Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולו 2003-4 או גטס דגם חדש (שתיהן ידניות)


lizakat
שימו לב! השרשור הזה בן 4793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום החלטתי שאני מפסיקה לחכות ומתלבטת בין 2 סוגי רכבים - פולו מודל 2003-4 ידנית 100 כ"ס או גטס 2006 ומעלה ידנית 97 כ"ס אך לא מהגירסאות הנחותות והלא מאובזרות. מה שחשוב לי זה אמינות אך גם נוחות בנסיעה שכן יהיו לפעמים נסיעות בינעירוניות.

צריכת דלק אני מניחה על דמיון מסוים עם יתרון קטן לטובת הפולו.

מה הייתם ממליצים? נראה שהמכוניות מאוד קרובות במחיר אך הצלחתי כבר להתבלבל מכל השרשורים שחיפשתי בפורום.

 

חלק מן האנשים ממליצים חד וחלק לא לקנות גטס לא משנה מה הצרכים.

וחלק אומרים שבשקלול אמינות-מחיר ושנתון עדיף לקחת גטס (מה שנאמר על הפולו תקף גם על הפאביה אלא שאני לא מוצאת כזו)

 

מישהו יכול להאיר את עיניי בצורה עניינית בבקשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפולו מבית פולקסווגן יקרה יותר מהגטס ביחס לשנת המודל באופן משמעותי.

בבעלותנו סיאט איביזה 98 (1400 סמ"ק) ידניית שהמנוע שלה זהה לזה של הפולו באותן שנים, משנת 2000 ועד היום - 11 שנים.

אני חייב לציין שהרכב חזק, אמין וחסכוני בדלק.

עם זאת, מחירי הטיפולים והחלפים לרכב זה הם גבוהים מאוד יחסית לרכבים יפניים, קוריאניים ואירופאיים אחרים (למשל פיאט).

אם תצטרכי להחליף מצערת/בית מצערת (וזה שכיח ברכבים אלה כשהם מזדקנים), תצטרכי להיפרד מכ2,000 שקלים.

 

לאחר התייעצות כאן בפורום והרבה בירורים, מחקר וקריאה באינטרנט, אני החלפתי השבוע את הרכב שלי ביונדאי גטס 2007 ידנית מהדגם המאובזר כמו שאת מתעניינת בו. אני חייב לציין שלא פולו ולא איביזה היו רכבים ששקלתי לרכוש על אף האמינות הגבוהה שמפגינה האיביזה שברשותנו. יש לציין גם שהיונדאי נחשב לרכב בעל אמינות מאוד גבוהה שלא נופלת מזו של הפולו ואולי אפילו למעלה ממנה.

 

לקנות רכב משנת מודל מתקדמת יותר נראה עדיף בעיניי מכיוון שלרוב בשנת מודל מתקדמת יותר, מס. הק"מ שהרכב עבר הוא פחות וזה עוד נדבך המוסיף לאמינותו. בשנים הראשונות נהוג לצפות לאחוז תקלות נמוך.

רבים נרתעים מהגטס מפני שלדגמים הראשונים ששווקו בארץ היתה בעיית צריכת דלק גבוהה יחסית לקטגוריית הרכב (מרכב קטן יש לצפות לחסכוניות). החל מ2006, מנוע 1350 הסמ"ק השתיין הוחלף במנוע 1400 סמ"ק בעל 16 שסתומים שצורך פחות דלק.

המוניטין הגרוע עם זאת, לא נשכח עדיין.

 

אני רק קניתי את הגטס אבל יכול להגיד לך שמסתמן שהיא באמת לא כזו שתיינית בדגם החדש. לגבי נוחות הנסיעה זה עניין אינדיבידואלי שכדאי שתבדקי בעצמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך על התשובה המושקעת.

אני אהיה קצת יותר ספציפית במה שאני יכולה להרשות לעצמי ואמקד את הנתונים:

 

על הפולו 2003-4 תכננתי כרכב בעל קילומטראז' של עד 100 אלף פלוס מינוס שיעמוד סביב הממוצע. על הגטס משום מה למרות ההתקדמות בשנתון אני מכוונת גם על קילומטראז' בין ה80 למאה עם נסיון ורצון להיות קרובה יותר ל80 וזאת פשוט בגלל שכמעט כל גטס שחיפשתי שעומדת למכירה בעלת קילומטראז' גבוה מהממוצע אז אין מה לעשות.

