Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 6 שנים עם הקסארה (הודעה 45# ואילך)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהמשך לשירשור הזה, שנכתב לפני יותר משנתיים, השבוע חציתי את קו ה 200,000 ק"מ באודומטר של הקסארה - וזה הזמן לסיכום ביניים בסגנון "מה היה לנו שם":

 

את הרכב קניתי עם 131,000 ק"מ עליו - וזה מה שהוחלף עד היום:

 

131,000 ק"מ - החלפת מחזיר שמן לציריה שנזל\הזיע + השלמת שמן גיר.

144,000 ק"מ - פולי מנוע (מקורי מ 8/2002) התפרק, הוחלף בחדש מקורי.

161,000 ק"מ - שיפוץ מנוע מאוורר(מקורי מ 8/2002) של הרדיאטור (הפסיק לעבוד עקב פחמים שנגמרו-הוחלפו הפחמים).

184,000 ק"מ - סליל הצתה (המקורי מ 8/2002 החזיר את נשמתו לבורא הסלילים).

198,000 ק"מ - החלפת צינור רב-נקודתי לרדיאטור חימום פנימי - חלק מקורי.

* במהלך הדרך גם החלפתי סעפת פליטה כי גילית במקורית שלי סדק. למעט העניין הויזואלי, לא הרגשתי בשום בעיה אבל לא רציתי לקחת סיכונים. קניתי אחת משומשת ב 400 שח והיא מצויינת עד עצם היום הזה - הרגשתי שהאוטו נהיה קצת יותר שקט בסל"ד שיוט לאחר ההחלפה.

 

טיימינג:

ב 100,000 ק"מ הוחלפה רצועה בלבד במוסך המרכזי.

ב 180,000 ק"מ החלפתי רצועה+מותחן+גלגלת.

 

בלמים:

במהלך הדרך החלפתי לא מעט רפידות אחוריות (רק מקוריות). ברקסים מקדימה (קיבלתי עם רפידות תחליפיות) החזיקו כמעט נצח (מעל 50K ק"מ ועוד היה להם "בשר"...) עד שהחלפתי לרפידות מקוריות. בטיפול האחרון החלפתי 2 צלחות קדמיות (לצלחות של BREMBO מקוריות) ורפידות מקוריות.

 

טיפולים:

מבוצעים טיפולים גדולים (כולל פלאגים וכל הסננים) כל שנה בדיוק. בנוסף אני מקפיד על הזרקת 44K ישירות לחליל המזרקים (לא דרך המיכל דלק) לצורך ניקיון המערכת ושמירה על ביצועים אומטימליים (דבר שמוכיח את עצמו: הרכב באמת נוסע טוב ביחס לקסארות אחרות).

כאשר קניתי את הרכב שטפתי היטב את מערכת הקירור עם צינור ומאז יש במערכת רק פרסטון אדום.

הרכב לא צורך שמן כלל בין הטיפולים (שנה או 15K ק"מ).

 

בלאי:

* ב 177K ק"מ החלפתי 2 פנסי חזית לחדשים תחליפיים של DEPO (הסיבה להחלפה: אחד הפנסים פתאום נסדק,ללא סימני מכה\נזק).

* ב 181K ק"מ החלטתי לבצע יישור קו ולהחליף 2 בוקסות אחוריות למשולשים, 2 בוקסות למוט סטבלייזר ו-2 גומיות הגה. הכל מקורי בלבד. הסיבה: הבוקסות המקוריות של המשולשים כבר היו עם סדק קטן דיי הרבה זמן ולא רציתי למשוך את זה (בכל זאת, 181K ק"מ על בוקסה מקורית זה סופר-מכובד).

* באיזור ה 170-180K ק"מ החלפת גם סט אטמים (3 גומיות O-RING) למסנן השמן שהחלו להזיע.

* החלפתי פעם או פעמיים רצועת אביזרים.

* ב 2006 - אצל הבעלים הקודמים - הוחלף טרמוסטט למנוע.

* החלפתי זוג צמיגים אחוריים לדנלופ DZ101.

* במהלך הדרך החלפתי את הסטרטר עקב מגע שבור בחלקו האחורי (חיזוק יתר של האום על הסולונואיד גרם לשבירתו).

* מצבר החלפתי פעמיים (האחרון חדש, הקודם - תרומה).

 

גיר אוטומטי:

כשקיבלתי את הרכב ביצעתי ניקוי יסודי לגיר האוטומטי (פירקתי את המוח) + החלפת שמן גיר.

מאז אני מחליף פעם בשנה שמן גיר אוטומטי ו(טפו טפו טפו) הגיר עובד חלק וטוב - מכובד מאוד ל 200K ק"מ.

 

שונות:

בהיסטוריה של הרכב רשומה החלפה אחת של ידית האיתות\אורות, לא ברור למה (זה היה במסגרת אחריות) ומנגנון חשמלי לחלון נהג (גם, לא רשומה הסיבה).

 

בולמי זעזועים:

החלפתי את כולם ל KYB והחזרתי את כולם (למקוריים !) לאחר שגיליתי צמיגים עם סיווג M+S שגרמו לרכב להיות מאוד לא נוח.

הבולמים המקוריים מעולים ואסור להתפשר על תחליפי.

יש להקפיד (אם כבר מחליפים) על בולמי שמן-גז מקדימה, כי זה מה שמגיע במקור מהחברה - וההבדל בינם לבין כאלו שהם שמן בלבד הוא משמעותי (במיוחד בזמן שהרכב יורד מפסי האטה).

 

זהו. בגדול, זאת ההיסטוריה של הרכב מאז שעלה בכלל לכביש ב 8/2002 (את כל ההיסטוריה יש לי כמובן...).

3 שנים ראשונות הרכב היה בליסינג של לובינסקי, נמכר ב 100K ק"מ לבעלים השניים שלו (שהחזיקו אותו שנה וחצי ועשה עליו עוד כ 30K ק"מ) ואז הגיע אליי בחודש מרץ 2008.

 

לסיכום: אחזקה זולה, מחיר קניה זול, חסכוני מאוד בדלק, מזגן מעולה, בנוי היטב ומזדקן בכבוד, מאובזר היטב, בטיחותי יחסית לשנתון שלו, איכות חומרים טובה מאוד (!) ומנוע (ספציפי לדגם: TU5JP4) מעולה שיודע להזדקן בכבוד - לא מפתח צריכת שמן גבוה וחסכוני בדלק. האוטו הזה לימד אותי כמה חשוב לשמור על חלקים מקוריים (במיוחד בולמים זעזועים) ומתאימים (צמיגים בעלי סיווג נכון) ובכל נהיגה בו אני נהנה כל פעם מחדש.

שלשום העברתי אותו טסט (בפעם הרביעית מאז שהוא אצלי) וכמו תמיד הוא עבר כמו גדול ללא ליקויים כלל. בכל הפעמים לא השתמשתי או נזקקתי לשום קומבינה.

 

שורה תחתונה: ההבדלים בין יפאני לצרפתי, בחלק מהמקרים, הם זניחים את הרכב מטופל היטב ו"לפי הספר". טיפול נכון ויסודי הוא חלק נכבד מקצב ההזדקנות של הרכב - בדיוק כמו אצל בני אדם. למרות השימוש המועט יחסית שאני עושה ברכב לאחרונה (יש לי עוד 306 וגם פרטנר) אני לא מוכר אותו, כי התמורה הכספית שלו (10-15K שח) היא זניחה ביחס למה שהוא באמת שווה עבורי. רכב מעולה במחיר זנותי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מאוד נחמד ואמינות טובה בסה"כ. והדגם הזה באמת מצויין.

 

הבעיה שרמת תחזוקה כזו כמעט בילתי אפשרית למי שלא עובד/עבד במוסך, למי שלא קונה חלפים באופן פרטי ולא מתמצה במכונאות במידה זו או אחרת.

 

אתה יודע בעצמך איך נראות רוב הקסארות מהמודלים האלו.

 

בעל רכב רגיל ממוצע שלא מבין כלום מעבר ללהכנס לטיפול פעם בשנה לפני טסט לא יכול להגיע לזה וגם ברוב המקרים לא מוכן לשלם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שורה תחתונה: ההבדלים בין יפאני לצרפתי, בחלק מהמקרים, הם זניחים את הרכב מטופל היטב ו"לפי הספר". טיפול נכון ויסודי הוא חלק נכבד מקצב ההזדקנות של הרכב - בדיוק כמו אצל בני אדם. למרות השימוש המועט יחסית שאני עושה ברכב לאחרונה (יש לי עוד 306 וגם פרטנר) אני לא מוכר אותו, כי התמורה הכספית שלו (10-15K שח) היא זניחה ביחס למה שהוא באמת שווה עבורי. רכב מעולה במחיר זנותי.

 

איציק

 

כל פעם אני נהנה לקרוא כאלה דברים במיוחד על הצרפתיות.

 

אנשים חיים לפי הסטיגמות, מעדיפים לשלם מחירון גבוה על יפנית ובנוסף לשבור את הגב, ומצד שני יש אנשים כמוך וגם כמוני, שמחזיקים צרפתיה, מטפלים בה באהבה והיא מחזירה אהבה.

(לדעתי זה טוב, ככה המחירון יורד מהר, כנ"ל גם לאמריקאיות.)

 

גם לי יש פיג'ו 406 מודל 99', אצלי מ2002 שהיה לה 30KKM, עד עכשיו עם 210KKM.

 

מנוע מקורי, לא נפתח בחיים, מגיב כמו שצריך (חלש מחדש, אבל עושה עבודה טובה, ולא מראה סימני מוות).

 

בולמי זעזועים, ביפנית אפשר להתפשר, בצרפתיות בחיים לא!, פיג'ו וסיטרואן (במיוחד), משקיעים הרבה מאוד בבולמים, וזה כדי שהרכב ירגיש כמו מזרון.

 

הגיר אצלך הפתיעה אותי, זה גיר AL4 לא?

אם כן, אתה שברת שיא רציני, בסדר גודל עולמי. (בישראל לא שמעתי עדיין שהגיר הזה שרד 200KKM בלי דפיקה אחת).

 

מה שעוד הפתיעה אותי, זה הפנסים שלך, איך התפשרת על פנסים תחליפיים?

או שנפלת על חיקוי איכותי?

 

 

בכללי נפלת על רכב שמור, אולי יש כאלה שיראו שהיה לך הרבה תקלות, אבל זה שטויות, זה בלאי נורמאלי ומכובד מאוד ביחס לרכב עם 200KKM.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הפנסים:

פנס חדש מקורי עולה באיזור ה 1000 שח, סכום שהוא הגיוני לרכב יפאני אבל לא לרכב צרפתי (דעתי האישית).

את הפנסים של DEPO השוותי לצד TYC, והם כמה רמות מעליהם באיכות. TYC הם באמת חיקוי זבל.

עובדתית, הפנסים ברכב כבר מעל שנה, נראים כמו ביום שהרכבתי אותם והמנגנון החשמלי שלהם עובד מצויין. העוצמה שלהם והמיקוד שלהם מצויינים (ממש כמו המקוריים) בניגוד ל TYC שהם מפזרים גם כשהם חדשים. הם גם מתאימים מעולה לרכב (תושבות ברגים וכו').

שני פנסים (עם הנחת מוסך) עלו לי לפני שנה+ כ 670 שח. לזוג. סכום סביר ביחס למקוריים (כ 2000 שח לזוג).

 

בעניין התחזוקה - גם מכוניות יפאניות החזקתי באותה הצורה. טיפול גדול פעם בשנה + טיפול בחלקי בלאי (גומי בעיקר) ברובו טיפול מונע. אני מבין שלקוח "רגיל" לא מתמצא או מבין ברמה הזו, אבל זו בדיוק הפריבילגיה שיש לאנשים שמבינים קצת יותר ויודעים להפעיל את הידיים עם מכוניות כאלה.

בסך הכל הכללי, הניסיון שלי עם המכוניות האלו גם אצל לקוחות שלא מטפלים באוטו כמו שאני מטפל, היא שהמכוניות האלו באמת טובות ויכולות לסבול גם התעללות (רובן במצב שבר, אבל עדיין נוסעות !).

אם מקפידים על טיפולים בזמן וניקיון יסודי של מערכת הקירור אחת ל 3-4 שנים, רוב הבעיות הכרוניות המייצגות מכוניות צרפתיות\אירופאיות ("תמיד מתחממות" וכו') הן לא יותר מאגדה אורבנית. במכוניות ממוצא אחר יש בדיוק את אותן הבעיות, רק שהלקוחות שם שוכחים יותר מהר - ובשורה התחתונה לכל רכב יש בלאי. אני לא חושב שהקסארה שלי רחוקה ברמת האמינות שלה ביחס לרכבים אחרים עם מוניטין טוב יותר (שוב, סליל הצתה שמתקלקל אחרי מעל 180K ק"מ או מנוע מאוורר שהלכו לו הפחמים אחרי 160K ק"מ זה בסדר גמור לדעתי -ויכול להיות שיש כאלה שיחשבו אחרת, אבל זה סביר והגיוני).

 

הגיר אצלך הפתיעה אותי, זה גיר AL4 לא?

אם כן, אתה שברת שיא רציני, בסדר גודל עולמי. (בישראל לא שמעתי עדיין שהגיר הזה שרד 200KKM בלי דפיקה אחת).

תתפלא, ראיתי גם מכוניות שעברו ק"מ יותר מזה עם גיר מקורי (ב 306 של אישתי, שנת 2001, יש כבר 209,000 ק"מ) וגם שמעתי ונתקלתי במכוניות שעברו את זה ללא שיפוץ גיר.

בסופו של יום, הכל עניין של תחזוקה. תקפיד על החלפת שמן גיר\מנוע, החלפת סננים, ניקיון של מערכת הקירור (רמת החומציות של נוזל הקירור עולה עם הזמן - וזה קטלני לכל המערכת) ויש לך אוטו שיכול לנסוע מאות אלפי קילומטרים ללא תקלות במכלולים הכבדים של הרכב.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לפרט מניסיוני שלי -

 

קורולה 2002 אוטומטית - השכרה לשעבר, נרכשה על ידי (אני יד שלישית) בשנת 2005 (עם כ-70000 ק"מ) ונמכרה לפני כ-3 חודשים עם כ-160000 ק"מ.

 

מה הוחלף ברכב?

 

מצבר פעם אחת, 4 צמיגים פעם אחת, מכסה רדיאטור (שהתפרק שבועיים לפני המכירה). פעמיים הוחלף פילטר מזגן. אם זכור לי נכון הוחלפה גומיית ציריה פעם אחת.

 

טיפולים - שופצו בלמים אחוריים פעם אחת, ברקסים קידמיים פעמיים. כמובן טיפולים מסודרים עם שמן סינטטי מלא (יש נטייה למנועים הללו לפתח בוצה - וקיוותי ששמן סינטטי יפתח פחות בוצה), נהגתי גם להחליף שמן גיר אוטומט פעם בכ-30000 ק"מ.

 

הרכב עבר אצלי 2 תאונות רציניות - הוחלפו חלקי פח רבים.

 

אבל....אף פעם אפילו לא נשרפה מנורה.

לרכב הותקן וו גרירה בשנת 2008 - והוא ביצע גרירות של עגלה ועליה אופנוע או שניים (לעיתים משקל כבד יותר) לאורך רחבי הארץ ואלפי ק"מ. מעולם לא ריחמתי עליה והיא יצאה פעמים רבות ראשונה מהרמזור. כמו כן לעיתים כחלק מעבודתי נהגתי לדלג בעיר ממקום למקום - עם התנעות מעל ללמוצע.

 

הטויוטה מעולם לא כבתה. מעולם לא סירבה להניע בבוקר, וגרר....היא ראתה רק בחלומות בלהה של רכבים אחרים (יש יגידו אירופאים :-D )

 

תצרוכת דלק - בעיר ממוצע של 9.5-10 ק"מ לליטר גם עם מזגן - מחוץ לעיר הגענו גם ל-1-14. לרכב היתה תצרוכת שמן קבועה מיום שרכשתי אותו.

 

וזהו....

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הפנסים:

פנס חדש מקורי עולה באיזור ה 1000 שח, סכום שהוא הגיוני לרכב יפאני אבל לא לרכב צרפתי (דעתי האישית).

את הפנסים של DEPO השוותי לצד TYC, והם כמה רמות מעליהם באיכות. TYC הם באמת חיקוי זבל.

עובדתית, הפנסים ברכב כבר מעל שנה, נראים כמו ביום שהרכבתי אותם והמנגנון החשמלי שלהם עובד מצויין. העוצמה שלהם והמיקוד שלהם מצויינים (ממש כמו המקוריים) בניגוד ל TYC שהם מפזרים גם כשהם חדשים. הם גם מתאימים מעולה לרכב (תושבות ברגים וכו').

שני פנסים (עם הנחת מוסך) עלו לי לפני שנה+ כ 670 שח. לזוג. סכום סביר ביחס למקוריים (כ 2000 שח לזוג).

 

בעניין התחזוקה - גם מכוניות יפאניות החזקתי באותה הצורה. טיפול גדול פעם בשנה + טיפול בחלקי בלאי (גומי בעיקר) ברובו טיפול מונע. אני מבין שלקוח "רגיל" לא מתמצא או מבין ברמה הזו, אבל זו בדיוק הפריבילגיה שיש לאנשים שמבינים קצת יותר ויודעים להפעיל את הידיים עם מכוניות כאלה.

