תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן פולסאר נחשפת

    ניסאן

    הצצה ראשונה אל ניסאן פולסאר החדשה, שנחשפת היום לראשונה לקראת השקתה באירופה במהלך שנת 2014.

    • 20-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    ניסאן חוזרת לשווק מכונית משפחתית וחושפת פרטים ראשונים אודות הפולסאר, המכונית המשפחתית החדשה מתוצרתה. הלכה למעשה, ניסאן עזבה את סגמנט המכוניות המשפחתיות בשנת 2006, כשהפסיקה לשווק את האלמרה. אצלנו ניסתה ניסאן לשווק את הטידה כמחליפתה של האלמרה אך ניסיון זה לא ממש הצליח, בעיקר בשל ממדיה הקטנים ועיצובה הלא מאוד נאה של הטידה. כל זה נמצא כרגע בעבר, כי עם הפולסאר החדשה מכוונת ניסאן היישר אל המתחרות החזקות ביותר בקטגוריה - הן מבחינת עיצוב והן מבחינת גודל.

    ניסאן פולסאר

    ניסאן פולסאר מבוססת על פלטפורמת ה-CMF החדשה של קבוצת רנו-ניסאן. מדובר בפלטפורמה מודולרית שתשמש גם את הקשקאי החדש, גם דגמים עתידיים של רנו וגם דגמים עתידיים של מיצובישי (במסגרת שיתוף פעולה בין היצרניות). העובדה הזאת מאפשרת לפולסאר להציג בסיס גלגלים מרשים למדי, באורך של 270 סנטימטרים. למעשה מדובר בבסיס גלגלים שזהה לזה של רנו פלואנס, ומי שנהג בפלואנס כבר מבין מה המשמעות של בסיס גלגלים זה על מרווח הברכיים של המושב האחורי. האורך הכללי לעומת זאת יהיה קצר משל הפלואנס, אך עדיין גדול מהאורך של מכוניות כמו פולקסווגן גולף, ויעמוד על 438 סנטימטרים.

    גם היצע המנועים צפוי להיות חדש לחלוטין. החשוב ביותר בעבור השוק הישראלי יהיה מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין DIG-T החדש של היצרנית, בהספק מרבי של 115 כוחות סוס. הוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (XTronic) כאופציה, לצד תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים.
    באירופה יוצע גם מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל בהספק של 110 כוחות סוס (המנוע המוכר לנו מהפלואנס והמגאן דיזל) ומנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.6 ליטר ובהספק של 188 כוחות סוס.

    ניסאן פולסאר

    תא נוסעים של ניסאן פולסאר יציע שיפור ניכר בהשוואה לתאי הנוסעים של הדגמים הקודמים, אך עדיין ישמור על עיצוב מאופק יחסית. רשימת האבזור הבטיחותי תכלול שורה של מערכות בטיחות שימותגו תחת השם Safety Shield ותכלול מערכת בלימה אוטומטית בעת סכנת התנגשות, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה והתראה על רכבים בשטחים המתים.

    תאורת LED קדמית מלאה תוצע כאופציה בחלק מרמות האבזור. כמו כן יוצע הרכב עם מערכת מולטימדיה חדשה המשלבת מסך מגע צבעוני עם כפתורי שליטה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, לחצן התנעה, בקרת שיוט ומגביל מהירות אלקטרוני.

    ניסאן פולסאר

    לדברי קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן לישראל, הפולסאר צפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה, אז גם ימסרו פרטים נוספים לגבי מחירה ורמות האבזור שיגיעו ארצה. מהיכרותנו המוקדמת עם היבואנית ועם ההתנהלות המאוד שמרנית שלה, סביר מאוד להניח שהרכב יגיע ארצה הלכה למעשה רק בתחילת שנת 2015.

    אז תמצא את עצמה הפולסאר בסביבה תחרותית למדי. בפורד מתכננים להשיק גרסה מחודשת של הפוקוס פחות או יותר באותו פרק זמן, פיג'ו תשיק עד אז את ה-308 החדשה בישראל ובסקודה ישיקו גרסת האצ'בק לראפיד שתתחרה בכל אלו מלמטה. מצד שני, הלקוח הישראלי הרבה יותר פתוח למכוניות משפחתיות בתצורת האצ'בק בשנים האחרונות, ודי לראות את הצלחתה הנאה של סוזוקי קרוסאובר בשנה האחרונה כדי להבין שתמחור טוב ועיצוב דמוי רכב שטח עובד כאן.

     

     

    dddd