Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ford S_MaX Titanium להנות מכל העולמות


shayy
שימו לב! השרשור הזה בן 3622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"אהההמ...לא ממש" הוא עונה, מתקשה להסתיר את המבוכה הקלה, ספק התנצלות, אך חיוך מדוד רומז על הקלה.

הייתי אמור להבין זאת כשתיים וחצי דקות קודם.

יומיים לפני כן, הפתעתי את בן ה 14 ב PS4 והנה הוא מראה לי את הפתיח ל NBA2K14 על המסך. הגבול בין מציאות לדימיון ממשיך להטשטש. אנימציה של קטעים סוחפים בהם דמויות מקצועניות נלחמות בחוקי הפיזיקה על הפרקט. ברקע קטע מוסיקלי שמיד עם הצליל הראשון זורק אותי למחוזות אחרים.

"מוזיקה יפה...אהה?" הוא מזהה את המבט שלי וספק מחפש, ספק מספק, נקודת חיבור. לא אדע.

"אתה יודע מאיפה זה?" אני משיב. עוד לפני שהוא מגיב אני שולף את הסמארטפון וממשיך "בוא תראה..." על המסך הקטן איש ללא שם, "בלונדי" פועל בהגיון של מערבונים. למרות שהכל תלוי בו הוא מציע משחק לטוקו ולעיני מלאך. והם מסכימים. סיכון מול סיכוי. הכל או כלום. 0 או 1. אין פשרות.

...הוא ממשיך לרכון לעבר הסמארטפון. תחושת חובה כלפי מי שמימש לו חלום. סוג של נימוס. אך עיניו מתקשות להפרד ממסך הטלוויזיה שממשיך להזמין ולעלות על הפרקט.

אני שואל אותו "רוצה להמשיך ולראות?..."

"אהההמ..לא ממש"

"אין בעיה תשחק. זה בסדר".

 

אני ממשיך עם הספגטי המושלם ובפעם המי יודע כמה, נהנה מהעיניים, האצבעות והצלילים. הפעם הקטע הקצר לוקח אותי דווקא לשאלת ההיגיון. הסיום לכאורה ידוע מראש ובכל זאת לכל אחד הגיון משלו. מהו הגיון? האם למרות מרחק של כמה סנטימטרים בין המשתתפים הזוית השונה יכולה לתת תשובה שונה?

 

 

 

 

חג. חוזרים מארוחה משפחתית. עפ"י החוק אני כנראה שתוי. לא נוהג ככה.

"מה קרה לו? הוא התיישב מאחורה". לפני מספר שבועות נסעתי בפעם הראשונה בספסל האמצעי. חוויית הגג הפנוראמי עדיין זכורה. עד אותו רגע, ידעתי שהנוער בעדו והאשה רוב הזמן נוהגת כשהוא פתוח. למה? לא יודע. אם זה עושה להם כיף - אני מאושר. לא מחפש תשובות למה שאינו בעיה. לי הספיק שהמכונית יפה יותר ככה. נגיד...

והנה, פתאום הבנתי שמימד חדש נפתח. זווית שונה לעולם וחווית הנסיעה גדולה יותר. פתאום יש עננים ועצים זה לא רק גזע. אם אתה ילד, מן הסתם החלון הענק שמקדימה מוסתר בחלקו ע"י מושבי הנהג והנוסע שלידו וכאן יש לך משהו שלהם אין...

והנה אני מחפש שוב זווית חדשה ומתיישב במושב בספסל האחורי ביותר. הכניסה דורשת אמנם השתחלות וסידור הרגליים, אבל שום חלק מהגוף אינו פוגע במשענת המושב או משקוף הדלת תוך כדי. משענת הראש דורשת שליפה והמושב הקידמי(שורה אמצעית) תזוזה קדימה שאינה משנה את עובדת המרווח הענק בשורה האמצעית. הישבן נמצא אמנם קרוב לריצפה, אך לכפות הרגליים יש מקום מתחת למושב שמקדימה. קרוב ל 1.8 מ' ובכל זאת המצב סביר. אפשר להתנייד כך. פתרון סביר+ לילדים ונסבל להזדמנויות עם מבוגרים (לא כעניין של קבע!).

 

"תסגרי בבקשה את החלון" אני מבקש. משב רוח קריר וקליל מאוד אך בהחלט מורגש מכה בי כמחבט בפרצוף.

