Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיקאסו C4: איך להבחין בין גיר רובוטי לאוטומטי?


mobzy
שימו לב! השרשור הזה בן 4601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפיקסו יש תיבה רובוטית עם שישה הילוכים, ניתן לזהות אותה ע''י ידיות בקרה על גלגל ההגה, ובורר מצבים על עמוד ההגה, במבחן שנעשה ע''י "הגה" נכתב שזוהי אחת מהתיבות הרובוטיות הטובות שקיימות היום.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין כלום אבל אני בטוח שהבוחנים של הגה מבינים דבר או שניים ברכבים והם כותבים

 

 

"לתיבת ההילוכים הרובוטית של הפיקאסו שישה הילוכים, ואלה מתגלים בנסיעה כיעילים למדי. שלא כמו בתיבות רובוטיות אחרות, שראשי הנוסעים מיטלטלים בהן בכל החלפת הילוך, כאן הנהג יכול למצוא שפה משותפת עם מחשב התיבה ולייצר נהיגה חלקה לגמרי. נכון, נדרשת תקופת הסתגלות קצרה, שהנהג לומד לזהות בה את החלפת ההילוך הקרבה ובאה, אך בתזמון נכון של הרפיה קלה מדוושת התאוצה אפשר להגיע לשלמות. מנגד, בהאצה מרבית החלפות ההילוכים זריזות יותר, ובשל כך פעולת התיבה הרובוטית נהיית גסה ונעימה פחות. תפעול ידני של התיבה באמצעות המנופים שמאחורי גלגל ההגה נוח ונעים לשימוש, ולזכותה של התיבה ייאמר כי ניתן "להתערב" בפעולתה באמצעות המנופים, גם במצב האוטומטי. יתרון נוסף שאפשר למצוא כאן הוא בהימצאותה של מערכת המסייעת בזינוק בעלייה. לאחר כל עזיבה של דוושת הבלם כאשר הכביש אינו מישורי, תמשיך המערכת להחזיק את הבלמים מופעלים למשך כמה שניות או עד רגע הלחיצה על דוושת התאוצה. ניתן להשתמש גם בבלם היד החשמלי, המשתחרר אוטומטית עם תחילת הנסיעה.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פשוט מאוד, לC4 פיקאסו אין גיר רובוטי

סליחה? :shock:

הפיקסו שלי כנראה לא שמעה על זה.

לא בטוח שהבנתי את נושא השאלה. אם הכוונה היא להבדלים חיצוניים, הרי שאין כל הבדל. בנהיגה ההבדלים די מהותיים, כך שגם כאן השאלה נראית לי די מוזרה :| . לרובוטית 6 הילוכים לעומת ארבעה באוטומאטית וניתן ליסוע בה במוד ידני לחלוטין (הצורה המועדפת עלי).

 

 

נסעתי במגוון רחב מאוד של תיבות רובוטיות החל בהונדה סיוויק (מזעזע!), ועד ל- M6 (לא משהו, התיבה - זאת אומרת...). בדרך נהגתי גם בקורולה, מגוון רחב מאוד של דגמי אודי ופולקסוואגן, M3 דור קודם, ועוד. סבורני כי תיבת ההילוכים הרובוטית הטובה מכולם היא ה-DSG/S-DRIVE. כל כך טובה עד שבעיני היא אפילו עדיפה (שומו שמיים!) על תיבה ידנית. כן, עד כדי כך טוב.

 

איפה עומדת הפיקאסו בתחרות זו? האם התיבה הרובוטית שלה טובה? לדעתי כן, אפילו טובה מאוד. לא כמו פולקסוואגן/אודי אבל בהחלט ליגה מעל השאר שציינתי (טרם יצא לי ליסוע בדור החדש של BMW. שמעתי שהוא מצוין גם כן). החלפות ההילוכים במצב ידני מהירות מאוד. בכניסה לסיבוב או בהאצה חזקה משיוט מסגלת התיבה להוריד אף 4 הילוכים כהרף עין. העלאות ההילוכים מהירות מאוד גם כן, וללא טילטול רב. העברת ההילוכים האוטומאטית טובה מעט פחות וחדי החושים ירגישו בטילטול קל (זו אחת הנקודות בהן ה-DSG עדיפה). לאחר 20,000 קילומטרים במגוון רחב של צורות ואופני נהיגה מדובר, לדעתי, בתיבה טובה מאוד ועדיפה על זו האוטומאטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה? :shock: אם הכוונה היא להבדלים חיצוניים, הרי שאין כל הבדל.

