תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו פלואנס
  • רנו פלואנס דיזל 2013 החדשה – מבחן דרך

    רנו פלואנס

    הפלואנס דיזל מתייצבת אצלנו למפגש חוזר, לאחר שעברה בתחילת השנה מתיחת פנים קלה. לא מפתיע אם כך לגלות שהיא עדיין אחת מהמכוניות המשפחתיות היותר משתלמות היום בשוק.

    • 10-07-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    מי היה מאמין, כמעט 4 שנים חלפו מאז הושקה בישראל רנו פלואנס. פרק זמן לא ארוך יחסית, אך מלא תהפוכות בכל מה שקשור לשוק הרכב בכלל ולקבוצת המכוניות המשפחתיות בפרט. מאז הושקה הפלואנס לראשונה בישראל הספיק שוק הרכב הישראלי לעבור מהפך של ממש. כוחן של המשפחתיות בציי הרכב הגדולים פחת, חלק ניכר מהלקוחות המסורתיים עברו בכלל לקטגוריות אחרות. ובקרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, מיהרו להגיב כשהשיקו בארץ את דגמי הדיזל הסופר-חסכוניים של הפלואנס במחיר אטרקטיבי יחסית. ההצלחה לא מיהרה לבוא. בשנת 2012 מכרה קרסו מוטורס כ-2,660 רכבי פלואנס דיזל בישראל, שזה בערך פי שתיים מכמות הפלואנס בנזין שנמכרו כאן באותה התקופה.

    בסוף השנה הוצגה רנו פלואנס 2013 המחודשת, לאחר שזכתה למתיחת פנים. במסגרת אותה מתיחת הפנים קיבלה המכונית את עיצוב החזית החדש של רנו, עיצוב שעתיד להופיע בכל הדגמים שתשיק השנה רנו בישראל, מהקליאו החדשה ועד לקפצ'ר. העיצוב החדש כולל גריל קדמי בעיצוב חייכני יותר, עם סמל גדול (הרבה) יותר של רנו במרכזו. בחלק האחורי או בפרופיל אין שינוי של ממש בעיצוב המכונית, למעט חישוקי סגסוגת בעיצוב שונה בדגם המאובזר (פריביליג') שהתייצב לנסיעת המבחן.

    רנו פלואנס 2013

    מבפנים השינויים גדולים מעט יותר. במסגרת מתיחת הפנים שדרגה רנו את איכות החומרים בתא הנוסעים של הפלואנס, שמרגיש כעת איכותי כמעט כמו תא הנוסעים של המגאן סטיישן דיזל אותה פגשנו לאחרונה. כמעט, כי פה ושם אפשר עדיין למצוא פלסטיקים זולים וחלולים. אך באופן כללי, מדובר בתא נוסעים נעים לשהייה. ההגה עטוף עור נעים למגע, מושבי העור משולבים בבד נעים ודיפוני הדלתות משלבים בתוכם שלושה גוונים וטקסטורות שונות של ריפוד. לוח השעונים שודרג אף הוא ואת מד המהירות הפשוט שהיה טרום מתיחת הפנים מחליף שעון דיגיטלי גדול שסביבו טבעות שמוארות בצבעים שונים כשמהירות הרכב עולה על זו שנקבעה בבקרת השיוט.

    תא הנוסעים של רנו פלואנס דיזל 2013 מציע מרווח פנים נדיב במיוחד. המושב האחורי נוח מאוד ומציע מרווח ברכיים מהטובים בקטגוריה. מרווח ראש מעט מצומצם עלול להפריע למבוגרים גבוהים שינסו לשבת בו זקוף, לעומת זאת ילדים בבוסטרים או במושבי בטיחות ישבו בו בנוחות רבה. הם ייהנו גם מפתחי מיזוג, שקע טעינה נוסף, גוף תאורה נפרד ומשענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות (בדגם המאובזר בלבד).

    רנו פלואנס דיזל 2013 מציגה גם שדרוג קל בכל הקשור להנדסת האנוש. מערכת הכניסה ללא מפתח, למשל, סוף סוף מצדיקה את שמה ואכן משמשת כמערכת כניסה ללא מפתח. היא פותחת את הדלתות כשמקרבים עם המפתח לרכב וסוגרת אותן כשמרחקים ממנו. ההתנעה תתבצע גם אם הנהג לא יכניס את הכרטיס-מפתח לתוך החריץ הייעודי (שעדיין קיים) בקונסולה המרכזית. פשוט, שימושי, נוח מאוד אבל עדיין לא הגיע לדגמים הבכירים יותר כמו רנו גרנד-סניק דיזל.