מה דעתך במקרה כזה שהקילומטראז' כמעט זהה? האם עדיין יש משמעות רצינית לטיפוס בשנתון?

 

ואני יודעת שנוחות זה עניין אינדיוידואלי אבל מניסיונך האישי האם הרכב באמת קופצני ומציק ולא נח לנהיגה בינעירונית כפי שרבים כתבו בהודעות שונות שעלו בחיפושים שהרצתי בפורום ?

 

על נוחות הפולו ברור לי שאין עוררין. לגבי אמינות הדגם 2003-2004 שמעתי שהיא השתפרה מעט מהדור שיצא בשנת 2002 אבל התקשתי לאמת את הנתון הזה כי אין הרבה חוות דעת ובכלל לא הצלחתי להבין אם הרכב בשנתון זה נפתר מחלק מה"מחלות" שקראתי עליהן כמו חלונות נופלים (אגב חלונות נופלים אם המוכר כבר תיקן בעבר זה יכול לחזור או שזה סוג של בעיה חד פעמית?). טיפולים וחלפים שמעתי שיקרים משמעותית (כ20%) אבל אני לא יודעת אם זה ייחשב לחכם להשקיע קצת יותר כל שנה בטיפול 10 אלף ואולי לשמור מעט יותר על הערך כי שמתי לב שגטס ושמירת ערך לא הולכים יחד לרוב

 

אני מעריכה ומודה לך ולכל אחד אחר שיעזור על ההתייחסות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגי בשני הרכבים ואז תחליטי.

 

לטעמי הפולו עדיפה בכל פרמטר.

 

עלות התחזוקה שלה תהיה גבוהה יותר אך מנגד צריכת הדלק של הגטס מקזזת את החסכון בסעיף זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הפולו 2003-4 תכננתי כרכב בעל קילומטראז' של עד 100 אלף פלוס מינוס שיעמוד סביב הממוצע. על הגטס משום מה למרות ההתקדמות בשנתון אני מכוונת גם על קילומטראז' בין ה80 למאה עם נסיון ורצון להיות קרובה יותר ל80 וזאת פשוט בגלל שכמעט כל גטס שחיפשתי שעומדת למכירה בעלת קילומטראז' גבוה מהממוצע אז אין מה לעשות.

מה דעתך במקרה כזה שהקילומטראז' כמעט זהה? האם עדיין יש משמעות רצינית לטיפוס בשנתון?

 

יהיה לך יותר קשה לדעתי למצוא פולו בעלת ק"מ נמוך ביחס לשנתון מאשר למצוא גטס בעלת ק"מ סביר לשנתון. כל מה שצריך זה מעט סבלנות כי יש המון גטס בשוק. מחיפוש שערכתי ביד 2, מצאתי את המודעה הזאת למשל לגטס ידנית מהדגם המאובזר עם ק"מ מאוד סביר לשנתון. אני בטוח שיצוצו עוד מודעות רבות עם מעט סבלנות והשקעה בחיפוש, תגלי שזה יכול להיות מאוד משתלם.

האם בק"מ זהה יש משמעות לשנתון? כן, בעוד כמה שנים כשתרצי למכור את הרכב, סביר להניח שיהיה קל לך יותר למכור רכב צעיר יותר ובעל פחות ידיים מאשר רכב זקן יותר עם יותר ידיים. קחי בחשבון גם שמדובר בעוד X שנים בהם הרכב היה חשוף לשמש שגורמת לפגיעה מתמשכת ודהיה של הצבע וכולי.

 

ואני יודעת שנוחות זה עניין אינדיוידואלי אבל מניסיונך האישי האם הרכב באמת קופצני ומציק ולא נח לנהיגה בינעירונית כפי שרבים כתבו בהודעות שונות שעלו בחיפושים שהרצתי בפורום ?

