דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 29

נושא: רשמים מהחלפת שמן גיר בהונדה סיביק 98 ידנית

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,488
    לאחר בירור מעמיק בספר היצרן ובספר נוסף של "היינס" הגענו למסקנה חד משמעית (): השמן גיר הידני שנדרש בסיביק = שמן מנוע.
    היצרן העמיד בפנינו 2 אופציות (כדברי הספר: "בהנחה שלא ניתן להשיג נוזל "מקורי" של הונדה"): שמן מנוע בצמיגות 10-40 או 10-30.

    מניסיון לא מועט בתחום זה החלטתי ללכת דווקא על ה 10-30 מ-2 סיבות:
    1. 10-30 = שמן יותר דליל. יפאניות ואירופאיות אוהבות שמן גיר ידני דליל.
    2. פחות תוספים בשמן = יותר שמן "נקי". ככל שהטווח בין המספרים קטן, כך השמן בד"כ יותר "נקי" ואיכותי. מן הסתם, שמן 10-30 יהיה יותר "נקי" משמן 10-40.

    ע"מ לפתוח את בורג הריקון של השמן גיר נדרש מפתח 3/8. מדובר במפתח הנמצא בשימוש במוסכי הונדה ופג'ו (בדיוק אותו מפתח הנדרש לריקון שמן הגיר גם ב 205/306/AX/C-15).
    בורג המילוי הינו בורג רגיל הדורש מפתח של 17 מ"מ סטנדרטי למדי.
    מאחר והרכב עבר החלפת רצועת תיזמון ממש היום, ביקשנו מהרוסי הנחמד במוסך לפתוח עבורנו את 2 הברגים ולסגור חלש - ע"מ לחסוך כאבי ראש מיותר בזמן ההחלפה.

    כשם שציפינו - כך היה:
    ההחלפה בוצעה יחסית במהירות (כ-15-20 דקות עבודה) ולא דרשה כלים מיוחדים פרט למשפך עם מאריך (יענו "זרבובית" ).
    תכולת השמן גיר - כ 2.1 ליטר.
    התהליך היה פשוט למדי: פתיחת בורג הניקוז (בורג תחתון - 3/ -> המתנה קצרה לריקון השמן -> סגירת הבורג -> פתיחת בורג המילוי (בורג 17 מ"מ) -> הכנסת משפך + מילוי שמן עד אשר מתחיל להישפך -> סגירת הבורג.
    אגב - השמן שיצא מהגיר היה ש-ח-ו-ר - אך מן הסתם ללא פיח כמו במנוע.
    צבעו של השמן החדש: זהוב-שקוף.

    שינויים ועלויות:
    העברות ההילוכים נהיו קלות יותר וחלקות יותר מאי פעם. הגיר שקט וכבר מטמפרטורת עבודה נמוכה מושג שילוב הילוכים נוח וחלק.
    עלות השמן וסוגו: שמן מנוע AC-DELCO 10-30 מינרלי -> 50 ש"ח לגלון.

    להשכלה כללית- שמן מנוע 10-30 מקביל בצמיגותו לשמן גיר של כ-80W (שמן גיר 80W90 מקביל בצמיגותו לשמן מנוע 20W50).
    במוסך אגב (לא מורשה יבואן), רצו לשים שמן גיר 80W90...

    מסקנה:
    היה כדאי !

    איציק


  2. -


  3. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    איך להוזיל את עלויות הביטוח ולחסוך כסף

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  4. #2
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של RS6
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2003
    מיקום
    על הכיפאק
    הודעות
    1,182
    אפשר הסבר איך בדיוק עשיתם את זה בבקשה?

    אני ממש לא מבין כלום, כך שאם כבר מישהו מסביר,
    זה צריך להיות הסבר לדיסלקטים...
    כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

  5. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    על איזה שמן אתה ממליץ בסובארו לאונה?

  6. #4
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,488
    ציטוט דארק-סטאר כתב:
    על איזה שמן אתה ממליץ בסובארו לאונה?
    שמן גיר ידני (ממסרות ודיפרנציאלים) בצמיגות 80W90

    איציק

  7. #5
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    תודה רבה.