"מוזר שאני מגלה את זה רק עכשיו" אני חושב לעצמי. משב הרוח הוא מהמזגן והמוזר ביותר שזה מהפתח שבדשבורד. נושא המזגן ב S_MAX הפך לנקודת דיון. יש מי שפסל אותו על כך. מילים קשות כמו הביל וכד' נקשרו לאווירה ברכב בשיא הקיץ. צויין שאין פתח לספסל האחורי. למושבים האמצעים דווקא יש והם בקורות ה B בגובה טוב. אני שתמיד אוחז בהגה מעולם לא סבלתי, גם ב 40 מעלות ויותר עם חמישה נוסעים.

אף אחד לא התלונן וגם אשתי שהייתה מעדיפה לחיות לפחות מחצית מהשנה בגובה 2,000 מטר באלפים השוויצרים מעולם לא הזכירה שיש בעייה. למרות זאת, הדיון החוזר בנושא תמיד ניקר לי במוח. הסכמתי שאכן הוא לא מקפיא ואכן בהתחלה תמיד עדיף להפעיל על עוצמה מרבית והוספתי שיש כל כך הרבה פתחים בגובה הנכון, אין שום סיבה לא לוודא שפתוחים רק אלו שבשימוש ונא לא לשכוח אחרי כל התנעה להחזיר למצב סירקולציה.

ביני לבין עצמי, חשבתי שבטח בספסל האחרון תתכן בכל זאת בעיה. הרי כמו שצויין- אין שם פתחים. מעולם לא טרחתי לבדוק ולכן נטיתי להאמין ששם יכול להיות שנמצאת נקודת התורפה. והנה אני כאן, והאוויר מגיע עד אלי... כדאי להוסיף שהחלונות בחלק האחורי אטומים (מושחרים) ומסננים היטב קרינה. אם תתכן סוג של בעיה זה דווקא במושב הקדמי שם החלון הענק מכניס קרינה. יתכן שמי שרגיש לכך יסבול. אנחנו לא.

 

נוסעים... גם במיקום הזה, המכונית נוחה ולמרות הבאמפרים בתחילת הנסיעה והגב הרגיש, אין שם תלונות. המכונית שקטה מאוד ומרסנת היטב בכל מהירות את תחלואי הדרך בצורה מכובדת. הספסל האחורי כולל שני מושבים בלבד שממוקמים בין קימורי בתי הגלגלים שבולטים במעט לתא. לטובת הנוסע השמאלי יש תא שימושי וכן שקע 12V.

 

שיר קצבי פופולרי ממלא את החלל. הנוער מבקש להגביר. מערכת הקול של סוני אינה כוללת מסך מגע ולכן הדשבורד נראה לא כ"מילה האחרונה"*. בלוח השעונים יש מסך LCD שאפשר לשחק בו בתפריטים הרבים ע"י כפתורי ההגה הרבים. הסוני מחוברת ל 11 רמקולים שמספקים סאונד משובח במיוחד. גם במושב שאני יושב, הרחק מאחור קשה שלא ליהנות מהאיכות ובמיוחד מהבאס. הנהגת והנוסעים מאושרים.

 

הספסל האמצעי מחולק ל 3 מושבים נפרדים, רחב במיוחד בעל מרווח רגליים וראש עצום, מאפשר ל 3 נוסעים מכל סוג (מבוגרים או בוסטרים) להרגיש בנוח. כל מושבי הרכב מצופים עור ואלקנטרה שמספקים חוויה מפנקת ואפילו יוקרתית.

(*ברכישה הוצעה לי אופציה למערכת עם מסך LCD ענק, אך נאמר לי שאיכות השמע לא ברמה של המקורית – בכל אופן ניתן לבצע החלפה למערכת שמסתנכרנת עם כפתורי תפעול נוספים)

 

 

 

תא המטען כמקובל בתצורה הזו מספיק לצרכים יומיומיים רגילים בלבד. 285 ליטר. לטובתו יש מוט עם מספר מצבים שמהווה חסם לחפצים מליפול עם הפתיחה. כל 5 המושבים האחוריים מתקפלים לריצפת המכונית. כל אחד בנפרד ובקלות (אחרי שלומדים פעם אחת את התנועה הנכונה), כך שאפשר להגיע לאינספור תצורות בהתאם לצרכים. קיפול המושבים האחוריים מגביה במעט את גובה הרצפה, אך המשטח שנוצר מקיפולם שטוח ועצום ממדים.

בן ה 14 גולש גלים, נהנה מהפרוילגיה לקחת 2 חברים עם 3 גלשנים בנוחות מלאה. (לא לדאוג הכל סגור בקייסים. אין אצלנו במכונית חול או בגדי ים רטובים...)