 

חשוב לציין ש:

  1. את הגטס שלי רכשתי ביום שלישי השבוע, התחלתי לנהוג בה למעשה רק ביום רביעי בבוקר.
  2. לפני הגטס, נהגתי בשלוש השנים האחרונות בסובארו DL מודל 93.

לטעמי האישי ובהשוואה לסובארו, אני מוצא את מושבי הגטס מאוד נוחים. אני לא "שוקע" בהם אלא יושב בצורה מאוד נעימה ונוחה לדעתי וטעמי. לאחר נסיעות של 40 דקות בכביש בינעירוני לא הרגשתי שום כאבי גב או אי נוחות.

אני לא יודע למה מתכוונים אלה שכותבים שהרכב קופצני. אני בסה"כ לא הרגשתי שום דבר חריג בנסיעה של הרכב והיה לי מאוד נוח לנהוג עליו מנתניה לחיפה וחזרה בימים רביעי וחמישי. זאת למרות רוחות הצד העזות שנשבו במרבית קטעי הדרך בכביש החוף.

מעבר לכך, הנוחות היא עניין אינדיבידואלי.

אם את מאזור השרון ורוצה להצטרף אלי לנסיעה בכביש בינעירוני בבוקר בגטס בכדי להתרשם ממקור ראשון. את מוזמנת ליצור קשר בה"פ.

 

על נוחות הפולו ברור לי שאין עוררין. לגבי אמינות הדגם 2003-2004 שמעתי שהיא השתפרה מעט מהדור שיצא בשנת 2002 אבל התקשתי לאמת את הנתון הזה כי אין הרבה חוות דעת ובכלל לא הצלחתי להבין אם הרכב בשנתון זה נפתר מחלק מה"מחלות" שקראתי עליהן כמו חלונות נופלים (אגב חלונות נופלים אם המוכר כבר תיקן בעבר זה יכול לחזור או שזה סוג של בעיה חד פעמית?). טיפולים וחלפים שמעתי שיקרים משמעותית (כ20%) אבל אני לא יודעת אם זה ייחשב לחכם להשקיע קצת יותר כל שנה בטיפול 10 אלף ואולי לשמור מעט יותר על הערך כי שמתי לב שגטס ושמירת ערך לא הולכים יחד לרוב

 

אני מעריכה ומודה לך ולכל אחד אחר שיעזור על ההתייחסות

 

חשוב שיהיה לך ברור,

אף אחד לא מבטיח לך בפולו, בגטס או בכל אוטו אחר מושבים אורטופדיים ברמה כזו או אחרת. אולי לרכב הספציפי שתמצאי היו בעלים לא רזים במיוחד והכסא שקע ואיבד מנוחותו עם השנים?

אף אחד גם לא מבטיח לך שלא תצטרכי להחליף בולמים או תושבות בולמים כדי להחזיר מעט נוחות לרכב.

פולו בת 8 שנים לא תהיה בהכרח נוחה באותה מידה כמו שהיתה כאשר יצאה מהמפעל. הזמן עושה את שלו!!!

 

חלונות חשמל התקלקלו, מתקלקלים ויתקלקלו בכל רכב. לכל מנגנון ברכב אורך חיים מוגבל וכאשר מגיע הזמן יש צורך לתקן, עד הקלקול הבא. בין אם תקני פולו, גטס או כל רכב אחר עם ח"ח. תדעי שמתי שהוא המנגנונים מתקלקלים.

 

בעניין שמירת הערך,

נכון, הפולו בעלת ערך גבוה יותר ביחס מחיר/שנתון לעומת הגטס ורכבים אחרים. מבחינתי זה לא היה שיקול ולא ממש עניין אותי.

אם אני יכול תמורת X שקלים לרכוש רכב אמין מודל 2003 או רכב אמין אחר מודל 2007, אני בוחר בחדש.

בעוד X שנים כאשר תרצי למכור את הרכב שתרכשי כעת, הרבה מהקונים יהיו בעלי אותו שיקול. אבל זו רק דעתי האישית.

