Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו6000 ק״מ עם פיאטסה 1.25 ידנית 2012


Yossim
שימו לב! השרשור הזה בן 3420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז אומנם זה המשתמש השני שלי כי את פרטיו של הקודם איבדתי, אבל אחרי מעל 9 שנות חברות באתר הגיע הזמן לסיכום ראשון.

את דרכי בעולם הרכב התחלתי עם ה206xs 110, לאחר מכן הגיע השדרוג המתבקש לקליאו ספורט דור ראשון, שנתיים אחרי הקליאו הגיע רכב הליסינג הראשון דייטסהו סיריון איתה ביליתי כשנתיים אותה החליפה ניסן מיקרה גם איתה ביליתי פרק זמן זהה.

 

הצורך ברכב פרטי נוצר אחרי לידתו של בני הבכור, רכב ליסינג שהיה רכב ראשי ובלעדי בבית אינו נתן מענה לצורך של שינוע יורש העצר וכך נוצר הצורך ברכישת רכב פרטי נוסף, הדרישות היו ברורות, סופר מיני משודכת לתיבת הילוכים ידנית.

 

הפיאסטה צצה לה ביד 2, בת 18 חודש בלבד אך עם 43,000 קילומטר על מד האוץ, בחרתי לא לפסול אותה עקב יודעין כי הרכב אינו מיועד לנסיעות רבות וזו הזדמנות לרכוש רכב מודרני משחשבנו בהנחה משמעותית אך עם חריגה במעט מהתקציב הראשוני שהגדרנו. הבדיקה עברה מצויין, עוד שנה וחצי אחריות ו2 טיפולים במורשה והעסקה נגמרה די מהר. עם הרכב סופקו 2 מפתחות, האחד כולל שלט והשני שלט בלבד, טופס קנייה והעתקים של הטיפולים.

 

מאז קנייתה של הפיאטסה היא גמעה 6,000 ק״מ, רובם מורכבים מנסיעות של 5-10 קילומטר בתוך העיר, אך הספקנו לנסועה איתה גם לאילת, ים המלח ולאחרונה לא פעם לאזור המרכז.

הפיאסטה שהתחילה כרכב משני הפכה להיות רכב ראשי מאז החלפת מקום העבודה באוגוסט השנה, ולכן אתייחס לפיאסטה גם כרכב ראשי וגם כמשני.

 

עלויות אחזקה-

אגרה -1219

ביטוח מקיף וחובה- 4000 ש״ח לכל נהג מעל 24, ללא צורך במיגון.

טיפול 45,000- 750 כולל הכנה לטסט ואגרת הטסט וביצוע הטסט בפועל (חסכון זמן אדיר).

צריכת דלק-החל מ1-12 בתוך העיר ועד ל1-15 בבינעירוני, יש לשים לב כי רוב הנסיעות קצרות מאוד, ורובן מהבית למעון/תחנת רכבת הקלה הקרובים לבית.

השחרת חלונות- 900 ש״ח חלונות אחוריים ושמשה אחורית, מוגנים מקרנות השמש.

דיבורית בלוטוט-400 ש״ח, tk30 של מוטורולה, פשוט מצויינת.

 

הפיאסטה-

הפיאסטה מיוצרת בגרמניה ומרגישה כזו, איכות החומרים גבוהה, דלתות כבדות ובידוד רעשים מצויין, הפלסטיקים מרגישים מאוד איכותיים, אך פנים הרכב כולו פלסטיק שחור מעט קר ומנוכר.

מרחב הפנים בפיאסטה מספיק כדי לשנע 4 מבוגרים אך למרות זאת מרווח הרגליים מאחורה מעט קטן, מיקום כסא הבטיחות נגד כיוון הנסיעה כמעט ולא איפשר ישיבה נוחה של היושב לצד הנהג.

נפח האחסון בתא המטען מספיק לנו לעגלה ו2-3 תיקים, ומלבד נסיעה לאילת מעולם לא הרגשנו מחסור בנפח אחסון, למרות זאת מאז שהרכב הפך לרכב ראשי מרגישים מעט יותר בצפיפות כאשר נוסעים 3 מבוגרים עם הילד וציוד.