 

 

 

פיצ'פקאס. יש.

BT ל 6 מכשירים. AUX, USB, DRL, מפשיר אדים בתוך השמשה הקדמית, מראה מיוחדת לצפייה בילדים, מושב נהג חשמלי (ללא זכרון). מחשב רכב הכולל ציון ירוק, מערכת זינוק בעליה, תאורת אווירה נשלטת, תאורת ליווי נשלטת, 5 ספוטים לד בתקרה, אחד כפול/מפוצל, מראות עם תאורה (נוספת)לנהג ולנוסע. קרוז קונטרול, מגביל מהירות,

פיקוד קולי על מרבית מערכות הרכב (כולל רדיו-תחנה-ווליום, סוכך שמש, מזגן ועוד). תאורה אוטומאטית, חיישן גשם וכנראה עוד כמה דברים ששכחתי.

תאי איכסון ענקיים בדלתות וכיסים במושבים, תא כפפות ממוצע ותא לנוסע אחורי. תאי אחסון ברצפת הרכב ובדפנות תא המטען. כמובן במשענת היד של הנהג/נוסע יש תא ענק ועמוק במיוחד וכן קומה נוספת לארנק/סוכריות. ויש עוד 2. אחד מתחת למתג האורות ושני ליד האנדברקס המוזר/מיוחד וגם אחד בתיקרה למשקפיים.

 

 

 

לסיכום החלק הראשון – מכונית משפחתית משובחת. מרווחת מאוד, פונקציונאלית ונוחה, מפנקת עם חלון גג ענק ומערכת סאונד מצויינת וגם עם ריפוד יוקרתי. הנקודה היחידה שבה המכונית אינה מצטיינת היא המיזוג. שם הציון טוב ולא יותר אבל בוודאי רחוק מנכשל. מי שפוסל את המכונית בגלל נקודה זו מבלי לבדוק בתנאי הנסיעה האמיתיים שלו, בגלל שהוא קרא שמישהו בדק את זה ורצח את המכונית על כך, נופל לדעתי קורבן לחובבנות או מניע זר. אין לי הסבר טוב לזה.

 

 

 

הפעם אני ליד ההגה. לא פעם נכנסתי ורק שיניתי את המרחק של המושב. התנוחה נוחה מאוד, אך הישיבה היא על המושב. גבוה ומרגיש בהחלט בתוך ואן. מאוד נוח ואפילו הגיוני. הפעם, כמו בכל נסיעה קצת ארוכה, או כשאני לבד, אני מנמיך את המושב, מכוון את ההגה והתחושה משתנה לישיבה בתוך המושב. אמנם אין כאן את חיבוק הריקארו הצפוף של ה ST, אך התחושה בהחלט משתנה למצב קצת יותר "קרבי". המושב בול! קשה ותומך במידה הנכונה. קל לבלות איתו שעות מתמשכות בלי שום תחושת עייפות.

 

 

 

סדר עדיפויות בחיים דוחה לא פעם חלומות שוב ושוב. צרכים פראקטיים קודמים לצורכי הנפש. מהו היגיון? האם הוא המפתח לבחירות נכונות? לחיים מאושרים? האם הוא מוחלט? האם יתכן שטוקו ועיני מלאך שנמצאים צמודים לבלונדי כששממת מוות מקיפה אותם לא יבינו שאולי רק אחד מהם פועל בהגיון?

 

 

 

240 כ"ס ב 6,000 סל"ד, 34.7 קג"מ בין 1,900ל 3,500 סל"ד. קו אדום ב 6,500 סל"ד. 0-100 ב 7.9 ש'. 235 קמ"ש מהירות מרבית. 100 קמ"ש = 2,000 סל"ד, 150 קמ"ש = 3,000 סל"ד. מתלה רב חיבורי מאחור. 235/45/18. תיבה דו מצמדית רטובה 6 הילוכים.

 

הלו?... זה מיניוואן זה?

 

כן. המספרים מבטיחים. וממש קשה לנחש מתוכם שזו 5+2 ששוקלת 1.6 טון. איך זה עובד באמת?

 

39PSI בכל הארבעה. זה הלחץ שגיליתי כמושלם להיגוי והתנהגות בלי מחיר של פגיעה בנוחות.

 

אנחנו בדרך מאילת...יש זמן למחשבות ולסיכומים. מקס מצטיינת כקרוזרית מהירה ונינוחה...

