Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דפיקות במרימים(שסתומים), נראה לי נגמר הסיפור [קולט 94']


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 5873 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

פתחתי בצהריים את השרשור הזה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=200672

בקיצור אני רוצה להתחיל מהתחלה כי נראה לי שלא הסברתי את עצמי כמו שצריך,

גיליתי לא מזמן נזילת-שמן אצלי באוטו מהמפלג, מכיוון שהחיישן לחץ-שמן נמצא ממש מתחת והשמן טפטף ישר על החיישן, כנראה שזה שיגע אותה ולפני שבועיים נדלקה אותה נורה של הלחץ שמן (פתחתי גם על זה שרשור), נסעתי למוסך למחרת, אחרי בדיקה אמר המכונאי שצריך להחליף גומיה במפלג ואם כבר אז כבר על הדרך נחליף את החיישן (בעוד 40 שקל) וגם בדקנו לחץ שמן במנוע על ידי שעון שהוא חיבר לאיפה שאמור להתחבר החיישן עצמו ויצא לחץ שמן תקין לחלוטין עומד על 3.5 באר עד כמה שאני זוכר.

המכונאי הזמין את החיישן, החליף את הגומיה, הכל עבד טוב ויפה, הנורה של הלחץ שמן לא דלקה ונסעתי לדרכי מבסוט.

 

יומיים אחרי זה באמצע נסיעה נדלקה לי הנורת לחץ שמן, עצרתי בצד, פתחתי מכסה מנוע וראיתי שהכבל חשמל שמתחבר לחיישן עצמו- בחוץ, הסתכלתי טוב יותר וראיתי שהקונקטור מפלסטיק שבור והוא פשוט לא נתפס טוב על החיישן ובגלל זה הוא יוצא.

חיברתי אותו חזרה, והידקתי עם איזולירבנד בשביל שיתפוס טוב (טעות ראשונה), לא היה לי כח לנסוע חזרה למוסך ולהתחיל להתווכח על חתיכת פלסטיק שבטח גם אין להם וזה עוד זמן עד שיזמנו אז העדפתי לסדר את זה לבד.

שבועיים הכל עבד יפה, פעם ב... הנורת לחץ שמן הייתה נדלקת לרבע שניה שהייתי נכנס לאיזה בור, מזה אני מסיק שהחוט חשמל כנראה היה זז שם איזה מילימטר והיה מאבד מגע.

 

בכל מקרה במשך שבועיים הנורה נדלקה בקושי והכל היה בסדר, לא היו בעיות סחיבה ולא היה כלום.

אתמול התחילה בעיה של סחיבה - אני מזכיר, הנורה הייתה כבויה לחלוטין עד אתמול, אתמול היא נדלקה, עצרתי בצד והתחלתי לשחק עם החיישן לנסות לחבר אותו חזרה, ראיתי שלא עוזר והמנורה לא נכבית, וגם ככה הייתי בדרך הביתה אז נסעתי הביתה ו20 דקות אחרי התחילה בעית סחיבה, הגעתי הביתה , חניתי את הרכב ונתתי לו להתקרר.

 

היום בבוקר היינו צריכים לנסוע לאנשהו (המשפחה) ונסענו ב2 מכוניות האוטו שלי נסע חלק ולא הייתה שום בעיה חוץ מזה שהנורה נשארה דולקת, שהגענו ליעד סיפרתי לאבא שלי (שהוא מכונאי) מה היה לי אתמול עם הרכב שהיה חוסר סחיבה וניגשתי איתו לרכב וניסינו להבין מה קורה, הנענו את האוטו - הכל נראה ונשמע תקין.

אבא שלי ניגש למצערת בתא המנוע והרים את הטורים ל7וחצי בשביל לראות מה קורה, איך שהפסיק, נשמעו דפיקות בשסתומים , שמן - יש מלא, מיי קירור - יש מלא.

האוטו התחיל להיחנק, החלטנו שאני ייקח את האוטו חזרה הביתה ונחכה למחר נראה מה נעשה, שנסעתי הביתה האוטו נכבה לי כמה פעמים במהלך הנסיעה ובקושי הגעתי הביתה.

 

בכל מקרה אני מחכה למחר בבוקר להזמין גרר שיאסוף את הרכב וניסע למוסך.

 

יש למישהו רעיון מה הולך כאן? שבועיים קודם הלחץ-שמן היה תקין לחלוטין והיום כאילו בלילה נכנס שד במנוע.

המנוע עבר כ215~ אלף קילומטר, אחרי טיפול ראש מנוע מלפני חצי שנה, לא אוכל שמן, אין נזילות , מטופל ומלוקק לגמרי.

 

אשמח לעזרה אולי הפניה למוסך אמין באזור חיפה.

 

תודה מראש,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממליץ לבדוק את אחד הרעיונות שעולים לי בראש בקשר לתקלה שלך:

יכול להיות שבעיית לחץ שמן נגרמה בגלל משאבת שמן ותקתוקי שסתומים נובעים משחיקה מוגברת שהייתה בגלל מחסור לחץ שמן.

