Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאורת לוח שעונים - טויוטה קורולה 2003


qhtyvsdz
שימו לב! השרשור הזה בן 5080 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מוזרה, כאשר המצבר עובד ללא אורות - תאורת לוח המכוונים דלוקה בעוצמה הרגילה.

 

אולם, כאשר אני מעביר לאורות חניה או אורות נסיעה רגילים - עוצמת תאורת לוח המכוונים מונחתת כמעט לגמרי.

 

הדבר החל (לא בטוח אם מיידית) לאחר שלפני כשבוע לא הצלחתי להתניע, ונאלצתי להתניע עם כבלים - מאז לא היו בעיות מצבר.

 

חיפשתי כפתור שאחראי על עוצמת התאורה בלוח מכוונים -לא מצאתי, לדעתי אין כזה. אולי רק חיישן שמגביר/מנמיך תאורה לפי עוצמת האור בפנים רכב.

 

אשמח לעצתכם מה יכולה להיות הבעיה,

 

ואם עלי לפנות לחשמלאי - אשמח לקבל המלצה באיזור פ"ת על מקום מקצועי והגון.

 

תודה

 

שמוליק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ההסברים שלך זה נשמע כמו בעיית מצבר כמעט (99%) ודאית.

נסה לחבר כבלים לרכב, להניע אותו ואז להדליק את האורות, האם גם אז עוצמת תאורת הפנים יורדת, אם לא, זה המצבר.

אם כן, גש לחשמלאי לבדיקה מעמיקה יותר.

אני ממהר לקראת המוות במהירות של שישים דקות לשעה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שידוע לי טיוטה לא מתקלקלת , וגם לא עושה בעיות.

תבדוק האם הכביש ישר או עקום .

 

+1

 

לא מדובר בתקלה אלה במצב מסויים, ניתן לחזור למצב המקורי ע"י צירוף לחיצות בלחצן ספידומטר או משהו בסגנון.

 

נ.ב.אם כבר מדברים על תקלות, אם הרכב יד 1 , תוכל לרשום אם היו אלו שהן תקלות מלבד טיפולים פעם בשנה? תודה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

 

לא מדובר בתקלה אלה במצב מסויים, ניתן לחזור למצב המקורי ע"י צירוף לחיצות בלחצן ספידומטר או משהו בסגנון.

 

נ.ב.אם כבר מדברים על תקלות, אם הרכב יד 1 , תוכל לרשום אם היו אלו שהן תקלות מלבד טיפולים פעם בשנה? תודה.

 

 

הרכב אצלי מאוקטובר, אני יד 2, אבל אני מכיר את ההיסטוריה שלו מאז שנקנה כחדש כיוון שקניתי ממישהו שהכרתי.

 

בעל הרכב הקודם היה פדנט שחבל על הזמן ויפל בו במוסך היבואן עד שמכר אותו.

 

קניתי אותו עם ידיעה על צורך בהחלפת 2 בולמים קדמיים ונזילת שמן (שהתברר כי מקורה במותחן טיימניג) - טיפלתי בזה במוסך יבואן גם כן.

 

מאז אני מטפל אצל המוסכניק המיתולגי שלי, לא היו תקלות מיוחדות - טיפול שנתי אחרון היה סטנדרטי לחלוטין.

 

הרכב עשה עד כה 99.5 אלף ק"מ, ובלי עין הרע - נוסע מצויין.

 

כן, אני מודע לרגישויות הדגם לעניין הבוצה - המוסכניק שלי טוען, שהחלפת שמנים בזמן (בשבמן מסוג איכותי) תמנע בעיה זו, שאגב ידועה ברכבים נוספים חוץ מטויוטה.

 

- על איזה רצף לחצנים יש ללחוץ??? -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחצן שמאפס את מד המרחק המתכוונן לחץ עלוי מספר

לחיצות עד שיופיעו קוביות כהות עכשו סובב שמאלה ימינה

עד שתתקבל רמת התאורה המתאימה לך.

אם לא מנסים לא מצליחים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכי טוב זה לחכות לטיפול השנתי ובאותו זמן לבקש מהם להכניס למצב הראשוני, אני מניח שיעשו בחינם כי לא מדובר בתיקון אלה בהעברה למצב מסויים.