את רוב חייה עושה MAX בעיר. לא בפקקים אבל גם לא נסיעות ממושכות. לגיר יש לעיתים השהייה לשבריר שניה קצר עד לתחילת הנסיעה, אך ההתנהלות שלו רהוטה לחלוטין. עניין ההשהיה הנו טבע הדברים בגיר כזה. לא מפריע כלל. נתקלתי גם בפלאנטרים שיש להם התנהגות דומה ואף אחד לא חושב שזו בעיה. גם פה אין. תחושת ההשהיה אינה קיימת כלל אם ההתנהלות רגועה, רק אם אתה מעביר במהירות מברקס לגז.

ההאצה של המכונית מרשימה במיוחד, הגמישות בסל"ד נמוך וחרישי מפתיעה והמכונית מאיצה בקלילות שמתעלמת מהממדים הגדולים. ואת זה אני אומר גם כשיש לי ST. רוב הזמן תמצא עצמך בטווחי סל"ד מאוד מאוד נמוכים ושקטים לחלוטין. כשתמצא את ההזדמנות לכביש מהיר, תגלה שאין מהירות שבה השלווה תופר במכונית. היכולת לשייט במהירות גם של 180+ (בגרמניה...) מבלי שנוסעי הרכב יחושו בחוסר נוחות היא פשוט מרשימה. השקט נשמר ואין שום רמז לקצב ההתקדמות. לא מהמנוע ולא בהתנהגות השילדה ששומרת על יציבות וכיוון ברוגע משרה בטחון. MAX פשוט משאירה לך לקבוע כמה מהר אתה רוצה להגיע. זו בעיה שלך, לא שלה... במהירות החוקית בארץ, עליה אנו מקפידים, הנסיעה היא בנונשלנטיות המדגישה את הפוטנציאל האצור. קרוזרית...כבר ציינתי?

האצות ביניים לצורך עקיפה ידגישו את הבשרניות שבמנוע והתגובה החלקה והמהירה של הגיר. מכיוון שMAX יכולה להוביל גם גדוד, אורוות הסוסים הנדיבות מבטיחות שתשלים את המשימה בביטחה ובמהירות גם אם המשא כבד. אין דראמות בשום מצב. הכל נעשה בשקט מרשים. חיוכים יש הרבה. מפתיע כל פעם מחדש איך הבהמה צוברת מהירות בזלזול.

לגיר שלושה מצבים ואחד חסר... מצב אוטומאטי, מצב ספורט שמטבעו מושך ודוחה העברות הילוכים, רגיש לדוושת הברקס ומזדרז ללוות בהורדת הילוך, מצויין ומומלץ בנסיעה הררית וכן מצב ידני של + ו -. מה שאין, זה פליפרים בהגה. לא קריטי בעיני.

 

MAX אוהבת דלק. בעיר אין לה שום בושה לעשות 6.5-7 ק"מ לליטר. מחוץ לעיר 12 ק"מ לליטר זה בנהיגה די עדינה אך מציאותית. אם אתה מוותר על עדינות תהיה יותר באיזור של 11 ומטה. היא מסתדרת מצויין עם 95.

 

קצת לפני הדובדבן – התנהגות. נתחיל מהרע. בMAX הקודמת היה הגה טוב יותר. ב MAX הנוכחית הוא עדיין טוב, אך זה כבר יחסית לסטנדארט המקובל כיום. המשקל שלו תואם מכונת נהיגה ולא לפלפית להובלת משפחות.

אחד הדברים המפתיעים היא נוחות הנסיעה בהתחשב במידות הצמיגים. בכל מהירות כולל באמפרים לא תרגיש כישלון בריסון תנועת הגוף. זו לא רחפת מנותקת. ממש לא. אבל קשה לי למצוא מילה יותר מתאימה מאשר התנהגות מכובדת. ממדים כאלה עם משקל כזה מזמינים מחלת ים. אין זכר לכך...הצמיגים מזמינים התרסקות ועצבנות? גם לזה אין זכר.

 

תקיפת פניות? נו טוב. לא ממש הגזמתם. מינוחים מעולם הספורטיביות מרימים רף גבוה. משקל וגובה כזה המלווים ברמת נוחות כזו מזמינים בדרך כלל התנהגות מפוזרת וחסרת חן והנאה. פורד עשו פה עבודה מדהימה. למה? כי בקלות אתה תשכח שאתה במיני ואן. התחושה היא של מנהלים מוצלחת מהירה ובטוחה עם קריצה לנהג. יש פה כמויות אחיזה נדיבות, ניטראליות ואפילו את הבטחון הנדרש למי שמוכן לשחק עם מגבלות. איזון מוצלח בין נוחות/התנהגות/בטחון/ובהחלט הנאה לנהג. מרשים!

