בפורום וגם במערכת - אוהבים לשנוא ג'יפונים, בעיקר בשל הנחיתות הדינאמית שלהם למול מקבילותיהן נמוכות הקומה, אלפא סטלביו הוא הרכב ה(הרבה הרבה) יותר חשוב בצמד שאמור להביא את אלפא לרנסנס. כולם רוצים ג'יפונים, כמעט כולם מפנים כתף למכוניות ה"פרייבט" הרגילות, ועד עכשיו לא היה לאלפא ג'יפון. עכשיו יש לה. 

    והיום, מספר חודשים מועט אחרי שהושק בעולם וכמעט בצמוד לתחילת המסירות באירופה, מגיע הסטלביו לישראל. אולם בטפטוף. בתחילה תשווק רק גרסת First Edition שמוגבלת ל-40 יחידות בלבד. היא מגיעה עם רשימת אבזור ארוכה למדי ויחידת הנעה זהה לזו שבגרסאות הביניים של הג'וליה - מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים, והנעה כפולה.

    הביצועים של הסטלביו מרשימים למדי לרכב במידותיו ומשקלו (אורך: 4.69 מ', רוחב: 1.90 מ', משקל: 1,660 ק"ג) עם 5.7 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש לצד צריכת דלק (מוצהרת) לא רעה של 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    מילה נוספת על המשקל - למרות שכשלעצמו, הסטלביו הוא לא בדיוק מתאגרף במשקל נוצה, הוא קל מכמעט כל מתחריו ב-150-200 ק"ג בזכות שימוש נרחב באלומיניום, חומרים מרוכבים, וגם - איך לא - דרייבשאפט מקרבון.

    בינתיים מושקת גרסת ה-First Edition של הסטלביו במחיר של 385,000 שקלים. ובתמורה תקבלו חישוקי 20 אינץ', משוטי העברת הילוכים (בין הסקסיים ביותר ביקום), מערכת מולטימדיה עם מסך 8.8 אינץ', חבילת מערכות בטיחות הכוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב והתרעה על אי שמירת מרחק, כניסה והנעה ללא מפתח, קאליפרים צבעוניים ועוד. (את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן).

    לקראת הרבעון הבא (סביב אוקטובר) צפויה להגיע גם גרסת 200 כוחות הסוס הבסיסית יותר. שצפויה להיות זולה יותר, אולם אנשי סמל"ת לא מסרו מחיר משוער.

    לצד הסטלביו, השיקה סמל"ת אולם תצוגה מרכזי חדש לאלפא וג'יפ. אליו יצטרפו בקרוב גם אולמות נוספים בחיפה, ירושלים ובאר שבע. האולם החדש משתרע על פני כ-1,000 מטרים רבועיים, והוא מאכלס בתוכו למעלה מ-15 רכבי תצוגה שונים. בנוסף, הודיעה סמל"ת על מעין איחוד של מערך השירות של אלפא רומיאו יחד עם זה של ג'יפ. כך למשל מרכזי השירות של אלפא יודרכו לטפל גם בדגמי ג'יפ, שירות Alfa Way יתרחב ויתן מענה גם ללקוחות ג'יפ ולשם כך ישונה שמו ל-VIP Way, ועוד אי אילו פינוקים ללקוחות ג'יפ, אותו החליטה סמל"ת למצב כמותג פרימיום ומקבילו ה"מוגבה" של אלפא.

    מה אתם אומרים על אלפא סטלביו? חושבים שהוא הקלף שיחזיר את אלפא לעניינים או שהוא סתם עוד ג'יפון מפונפן שלא ראוי לענוד את תג הנחש והצלב? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd