Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה p0420 הידועה לשמצה בטויוטה קורולה RunX 2004


ehud83
שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב!

 

סליחה שאני פותח שרשור חדש על הנושא המדובר והנדוש, אבל פתרון חד משמעי עוד לא מצאתי.

 

האוטו אצלנו מאז קיבלנו מהיבואן והוא טופל מאז ומעולם במוסך מורשה. הק"מ עומד על כ-110,000. לפני מס' חודשים נדלקה נורית תקלה. במוסך איתרו את הקוד p0420 והמליצו על החלפת ממיר קטליטי. סירבתי. בין היתר הציעו לי פתרון נוסף (שבעיניהם הוא נחשב לחאפרי) והוא החלפת מחשב רכב לדגם עם "תוכנה משופרת" (כהגדרתם). גם לזה סירבתי.

מאז איפסתי בעצמי את התקלה כבר פעמיים(!).

הבנתי שישנם 3 גורמים היכולים להקפיץ את התקלה:

1. ממיר תקול

2. חיישן

3. מחשב רכב המכיל תוכנה עם "באגים" וערכי בדיקה לא ריאליים

 

ברכב המדובר אני יודע שזו לא בעיה של ממיר מכיוון שהאוטו עובר טסט מבלי להתאמץ ולאחר כל איפוס הנורית לא ממהרת להידלק.

לכן נותרת האופציות של חיישן ומחשב רכב.

 

הפתרונות אותם אני שוקל:

א. קראתי בפורום על בחור המשחק עם המחשב רכב, ואני בהחלט מעדיף להימנע ממצב זה, משום שאינני יודע עם מה הוא משחק ומה הוא משנה.

ב. הגעתי לחברה המוכרת מחשבים משומשים (אותו מס' קטלוגי) הטוענים כי מחשבים אלו לא יקפיצו את התקלה (גם פה לא ברור אם שיחקו איתו)

ג. קניית מחשב חדש מהיבואן המכיל "תוכנה משופרת", או לחלופין, הזמנתו מחו"ל

ד. ניטרול החיישן ע"י פירוקו והרכבתו מחדש בתוך תושבת המונעת ממנו קריאת נתונים (ראיתי חבר'ה שעשו את זה. עובד לא רע, השאלה לכמה זמן)

 

משיחה עם מנהל מוסך מורשה טויוטה בארה"ב מתברר שאת מרבית מחשבי הרכב שפירקו בשל התקלה שולחים לרוב ליפן, שם הם עוברים פירוק וצריבה מחדש של הצ'יפ. הוא הוסיף שגם אחרי החלפת המחשב, התקלה עלולה לחזור, ובחברה הראשית חושדים שהחיישן בעייתי, והוא הביא לי דוגמאות של רכבים שהוא טיפל אישית בחיישן.

 

אני מאמין שיש פה נפעים, ומה שמעניין אותי זה:

א. מה הפתרון/פתרונות שהוצעו ע"י המוסך?

ב. מה בוצע בפועל?

ג. האם זה העלים את התקלה?

ד. עלות?

 

זו מחלה קשה מאוד של הקורולות בארץ, וחבל שלא הרבה מכירים אותה :cry:

 

תודה לעונים!

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אהוד היקר, מה שלומך? הקפה עדיין עומד בתוקף :-D

מקריאה זריזה כאן:

Some suggested steps for troubleshooting a P0420 error code include:

  • Check for exhaust leaks at the manifold, pipes, catalytic converter. Repair as required.
  • Use a scope to diagnose the oxygen sensor operation (Tip: The oxygen sensor in front of the catalytic converter normally has a fluctuating waveform. The waveform of the sensor behind the converter should be more steady).
  • Inspect the downstream heated oxygen sensor (HO2), replace if necessary
  • Replace the catalytic converter

על פניו נראה כאילו הבעיה היא באחד החיישנים או בקריאה ממנו. החלפת ממיר קטליטי מבחינתי היא worst case scenario שעדיף לנסות וליישם אותו כצעד אחרון.החלפת מחשב הרכב גם לא באה בחשבון לדעתי כי לפי המידע שרשמת התקלה עלולה לחזור אחרי צריבה מחדש של הצ'יפ, דבר שמשאיר לנו רק את החיישנים.

 

לדעתי הפתרון צריך להיות משולב-בדיקה של דליפות מהאגזוז/סעפת פליטה. במידה ולא נמצאו דליפות צריך להתקדם הלאה בשיטת האלימינציה-החלפת חיישן אחד בכל פעם, תוך כדי איפוס ומחיקת התקלה במחשב הרכב בכל פעם. לדעתי ניטרול החיישן בהצעה ד' שלך לא יעשה טוב למערכת, עקב העלאת כמות ה CO2 והמזהמים ועקב כך כישלון אפשרי בטסט. מקריאה זריזה שלי כאן נראה שרוב הבעיות מתרכזות במגעים רופפים בחיישנים, חיישנים שיצאו מכלל פעולה/מזוהמים ולכן היו צריכים החלפה.