 

לדובדבן – כשאתה לבד, עם מערכת מעולה, מכונית שקטה ונינוחה שמשרה הרבה בטחון ותחושת שליטה, לא פעם תרגיש בהוט האצ' אמיתית. היא מזמינה אותך לרגעים פרטיים בהחלט...והיא עושה את זה טוב!

 

עניין נוסף-באילת החנתי את המכונית ושכחתי לסגור את חלון הגג פתוח. המכונית המתינה בחוץ כשלוש שעות (11:30-14:30). כשנכנסנו מד הטמפרטורה ציין 39 מעלות. עם תחילת הנסיעה הוא אף דילג ל 41 לזמן קצר מאוד. הזמן שלקח למכונית להגיע לטמפרטורה נעימה מאוד הייתה דקות קצרות. אף אחד לא התלונן ולו לרגע...

 

לאחר עצירה ביטבתה, ממשיך ישירות למרכז. נהיגה של כ 3 שעות מסתיימת בלי שמץ של עייפות או מיאוס. רק צער שיש כל כך מעט הזדמנויות מהנות כמו הקטע עד מצפה רימון ועוד.

 

 

 

 

תחזוקה ועלויות

 

בשנתיים וקצת האחרונות נאלצתי לשנות תוכניות 3 פעמים בגלל בלת"מ.

- החלפת צמיג בעלות של כ 1,200 ₪ בגלל מסמר. במכונית יש ערכת ניפוח\תיקון. אין גלגל ספייר. היה גשום מאוד והייתי מרחק קצר מהפאנצ'רמאכר. נהג שעידכן אותי שאין לי אוויר "שיכנע" אותי לסוע מיד אליו. טעיתי שהתפנקתי ולא עצרתי לנפח אוויר כי גמרתי צמיג.

- עדכון במסך ה LCD ציין שמצב הבטריה חלש. הופתעתי שזה קרה כל כך מהר ומכיוון שחשבתי שהמצבר עוד באחריות נסעתי את כל הדרך לניר צבי. שם הסתבר לי שהכוונה הייתה לבטריה בשלט... הרגשתי קצת נבוך...

- במכונית יש פתח דלק חכם. הדלתית נפתחת עם הנעילה המרכזית ואין עוד מכסה. הפיה נסגרת ע"י מכסה קפיצי פנימי. הגעתי לתחנת דלק ולהפתעתי אי אפשר היה לפתוח את הדלתית. מכיוון שהיה לי עוד דלק נסעתי למוסך. שם הוחלף באחריות מנגנון חשמלי שקשור לנעילה החשמלית. נאלצתי לחזור שוב למוסך כי היה נדרש לקודד את 2 המפתחות מחדש. לא ניתן לביצוע ביום א' בגלל שזה מול המחשב של החברה הבינלאומית. בכל אופן, במקרה חירום עם מינימום קישורים טכניים ניתן לפתוח ידנית את הדלתית אם קורה מקרה כזה שלמעשה אי פתרונו עלול לתקוע אותך. רק שזה קורה בתנאים מאוד נוחים. תגלה את זה בתחנת דלק...

 

אני שוטף בעצמי את המכונית, כולל אוטם צבע איכותי וניקוי ג'אנטים. מכונית בגודל וגובה כזה – לא פשוט – הרבה עבודה וגם המשקל וכוח המנוע גורמים ללא מעט אבק בלמים בג'אנטים...

 

22,000 ק"מ ושנתיים ורבע אינם מבחן מספיק לשיפוט האמינות והשרידות. אבל הכל עובד פיקס ואיכות כל המרכיבים פנימי וחיצוני נראית מצויינת. אין כל ציקצוקים ורעשים שמטריפים כל יקה. גם שמן היא לא אוכלת. נחמד מצידה, לא?

 

יצויין שאחריות היצרן היא ל 3 שנים / 100K ק"מ. היבואן מאפשר הרחבת אחריות לשנה רביעית/ 133K ק"מ במחיר סימלי (כ 600 ₪) כמובן שרכשתי.

 

טיפולים עשיתי שניים. אחד כל שנה בניר צבי. מוסך מצויין אם כי קצת מרוחק והטיפול לוקח יותר זמן ממה שהייתי רוצה. העלויות סבירות, זאת אומרת לא זולות במיוחד אבל יחסית לשווי הרכב הגיוניות.