בסך הכל הכללי, הניסיון שלי עם המכוניות האלו גם אצל לקוחות שלא מטפלים באוטו כמו שאני מטפל, היא שהמכוניות האלו באמת טובות ויכולות לסבול גם התעללות (רובן במצב שבר, אבל עדיין נוסעות !).

אם מקפידים על טיפולים בזמן וניקיון יסודי של מערכת הקירור אחת ל 3-4 שנים, רוב הבעיות הכרוניות המייצגות מכוניות צרפתיות\אירופאיות ("תמיד מתחממות" וכו') הן לא יותר מאגדה אורבנית. במכוניות ממוצא אחר יש בדיוק את אותן הבעיות, רק שהלקוחות שם שוכחים יותר מהר - ובשורה התחתונה לכל רכב יש בלאי. אני לא חושב שהקסארה שלי רחוקה ברמת האמינות שלה ביחס לרכבים אחרים עם מוניטין טוב יותר (שוב, סליל הצתה שמתקלקל אחרי מעל 180K ק"מ או מנוע מאוורר שהלכו לו הפחמים אחרי 160K ק"מ זה בסדר גמור לדעתי -ויכול להיות שיש כאלה שיחשבו אחרת, אבל זה סביר והגיוני).

 

 

תתפלא, ראיתי גם מכוניות שעברו ק"מ יותר מזה עם גיר מקורי (ב 306 של אישתי, שנת 2001, יש כבר 209,000 ק"מ) וגם שמעתי ונתקלתי במכוניות שעברו את זה ללא שיפוץ גיר.

בסופו של יום, הכל עניין של תחזוקה. תקפיד על החלפת שמן גיר\מנוע, החלפת סננים, ניקיון של מערכת הקירור (רמת החומציות של נוזל הקירור עולה עם הזמן - וזה קטלני לכל המערכת) ויש לך אוטו שיכול לנסוע מאות אלפי קילומטרים ללא תקלות במכלולים הכבדים של הרכב.

 

איציק

 

כנראה שיש כמה גרסאות לAL4, אצלי בכל מקרה הפיג' מודל 99', והתחילו הדפיקות ב150KKM.

 

לגבי פנסים, אם בדקת אז בסדר, כי זה דבר שלא הייתי מתפשר.

 

לגבי "צרפתיות\אירופאיות" תמיד מתחממות", קראתי משהו אחר, שהמנוע תמיד חם על הבוקר (לא מעלה טורים).

 

בפיג'ו שלי, לא זכור לי שהוא חימם את עצמו יותר משתי שניות מרגע ההתנעה.

 

לעומת זאת בקוואליר, בהתנעת בוקר ראשונה, הוא מתחמם עם טורים גבוהים קרוב לדקה וחצי ואולי קצת יותר.

 

אני חייב לפרט מניסיוני שלי -

 

קורולה 2002 אוטומטית - השכרה לשעבר, נרכשה על ידי (אני יד שלישית) בשנת 2005 (עם כ-70000 ק"מ) ונמכרה לפני כ-3 חודשים עם כ-160000 ק"מ.

 

מה הוחלף ברכב?

 

מצבר פעם אחת, 4 צמיגים פעם אחת, מכסה רדיאטור (שהתפרק שבועיים לפני המכירה). פעמיים הוחלף פילטר מזגן. אם זכור לי נכון הוחלפה גומיית ציריה פעם אחת.

 

טיפולים - שופצו בלמים אחוריים פעם אחת, ברקסים קידמיים פעמיים. כמובן טיפולים מסודרים עם שמן סינטטי מלא (יש נטייה למנועים הללו לפתח בוצה - וקיוותי ששמן סינטטי יפתח פחות בוצה), נהגתי גם להחליף שמן גיר אוטומט פעם בכ-30000 ק"מ.

 

הרכב עבר אצלי 2 תאונות רציניות - הוחלפו חלקי פח רבים.

 

אבל....אף פעם אפילו לא נשרפה מנורה.

לרכב הותקן וו גרירה בשנת 2008 - והוא ביצע גרירות של עגלה ועליה אופנוע או שניים (לעיתים משקל כבד יותר) לאורך רחבי הארץ ואלפי ק"מ. מעולם לא ריחמתי עליה והיא יצאה פעמים רבות ראשונה מהרמזור. כמו כן לעיתים כחלק מעבודתי נהגתי לדלג בעיר ממקום למקום - עם התנעות מעל ללמוצע.