 

אכן השאלה מתייחסת להבדלים חיצוניים. נגיד עומדות מולך 2 פיקאסו C4: אוטומטית ורובוטית (לפי מה שהבנתי, מדובר ב-2 דגמים שונים בעלי מחיר שונה). איך להבדיל בינהן?

ברשיון הרכב הגיר לא רשום, לשתיהן אתן הדוושות מאחורי הגה (?). האם רישום מצבי "ידית הילוכים" מעל ההגה יהיה שונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מאוד:

 

לגרסה האוטומטית ה"אמיתית" (AL4) יש בבורר ההילוכים גם מצב "P" (כמובן PARKING).

 

לגרסה הרובוטית אין מצב "P", תמצא שם רק "A" (אוטומט, מה שקרוי ברוב המכוניות "D" אם אתה מכיר...), "N" (ניוטרל) וכמובן R (רברס).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא מופיע ברשיון :lol:

 

אם קבוצת הרישוי המופיעה ברישיון היא 4 או שמדובר במנוע 1.6 דיזל - מדובר ב-C4 פיקאסו עם גיר רובוטי.

 

כל השאר - עם גיר אוטומטי סטנדרטי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוהג על הרכב, אין לדעתי שום מצב שלא תזהה את ההבדל בין תיבה אוטומטית רגילה לכזאת שהיא רובוטית, בעיקר ביחס לאופן העברת ההילוכים.

כיום - VOLVO S-80 T-5 מודל 2011

בעבר - VOLVO S-60 T-5 מודל 2003

בעבר - SEAT LEON 1800 אוטו' מודל 2002

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נא להשאיר את הדיון ברמה האינפורמטיבית לגבי המכונית הנידונה. DSG ויתרונותיה היחסיים לא רלוונטים כאן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

תעזרו לי בבקשה, יש לי 4 ילדים ואני מחפש רכב אוטו', שאוכל לטייל עם הילדים בחגים בנוחות בלי שהחברה' ידחסו מאחורי.

אני נוסע בממוצע 35 אלף ק"מ בשנה ולא מעוניין באחזקה ודלק יקרים.

המליצו לי על הפיקאסו ושמעתי א. שמנוע 2 לי' טוחן דלק.ב. ומנוע 1.6 לא סוחב כמו שצריך.

האם זה נכון? אני משתגע מרוב התלבטויות ושאלות.

אודה לכם וגם הילדים על עזרתכם הדחופה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעזרו לי בבקשה, יש לי 4 ילדים ואני מחפש רכב אוטו', שאוכל לטייל עם הילדים בחגים בנוחות בלי שהחברה' ידחסו מאחורי.

אני נוסע בממוצע 35 אלף ק"מ בשנה ולא מעוניין באחזקה ודלק יקרים.

המליצו לי על הפיקאסו ושמעתי א. שמנוע 2 לי' טוחן דלק.ב. ומנוע 1.6 לא סוחב כמו שצריך.

האם זה נכון? אני משתגע מרוב התלבטויות ושאלות.

אודה לכם וגם הילדים על עזרתכם הדחופה!

אם תמצא מיניוואן 7 נוסעים (5+2)חסכוני יותר חוץ ממנועי TSI אז תלך על זה.

בעיקרון ה2 ליטר עושה 1 ל10 הדיזל ממש ממש חסכונית אבל רמת האיבזור בדגמי הדיזל נמוכה מאוד שלא כמו הגבוהה בבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה למצוא C4 פיקאסו טורבו דיזל עם נתונים טובים, בעיקר קילומטראז' לא גבוה מאוד.

אבל במיקרה שלך, עם נסיעות של 35 אלף בשנה בהחלט שווה לחפש.

הרכב כן סוחב, הדבר היחיד - צריך להתרגל לגיר הרובוטי שלו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...