Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטרואן קסרה 2 - איך הגיר?


aa123
שימו לב! השרשור הזה בן 4867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השידוך בין המנוע (1.6 16V) לגיר (AL4) בדגם זה הוא מוצלח בגלל משקל הרכב ביחס לדגם המחליף אותו (C4) והמקביל אליו (307).

 

מנוע:

בלוק ברזל, ראש אלומיניום. עמיד מאוד, לא "אוכל שמן", מספק את הסחורה מצויין. בדגמים הישנים (2001 לערך): לוודא שאין נזילה של מים מאטם בית טרמוסטט או הראש מנוע (צמוד לבית טרמוסטט).

 

גיר:

AL4. אין טעם להרחיב. כל עוד מטופל וננהג כראוי, שורד טוב. מטופל רע - לא ישרוד. המלצה אישית (לא לבעלי לב חלש או כאלה שלא לוקחים סיכונים): להחליף שמן גיר אחת לשנה או 20-30 אלף ק"מ. יתרון: נעילת ממיר מומנט כבר בהילוך השני.

 

הנהיגה:

חוויה גם למי שלא אוהב לנהוג במיוחד. צמיגים רחבים נמוכי חתך ביחס לרכב משפחתי (195/55 R15), מוטות פיתול עבים יחסית, "ישיבה" חזקה על הכביש, צייתנית וללא זוויות גלגול אופייניות ביחס לייעוד שלה (רכב משפחתי).

 

לוודא שמערכת הקירור תקינה ונקיה. מערכת לא נקיה תגרום להתחממות מנוע וגם להתחממות הגיר. הגיר מתקרר ע"י נוזל קירור.

 

חלקים מקוריים: זולים מאוד. מחירים לדוגמא (במוסכים המורשים) לפני מע"מ ועבודה, עבור דגם בנזין 1600 סמק אוטומטי מ-2001 ואילך;

- מנוע מאוורר לרדיאטור כולל מניפה: כ-680 שח. - סליל הצתה (המחיר ירד שוב): כ 750 + מע"מ. - משולשים מקוריים: בין 450 ל 600 ש"ח ליחידה. - בוקסה מקורית אחורית למשולש: כ 180 שח. - סט טיימינג (גלגלת, מותחן ורצועה): 539 שח. - רפידות בלם אחוריות: כ 230 שח. - רפידות בלם קדמיות: 250-300 שח. - מצתים: כ-22 שח ליחידה של EYQUEM. - מסנן דלק: 70-80 שח. - טרמוסטט: כ 120 שח.

 

מה יקר ? הדברים שאצל כל יבואן שוחטים אותך: פנסים מקוריים קדמיים (האחוריים מאוד זולים, 260 שח ליחידה) ובולמי זעזועים מקוריים.

 

ברמת החלקים התחליפיים, יש טובים ויש פחות. אפשר להשיג משולשים ב 180 שח ליחידה, רפידות בלם ב 100 שח וכו'...

 

כמשומשת: תמורה מעולה לכסף.

הבעיה - קשה למצוא מכוניות עם מעט ק"מ. (יש, אבל קשה). הטובות נחטפות מהר !.

 

אבזור מקורי (דגמי 2002 ומעלה) בדגמי ה SX:

4 ח"ח, נ"מ, ה"כ מתכוונן לגובה ולעומק, רדיו-דיסק מקורי (4 רמקולים + 2 טוויטרים בדשבורד), חיישן טמפ' חיצונית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, שליטה על הרדיו מההגה, 4 כריות אויר (2 קדמיות ו-2 צידיות), ABS עם EBD, דיסקים מאחורה, מושב אחורי מפוצל, ISOFIX במושבים האחוריים בלבד, מתג ביטול כרית אויר לנוסע (למי שיש תינוק בבית), תאורה פנימית מפוצלת (קדמית ואחורית), מושב נהג מתכוונן לגובה, 2 שקעי מצית (אחד עם מצית והשני לאביזרים ברכב) וכל מיני פיצ'רים קטנים אחרים שיש במחשב הראשי של הרכב (תאורת FOLLOW ME HOME, פתיחת דלת תא מטען מהשלט ונעילתו כאשר הרכב ב-D, הורדת מהירות המגבים כשהרכב עוצר וכו').