 

הטויוטה מעולם לא כבתה. מעולם לא סירבה להניע בבוקר, וגרר....היא ראתה רק בחלומות בלהה של רכבים אחרים (יש יגידו אירופאים :-D )

 

תצרוכת דלק - בעיר ממוצע של 9.5-10 ק"מ לליטר גם עם מזגן - מחוץ לעיר הגענו גם ל-1-14. לרכב היתה תצרוכת שמן קבועה מיום שרכשתי אותו.

 

וזהו....

 

בידיוק כמו בפיג'ו שלי, רק שאני מקבל מזרון ואתה קרש8).

 

היו לי קצת מאוד תיקונים פה ושם, אבל לא קריטי. (הכי גדול זה החלפת חיישנים בגיר, שבדיעבד לא עזר, 2500 שקל הלכו לפח).

 

 

לדעתי לא צריך לכתוב שהחלפתם צמיגים, זה לא בלאי של הרכב, זה בלאי שלהם, זה מובן מאליו, כמו שנעליים לא מחזיקות כל החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

בידיוק כמו בפיג'ו שלי, רק שאני מקבל מזרון ואתה קרש8).

 

היו לי קצת מאוד תיקונים פה ושם, אבל לא קריטי. (הכי גדול זה החלפת חיישנים בגיר, שבדיעבד לא עזר, 2500 שקל הלכו לפח).

 

 

לדעתי לא צריך לכתוב שהחלפתם צמיגים, זה לא בלאי של הרכב, זה בלאי שלהם, זה מובן מאליו, כמו שנעליים לא מחזיקות כל החיים.

 

אה...פיזו???

 

היתה לי כזו לפני הקורולה. רוצה לשמוע איך הסתדרנו?

 

מדובר ב-205 1.6. לא רגילה דווקא GTI. מיד ראשונה, מאדם מבוגר ששמר עליה כעל בבת עינו - הכרתי את הרכב שנים רבות בטרם הסכים למכור לי.

 

לבסוף רכשתי אותה - עם כ-50,000 ק"מ ועם צבע מקורי ללא רבב. רכב שכמעט כל חייו היה ארוז בחנייה פרטית מתחת ל- 3 כיסויים!!!

 

החזקתי אותה כ-3 שנים. מכרתי לבסוף עם כ-70,000 ק"מ.

 

נהגתי בה כמו בנסיכה. לא "לחצתי", לא התחריתי, לא ביקרתי בגימיקנות....אפילו לא יצאתי ראשון מהרמזור. טוב, האמת פעם התגרה בי נהג מונית עם E קלאס 2.7 טורבו דיזל אוטומטית .....הפיזו נאלצה לראות למרחוק את אגזוזי המרצדס.

לסיכום - ננהגה בנסיעות מנהלתיות זהירות בלבד - האמת לא סמכתי עליה, זו הסיבה.

 

מה החלפתי?? ברכב עם ק"מ כפי שציינתי - מסרק הגה, אלטרנטור, סטרטר, רליים, כמובן טיפול טיימינג שכלל החלפת משאבת מים, תפוחי הגה.....להמשיך?? אה..וגם חלקי פלסטיק שנטו לנשור ונאלצתי לבקר אצל לובינסקי בשביל להחליפם (בעלות לא הגיונית בעליל). בזמנו ערכתי חשבון שהשקעתי למעלה מ-10,000 ש"ח בתיקונים משך שנתיים - כן,כן ברכב עם פחות מ-70,000 ק"מ שמור ביותר - לא היתה אחת יותר שמורה בארץ (למי שמכיר).

 

ובכל זאת חזרה 3 פעמים על גרר.

 

אה ואם ציינת קרש....אז הפיזו הזו התאימה בדיוק להגדרה - אתה רואה?? לא צריך להכליל 8)

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לשמחתי נוסע רק על יפניות .

חלקן מזמן עברו את ה 200000 ק"מ .

נכון שהן לא נוחות כמו הצרפתיות אבל אני צריך אוטו אמין שלא יכנס פעם בשבוע למוסך .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה...פיזו???

 

היתה לי כזו לפני הקורולה. רוצה לשמוע איך הסתדרנו?

 

מדובר ב-205 1.6. לא רגילה דווקא GTI. מיד ראשונה, מאדם מבוגר ששמר עליה כעל בבת עינו - הכרתי את הרכב שנים רבות בטרם הסכים למכור לי.