 

לגבי צריכת הדלק,

אני בודק כרגע את העניין הזה ויקח זמן להגיע לתוצאות חד משמעיות. נכון לעכשיו מסתמן בהחלט שהגטס מגיעה לפחות לצריכה של 1:16 בכביש בינעירוני בנסיעה רגועה בשיוט. אם אפשר להגיע לתוצאה יותר טובה? אני מאמין שבדיקות הצריכה שאערוך עם הזמן אכן יוכיחו אחרת. בכל אופן, זה עניין שתלוי גם בסגנון הנהיגה. בכל אופן, את מוזמנת לקרוא את השרשור שלי כאן

 

גטס ושמירת ערך לא הולכים יחד בגלל שהשוק מוצף בגטס מחברות הליסינג. זה מאפשר לך לקנות את הרכב במחיר זול יחסית אז זה רק הגיוני שתמכרי אותו לבסוף במחיר זול יחסית. בינתיים תהני מהרכב וזה מה שהכי חשוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

 

אני מבינה את הבלבול שלך ואם זה מעודד אותך זה זאת התלבטות שיש להרבה אנשים שמחפשים רכב.

 

אני לא מסכימה עם הגישה של לא לקחת גטס בשום מחיר. הכללות זה דבר רע וזה נכון גם למקרה של הגטס. יש לה לא מעט יתרונות כמכונית משומשת אפילו על פני הפולו. מדובר במכונית מאוד אמינה ומאוד זולה לאחזקה. זה שיש המון רכבים למכירה עכשיו עומד לטובתך. את יכולה להיכנס למגרש שלנו בכל רגע נתון ולבחור מתוך מבחר גדול של צבעים, קילומטרים וכמובן גם מחירים. אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד עם הסחירות של הרכב ואולי דווקא את תצליחי למכור תוך יומיים במחיר מחירון?

 

אני חושבת שאם את מחפשת מכונית בסיסית בשביל להגיע ממקום למקום בצורה יעילה אז הגטס היא האופציה הנכונה בשבילך. עם גיר ידני היא דווקא בסדר גמור מבחינת דלק וגם נוחות הנסיעה שלה ממש לא נוראית לדעתי, במיוחד בדגמים החדשים יותר.

לקבלת ייעוץ, הכוונה והצעות אטרקטיביות לרכישת רכב משומש הכנסו או התקשרו עכשיו ל- 052-6898689

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושבת שאם את מחפשת מכונית בסיסית בשביל להגיע ממקום למקום בצורה יעילה אז הגטס היא האופציה הנכונה בשבילך. עם גיר ידני היא דווקא בסדר גמור מבחינת דלק וגם נוחות הנסיעה שלה ממש לא נוראית לדעתי, במיוחד בדגמים החדשים יותר.

 

נראה לי שבמחיר שאת מוכנה להשקיע את יכולה לקבל קצת מעבר למכונית בסיסית שתיקח אותך ממקום למקום. הגטס בחירה לא רעה, אך הפולו מתעלה עליה כמעט בכל מובן. אם השיקול שלך הוא השנתון אז את יכולה להיות רגועה, זה שהרכב שלך הוא שנת 2004 לא הופך אותו "לזקן", על אחת כמה אם הרכב שמור ומטופל בזמן. אנשים נוטים לשכוח שתוחלת חיים של רכב היא נגזרת ישירה לאופן הטיפול בו, "ושנתון" הוא פרמטר זניח לחלוטין במידה והאחרון מתקיים בצורה טובה. הפולו נוחה לנהיגה,חסכונית,סחירה בשוק,נראית טוב ומבחינת אמינות אין עליה תלונות יוצאות מהכלל, לגבי עלות אחזקה נא לא לאכול לוקשים למיניהם, בחישוב שנתי זה זניח לחלוטין, אנחנו מדברים על פולו בסופו של דבר ולא על גולף gti.

במקומך, הייתי מנסה את שניהם, ואז מקבל החלטה. בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מדהים איך כל אחד אומר אחר. =) הרצון לא ליפול בעסקה כ"כ כבדה ולהתחרט אחר כך רק יוצר עוד ועוד בלבול.

