Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות חימום, סחיבה, כוח - בסיטרואן ברלינגו


דודומגיק
שימו לב! השרשור הזה בן 6094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז אני יכול לספר לכם על נסיעת המבחן הראשונה לסיטרואן ברלינגו שקניתי לפני חודש

הנסיעה היא לירושלים (עם 3 נוסעים נוספים) רבת עליות ומורדות .

 

היו פעמים שהרכב (ברלינגו 99 260K ) לא עבר את ה 60 קמ"ש בעודי רואה ברלינגו אחרות חולפות על פניי .

אבל מה שהיה הכי מעצבן זה המד חום , עולה ויורד ומשגע לי את השכל

הגיע פס אחד לפני האדום (במד חום) ואפילו הגיע ממש לפני האדום ואז הוא ירד חזרה לאיזור הבטוח

תמיד בעליות החום מנוע התחיל לעלות לפחות בפס או שניים .

 

ברנו אקספרס שהייתה לי לא היה לי מד חום לא הייתי צריך להסתכל על שום דבר (זה לא פתרון)

אבל כאן המד חום משגע אותי הוא לא יכול להשאר במקום אחד למשך כל הנסיעה ?

 

מה הקטע של המד חום בסיטרואן ברלינגו ?

ומתי זה יכול להגיע למצב של ראש מנוע ?

 

תודה לכולם.

דודו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחוג טמפ בסיטרואן ( אולי גם בעוד צרפתיות ) מאוד אקטיבי , תזוזה שלו לרוב אינה מעידה על בעייה ,

בעקרון אם הוא לא זז , אז תתחיל לדאוג.

כל זה בשונה מיפניות ששם המחוג קצת אחרי תחילת הנסיעה עולה עד קצת פחות מהחצי ולא זז יותר.

 

בברלינגו של אבא של חברה שלי בכל ימות הקיץ הוא קבוע על שלושת רבעי הסקאלה ואין שום בעייה.

בעקרון אם הוא ימשיך לעלות משם אז זאת בעייה , ואתה תדע עלייה כי המזגן יפסיק לפעול והנורה היעודית תדלק.

 

בברכה.

כל עוד מפרקים שם 6 תימניות בלילה...המטרה מקדשת את האמצעים!
:roflmao:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח כי הברלינגו שחלפו על פניך היו HDI (מסילה משותפת וטורבו).

 

אני מציע לך לבדוק את פעולת המאוררים וכמובן בעליות להישאר בהילוך הנכון (נמוך) ולא לאמץ את המנוע (קרי: תטפס את העליות בסל"ד גבוה ולא נמוך).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורה עדיין לא נדלקה בזמן נסיעה (זה לא מנחם אותי)

נסעתי בלילה ככה שלא הפעלתי מזגן , איך אפשר לדעת עם הוונטה עובדת ? האם היא יעילה בברלינגו ?

נכון זה מגיע לשלושת רבעי הסקאלה זאת אומרת פס אחד לפני האדום , אבל היה קטע בירושלים שזה הגיע לחצי פס לפני הפס האדום וזה הלחיץ אותי אבל בסופו של דבר הוא ירד ממנו חזרה לפס שלפני .

 

רגע אני לא אוכל לעשות נסיעות ארוכות עם הברלינגו ? למשל לאילת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק משהו מוזר, לנו בעבודה יש 8 כאלה גם HDI וגם רגילים ממודלים שונים והמד טמפ' נשאר קבוע בחצי והרכב סוחב כמו שצריך (מזגן על 4 ורכב מלא באנשים וציוד כמעט תמיד)

בקיצור, ברלינגו אמורות להיות סוסות עבודה ומה שאתה מתאר מעיד על תקלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון של אנשים שיש להם ברלינגואים כאלה (לא HDI) אזי תחת עומס ומאמץ (עליות וכד') זה טבעי שהאוטו קצת יתחמם, עד ה 3/4 זו לא סיבה לדאגה.

צריך לבדוק אם הוונטות עובדות במהירות ראשונה (נמוכה) ולאחר מכן מהירות שניה (גבוה). סביר להניח שמהירות שניה עובדת כי המחוג בסופו של דבר יורד לתחום סביר אחרי שהוא מגיע כמעט למקסימום.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהם דרכי הפעולה לבדיקה שכזאת ?

הבדיקה צריכה להעשות בנסיעה או בניוטרל ?

 

אני רוצה לנסות לבדוק על פי נסיונכם ולעבור על כל שלב כדי לראות מה הגורם .

כנראה שבאמת ראיתי את ה -HDI חולפות על פניי .