 

לבסוף רכשתי אותה - עם כ-50,000 ק"מ ועם צבע מקורי ללא רבב. רכב שכמעט כל חייו היה ארוז בחנייה פרטית מתחת ל- 3 כיסויים!!!

 

החזקתי אותה כ-3 שנים. מכרתי לבסוף עם כ-70,000 ק"מ.

 

נהגתי בה כמו בנסיכה. לא "לחצתי", לא התחריתי, לא ביקרתי בגימיקנות....אפילו לא יצאתי ראשון מהרמזור. טוב, האמת פעם התגרה בי נהג מונית עם E קלאס 2.7 טורבו דיזל אוטומטית .....הפיזו נאלצה לראות למרחוק את אגזוזי המרצדס.

לסיכום - ננהגה בנסיעות מנהלתיות זהירות בלבד - האמת לא סמכתי עליה, זו הסיבה.

 

מה החלפתי?? ברכב עם ק"מ כפי שציינתי - מסרק הגה, אלטרנטור, סטרטר, רליים, כמובן טיפול טיימינג שכלל החלפת משאבת מים, תפוחי הגה.....להמשיך?? אה..וגם חלקי פלסטיק שנטו לנשור ונאלצתי לבקר אצל לובינסקי בשביל להחליפם (בעלות לא הגיונית בעליל). בזמנו ערכתי חשבון שהשקעתי למעלה מ-10,000 ש"ח בתיקונים משך שנתיים - כן,כן ברכב עם פחות מ-70,000 ק"מ שמור ביותר - לא היתה אחת יותר שמורה בארץ (למי שמכיר).

 

ובכל זאת חזרה 3 פעמים על גרר.

 

אה ואם ציינת קרש....אז הפיזו הזו התאימה בדיוק להגדרה - אתה רואה?? לא צריך להכליל 8)

 

הקילומטרז' לא אומר הרבה, מה חשבת שרכב יושב בחניה בחום של 40 ו50 מעלות, לא נהרס?

 

מסרק הגה? מה עוללת לו?

 

מהתחלה לא היית צריך להכנס למורשה(גם אם זה רק פלסטיקים, עדיין יש פירוקיות), ויתכן שהוא דפק אותך והחליף לך דברים שלא צריך (מה שציינת פה דוקא זה בלאי נורמלי).

 

אלטרנטור וסטרטר לא שמעתי מהם ב406 שלי.

(רק בקוואליר, אבל זה בסדר היא יותר ישנה ועברה חיים יותר קשים.)

לא יודע מה יש בGTI, אבל יש מצב הזקן שקנית ממנו ניצל אותה בשבתות. (205 רכב טוב יחסית.)

 

אני לשמחתי נוסע רק על יפניות .

חלקן מזמן עברו את ה 200000 ק"מ .

נכון שהן לא נוחות כמו הצרפתיות אבל אני צריך אוטו אמין שלא יכנס פעם בשבוע למוסך .

 

למה פעם בשבוע?

 

יש לך פה שתי מכוניות שנכנסות למוסך אולי פעם אחת בשנה וגם אז בגלל שטויות (חוץ מטיפולים תקופתיים).

 

יותר מזה, אבא שלי קנה פעם 305 ידנית מהמוסך ב5000 שקל.

3 שנים נסעה, וחצי מהם עם קלאץ' גמור. (ולא היו תקלות מיוחדות, לא השקענו בה, גם שהקלאץ' התחיל למות).

ואחרי זה, נתנו אותה לבדואים בתמורה לעבודה שעשו בבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי הצעיר. עם הפיזו מעולם לא נכנסתי למורשה - טיפלתי אצל אנשים שאני סומך עליהם ותחת פיקוחי - וקח כאקסיומה שיש לי הבנה מסויימת.

 

ואל תנסה למצוא סיבות - כפי ציינתי האדם ממנו רכשתי את הרכב "העריץ" אותו ושמר עליו כאילו היתה ביתו הקטנה והבתולה...עד היום כשאני פוגש אותו הוא שואל עליה..

 

אה... לא ידעתי שסטרטר, מסרק הגה (מה עוללתי לו? נאלצתי לסובבו כדי שגלגלי המכונית יפנו לאן שרציתי), תפוחי הגה ואפילו אלטרנטור מתבלים מחוסר שימוש!!!

 

בכוונה לא ציינתי אביזרי גומי שהחלפתי ברכב (והחלפתי).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי מיצובישי סופר לנסר שנת 97' שהייתה אצלנו משנת 98' טופלה בזמן וכמו שצריך.