יואל בגדול אני נוטה להאמין שהפולו איכותית יותר מבחינת נוחות וכו' אין לי בכך ספק אומרים שגרמניות נוצרו לשם נוחות. לגבי התחזוקה השוטפת אתה גם צודק אלא שהבנתי שהדבר הופך ללא כ"כ זניח כאשר מדובר בחלק שפשוט עבר זמנו וכמובן שככל שהרכב יותר ישן הבלאי הטבעי גבוה יותר והסיכוי לחלק שיתעייף גובר. בנוסף הבנתי שעלות החלקים היקרה מייקרת משמעותית את הביטוח, אין לי נתונים ודאיים על כך אבל הבנתי זאת מחיפושים על הודעות (חלקן ישנות מאוד האמת) שעשיתי בפורום.

 

סמדר אני יודעת הרכב נחשב חסכוני יחסית ואפילו די אמין אבל משום מה אנשים לא מפסיקים להקניט את היציבות שלו על הכביש, את המתלים שלו (שאם הצלחתי להבין נכון מתלים=בולמי זעזועים) ואת תנוחת הנהיגה שלו. בפולו ישבתי פעם בגטס לצערי עדיין לא. זה שהשוק מוצף בהחלט עומד לטובתי למרות שנראה שהוא מוצף ברכבים ברמת הגימור הנמוכה (שעליה ויתרתי כיוון שעל בטיחות אני לא כ"כ רוצה להתפשר - ולשם השוואה אני נוהגת היום על דייהטסו שרייד שגם נחשבת לא שיא הבטיחות, כשכמובן חשבתי להתקדם בעניין הבטיחות קדימה ולא להשאר במקום) או רכבים בעלי ק"מ גבוה מאוד יחסית.

 

פלטינום תודה רבה על ההצעה לנסוע איתך ולהתנסות, האמת הייתי עושה זאת בשמחה ואולי זה היה פותר את חוסר הודאות לגבי נוחות וכו'. (למרות שתמיד אפשר לבקש סיבוב מאיזה מגרש) אבל אני מירושלים וזה לא נראה לי יצא.

 

אגב אם הייתי מוכנה להתפשר על פולו 75 כוחות סוס אני בטוחה שהייתי יכולה לעלות בשנתון אלא ששמעתי שלעיר הררית כירושלים הבחירה לא בהכרח כדאית והונחיתי לחפש 100 כ"ס פולו או פביה (שכאמור לא ניתן למצוא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונדאי גטס היא רכב מאוד אמין וגם חזק. הוא זול לרכישה, תחזוקה ואחזקה (כן, הביטוח שלו זול משמעותית מפולו).

כפי שציינתי, אני בחרתי בגטס לפני שבוע לאחר התלבטות מאוד דומה לשלך. רציתי רכב שיסחוב, יהיה בטיחותי, שלא יראה מוסך ואם כבר הוא רואה מוסך. שלא יכאב בכיס. לכן לא חשבתי כלל על הפולו ואחיותיה.

 

כדאי שתחשבי על זה שיש כאן בפורום הרבה חברה צעירים שבשבילם נהיגה זה גם פתיחות ברמזורים, זריקות תחת בסיבובים וכיו"ב. לא סתם יש כאן תת פורום של שיפורים לרכב. כשמישהו כותב לך שהרכב לא יציב, קופצני, וכיו"ב. אז אם מישהו מהחברה האלה עונה לך בשרשור ע"י ציון דעתו, תגובתו תשקף את ציפיותיו מהרכב לנהיגה שמן הסתם תהיה שונה משלך.

את מתכננת לעשות דריפטים? לזרוק תחת בסיבובים? או לנהוג נהיגה רגועה?

אולי לקרוא מבחני דרכים קצת יותר אובייקטיביים כגון זה יעזור לך להחליט

 

אני נוהג רגוע מנקודה A לנקודה B, אם הפולו והגולף היו מציעות אותה עלות רכישה, אחזקה ותחזוקה. אולי הייתי בוחר בפולו.

אבל, כיוון שהמצב לא כך, מנקודת מבטי, הגטס עדיפה. אני לא מרגיש שהיא יותר קופצנית או פחות יציבה מרכבים אחרים שהיו לי.

היא נוחה לי, נוסעת טוב וזה בעצם כל מה שאני ביקשתי שהרכב יעשה.

את תקני מה שנראה לך הכי מתאים עבורך. אם צריך להשכיר או להשאיל רכב לשם כך. את בהחלט יכולה לעשות זאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...