 

עוד פתרון אפשרי שמערב ניקוי הממיר הקטליטי ניתן למצוא בסרטון

.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה! הקפה עדיין בתוקף ואשמח לשבת איתך! :)

 

אין דליפות מהאגזוז - הפתרון הזה נפסל.

 

הממיר הקטליטי הוא לא הבעיה, משום שנתוני בדיקת המזהמים בטסט יוצאת אקויולנטית לתוצאות מיום קניית הרכב ועד היום.

 

בקשר לפתרון ד': החיישן רק קורא נתונים, הניתוח מבוצע בבקר עצמו (מחשב רכב). לכן, אם הנתון המתקבל יהיה אפס, למעשה הבדיקה תהיה "מושלמת". העניין הוא שלא מצאתי מקורות לגביי איזה חיישן בעייתי (קדמי או אחורי), ומבדיקות של משתמשים שונים בעולם, הטענה היא שנטרול החיישן האחורי "פותרת" את הבעיה.

 

ארים את הרכב על ג'ק ואבדוק את המחברים.

 

בנוגע למחשב הרכב: מבדיקה פשוטה עולה שמרבית מחשבי הרכב בארה"ב שונים מאלה שהגיעו לארץ. בחלקם יש רכיב המאפשר עדכון גרסה ובאחרים התוכנה בצ'יפ שונה מזו הנמצאת בארץ. הבחור איתו דיברתי טוען את שלו לגביי הצ'יפים האמריקאיים. לגביי אלו הנמצאים בארץ, אני מחפש בעלי רכבים שהחליפו מחשב רכב ע"מ לדעת אם יש התקלה נעלמה (הבנתי בנוסף ששינו את יחס אוויר/דלק וזה תורם לשיפור בצריכה - עד כמה זה נכון, אין לי מושג)

 

תודה!

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהוד, קרא בפירוט את מה שרשמתי לך. יש 2 סוגי חיישנים ששניהם יכולים לעשות בעיות. אחד מלפני הממיר הקטליטי, ואחד מאחוריו. בפוסט שצירפתי יש גם הרחבה לגבי חיישן נוסף (חיישן MAF כמדומני). ייתכן שאפילו סדק באחד מהצינורות של מערכת הפליטה יכול להיות בעיה.

 

לגבי דליפות מהאגזוז-איך בדקת זאת? האם ביצעת בדיקות נוספות מעבר לבדיקת גזים? האם פירקו לך את האגזוז מהרכב או בדקו באמצעים אחרים שאין בו (או בצנרת הפליטה החל מהממיר הקטליטי) חור מיקרוסקופי? הקורולה שלך מודל 2004, אני חושב ש8 שנים הן די והותר בשביל שאחד החיישנים או האגזוז יתחילו לזייף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחי עם טויוטה קורולה משנת 2003 הוחלפו גם הממיר וגם המחשב , זו מחלה ידועה ברכבים הללו (בעיקר אצל המורכבים בטורקיה ובאנגליה) הוא טיפל במוסך יבואן ואם אני זוכר נכון הוא שילם רק על הממיר , בכל מקרה זה עלה לו כמה אלפי שקלים למיטב זכרוני.

 

חכה חכה לבוצה...... זו עוד בעייה ידועה בקורולות במקרה הזה הוחלף לו מנוע קומפלט לפחות כאן על חשבון הייבואן למרות שזה קרה לאחר סיום תקופת האחריות.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשלגיסי היתה התקלה הזאת היא תוקנה ע"י ניקוי של הממיר. (כבר 100000 עברו והתקלה לא חזרה) מדובר בקורולה 2004 שיוצרה בטורקיה.

 

ה-RunX ששווקה באותן שנים יובאה מאנגליה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שיחה עם מנהל מוסך מורשה, קצת הבהרות. הוא טוען ש:

 

1. ההוראות של היבואן לגביי תקלה P0420 הם להחליף ממיר קטליטי, בלי לחשוב פעמיים

 

2. עוד לפני כמעט עשור, כשהתקלות החלו לצוץ בדגמים שונים של הקורולה, הוא שלח מכתב ליבואן והתריע בפניו על היקף לא רציונלי. לדבריו, הוא זכה להתעלמות ותגובת "היצמד לפרוטוקול!"