 

מה שכן כשאני פתוח את הפקק מילוי מים , אני רואה מים חומים בטח מעיד על חלודה לא ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז זה מה שעשיתי :

 

הנעתי והנחתי לרכב להתחמם למצב עבודה של 10 דקות

לא ראיתי ונה עובדת , לחצתי על כפתור AC ואחרי דקה הונטה הימנית התחילה לעבוד

הונטה השמאלית לא עובדת או שכן אבל למה היא לא עבדה ?

 

ברדיאטור למטה יש פקק פרפר לא הצלחתי לפתוח אותו לא רוצה לשבור אותו כי אני לא יודע לאן לסובב (לצד ימין?)

 

מה שעשיתי פעם שעברה ראיתי את דוד שלי פותח איזה פקק עליון שנמצא צמוד למכסה מנוע , ורק עם הנעת הרכב יש שפריץ של מים כלפי מעלה , ברגע שמים יוצאים הכנסתי מים חזרה למערכת ע"י מיכל עיבוי .

 

בברכה יתקבלו הבהרות , הצעות , רעיונות .

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הנעתי והנחתי לרכב להתחמם למצב עבודה של 10 דקות

לא ראיתי ונה עובדת , לחצתי על כפתור AC ואחרי דקה הונטה הימנית התחילה לעבוד

הונטה השמאלית לא עובדת או שכן אבל למה היא לא עבדה ?

 

הנה בדיוק הבעיה שלך.

בברלינגו הוונטות חייבות לעבוד בזוגות, בין אם זה מהירות ראשונה ובין אם זה מהירות שניה. אם רק אחת עובדת סימן שיש בעיה חשמלית.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אני יפנה למכון רדיאוטורים לבדיקה .

 

דבר נוסף

כרגע ישנם מים רגילים במערכת הקירור .

האם ניקוי המערכת עם פלאש יעזור ? כולל הוספת מים של פרסטון ?

 

ניקוי פלאש - 20 שקל

מים פרסטון - 40 שקל

תרמוסטט חדש - 50 שקל

 

מחירים אצל ניסים חלפים בע"מ סלמה 9 תל אביב .

 

מה אתם אומרים לצאת לדרך לקנות את אלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי בעיה דומה (ברלינגו 2000 עם מנוע שהוחלף לא מזמן) וגיליתי כמה דברים - אני לא יודע אם יש קשר בינהם-

אחד המאווררים לא היה נכנס לפעולה והחום היה עולה גבוה מאוד כלפי מעלה - החליפו לי את ה'יוניט'/הקונטקטור של המאווררים ושניהם עובדים, לא שמתי לב אם המאווררים עובדים במקביל או לא.

בנוסף היתה לי נזילת מים ממיכל המים של הרדיאטור - והחלפתי אותו.

החום ירד והסחיבה קצת השתפרה. למרות שבעליות המחוג מגיע ל1/4 העליון. אני חושב שניקוי הרדיאטור ישפר עוד קצת את המצב (עוד פרוייקט-כשיהיה לי זמן...)

אני מחפש רעיונות לשיפור סחיבה/כח - בעליות ארוכות הוא מפתח תאוצה ויכול לשמור על מהירות של 70-75-80

אבל בעליות חדות יותר וקצרות מקסימום 60-65קמ"ש. (למרות שאחרי הכל זה בסה"כ דיזל עם 71כ"ס אז אין הרבה למה לצפות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רגע אתה מציע לי לקנות יוניט קונקטור חדש ל 2 המאווררים ?

יש לי את דוד שלי שיודע להרכיב הכל אני רק צריך לקנות חלפים .

וכמו שאמרתי יש את ניסים חלפים בתל אביב שהוא ממש זול .

 

ניקוי רדיאטור גם לעשות ? איך עושים את זה ? האם הפקק בצורת פרפר שלמטה קשורה לניקוי ?

 

תודה לכל העוזרים זה ממש חשוב לי .

אני חייב לטפל בבעיה היום , מחר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אין קשר בין הבעיה שלך לצבע נוזל הקירור או ליוניט.

הבעיה שלך היא כמו שאיציק כתב לך, בוונטה של א עובדת.

 

כנס למוסך\חשמלאי שמכיר את המערכת הנ"ל לבדיקה.

ודרך אגב בסלמה 9 נמצא "א.ניסים ובניו" ולא ניסים חלפים.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין הבעיה שלך לצבע נוזל הקירור או ליוניט.

הבעיה שלך היא כמו שאיציק כתב לך, בוונטה של א עובדת.

 

כנס למוסך\חשמלאי שמכיר את המערכת הנ"ל לבדיקה.

ודרך אגב בסלמה 9 נמצא "א.ניסים ובניו" ולא ניסים חלפים.

אורן

 

כן צודק.

 

מכון רדיאטורים יודע לתקן בעיות חשמל ?

כי אם כבר אז על הדרך ... (ניקוי רדיאטור , החלפת מערכת המים , תיקון הונטה )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...