 

 

 

 

נחזור להגיון.

חיידק המכוניות, במיוחד הספורטיביות מקנן בי מגיל אפס. כמו הרבה אחרים לפני ואחרי, את מימוש החלום ל GTI (במקרה שלי) דחיתי במשך שנים ארוכות מאוד. תמיד היה משהו הגיוני יותר לעשות. והיו גם ליסינגיות בדרך. ואז כשכמעט הכל מתאים לעשות משהו בשביל הנשמה, אתה שוב מבין שזה קצת מוקדם מדי...עדיין אנחנו במשחק קבוצתי.

בסוף 2011 פורד מחליטה לשדרג את ה S_MAX המצויינת עם מנוע חזק יותר וגיר יעיל. יש אפילו דגם טיטניום חזק, מאובזר ומאוד נאה לטעמי. זה עולה כמעט 30K ₪ נוספים מעל לדגם הבסיס. יש התלבטות, לא אכחיש, אבל אחרי דין ודברים עם עצמי ועם החלום הכבוש אני מחליט ללכת על כל הקופה...אולי זה משבר גיל הארבעים שתקף אותי באיחור אופנתי של 5 שנים?

 

היום אני יודע, החלטה טובה! מכונית היא בת לוויה יומיומית. ואן-משפחתי לא חייב להרוג משעמום. בהחלט אפשר לייצר מקום שכולם יהנו ממנו. גם חובב ההגה יכול לחייך, לפעמים, כשהוא עם אחרים, "מתחת לשפם" וכשהוא לבד "בלי לדפק חשבון"... כל הכבוד פורד! בהחלט שיחקתם אותה.

 

Ford S_Max Titanium 2012

בעד: מקום נהדר למשפחה וגם לנהג. ביצועים של האצ' חמימה, נינוחות והתנהגות של מנהלים מהירה.

נגד: אין גלגל ספייר, משקל וביצועים עולים בתחנת הדלק.

סיכום: מוביל נוסעים מהיר ומהנה. לא זול אך יש תמורה. יש בחירות שהם לא 0 או 1.

MAX1 001.jpg

MAX1 002.jpg

MAX1 003.jpg

MAX1 006.jpg

MAX1 008.jpg

MAX1 010.jpg

MAX1 012.jpg

MAX1 013.jpg

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא מתחבר לגודל (גם לא צריך, יש לנו רק שני ילדים), וגם לא לריבוי הצגים שלו, אבל אין ספק שהוא זריז+. שמח שאתה נהנה!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, כתיבה קולחת ומשובחת כרגיל. אני מאד מתחבר לרשמיך מה"מכונית" - אני זוכר את הפעם הראשונה שיצאתי מחניון מקום העבודה שלי עם הגלאקסי (דגם ה-203 כ"ס ליסינג) ואיך הופתעתי מההאצה ראשונה בכביש הפתוח, אללי חתיכת מנוע! והמצב מן הסתם בדגם ה-240 כ"ס הרבה יותר טוב...העיקול הראשון והפניית ההגה הזהירה (זה הרי אוטובוס...), אך הפידבק מהשלדה הנהדרת וההגה עם המשקל הנכון נסחו בי בטחון ובעיקול הבא מצאתי את עצמי לוחץ... - מדהים מה מהנדסי פורד הפיקו מהמכונית הדי גדולה הזאת, היא מתנהגת הרבה יותר טוב מלא מעט מכוניות הרבה יותר קטנות ממנה. כנ"ל ההתרשמות מגיר ה-Powershift, מתנהג למופת, פחות מהיר מה-DSG אך עובד מצויין והשילוב עם המנוע מעולה.בנושא המזגן אני נאלץ לחלוק עליך, ביצועיו פשוט עלובים. היה לי מקרה בו אירחתי מספר אורחים מחו"ל ונסענו לבקר חברת סטארט-אפ מעניינת. המכונית חנתה בחוץ בחום יולי-אוגוסט טיפוסי בת"א כשעתיים וחצי. לקח למזגן די הרבה זמן להגיע לטמפ' סבירה כאשר הוא כל הזמן עובד במקסימום תפוקה. האורחים המנומסים ביקשו להגביר את עוצמת המזגן, אך לא נותר לי אלא להצטער בשם המכונית שזה מה יש :-)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי חג שמח

 

כבר חשבתי שפרשת לאחר הודעת ה- 5,000 :-)

 

שמח שלא ושמח שמצאת את הזמן לכתוב סקירה על ה- smax.