אולי משאבת שמן תקינה אבל רצועה שמניעה אותה רופפת.

 

אתה בטוח שהרעש נוא משסתומים ולא קרנק למשאל?

 

בנוסף בדוק מצב של רצועת טיימינג, סחיבה לא טובה וכו' יכולה להיות בגלל טיימינג, למשאל ברצועה יש שיניים חתוכים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש מצב להחלפת מנוע, אני מניח שיש אופצייה כזאת. קשה מאות לנתח את התקלה מהסיפור, ניראה כמו שילוב של גורמים. החשד העיקרי היה חסר לחץ שמן.

 

ככל שאני יודע אצלך אותו מנוע כמו לסופר לנסר, אני מניח שאפשר למצוא מנוע כזה מפירוק במצב טוב בכמה אלפי שקלים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לעדכן,

חזרתי הרגע מהמוסך - האוטו הגיע על גרר שהזמנתי מהביטוח.

המכונאי רוקן את כל השמן (וכבר יצאו חתיכות שבבים של ברזל טחון) פירק את הקארטר (אגן שמן), הגיע למיסבים של הבוכנות, בקיצור מיסב אחד של הבוכנה פשוט הלך והבוכנה התנדנדה ימינה שמאלה ודפקה את כל עסק.

 

2 אפשרויות:

-תיקון בעלות של כ4000 שקל (אוברול) שככל הנראה יחזיק בערך חודש + ואין אחריות על זה.

 

-הבאת מנוע מייבוא שעולה 3000~ + 900~ עבודה.

 

הבנתי מכל הסיפור שיש באגן שמן רשת שדרכה עובר השמן כלפי מעלה אל השסתומים, אותה רשת פשוט נסתמה מבוץ,

מה שאני לא מבין זה שבטיפול האחרון לפני חצי שנה הוחלף כל השמן, וגם שקניתי את האוטו לפני שנה הוחלף כל השמן באוטו.

 

יכול להיות רשלנות של בעלים קודמים עלתה לי ביוקר אחרי שנה וכמה חודשים שהאוטו אצלי?

 

בקיצור מה אתם מציעים?

חשבתי על להביא מנוע אחר, ולמכור את הרכב ,השאלה איך הישראלי הממוצע מקבל את העובדה שיש מנוע אחר ברכב? שמח על המציאה או מנסה להתרחק?

 

תודה,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך או כך אתה תצא קירח.

מה שכן, על מנוע מיבוא/פירוק תקבל יותר אחריות מאשר על האוברול.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לך מנוע מפירוק מקומי, הזול ביותר שאפשר למצוא.

 

אח"כ לך למשרד הרישוי, תאשר את המנוע, תוציא רישיון חדש בעלות של 30 ש"ח, וכך לא תצטרך לספר על החלפת המנוע לאף אחד. זה פשוט יהיה חלק מהרכב.

 

לדעתי תוכל למכור אותה במהירות, כי פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים - והם אוהבים לשלם הרבה כסף עבור סופר לאנסר מקוצצת משנתון עתיק יומין.

 

שיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיסב אחד של הבוכנה פשוט הלך והבוכנה התנדנדה ימינה שמאלה ודפקה את כל עסק.

לא מבין מה זה "דפקה את כל עסק". אתה יכול יותר לפרט? שברים פנימיים בבלוק?

אם אין שברים/סדקים והבלוק בסדר, אז יש טעם לשפץ. אחרת רק החלפת מנוע. שיפוץ בלוק אלומיניום טוב רק בשביל למכור את הרחב. דבר כזה באמת לא יחזיק הרבה זמן ודמיין מוכר בא אליך אחרי חודש שהמנוע קרס לו... הוא יהיה בערך ככה: :mad:

 

חשבתי על להביא מנוע אחר, ולמכור את הרכב ,השאלה איך הישראלי הממוצע מקבל את העובדה שיש מנוע אחר ברכב? שמח על המציאה או מנסה להתרחק?

מנוע אחר זה כבר אוטו אחר. העניין שמנוע מפירוק אתה לא יודע מה העבר שלו והיו מקרים בהם הוחלפו כמה מנועים: מנוע אחרי מנוע. מצד שני, אם תיפול על אקזמפלר סביר, אז הכל בסדר וקיבלת אחלה אוטו. אני למשאל, קונה אוטו רק עם מנוע מקורי, אבל לא מאטים דווקא יישמחו למנוע שהוחלף.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני לא כלכך הבנתי, הסבירו לי אבל הייתי כלכך בשוק ובהלם שאני נתקע עם רכב פעם שניה שצריך להחליף לו מנוע שאני כבר לא זוכר את ההסבר.

 

בקשר למה שאמר: drsubaru,

האם באמת שאני מחליף מנוע ומאשר אותו ברשיון אף אחד לא אמור לדעת מזה? זאת אומרת נניח ואני לא מספר או שאני מעביר את הרכב במשפחה (כי קיימת אפשרות כזו) והקרוב משפחה שלי שמקבל את הרכב ומחליט למכור אחרי שנה לא מספר שהוחלף מנוע, יש דרך לדעת שהוחלף באוטו מנוע?