הפיאסטה מצויידת בצמיגית 195-50-15, אותם צמיגים שליוו אותי בקליאו ספורט, החתך הנמוך משפיע מאוד לרעה לדעתי על הנסיעה והפיאסטה מרגישה מעט קופצנית, כל מהמורה בכביש מורגשת ולראות עניי הבחירה בחתך הייתה מוטעית ע״י פורד.

כסא הנהג- חוסר היכולת לכוון אותו לגובה בעייתי אך גבולי, אני 1.87 וזווית הישיבה שלי עדיין נוחה, אך לאנשים גבוהים יותר אני חושב שהייתי פוסל את הפיאסטה באופן מיידי בדגם הידני.

הפיאסטה אומנם זריזה אך המנוע החלש מורגש לא פעם, בנסיעות בין עירוניות מורגש מחסור בכוח בעיקר בעליות לירושלים וממנה.

 

לסיכום-

הפיאסטה בחירה מעולה כרכב משני למשפחה או לחלופין כרכב ראשי למשפחות צעירות ובודדים, אנחנו בסך הכל מאוד מרוצים מהרכב ואני חושב שהוא מציע חבילה מצויינת גם אם לא מצטיינת בשום תחום, עלויות האחזקה סבירות ומחיר הביטוח סביר עוד יותר.

 

התחלתי כבר לפזול על המחליפה שכנראה נצטרך בהנחה והמשפחה תגדל בשנה-שנתיים הקרובות, וכאשר מחפשים משפחתיות עם תיבה ידנית, המשימה בארצנו הופכת להיות הרבה יותר קשה.

 

יוסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום,כמו שצריך להיות, יתרונות לצד חסרונות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון הדבר שחתך נמוך פוגם בנוחות הנסיעה אבל הוא מוסיף לאחיזת הכביש הטובה שיש לפיאסטה .

בדוק לחץ אוויר בגלגלים .

בודק לחץ אוויר על בסיס שבועי, כן הפיאסטה אוחזת מצויין ומתנהגת מעולה, אבל בשידוך למנוע הזה אין כלכך טעם לצמיגים בחתך הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק את הקיה ריו סדאן ידנית 6 הילוכים.

פנינה של אוטו - ואצלה הצמיגים הם בחתך טוב מה שתורם לגמישות .

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המשמעות של מחסור בכוח בעליות לירושלים. איזה הילוכים נדרשים, סל״ד, האם אתה מעכב את התנועה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את ה 1.6 ועכשיו אני מבין מי מפריע לי בעליות לירושלים .

 

בחו"ל ,יוצא לי לנהוג בידנית עם המנוע הקטן ואכן , בעליות קשות צריך לסחוט את המיץ מהמנוע .

בסך הכל לא נורא . האוטו בנוי ונראה יפה ועושה את העבודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי פיאסטה כזו פעם. היא נקנתה חדשה מהיבואן.

1-12 אפשרי, בלי מזגן, נסיעה במישור, עם רכב+נהג ונוסע אחד בלבד, ולחץ אוויר תקין.

המזגן ברכב הזה מצויין{ראה תמונה}, אך הנסיעה איתו הופכת את הרכב לעגלה, ומעלה את תצרוכת הדלק בצורה משמעותית.

כמו כן להגה יש נטייה להתקלף די מהר.[6000] ק"ם. עד שהסכימו להחליף אותו, הרכב נמכר.[עם 12000 ק"ם]

הרכב שלי,{ גם רכבים אחרים נבדקו והיו במצב דומה},סבל מריח דלק בימים חמים במיוחד מחלקו האחורי, לאחר נסיעה של חצי שעה ומעלה.

בנסיעה אחורנית, הידית הייתה קופצת מדי פעם ל"ניוטראל" ומלווה בחריקה קלה. הטיפול בתקלות היה בעזרת הבטחות שוו וסחבת מצד היבואן.

למדתי לחיות עם חלק מהדברים הללו, כי בסך הכל, איך אומרים? "זה לא מרצדס".

מקווה ששילמת מחיר בהתאם, כי 43000 ק"ם בשנה וחצי זה לא מעט.

תתחדש, וסע בדרכים טובות!

 

תמונה של המזגן בפיאסטה שהייתה לי בשיא הקיץ באילת בשמש.:[וגם של ההגה המאכזב!]