 

סקירה יפה, נהניתי לקרוא, עולה שה- smax רכב משובח, בגנים שלו. מבחינת אבזור נוחות ו/או אבזור בטיחותי, המתחרות החדשות כבר לפניו, אבל זה טבעי, בכל זאת הדגם הוצג לפני כמה וכמה שנים ורק עבר מתיחת פנים שעיקרה היה החלפת המנוע והגיר.

 

לגבי המזגן אינני יודע דבר, אבל אני רק רוצה לציין שההתייחסות בנושא זה לגלקסי ול- smax אינה צריכה להיות זהה, הגלקסי גבוה יותר וקצת ארוך יותר ולכן בעל שטח חלונות גדול יותר ונפח חלל פנימי גדול יותר ולכן מתחמם יותר וקשה יותר לקררו מאשר את ה- smax.

 

דרך אגב, אתה יודע אם המזגן ב- smax/ גלקסי הוא מסוג רגיל או מסוג אינוורטר? אם מתיחת הפנים לא כללה את המזגן אני מניח שהוא מסוג רגיל ומזגן אינוורטר היה יכול להיות יעיל יותר.

 

כפי שכבר ציינתי בעבר, בזמנו שקלתי לרכוש גם את ה- smax בגירסה הרגילה ולא הטיטניום, בסופו של דבר רכשתי את המאזדה cx5 בשנת 2012 כמוך, מאוחר יותר במהלך השנה (אני מניח שרכשת אותה בחודש ינואר כמו את ה- st...).

 

לאורך הזמן שחלף מאז, ניתחתי יותר לעומק את ההבדלים בתצורות בין מיניוואן כמו ה- smax ומיניוואנים אחרים דומים לו בתצורת שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה והגעתי למסקנה שלמשפחה שבה יש רק 4 נפשות, כמו אצלי, התצורה הזאת פחות נוחה למעשה, מאחר ושני הילדים צריכים לשבת בשני המושבים הקיצוניים בשורה השנייה, דחוקים יותר לכיוון הדלתות. לעומת זאת, ברכב רגיל כמו במאזדה שלי, שני הילדים יושבים יותר מרכז רוחב הרכב, נהנים ממרווח כתפיים ומרפקים עדיף ומבטיחות טובה יותר בתאונות צד. מרווח הרגליים כמובן נחות יותר מב- smax, אבל זה לא מוחלט ולמשל רכב כמו סקודה סופרב נותן פייט רציני גם בפרמטר זה ושומר על תצורת מושב רגילה שמתאימה לי יותר (התחלתי להרהר לאחרונה מדוע לא רכשתי סופרב סטיישן :-), באמת).

 

הבדלי תצורה נוספים יש בין מיניוואנים בתצורה הנ״ל למיניוואנים אמריקאיים שבו בשורה השנייה יש שתי כורסאות נפרדות, רחבות וגדולות, יותר במרכז הרכב (מיניוואן כזה מהווה את התצורה האולטימטיבית למשפחה בת ארבעה נפשות ואולם אין לי צורך במושבים הנוספים...), במקרה התייחסתי לכך בדיוק אתמול: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?526142-פורד-גלקסי-או-קיה-קרניבל

 

 

אדם שבחר לרכוש שני רכבים בעלות נכבדה + עלוית תחזוקה נכבדות, דווקא בגלל שהם רכבים מצטיינים בקטגוריות שלהם (והתלבטת בנושא, דהיינו אתה עדיין לא אוליגרך) מעיד על אדם שיודע להנות מהחיים ולהגשים חלומותיו :wink:

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרכב נקנה ל7 אנשים או למשפחה רגילה 3/4/5 אנשים ?

 

משפחה הכוללת 5 נפשות. הילדים בני עשרה. התצורה מאפשרת לקחת גם חברים, סבא/סבתא מדי פעם וכן לפזר את הילדים בנסיעות ארוכות, כך שלכל אחד יהיה את מרווח המחיה שלו.

 

אני לא מתחבר לגודל (גם לא צריך, יש לנו רק שני ילדים), וגם לא לריבוי הצגים שלו,

זה לא ניסיון למכור אותו... ;-) בכל מקרה, תקרא מה menir1 כתב על ההפתעה מהנהיגה בה....(והוא עוד מדבר על דגם קצת יותר גדול, עם מנוע פחות חזק וצמיגים מעט פחות ספורטיביים)

 

הגג סטאטי או ניתן לפתיחה?