    אבל אל תטעו, זאת עדיין מכונית של רנו והיא עדיין סובלת מכל מיני מוזריות קטנות מהסוג שאפשר למצוא רק ברכב צרפתי. מערכת השמע, למשל, עדיין מסורבלת מאוד לתפעול ומסך המגע הלא מקורי שהוסיפו בארץ ממש לא עוזר לנושא זה. תנוחת הישיבה דורשת תקופת הסתגלות, בעיקר בגלל גלגל ההגה שמוטה בזווית (חלקו העליון רחוק יותר). בקרת האקלים הדיגיטלית לא מאפשרת לשנות את הטמפרטורה בשני צידי רכב באותה לחיצת כפתור ודורשת תפעול כפול.

    רנו פלואנס 2013

    לגרסת הדיזל של רנו פלואנס 2013 מנוע מוגדש טורבו בנפח של 1.5 ליטר שהספקו המרבי הוא 110 כוחות סוס. זה לא נשמע הרבה אבל הסיפור האמיתי כאן הוא נתון המומנט, כ-24.5 קג"מ שזמינים כבר ב-1,750 סל"ד. בשורה התחתונה המנוע הזה, ביחד עם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים (6 הילוכים), מספק ביצועים סבירים למדי שלא נופלים מהביצועים של רוב המשפחתיות הסטנדרטיות בקבוצה.

    המנוע רועש למדי, אבל רק כשאני יוצא מהרכב כשהוא מונע אני מבין כמה. בידוד רעשים אפקטיבי מאוד מונע מרוב הרעשים לחדור אל תא הנוסעים. מעט מאוד מהרעש הזה מורגש בתא הנוסעים, בעיקר בתחילת הנסיעה ובסל"ד של 3,500 ומעלה. לא שיש סיבה למשוך את המנוע לסל"ד הזה, גם ככה אין לו שם יותר מידי אוויר. וכבונוס - צריכת הדלק המצוינת נשארה גם בדגם הנוכחי. אני מדדתי צריכת דלק אמיתית של 17.5 קילומטרים לליטר, קצת פחות מצריכת הדלק שהציגה הפלואנס דיזל במבחנים הקודמים שלנו, אולי בגלל שרכב ההדגמה היה עם קילומטראז' נמוך ו-"עדיין לא נפתח" ואולי בגלל מזג האוויר החם שחייב שימוש תכוף במזגן. כך או כך, הפלואנס השיגה במבחן הזה נתון צריכת דלק מצוין שאף משפחתית עם מנוע בנזין לא תוכל להשיג.

    עוד נקודה שראוי לציין היא נוחות הנסיעה. כיול המתלים של הפלואנס הותאם ללא ספק לכבישים משובשים, שם פורחת הפלואנס ומציגה נוחות מצוינת. נסו לנסוע בה ברחוב משומש של אזור תעשייה טיפוסי או בשביל כורכר ותופתעו לטובה. אבל דווקא מחוץ לעיר, על כבישים בין עירוניים במהירות גבוהה, היא נוטה לקפץ יתר על המידה ולא סופגת מספיק טוב שיבושים גדולים. תיבת ההילוכים הרובוטית של רנו מפגינה גם כאן התנהגות מצוינת עם העברות הילוכים חלקות ומעט מאוד בלבולים בין ההילוכים. זה כבר לא מפתיע אותנו, לאור הניסיון שלנו איתה בדגמי הדיזל האחרים של היצרנית.

    רנו פלואנס 2013

    רנו פלואנס דיזל 2013 - סיכום

    הפלואנס דיזל היא אחת מהמשפחתיות המשתלמות ביותר בקבוצה המחיר שלה. יש בה כמעט את כל מה שהישראלי הממוצע מחפש במכונית המשפחתית שלו - היא חסכונית וזריזה, גדולה ומרווחת, מאובזרת וכעת לאחר מתיחת הפנים היא גם נראית הרבה יותר טוב. מה אין לה? סמל של יצרן יפני בחזית או מוניטין אמינות ארוך שנים. הנתונים שאני שומע מהשטח, מלמדים שבהחלט אפשר לוותר על שני אלו ולהרוויח מכונית משפחתית עם המון יתרונות וחיסכון עצום בעלויות האחזקה.

    רנו פלואנס דיזל אוטומטית תעלה לכם 131 אלף ₪ (או 136 אלף ₪ לרכב המבחן, ברמת האבזור פריביליג'). זה קצת יותר מהמחיר הרשמי המקובל בקטגוריה, שנע כיום סביב 128 אלף ₪, אבל ההפרש הקטן הזה יתקזז מהר מאוד בעלויות הדלק. גם לאחר עדכון נוסחת המס הירוק, שאמור להעלות את מחיר הרכב בכמה אלפי שקלים חדשים, צפויה הפלואנס דיזל הזו להישאר אופציה טובה מאוד למשפחה שמעוניינת לחסוך בעלויות הדלק אך אינה מעוניינת בפתרונות היברידיים.

    רנו פלואנס בקטלוג הרכב של CarsForum
    רנו פלואנס 2013 - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת פלואנס חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    רנו פלואנס 2013

    dddd