 

IMG_0138.jpg

IMG_0081.jpgIMG_0080.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המשמעות של מחסור בכוח בעליות לירושלים. איזה הילוכים נדרשים, סל״ד, האם אתה מעכב את התנועה?

עוד לא יצא לי לעכב את התנועה, אבל נדרש הילוך שלישי וסל''ד מאומץ כדי לצלוח אותן במהירות ממוצע של 80 קמ''ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נתקלתי בבעיות של כוח בנסיעה שעשיתי לירושלים וגם לא במהירות גבוהה בכביש 6.

צריכת הדלק שלי בנסיעה משולבת היא 1:14. והמזגן עובד מצויין ואף פעם עדיין לא הפעלתי אותו מעל לרמה הראשונה.

טוב לדעת לגבי ההגה, אני אשים לו כיסוי.

לגבי ההילוכים גם אני נתקלתי בבעיה שלא תמיד ההילוך האחורי נכנס כמו שצריך למקום וגם בהחלפה לראשון בזחילה יש לפעמים בעיות וההילוך נכנס מאוד קשה, זה קורה רק כאשר נמצאים בתנועה ובעמידה אין בעיה להכניס לראשון.

לגבי שיכוך זעזועים, ראיתי רכבים שמשככים באמפרים ובורות בכביש בצורה יותר טובה, אבל זה לא ממש מפריע לי.

גם אני דאגתי לגבי חוסר האפשרות לכוון את גובה המושב אבל התרגלתי לזה וזה לא מפריע לי, אולי לנהגים מאוד גבוהים זה יכול להפריע כי לא תהיה להם תמיכה טובה לברכיים.

הדבר שהכי מעצבן אותי היא מערכת המולטימדיה העלובה שהיבואן התקין בהתקנה מקומית ברכב.

חוץ מזה אני מאוד מרוצה מהרכב.

תא מטען יחסית גדול עם נפח הטענה מכובד כאשר מקפלים את המושבים ואין לי בעיה להכניס פנימה אופנים בלי לפרק את הגלגלים, או עגלת תינוק כולל עריסה ותיקים.

 

למי שמתעניין הנה קישורים לעוד סקירות שעשו על הפיאסטה החדשה:

הסיקור המצוין של אוהד זכי:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?536801-%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%94-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%AA-2014

 

דיון על מערכת המולטימדיה של הפורד פיאסטה :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?537922-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%94

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ההגה, אין עוד איזכור לבעיה הזו, ויש עשרות פורמים לרכב הזה, ולפי איך שזה נראה זה נגרם משפשוף מתמיד עם משהו גס באיזור הספציפי הזה אז אין לך למה לשים כיסוי.

לגבי ההילוך הראשון, אם הרכב לא נותן לך להכניס לראשון בנסיעה כנראה זו הגבלה ולכן לא כדאי שתכניס לראשון בנסיעה.

בנוגע לרוורס, קרה לי כמה פעמים עד שהבנתי שהידית צריכה ללכת עוד אחורה, מאז לא קרה לי שקפצה.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי גם פיאטסה 2012 כחודש וחצי,

בינתיים אין יותר מידי תלונות, ציפיתי לרכב קצת יותר חסכוני בעיר אבל זה גם בסדר.

נסיעה 120-140 צריכת דלק של 1:14, 100-110 צריכה של 1:17 \ 1:17.5(ללא מזגן), נסיעה בעיר 1:12

הרכב מרגיש מאוד יציב גם במהירות גבוהות מאוד ומרגיש שהמנוע קטן לרכב אם רוצים למצות את הפוטנציאל שלו,

לי ברכב יש את המערכת המקורית שמגיע עם הרכב, הפשוטה ביותר עם USB U AUX ובתור מערכת שמגיעה עם הרכב היא יותר מבסדר, אפשר להנות ממוזיקה והרמקולים אחלה ואיכותיים יותר גם ממערכות שמגיעות ברכבים משפחתיים משנות ה 2012.

מה שכן מפריע לי זה חוסר תמכיה בגב התחתון, הוספתי כרית פשוטה של HR, אינני סובל מבעיות גב ואני נוסע בהמון רכבים והרכב האחרון שהיה עם חוסר תמיכה הינו השרייד 97, חסכון של היבואן המקומי.

לאחר תקופה כנראה שאכתוב ביקורת בעצמי + האבזור הקטן שהוספתי לרכב,

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...