החזיקה 290 אלף קילומטר עד תאונה.

חוץ משיפוץ גיר ב 200 אלף בגלל שלא התקנו גיר קולר הכול בלאי טבעי (צמיגים,מצברים טיימינגים,רדיאטור) . ומנוע חשמלי לחלון אחורי.

האוטו נמכר לבני דודינו והיום הוא חזר לכבישים לכבוש פסגות :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד "שמח" שאיבדתם את הפואנטה והפכתם את הסיפור להשוואה מול פג'ו שתוכננה אי שם בשנות ה 70-80 מול מכונית שיוצרה לאחר שנת 2000 עם רמת אמינות ואיכות שונים לחלוטין ממה שחרוט בזכרונכם משנות ה 90.

ככה אנחנו הישראלים, זוכרים טוב-טוב מה שבא לנו - ושוכחים מהר את מה שנוח לנו לשכוח.

במכוניות של PSA מהדור הזה אין שום בעיות איכות בניה\פלסטיקה, ודווקא הרכב מצטיין בכל מה שקשור לעמידות המכלולים העיקריים (קרא שוב את השרשור ותראה אם מוזכר שם מכלול כזה).

 

מזכיר לי שבדיוק השבוע שאלתי לקוח שלי "למה אתה רוצה אלקטרה", אז הוא ענה לי "כי המחירים שלהם טובים, לא ?"

הסברתי לו שאולי זה היה ככה בשנות ה 80 כאשר לא היו כמעט בכלל מתחרים בשוק וזה מה שהיה לקנות, אבל היום המצב שונה לחלוטין (דווקא היום אלקטרה הם הכי יקרים עם יחס תמורה בינוני במקרה הטוב).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד "שמח" שאיבדתם את הפואנטה והפכתם את הסיפור להשוואה מול פג'ו שתוכננה אי שם בשנות ה 70-80 מול מכונית שיוצרה לאחר שנת 2000 עם רמת אמינות ואיכות שונים לחלוטין ממה שחרוט בזכרונכם משנות ה 90.

ככה אנחנו הישראלים, זוכרים טוב-טוב מה שבא לנו - ושוכחים מהר את מה שנוח לנו לשכוח.

במכוניות של PSA מהדור הזה אין שום בעיות איכות בניה\פלסטיקה, ודווקא הרכב מצטיין בכל מה שקשור לעמידות המכלולים העיקריים (קרא שוב את השרשור ותראה אם מוזכר שם מכלול כזה).

 

איציק

 

דווקא ההשוואה היתה לטובת הפיזו משנות ה-80 - הפיזו 205 היתה אחד הדגמים היותר קשוחים של פיזו באותן השנים. ואומנם הGTI סבלה מבעיות נקודתיות לדגם, עליהם פסחתי בכוונה (בעיות ב-AFM לדוגמא).

 

חדשות לבקרים נפתחים שירשורים הבאים "להוכיח" את אמינות הרכבים הצרפתים לעומת היפנים. מצטער אבל המנטרה של "העם מטומטם" ולכן הוא "לא מבין" לא מקובלת עלי - כוחות השוק חזקים מסיסמאות. לכל רכב היתרונות והחסרונות שלו.

 

אני גם מבין שאתה טוען ש-PSA של שנות ה-2000 "סובל" מתדמית כזו בגלל העבר...ובכן ליוויתי חברים/מכרים עם C4 ועם 307 שנלקחו בליסינג - וכמעט כולן "סבלו" מבעיות כאלו ואחרות שגרמו לאיבוד ימי שימוש.

אף אחד לא טוען שהמכלולים העיקריים ברכבים אלו לא עמיד - הבעייה בשאר המכלולים שסובלים מבעיות, חלקן חוזרות ונישנות - ולכן לא צריך להתפלא שהשוק הישראלי עדיין מחשיב אותן "כלא אמינות".

דרך אגב רכבים רבים שסבלו בעבר מתדמיות "נחותות" נחשבות כיום עקב שיפור באיכותן לרכבים מבוקשים ונרכשים בכמויות גדולות - ראה ערך סקודה וסיאט, שאפילו שומרות על ערכים גבוהים בשוק המשומשות!!

גם לסיטרואן/פיזו השוק "מחל" על העבר עם הגעת דיגמי הפרטנר/ברלינגו ששמרו על אמינות/עמידות טובה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...