Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר בגטס


zl@tnik
שימו לב! השרשור הזה בן 4502 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

ביררתי במוסך מורשה יונדאי על עלות החלפת שמן גיר והם דורשים 350 ש"ח +- כולל עבודה , שמן בלבד עולה 60 ש" לליטר!

לדעתכם האם זה יקר לעבודה מהסוג הזה ???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה לא מחיר רצפה אבל גם לא שוד.

60 ש"ח לליטר (או קווראט) שמן גיר בתקן הנדרש לרכב מודרני זה בהחלט לא מחיר שחיטה. נסה לקנות לבד ונראה כמה יעלה לך.

בגטס נכנס להערכתי משהו בין שניים לשלושה ליטר, כך שעלות השמן בלבד היא 150 ש"ח. אם אתה עושה את זה לבד אז לא תוכל "לחייב" על חצי בקבוק כך שיעלה לך 180.

חוץ מזה, אם אתה הולך למוסך. יש מכונאי שהזמן שלו עולה כסף, יש ליפט, כלים, ביטוח ואחריות שאני לא בטוח שיש לך בחצר.

 

אתה בהחלט מוזמן להחליף שמן גיר לבד ולחסוך סדר גודל של עלות יציאה זוגית לסרט ובית קפה. את האמת? זה לא סיפור (בהנחה שבגטס יש בורג ניקוז, אם צריך לשאוב דרך איזה חור מדיד זה כבר עניין מתקדם יותר). אם יש לך הכלים, המקום ומעט נסיון בעבודה על רכב, לא מדובר באוברול.

רק קח בחשבון שאם אתה טוחן את ההברגה בהאוזינג או לחילופין לא סוגר טוב ודולף לך השמן זה ייגמר בדמעות וכסף ולעומת זאת אם זה קורה לפועל טמבל במוסך הדמעות יהיו שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי המורשים של יונדאי לקחו דוגמא מצ'מפיון מוטורס בכל מה שקשור לתמחור מופרז של פעולות אחזקה פשוטות.

 

למה תמחור מופרז?

גם ביונדאי וגם בצ'מפיון וגם בחברות אחרות משתמשים היום בשמנים מודרניים ומתקדמים שעולים יותר וגם מחזיקים יותר.

השמן המדובר לגטס זה שמן גיר מקורי מתקן SP3 יונדאי. לעומת דקסרון 3 שהוא שמן מינרלי, SP3 זה שמן סינטטי מלא.

הוא עולה ביונדאי 60 ש"ח ברוטו לליטר.

אם "תתאמץ" תמצא שמוכרים את השמן הזה במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

ביררתי במוסך מורשה יונדאי על עלות החלפת שמן גיר והם דורשים 350 ש"ח +- כולל עבודה , שמן בלבד עולה 60 ש" לליטר!

לדעתכם האם זה יקר לעבודה מהסוג הזה ???

מחיר סביר לחלוטין, אם תברר אצל המתחרים תראה ששם ממש לא יותר זול.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ליטר מתכוונים להחליף לך ?

60 שח לליטר זה מחיר סביר במוסך מורשה.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה תמחור מופרז?

גם ביונדאי וגם בצ'מפיון וגם בחברות אחרות משתמשים היום בשמנים מודרניים ומתקדמים שעולים יותר וגם מחזיקים יותר.

השמן המדובר לגטס זה שמן גיר מקורי מתקן SP3 יונדאי. לעומת דקסרון 3 שהוא שמן מינרלי, SP3 זה שמן סינטטי מלא.

הוא עולה ביונדאי 60 ש"ח ברוטו לליטר.

אם "תתאמץ" תמצא שמוכרים את השמן הזה במחיר זול יותר.

אשמח לדעת מאיפה לך המידע שנוזל SP3 הינו סינטטי מלא.

אם יש לך מפרט של הייצרן אשמח לראות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת מאיפה לך המידע שנוזל SP3 הינו סינטטי מלא.

אם יש לך מפרט של הייצרן אשמח לראות.

 

תקן SP3 או ATF+3 של מיצובישי ו קרייזלר - בד"כ התקן הנ"ל מופיע רק בנוזלי ממסרה בתקן סינטטי .

 

,.http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9012225&contentId=7027046

 

הוא מופיע בתקנים של וולוולין הסינטטי - http://www.valvoline.co.il/MaxLifeATF

T-IV; Chrysler ATF+3;

Mitsubishi

Diamond SP-II, SP-III;

+ דלקול יוניברסל סינטטי + BG יוניברסל סינטטי + פז יוניברסל סינטטי .

 

הוא מיועד לעבודה בחום ועומס כבד ללא התפרקות , ולק"מ ארוך כ 100,000 ק"מ + .

 

אבל - לפי הוראות היבואן והיצרן רצוי לבצע רענון כל כ 5 שנים או 60.000 ק"מ .