 

3. הוא טוען שחברת טויוטה העולמית מחוייבת לסטנדרטים ותקנים גבוהים של זיהום אויר. לכן, ברגע שהקריאה מאחד החיישנים עוברת את התקן המחמיר, תוקפץ נורית תקלה. לכן, אין זה אומר ש:

א.הרכב מזהם

ב. יש בלאי בממיר

ג. הלך הממיר

את בדיקת זיהום האויר בטסט אפשר לעבור בכיף, פשוט הקריאה תהיה גבוהה מהרף שקבע היצרן

 

4. יש 2 פתרונות כלליים לבעיה:

א. החלפת ממיר - עלות של 4600 ש"ח

ב. החלפת מחשב רכב באחד משומש (הקופסה פורקה במעבדה והתוכנה על הצ'יפ שונתה - הגדילו את הערכים כך שיתאימו לארץ) - עלות של 2600 ש"ח

 

5. המחירים אמורים להיות ארציים ותקפים לכל מוסך מורשה של החברה בארץ

 

אם למישהו יש מה להוסיף, אשמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני היית מציע לנסות לנקות את הממיר כפי ש zvit הציע. אני לא מכיר את התהליך אבל שווה לנסות (zvit יצטרך לפרט לנו מה עושים בדיוק והאם נדרשים חומרים מיוחדים לכך). "פתרון" נוסף הוא להמשיך לנסוע ככה ולאפס לפני הטסט את הנורה. בהנחה שהממיר הראשי של הרכב תקין, אתה לא מזהם יותר מרכבים אחרים.

 

אני לא מכיר מקרוב את מערכת הפליטה של הקורולה - אבל מניסיוני עם פג'ו וסיטרואן, חיישן החמצן לפני הממיר ואחרי הממיר הוא חיישן חמצן שמנטר את פעולת הממיר הקטליטי הקטן (ידוע בכינוי "קדם-ממיר", מותקן בתוך סעפת הפליטה או צמוד אליה) - ואילו הממיר ה"גדול" שנמצא בדוד המרכזי של הרכב, עובד כרגיל (זו גם הסיבה שהרכב עובר טסט ללא בעיה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי הממיר הוא לא מסובך חוץ מהעובדה שיש לנתק את הממיר מהרכב, ופשוט לנקות את הממיר עם מים וסבון עד שהמים שיוצאים בצד השני נקיים לגמרי.

 

ברור שהחלפת ממיר פותרת את הבעיה בקלות כי הממיר החדש נקי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתאם לידיעה או אולי נקודה למחשבה:

לפי דעתי הלא מחייבת:

אצלנו בחברה מרבית המכוניות עם נורת מנוע דולקת, מיצובישי,סובארו,רנו...ועוד,ואין איתם שום בעייה אז למה להיכנס ראש בקיר ולהוציא אלפי שקלים סתאם?

מפריע לך = תחליף ממיר.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתן, בעיה עם חיישן MAF זו לא תקלה P0420 אלא P0171. תעיף מבט (יש שם תקלות נפוצות הקשורות ב-powertrain):

http://www.samarins.com/diagnose/codes.html

 

לגביי נורת תקלה: היא לווא דווקא קשורה ספציפית ל-P0420. באתר שהבאתי יש קודים של תקלות שונות המדליקות את החיווי. רובן לא מזיקות, אך יכולות להשפיע על איכות ונוחות הנסיעה, ובוודאי על צריכת הדלק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי ואני מכיר.

 

"הבעייה העיקרית של ההליך הזה היא שלא נמסרת שום אינפורמציה לגבי מהו התיקון שבוצע למעט אמירה שלא נוגעים במחשב או בממיר עקב כך שהעניין הוא סוד מקצועי."

 

המחשבים שהגיעו לארץ לא תומכים בעדכון גרסה (הם לא מכילים את הרכיב), ואם הוא לא מפרק את המחשב כדי לעדכן את הצ'יפ, אז:

1. מקצר חוטים

2. מנתק חוטים

 

אני לא מאמין / תומך בשיטה הזו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שאמרתי, בוא לא נלך ישר על האופציה היקרה יותר של החלפת ממיר. החלף חיישן אחד בכל פעם מהחיישנים שציינתי, לאחר מכן בדוק סדקים באגזוז (לפעמים לא ניתן לאתר סדק קטן בעין-אולי נסה להאיר לתוך האגזוז/צינור עם פנס באזור חשוך ולראות אם האור בורח משם). אם הבעיה ממשיכה נקה את הממיר הקטליטי. במידה וזה גם לא עוזר-החלף אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין:

הרכב עובר טסט? 4 גאזים תקין? הרכב סוחב כמו שצריך?

 

אז מה הבעיה?

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...