Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ממיר מומנט לא ננעל כל עוד הרכב קר - קליאו B שנת 200 עם AL4


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 5457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול שמתי לב, שבקליאו של אמא שלי אין נעילה של ממיר מומנט עד שהרכב מתחמם.

 

אם מניעם את הרכב יושר יורדים לכביש מהיר, הסל"ד ב 100 קמ"ש עומד על 3000, וגם ניתן להרגיש לפי תגובה של דוושת הגז שאין נעילה של ממיר מומנט.

 

לאחר 5-10 דקות נסיעה הסל"ד ב 100 קמ"ש יורד ל 2500, וכן מרגישים שיש נעילה.

 

האם זה מצב תקין, ונועד להאיץ התחממות שמן גיר ?

 

קליאו B שנת 2000, מנוע 1600.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזו נעילה אתה מדבר? מכאנית או ע"י העלאה של לחץ שמן?

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש צורך בקריאת תקלות ומשם להסיק את המסקנות להמשך הבדיקה (בדיקת חיישן טמפ' שמן גיר, בדיקת מתג אורות בלמים, בדיקת מפלס שמן וכולי...).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אז אתה אומר שזה לא תקין, והנעילה צריכה לפעול כל הזמן, כם כשהמן קר ?

 

הגיר שופץ לפני כחצי שנה, אבל הרכב עבר מאז לא יותר מ 3000 ק"ם.

 

אני לא לגמרי בטוח, כי הרכב לא אצלי, אבל אני חושב, שגם לפני השיפוץ זה היה ככה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, כשהטמפ' בחוץ יורדת מתחת ל 11 מעלות בערך (אני מסתמך על סמך נתונים מניסיון) בדקה-שתיים הראשונות הממיר לא ינעל.

באקלים שלנו בשבועיים שלושה האחרונים, אין סיכוי שזה יקרה. מתי זה כן קורה ? בעיקר בתקופת החורף שהטמפ' בבוקר לא עוברת את הרף הנ"ל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסור למצמד הגישור של הממיר להתחבר כאשר המנוע/הגיר קרים או יותר נכון כאשר הטמפ' היא מתחת לטמפ' 60 מעלות . מומלץ לבדוק בעזרת סורק את טמפ' השמן של הגיר יתכן שחיישן טמפ' שמן הגיר "מזייף".

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

תוכל בבקשה להסביר, איך מתג אור בלם קשור לעיניין ?

אורות בלימה כן נדלקים.

 

המחשב של התיבה מקבל פיקוד בנוגע למצב דוושת הבלם.

אינני יודע אין רנו יישמו טכנית את הנושא, אבל בפג'ו-סיטרואן קיים מתג בלם דו-מצבי (בעל 4 פינים במקום 2 פינים). 2 פינים אחראיים על גישור פלוס (+) לאורות בלם, ועוד 2 פינים אחראיים על סגירת מעגל (פיקוד) למחשב תיבת ההילוכים.

אורות הבלמים יכולים לעבוד כרגיל, אבל אם קיימת תקלה פנימית במתג שאחראית על הפיקוד הנ"ל (וזה קורה לא פעם), הממיר מומנט לא ינעל בשום הילוך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הםם, תגובות סוטרות משני בעלי מקצוע,

 

אם ברזילאי צודק, אז הכל תקין, אם איציק צודק, אז יש בעייה.

 

אני רואה שספי מחובר כרגע, אשמח מאוד לתגובה ממנו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם, שאלה נוספת לנהגים במכוניותם עם גיר AL4 :

 

נניח, אתם משייטים ב 100 קמ"ש, הגיר בהילוך רביעי, ממיר מומנט נעול, מנוע מסתוב ב 2500 סל"ד לערך.

רוצים להאיץ , לוחצים על הגז.

 

במכוניות אחרות, שאני מכיר (יונדאי, מאזדה) יש 3 מצבים אפשריים, בהתאם לעוצמת הלחיצה על הגז:

 

1. לחיצה מתונה - ממיר מומנט נשאר נעול, הרכב מאיץ בהתאם לעליית הסל"ד

2. לחיצה קצת יותר חזקה - נעילת ממיר מומנט משתחררת, בשביל לאפשר למנוע להגיע לסל"ד יעיל יותר, אבל עדיין נשאר בהילוך רביעי.

3. לחיצה עוד יותר חזקה - הגיר מוריד להילוך שלישי.

 

 

ועכשיו השאלה - בקליאו המדוברת אין את השלב מספר 2.

 

האם כך זה צריך להיות ?

 

תודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של קליאו B מנוע 1600 שנת 2000 . אני יכול להגיד לך שהמצב שאתה מתאר לא תקין . הרכב בסביבות מהירות 100 קמ"ש צריך להיות בסביבות 2500 סל"ד , לא משנה עם המנוע או הגיר קר או חם . ולא זה לא כמו במאזדה .

אולי יש דיסקיות גיר מחליקות , אולי שמן גיר לא מתאים . לא צריך להיות מצב של מהירות מסוימת נמוכה או גבוה וסל"ד מישתנה באותו הילוך ובאותה מהירות מגבילה להילוך .

ממליץ לגשת למשפץ הגיר שיבדוק ולא להמתין שתיסתים תקופת האחריות .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

 

האם אתה בטוח ב 100% במה שאתה אומר ?

 

כלומר היית מניע את האוטו אחרי חניית לילה, ותוך דקה- שתיים יורד לכביש מהיר, והמנוע היה מתייצב על 2500 סל"ד ב 100 קמ"ש ?

 

והאם אתה יכול להתיחס לשאלה השניה שלי, שתי תגובות למעלה ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

 

האם אתה בטוח ב 100% במה שאתה אומר ?

 

כלומר היית מניע את האוטו אחרי חניית לילה, ותוך דקה- שתיים יורד לכביש מהיר, והמנוע היה מתייצב על 2500 סל"ד ב 100 קמ"ש ?

 

והאם אתה יכול להתיחס לשאלה השניה שלי, שתי תגובות למעלה ?

 

ברנו היתי מניע את הרכב בבוקר לאחר כדקה, נוסע בלי הרבה גז ונותן לרכב ליסחוב בקצת גז, לאחר כארבע דקות מגיע לכביש מהיר ונותן גז להאצה רגילה ,כי מחוג החום מנוע התחיל לעלות, וכמידת הגז קח עלה הסל"ד . ממה שזכור לי במאה קמ"ש היה מגיע הסל"ד ל2500 או 2700 לא יותר מזה, אפילו שמחוג החום לא הגיע לאמצע. לא היה מצב שפעם במהירות 100 היה סל"ד אחד ופעם היה סל"ד אחר , כשקר או כשחם. בכל מקרה לא היה מצב כמו במאזדה שהסל" ד עולה ולאחר מיכן הרכב מתחיל להאיץ ,למה שכתבת נעילת ממיר מומנט מישתחרר ועדיין נישאר בהילוך רביעי .היום יש לי מאזדה וניתן לתת גז ברביעי הסל"ד עולה ורק לאחר מיכן הרכב מתחיל להאיץ . למי שלא רגיל למאזדה הוא חושב שיש בעיה בגיר כי לא יורד הילוך.

לדעתי משהוא לא תקין ברכבך ואין את שלב 2 ברנו קליאו B 1600 שנת 2000 .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...