ולהחליף כ מחצית מנוזל הממסרה בנוזל חדש .

 

כך שאין לי תשובה מלאה .. אבל בד"כ התקן הנ"ל מופיע אצל כל יצרני השמנים רק בנוזלי ממסרה על בסיס סינטטי .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, את דרך השגת המידע שציינת אני גם מכיר. כלומר להגיע להבנה שהשמן סינטטי מלא דרך מפרטים של ייצרני שמנים המשווקים שמן מתאים למפרט הייצרן.

 

אני מחפש מסמך רשמי של הייצרן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוקח לי זמן אם התשובה כי ביקשתי ועוד לא קיבלתי מסמך בעניין זה מקוריאה.

אני מצרף מפרט של השמן הזה מיצרן איכותי שנקרא ENEOS

IMG_0542.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*ומדוע צריך להחליף רק חצי נוזל ממסרה ?

- כך מבוצע במוסכי היבואן , זו החלפה של כ 60% מנוזל , וכאשר מבצעים זאת אחת ל 3-5 שנים .

נשארים עם נוזל ממסרה תקין בצמיגות ובצבע .

 

( תאורטית נוזל הממסרה הנ"ל מתאים לעבודה של 100.000 ק"מ ללא החלפה - בגלל תנאי הארץ חום לחות אבק , נסיעות קצרות .

מומלץ לבצע החלפה חלקית, רענון כל כ 3-5 שנים )

 

בממסרה יש כ 6.2 ליטר נוזל - בהחלפה יוחלפו כ 4 ליטר ( ישאר כ 2 ליטר בממיר מומנט )

 

יש מספר דיונים לגבי השאלות שלך שדנו בהם בעבר .

 

בעניין: מבקש המלצה למוסך יונדאי+שגרת טיפולים (גטס 07)

1 . http://www.carsforum.co.il/vb/showth...93%D7%90%D7%99

 

2 . http://www.carsforum.co.il/vb/showth...93%D7%90%D7%99

 

אייל .

 

- אם אתה מאזור המרכז , צור קשר עם יוסי זיסו - מוסך זיסו - הוא מתמחה בטיפול ברכבים הללו -

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

ביררתי במוסך מורשה יונדאי על עלות החלפת שמן גיר והם דורשים 350 ש"ח +- כולל עבודה , שמן בלבד עולה 60 ש" לליטר!

לדעתכם האם זה יקר לעבודה מהסוג הזה ???

 

אם המחיר כולל את מחיר השמן, זה נראה לי מחיר סביר מאוד.

להחליף לבד, לא הייתי ממליץ. (מישהו הזכיר פה דמעות... וגם יכול לעוף לך כסף של סרטים ל5 שנים הקרובות...)

אה, רגע, תבקש שבהזדמנות הזו יחליפו לך גם את הפילטר של השמן גיר וינקו את הקרטר שמן מכל המשקעים המתכתיים.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם ,

אני חייב לשתף במשהו וגם לשאול...אז כמו שדובר פה בשרשור באמת ניגשתי למוסך המורשה של יונדאי (לא נראה לי שכדאי לצרף עוד פרטים לגבי המוסך חוץ מלהגיד שזהו מוסך גדול מאוד ומכובד - מוסך כלמוביל, שכן זה הולך להיות קצת מביך !) לבצע החלפת שמן גיר לגטס , בכניסה למוסך ניגשתי ליועץ השירות של יונדאי לבירור פרטים יותר מעמיקים לגבי תשלום וסוג השמן ,אך כאשר שאלתי את "היועץ שירות של יונדאי "(שבת'כלס הוא אמור להיות הגורו של רכבי יונדאי שם!!) "באיזה סוג שמן גיר מדובר , סנטטי מלא ?" התשובה שקבלתי הייתה : "זה שמן אדום "

אז עניתי לו :"את זה אני יודע , אני רק רוצה לדעת אם מדובר בסנטטי מלא ?"

והוא ענה : "לא יודע ..."

עניתי : "או קיי (:?), מאיזה חברה השמן , שם שלו ? "

הוא ענה : "גם את זה אני לא יודע , אני רק יודע שבמוסך מכנים אותו "שמן 80" והוא אדום ":shock:

אז שאלתי :"והוא בתקן SPIII ?" (ניתן לציין שפה כבר צפיתי את התשובה שלו ..)

והוא ענה: "וואלה לא יודע ..."(ולאחר מכן שתיקה + הבעת פנים מוזרה ממני אליו !!):x

 

חברים יקרים , ואני שואל מה ?, למה?, מי?, איך? , מה קרה לאותם מוסכניקים מקצוענים !!!!

 

ולשאלתי - מהוא אותו"שמן 80 " המסתורי ? והאם הוא סנטטי מלא בתקן SP3 ???

 

תודה מראש .:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4502 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...