אופל מציגה מנועי דיזל חדשים

אופל מוקה

שני מנועי הדיזל החדשים של אופל מבטיחים ביצועים מאוד מעניינים ואחד מהם עשוי להגיע למוקה הישראלית

  • 17-02-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

לאופל היה מאז ומעולם ליין מרשים של מנועי דיזל, אך נראה שבשנים האחרונות הפופולאריות שלהם בישראל ירדה עד כדי כך שכיום יש לאופל ישראל רק דגם וחצי שמשווקים עם מנוע דיזל - האינסיגניה על כל גרסאותיה והאסטרה סטיישן. לחלק מהירידה בפופולריות בוודאי אחראי המיסוי הירוק שהופך את חייהם של מנועי הדיזל בישראל ללא קלים בלשון המעטה. היום הכריזה אופל על שני מנועי טורבו דיזל חדשים שעתידים להחליף את אלה המשמשים את האינסיגניה והמוקה, ומקבוצת שלמה, היבואנית, נמסר כי אפשרות ייבוא המוקה עם מנוע הדיזל נשקלת בכובד ראש.

אופל מוקה, תקבל מנוע דיזל חדש

המנוע הראשון מציג נפח של 1.6 ליטר, הוא מפיק 136 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ של מומנט. הוא מביא את המוקה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות ולמהירות מרבית של 191 קמ"ש. על הדרך, אופל גם מבטיחה צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר. מרשים. מהיבואנית נמסר כאמור כי היא שוקלת בכובד ראש את ייבוא המוקה עם מנוע הדיזל.

פליטת המזהמים של המנוע, שעומדת על 109 גרם לקילומטר נשמעת מבטיחה, אבל כידוע, נוסחת המס הירוק מחושבת בצורה ששמה דגש על פליטת חלקיקים, חישוב שפוגע אנושות בציון הירוק של מנועי דיזל. הוו אומר, שבשלב זה קשה לאמוד את קבוצת הזיהום אליה ייכנס המוקה דיזל ויחד איתה את מחירו.

אופל אינסיגניה, מחליפה את המנוע הקיים

המנוע השני, 2.0 ליטר נפחו, צפוי להחליף את מנוע הדיזל בנפח זהה שמשרת כיום את האינסיגניה. הספקו של המנוע החדש עומד על 170 כוחות סוס - שיפור של 7 כ"ס לעומת המנוע הנוכחי, והוא מפיק מומנט של 40.8 קג"מ - שיפור של 5.1 קג"מ. למרות השיפורים בהספק, שגוררים בדרך כלל הצרה של רצועת הכח והעלאת הסל"ד בו מתקבלים נתוני הכח המרביים, כאן מתקבל הכח מוקדם יותר הודות להטמעת מערכת הזרקה במסילה משותפת וטורבו בעל גאומטריית להבים משתנה. טווח שיא המומנט אמנם נשאר זהה - 1,750-2,500 סל"ד אך הסל"ד שבו מתקבלים מקסימום כוחות הסוס ירד ל-3,750 סל"ד בניגוד ל-4,000 במנוע הנוכחי. צריכת הדלק לא נפגמה כתוצאה מהעלייה בהספקים ונשארה 22 קילומטר לליטר. 

dddd