Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות על החיים עם קסנטיה


ארנון
שימו לב! השרשור הזה בן 6716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בודק סיטרואן קסנטיה 2000SX משנת יצור 1999.

 

שאלות לבעלי סיטרואן קסנטיה, בהווה או בעבר:

1. מה צריכת הדלק הממוצעת במנוע 2000 סמ"ק ? בעיר ובנסיעות בינעירוניות.

2. האם יש נקודות ספציפיות שיש לשים אליהן לב כאשר בודקים את המכונית ?

 

שאלות לבעלי מידע:

1. עיון במחירון מעלה שבשנת 1999 ישנם ארבעה דגמים המצויידים במנוע 2000:

2000SX 16V, 2000SX, 2000, 2000SX Exclusive. האם מישהו יודע לפרט את הבדלי האבזור בין שלושת דגמי SX ?

2. אשמח לקבל סקירה על המנועים השונים (16 שסתומים ו (אני מניח) 8 שסתומים). באיזה דגמים נוספים נמצאים ? האם אחד מהם עדיף באופן מובהק על השני (אופי, עלויות תחזוקה וכו').

3. תיבת הילוכים אוטומטית - האם אותה תיבה שודכה לכל המנועים ? האם זו AL4 או ZF (או משהו אחר) ? שוב, באיזה דגמים אחרים של הקונצרן ניתן למצוא אותה ?

 

כל מידע (בדוק ואמין) יתקבל בברכה. אזהרות כלליות בדבר אמינותה של סיטרואן, נטייתה לאכול (ולשתות) מוסכים וכיוב' אינן נחוצות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אהלן,

 

1. לגבי צריכת הדלק, לא משהו מזהיר, אבל אני חושב שמשהו כמו 1:10 בעיר ו 1:12 מחוץ לעיר.

2. כמו בכל סיטרואן יש לשים לב למצב המערכת ההידרואלית (אמנם הרבה יותר עמידה ואמינה מב BX אבל עדיין צריכה טיפול מקצועי.) גם כן כמו ב BX, יש לשים לב למצב כריות הבולם הנוטות להתייבש ולתת למתלה לפרוץ דרך מכסה המנוע.

 

בעקרון בשנת 2000 אני חושב שהיו רק דגמי SX שלהם היו מנועי 16 שסתומים בנפחים 1.8 ו 2.0.

רמת הגימור הגבוהה ה VSX הגיעה למיטב ידעתי, רק בשנים מוקדמות יותר.

כמו כן יש דגמי V6 3.0 בודדים שהגיעו לארץ.

 

לגבי התיבות האוטומטיות:

ה ZF הייתה מורכבת על כל גדמי הקונצרן עד שהגיעה ה AL4. שתיהן לא סמל האמינות, ובנוסף ה AL4 בעלת האינטליגנציה המלאכותית דורשת הסתגלות.

 

סה"כ לעומת ה BX מדובר בשיפור גדול כמעט בכל מובן, החסרון היחיד הוא שמדובר ברכב שמרגיש גדול וכבד הרבה יותר.

 

הערה: התייחסתי כאן לדגם SX 2.0 שנת 99 שהיה לאבי ולא לרכב האישי שלי.

 

שחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חידוד

 

ה- AL-4 נחשבת עקרונית יותר אמינה ומוצלחת למרות מערכת ה"בינה" המלאכותית שלה...

סה"כ רכב מצויין ומומלץ.

הערה:גם אני לא התייחסתי לקסנטיה הפרטית שלי:wink:

ארנון בהצלחה:-P

ג'ורג'

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חידוד

 

ה- AL-4 נחשבת עקרונית יותר אמינה ומוצלחת למרות מערכת ה"בינה" המלאכותית שלה...

סה"כ רכב מצויין ומומלץ.