 

תיקח בחשבון שאתה קונה רכב בגיל 7-10 שנים, כך שכדאי להשאיר כסף ליישור קו או לדברים שיכולים לצוץ במהלך הזמן.

 

לסיכום: דגם מוצלח, אני מודה ללוי יצחק כל בוקר.

 

בהצלחה

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדברים המלומדים שרשם איציק, אני ממליץ אם ניתן, לבצע נסיעה ברכב כזה עם גיר דומה.

התחושות בנהיגה, מכוון הגיר (העברות הילוכים), יכולות להיות נעימות או "מוזרות" עד לא נעימות, תלוי בנהג (אני מדבר כמובן על גיר תקין).

נפתחו על כך שרשורים רבים שכדאי לך לחפשם ולעבור עליהם.

לדוגמה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=244934&highlight=AL4

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק. קודם כל, תודה!

 

שנית, האם יש הבדל (לגבי מה שאמרת על מה צריך לשים לב במנוע) בין 2001 ל-2002? בשני המקרים מדובר על קסרה2.

 

נדמה לי שקראתי איפהשהו שהיצרן ממליץ לא לגעת בגיר ולהחליף שמן במשך כל חיי הגיר. אני טועה?

 

תודה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק. קודם כל, תודה!

 

שנית, האם יש הבדל (לגבי מה שאמרת על מה צריך לשים לב במנוע) בין 2001 ל-2002? בשני המקרים מדובר על קסרה2.

 

נדמה לי שקראתי איפהשהו שהיצרן ממליץ לא לגעת בגיר ולהחליף שמן במשך כל חיי הגיר. אני טועה?

 

תודה :-)

 

היצרן "ממליץ". תן לו להמליץ, הוא זה שצריך לממן שיפוץ תיבה אח"כ ?!

כל מערכת הידראולית באשר היא, זקוקה להחלפת שמן כל פרק זמן מסויים. החלפת השמן שומרת על תיפקוד תקין של המערכת, צמיגות תקינה של השמן ומוציאה את כל הליכלוך שספח השמן החוצה (שוב, עניין של צמיגות).

 

בשנת 2001 נמכרו גם קסארה1 וגם קסארה2, בסוף מודל 2002 בוצע שינוי בארכיטקטורה (נוספה ידית COM2000 במקום הידיות הישנות והמכאניות של האיתות והמגבים - ויחד עם זאת נוספו 2 ידיות קטנות, אחת בכל צד, מאחורי מוט הוישרים ומוט האיתות של שליטה על הרדיו ובקרת שיוט).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. האם יש הבדל במנוע בין קסרה 2 2001 ל-קסרה 2 2002?

 

לא, אותו אחד (יופי של מנוע, אגב).

 

MOT01.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני מבין שהבעיות שהזכרת עם הנזילות מהתרמוסטט והבלוק לא רלוונטיות כלל לקסרה 2, נכון?

 

עוד משהו: יש הצדקה משמעותית להעדיף את 2002 על 2001? פשוט אני מעדיף 2001 כי המחירון יותר זול.

 

ושוב, תודה :-)

 

(אני עוד זוכר את התקופה שנסעת בלגאסי וכתבת בחתימה שסיטרואן זה לפרנסה :-)).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. האם יש הבדל במנוע בין קסרה 2 2001 ל-קסרה 2 2002?

 

לאמא שלי קסרה 2 מודל 2002- אין בה בקרת שיוט, בקרת אקלים ואורות follow me אבל כן יש שליטה מההגה על הסטריאו, 4 כריות ואת כל השאר (אני כמעט בטוח).

 

האוטו אצלה כמעט 3 שנים כאשר היו שתי בעיות עיקריות שגררו הוצאה גבוהה:

 

  • סמוך לרכישה התגלתה נזילת מים מרדיאטור חימום פנימי- החלפה יקרה...באזור ה- 2500 ש"ח אם אני זוכר נכון.
  • מחשב מנוע שנדפק ודרש תיקון- 2000 ש"ח +-

אגב, היא כנראה מוכרת אותו אז פנה אלי בפרטי אם אתה מעוניין.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...