תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו לגונה
  • מה צופן העתיד של רנו

    רנו לגונה

    רנו חושפת טפח מתוכניותיה לעתיד. בין היתר – מפעל חדש במרוקו, מסחרית קלה חדשה ומחליפת הלגונה.

    • 05-02-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    יצרנית הרכב רנו חשפה בסוף השבוע את תוכניותיה הכלכליות לשלושת השנים הקרובות. בהודעה לעיתונות שפורסמה בסוף השבוע האחרון טוענים קברניטי היצרן הצרפתי כי מגמת ההאטה שחלה בשוק הרכב האירופאי בשנים האחרונות לא צפויה להשתנות לפני תום 2016. בשנת 2010 ירדו מכירות הרכב באירופה בכ-20% לעומת שנת 2007, שהייתה שנת שיא במכירות. לעומתם גדלו מכירות הרכב החדש בשווקים המתפתחים (הודו, סין, רוסיה וברזיל) בצורה משמעותית, כך שקצב המכירות כיום גדול פי 4 בהשוואה לזה שהיה בעשור הקודם.

    כדי לשפר עמדות אל מול התיאבון הגדל של המדינות המתפתחות מתכננת רנו השקעה של כ-5.7 מיליארד יורו במתקני הייצור שלה, כשרובו של הסכום (כ-60%) מופנה אל השווקים המתפתחים. בין היתר צפוי היצרן לפתוח במהלך 2012 מפעל ראשון במרוקו, שיפעל בקצב של 30 מכוניות לשעה. במהלך 2013 צפוי להיפתח שם מפעל שני, שיכפיל את קצב הייצור. שני מפעלים אלו צפויים להתמקד בייצור רכבים בסיסיים שישווקו בעיקר במזרח התיכון, באפריקה ובמקסיקו.

    רנו לגונה

    השוק האירופאי, שבכל זאת מהווה כ-55% מנפח המכירות של רנו, לא יקופח. במהלך 2014 יציג היצרן את מחליפתה של הלגונה הוותיקה (שקיבלה מתיחת פנים לפני כשנה). הפלטפורמה החדשה עליה תבוסס הלגונה, פרי פיתוח משותף עם ניסאן, תשמש גם דגמים נוספים של רנו וניסאן וביניהם גם האספס (שלא משווק כיום בישראל). כמו כן צפויה רנו להציג מכונית מסחרית קלה חדשה, שתצטרף לקנגו ולמאסטר, שתצטרף לתחרות בשוק המסחריות האירופאיות.

    גם מיזם המכוניות החשמליות נוכח בחזונה של רנו. צרפת צפויה להפוך למרכז ייצר הרכבים החשמליים של רנו. במהלך 2013 תחנוך רנו מפעל חדש לסוללות בעיר פלינס שצפון צרפת, שלו קצב ייצור של כ-100,000 סוללות בשנה. בשנה הקרובה תוצג גם גרסת הייצור של הטוויזי, מכונית עירונית קטנה לשני נוסעים שהוצגה לאחרונה. בהמשך צפוי להגיע לפסי הייצור בצרפת גם מנוע חשמלי חדש, שישמש בסיס לדגמי העתיד של החברה.

    רנו טוויזי

    dddd