הערה:גם אני לא התייחסתי לקסנטיה הפרטית שלי:wink:

ארנון בהצלחה:-P

ג'ורג'

ברכב של אבא שלי, שנסע בעיקר נסיעות עירוניות, היו במשך כ-6 שנים שהרכב היה בבעלותו, לפחות שתי תקלות של הגיר - חיישנים שדרשו החלפה. כמו שאפשר לדמיין שאומרים חיישן, המחירים הם בכפולות של אלפי ש"ח. זאת לעומת ה ZF שהוא טיפש ומכני...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. האם מהיותה של המכונית מודל 99 אפשר לקבוע בוודאות את סוג המנוע ותיבת ההילוכים ? או שזו היתה שנת ה"תפר" שבה היו זמינים שני המנועים ושתי התיבות ? ה AL4, ככל שידוע לי, נולדה ב 1997.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזו שנת התפר אבל, יהיה קל לדעת מכיוון שכאשר הופיעה דור 2 של הקסנטיה התעדכנו המנועים ל 16 שסתומים והתיבות ל AL4. בחו"ל היו עוד קודם מנועי 16 שסתומים אבל הם לא הגיעו לארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט בטוח שזו ה-AL4.

 

שחר - צריכת דלק של 1:10 - 1:12 לרכב FULL SIZE בנפח 2000 אוט' נראית לך מוגזמת ? מכיר לא מעט בעלי משפחתומטיות שהיו מתחלפים...

 

ארנון - הקסנטיה של אבי מראה (שנה ו-כמעט 40K, נרכשה עם 100K) אמינות כמעט מוחלטת (טפו חמסה שום בצל מלח) , למרות אזעקת שווא (לפחות כרגע) מכיוון הגיר.

 

צריכת הדלק כפי ששחר ציין .

לגבי המנוע וביצועים. לא עליו תפארתה שלו PSA (מדובר על ה-16V , על הנייר 138 סוסים) , בשילוב הגיר הזינוקים טיפה עצלים - אבל בחיי היום יום פשוט תענוג של אוטו.

אפשר לשייט 15 שעות ברציפות בכבישים בלי להרגיש.

עם מערכת DVD אתה מרגיש כמו בסלון בבית. לא לנסות בנהיגה :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם. לפי אתרים בחו"ל, עם מתיחת הפנים ב 1998, הוחלף מנוע 2.0 לגרסה בעלת 16 שסתומים. עם זאת, התנ"ך של לוי יצחק (באתר YNET) גורס שמנוע 16V הוא רק אחת הגרסאות בנפח 2000 בשנת 1999. מישהו יכול לשפוך אור על הסוגיה ? מישהו מכיר קסנטיה 2000 סמ"ק משנת 1999 עם מנוע 8 שסתומים ?

 

באיזה דגמים נוספים של PSA משרת מנוע 16V הזה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, חשב החברה שבה אני עובד מחזיק כרכב חברה קסנטיה 99 , מנוע 1.8 16V.

הוא העדיף אותה על פני מונדאו חדשה אשר הוצעה חו עם המעבר לליסינג (חולה סיטרואן..)

לענין, לאחר תחקיר קצר מצ"ב הפרטים הבאים:

הרכב עבר 265,000 ק"מ , מנוע וגיר מקורים !!

הרכב מטופל בדיקנות כל 15,000 ק"מ במוסך מורשה ללא כל בעיות.

כל צנרת של המערכת ההידרואלית מוחלפת כל כשלוש שנים עקב התיבשות, עלות כוללת במוסך מורשה של כ 3000 ש"ח.

בומבות מוחלפות על פי הוראות היצרן.

 

לפני כחודש הלכו לעולמן יחד מנוע צעדים+ בית מצערת, נזק של כ 2800 ש"ח כולל עבודה.

 

הרכב אמין מאוד במידה וטופל בזמן , הרכב נתקע פעם אחת עקב קריעה של צינור הידרואלי אשר המוסך התרשל בחיבורו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי 8V היו עד שנת 97, שלי עדיין עם 8V, בתיבות אוטומטיות, בתיבות ידניות כבר משנת 96 המנוע הוא 16V, מוצהר על 135 כ"ס, בשנה שלך כמעט בטוח שאין 8V, תבדוק ברשיון מה קוד המנוע, אם RFX, אז הוא 8V, אבל כמעט ואין סיכוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, C-5 נכנסת לך בתקציב ? (ואם כן, ה V-6 באה בחשבון מבחינת תקציב ?)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, C-5 נכנסת לך בתקציב ? (ואם כן, ה V-6 באה בחשבון מבחינת תקציב ?)

 

איציק

הלוואי אמן.

כפי ששמר דייק לאבחן, התקציב שלי מספיק ל- C5 שבתמונה המצורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...