לגבי הנזילה מהמותחן טיימינג = האם אתה מודע לעניין שיש לך שרשרת ולא רצועה?

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחצן שמאפס את מד המרחק המתכוונן לחץ עלוי מספר

לחיצות עד שיופיעו קוביות כהות עכשו סובב שמאלה ימינה

עד שתתקבל רמת התאורה המתאימה לך.

 

זה לא עובד מה שאתה טוען.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכי טוב זה לחכות לטיפול השנתי ובאותו זמן לבקש מהם להכניס למצב הראשוני, אני מניח שיעשו בחינם כי לא מדובר בתיקון אלה בהעברה למצב מסויים.

לגבי הנזילה מהמותחן טיימינג = האם אתה מודע לעניין שיש לך שרשרת ולא רצועה?

 

 

מודע לגמרי. יכול להיות שאני טועה במונח - בכל אופן זה היה מותחן כלשהו. (שרשרת גם אמורים למתוח לדעתי, לא?)

אני זוכר שלמרות החששות בסופו של דבר לא היה מדובר בתיקון מסובך ומורכב יותר מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הלחצנים בלוח שעונים משנה את מצב התצוגה בצג הדיגיטלי.

 

ע"י לחיצות קצרות תגיע בסופו של דבר למסך שנראה כמו זה:

 

= = = _ _ _

 

ברגע שהגעת למסך הזה, לחיצה ארוכה וממושכת על אותו הכפתור תעלה את עוצמת התאורה. ברגע שתעזוב ותלחץ שוב לחיצה ממושכת אזי עוצמת התאורה תתחיל לרדת.

 

בהצלחה

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק:

בלוח השעונים יש לחצן 1:

לחיצה אחת עליו תיתן לך TRIPֹA

לחיצה שניה TRIPֹB

ולחיצה שלישית ק"מ כולל.

לחיצות קטנות או לחיצה רצופה לא משנה כלום.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את הפעולה הנ"ל בדיוק לפני שבוע, כך שאני זוכר שזה עבד ללא בעיות מיוחדות.

הדלקת אורות לפני ביצוע הפעולה ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובבתי חצי סוויץ, הדלקתי אורות ושיחקתי עם זה קצת,אח"כ הנעתי ושיחקתי במצב מונע, כנ"ל, אין שינוי.

משהו כתב בשירשור אחר שהיה צורך להתחבר למחשב בשביל לשנות תאורה ,וזה נעשה במורשה ללא תשלום.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הבחור כתב שכאשר אורות הדרך או החנייה כבויים, תאורת לוח השעונים מאירה באופן תקני, אך כאשר הוא מדליק אורות דרך או חניה ("מעמיס" על המצבר) היא נחלשת, איך בדיוק יעזור לו לכוון את עוצמת התאורה? הרי היא דולקת תקין כאשר המערכת אינה "עמוסה". הבעייה היא בעיית מצבר.

אני ממהר לקראת המוות במהירות של שישים דקות לשעה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי חברים. ירדתי לאוטו, עם העצות של כולם, ובדקתי. הנה המסקנות:

 

1. אין בעיה במצבר, אכן יש אופציה לעמעום התאורה בכמה דרגות

 

2. כאשר האורות כבויין ומסובבים את הסוויצ' למצב מצבר, תאורת הלוח עובדת בעוצמה המקסימלית ללא קשר לכפתור העמעום.

במצב זה, לחיצה על כפתור האיפוס מאפשרת רק 3 מצבים: TRIPA TRIPB וקילומטרז מצטבר של הרכב.

 

3. מעבר לאורות חניה/אורות נסיעה מאפשר אופציה נוספת ע"י כפתור האיפוס והוא הקווים המקווקוים ------ או דומה לכך.

הם למעשה מסמנים את עוצמת התאורה של הלוח. שינוי העוצמה מתבצע ע"י מעבר למצב הקווים, ואז לחיצה רצופה הגורמת

לשינוי עוצמות וגם שינוי הקווים (נדמה 3 עוצמות שונות) כאשר אחד מהעוצמות הוא האור שיש במצב ללא אורות שתארתי

בסעיף 2 והמצב נמוך ביותר הוא אותה "בעיה" עליה התלוננתי.

 

 

תודה לכל מי שעזר, מקווה שאנשים החכימו מהשרשור הזה :)

 

 

שמוליק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5080 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...