 

תודה,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרך לדעת שהוחלף באוטו מנוע?

 

כן, דרך משרד רישוי. מעבר לזה, אפשר לפנות ליצרן עם ה-VIN של הרכב ושואל האם מנוע עם מס"ד כזה הוא מקורי או לא.

 

אני חושב שתמיד צריך להיות אמיתי ולהגיד לקונה אמת, רק אמת ואת כל האמת - גם דברים שהוא לא שואל. אם מכרת את הרכב ואתה יודע שהקונה מכיר את כל הליקויים שלו, אז מצפונך נקי ואתה יכול לישון בשקט. אם מכרת את הרכב והסתרת פרטים, הרי מכרת את הרכב במירמה וכניראה בפורום זה או אחר תתפרסם באחד מסיפורי רמאות של יד שנייה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי, אבל איזו סיבה בדיוק יש לבנאדם לפנות למשרד הרישוי ולשאול האם הוחלף מנוע?

 

אני יוצא מהנחה שבמכונית שלי מדובר במנוע מקורי - ואתה יודע מה, זה גם לא כ"כ משנה לי, עכשיו כשהאוטו אצלי.

 

החלפת מנוע כמוה כהחלפת קלאץ', החלפת גיר אוטומטי או החלפת פילטר שמן.

הסיבה היחידה שיש עליו מס"ד זה כדי למנוע גניבות. פעם גם היו מסמנים את הפנסים של הרכב עם מספר רישוי.

 

בכל מקרה - אתה לא יכול לדעת האם הוחלף מנוע אצלך ברכב כבר פעם, וכך גם הקונה העתידי לא יוכל לדעת.

ברגע שהחלפת את המנוע, תוציא רישיון חדש עם המספר החדש - שלם את האגרה, וסע לשלום.

 

הקונה הרי יקבל את הרישיון עם מספר המנוע החדש, כך שלא תהייה לו יכולת לדעת האם הוחלף מנוע או לא.

 

מכיוון שמטרתך היא למכור את הרכב - שים בו את המנוע הזול ביותר שאתה יכול לשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמטרתך היא למכור את הרכב

 

אני חושב שלקונה יש זכות לדעת מה עבר על הרכב.למכור רכב זו מטרה לטווח קצר. רכבים מתחלפים ואנשים נישארים, לכן היושר זו מטרה עיקרית לפי טעמי.

 

שים בו את המנוע הזול ביותר שאתה יכול לשים.

חברים, יקרים, אני מבקש לא לעודד כאן בפורום שיטות מכירה לטשטוש בעיות הרכב. תדמיינו את עצמכם במקום הקונה, שאסף את מיטב כספו כדי לקנות רכב.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן החלפת מנוע רשום על הרישיון שהוחלף מנוע והרישום נשאר לכל הרישיונות העתידיים שתקבל

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיכאל-מה שאתה כותב, לא נכון, אין שום רישום ברישיון הרכב, שמתעד החלפת מנוע.

 

אלפא 164-בעיני הרבה מאוד קונים פוטנציאליים "מנוע חדש" (משומש מפירוק) מהווה יתרון, כשהם קונים אוטו ישן. משום מה הם חושבים, שבאמת הרכיבו באוטו מנוע חדש המניילונים, או "כמעט חדש" עם כמה עשרות אלפי קילומטרים.

 

אוהד-האם גם לפני התקלה רצית למכור את הרכב ?

 

אם לא, אז אל תמכור גם עכשיו, תחליף מנוע ותמשיך להחזיק את הרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שענה,

לפני התקלה ממש לא רציתי למכור את הרכב,

גם עכשיו אני ממש לא רוצה למכור אותו, תשמעו זה ממש אחלה אוטו ואני לא חושב שיש רכב שמשתווה לרכב הזה במחיר הזה כ22~.

אני פשוט חושב לעתידי (שיהיה לי את הכסף לאודי A3 הידנית) ואז שאני ירצה למכור אז אני מברר מעכשיו שלא יהיה לי בעיות (ושאני לא יצתרך לדרדר את האוטו מאיזה צוק :wink:).

 

בכל מקרה אני רוצה רק לאשר,

אחרי שאני מחליף מנוע, אני מקבל טופס רשיון חדש (זה הכחול של הטסטים), הבעיה היחידה שלא יראו תאריך שונה?

ומרגע שקיבלתי רישיון עם תאריך חדש, נניח 10 לאפריל 2009 במקום הנוכחי 18 לינואר 2009 (כי הרכב כבר עבר טסט השנה) אז אני יצתרך לבצע טסט כל 10 לאפריל מיום הוצאת הרשיון החדש?

וברשיון החדש, לא רשום בשום צורה הוחלף מנוע\במכון טסטים מספרים על זה לבעלי הרכב?

הבנתי שצריך שהמספר מנוע יהיה תואם למספר שלדה או שזה סתם שטויות?

מה בדיוק הפרוצדורה?

 

תודה ואחר צהרים טובים,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5873 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...