פנוראמי שאינו נפתח אך עם סוכך חשמלי.

 

.בנושא המזגן אני נאלץ לחלוק עליך, ביצועיו פשוט עלובים. היה לי מקרה בו אירחתי מספר אורחים מחו"ל ונסענו לבקר חברת סטארט-אפ מעניינת. המכונית חנתה בחוץ בחום יולי-אוגוסט טיפוסי בת"א כשעתיים וחצי. לקח למזגן די הרבה זמן להגיע לטמפ' סבירה כאשר הוא כל הזמן עובד במקסימום תפוקה. האורחים המנומסים ביקשו להגביר את עוצמת המזגן, אך לא נותר לי אלא להצטער בשם המכונית שזה מה יש :-)

 

עדיין הניסוי שלך אינו מדעי. היית צריך להשוות עם רכב אחר שחנה באותם תנאים עם אותם נוסעים ואז להשוות. יתכן שיש תנאים חריגים שאיני מכיר שבהם המזגן מאכזב. יתכן שעוד מכוניות היו נכשלות באותן תנאים... כאמור, אנחנו מרוצים.

 

 

הכתיבה זורמת ומהנה, גם אם לא ממש הכרתי את הדמויות ב-PS4...

אבל את הטוב הרע והמכוער (המוזיקה) קשה לי להאמין שאינך מכיר. המשחק הוא NBA - אני מניח ששמעת שיש ליגה כזו...(כדורסל) :-)

 

שי חג שמח

 

כבר חשבתי שפרשת לאחר הודעת ה- 5,000 :-)

 

שמח שלא ושמח שמצאת את הזמן לכתוב סקירה על ה- smax.

 

אתה יודע אם המזגן ב- smax/ גלקסי הוא מסוג רגיל או מסוג אינוורטר? אם מתיחת הפנים לא כללה את המזגן אני מניח שהוא מסוג רגיל ומזגן אינוורטר היה יכול להיות יעיל יותר.

 

אמנון, הסקירה מוקדשת לך. הבטחתי לך אותה מזמן ולא מצאתי זמן... דווקא בגלל המרחק שהחלטתי לתפוס כדי לראות אם העיניינים כאן לא מתפתחים לכיוון שאני חושש ממנו, נתן לי זמן לבשל את הכתיבה ולפרוע את הבטחתי. אני מאוד מקווה שנמשיך להפגש כאן.

אין לי מושג לגבי סוג המזגן... מצטער.

 

תודה לכולם. חג שמח!

כמובן שאם יש שאלות או הערות - זה פורום...

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. יש שאלות.

יצא לי לחוות את הגיר הרובוטי של הפוקוס כולל הפיצ'ר של רעידות חזקות ודפיקות.

אתה או מי מבעלי הsmax/galaxy האחרים פה חווה את זה גם כן?

הגיר הוא אותו גיר שבפוקוס? או שמדובר בעוקה רטובה/יבשה כמו בין הdsg השונים?

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, בלי לפגוע, מרוב עצים בקושי רואים את היער, או משהו כזה.

הכתיבה מסביב מעייפת. בגלל שזה אתה התאמצתי לקרוא את הדברים שכתבת על הרכב, והגעתי מסקנה שזה אכן אחלה רכב כמו שחשבתי. אם זה לא היית אתה, לא הייתי מנסה להמשיך לקרוא.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הוא אותו גיר שבפוקוס? או שמדובר בעוקה רטובה/יבשה כמו בין הdsg השונים?

 

גיר אחר לחלוטין. מסוג "רטוב". מתוכנן לטפל במנועים בשרניים יותר. בפוקוס הוא "יבש".

 

האמת, בלי לפגוע, מרוב עצים בקושי רואים את היער, או משהו כזה.

הכתיבה מסביב מעייפת. בגלל שזה אתה התאמצתי לקרוא את הדברים שכתבת על הרכב, והגעתי מסקנה שזה אכן אחלה רכב כמו שחשבתי. אם זה לא היית אתה, לא הייתי מנסה להמשיך לקרוא.

 

תודה על הביקורת. היה ברור לי שהתוצאה כבדה קצת יותר מהחומר הקונבנציונאלי בפורום. גם MAX קצת כבדה מהממוצע. בכלל בפסח יש משהו כבד לדעתי, לא? בכל מקרה, תודה בכנות.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי מאוד לקרוא , סקירה יפה , מהתמונות אני רואה שהשורה השלישית מאוד צפופה , כנראה שאתה קטן במימדים שלא התלוננת הרבה על זה .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...