    כמובן שהתוספת של הדרעק היתה מיותרת.
    בתור מנהל הייתי מצפה להתנהגות קצת יותר הולמת.

  8. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,488
    ציטוט darkstar כתב:
    תודה רבה.

    כמובן שהתוספת של הדרעק היתה מיותרת.
    בתור מנהל הייתי מצפה להתנהגות קצת יותר הולמת.
    אופס...דארק-סטאר... סליחה על הטעות באיות

    איציק

  9. #7
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של RS6
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2003
    מיקום
    על הכיפאק
    הודעות
    1,182
    אתה רוכב לי על הברוקלי בלי שום בושה!!

    אפשר לחזור לעניין ולהסביר לי איך החלפתם???
    כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

  10. #8
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    אתה יודע מה ?
    רק כדי לא לרכוב לך על הברוקולי אני מצטרף לשאלה
    שגם מעניינת אותי.

  11. #9
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,488
    ציטוט darkstar כתב:
    אתה יודע מה ?
    רק כדי לא לרכוב לך על הברוקולי אני מצטרף לשאלה
    שגם מעניינת אותי.
    חבר'ה, כמו שכבר הסברתי בצורה מתומצתת יותר:
    למי שאין כלים חזקים מאוד וידע ספציפי בנוגע לרכב שלו - שלא יתעסק עם הדברים הללו. אני יודע שאתם בשלב הסקרנות והרצון ללמוד, אך דברים בסגנון זה עדיף להשאיר למכונאי.

    איציק

  12. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    איו לי בעיה להשאיר למכונאי עד כמה שאני לא אוהב את זה
    אבל רק היינו רוצים לדעת איך מבצעים
    זה מעניין כיפי וחוסך המון.

    חוץ מזה תסכים איתי שאף אחד לא יטפל ברכב שלך כמו שאתה תטפל בו.


    בסך הכל אנחנו רוצים להיות כמוך

  13. #11
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,488
    ציטוט darkstar כתב:
    איו לי בעיה להשאיר למכונאי עד כמה שאני לא אוהב את זה
    אבל רק היינו רוצים לדעת איך מבצעים
    זה מעניין כיפי וחוסך המון.

    חוץ מזה תסכים איתי שאף אחד לא יטפל ברכב שלך כמו שאתה תטפל בו.


    בסך הכל אנחנו רוצים להיות כמוך
    תתחיל מקריאת השירשורים + התמונות של טיפולי ה 10,000 לפג'ו ולסובארו (בעמוד הקישורים, הודעה ראשונה בפורום) - ומשם תראה עד כמה אתה מתמצא.

    איציק

  14. #12
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    או קי.
    רק רציתי לציין שהשתמשתי בשרשור של האנפוזיה ובשרשור של הטיפול 10000 כדי לבצע אותם בלאונה שלי.

    עבד מצויין והכל פיקס כך שאני מאמין שעם קצת הדרכה גם זה לא יהיה יותר מידי מסובך.

  15. #13
    כותב הרבה. מאוד. הסימלון של אייל
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש במארק שש
    הודעות
    12,882
    לדעתי גם אם ראית וקראת ושמעת , עדיף לראות לפחות פעם אחת איך המכונאי עושה את זה...

    בשביל למנוע סיבוכים מיותרים.

  16. #14
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828
    למי שיש היינס לרכב שלו, זו לא צריכה להיות בעיה מיוחדת.
    למי שלא - שיזהר.
    אצלי, למשל, אם לא ההיינס לא הייתי יודע שיש שני ברגי ריקון לשמן (אחד בתיבה עצמה ואחד בדיפרנציאל).
    בכל מקרה - למי שיש סט מפתחות מתאים (אינצ'י מילימטרי או אלן, תלוי ברכב), ידיים טובות, ויודע איפה נמצאים הברגים - זה לא סיפור היסטרי. לא יותר מטיפול 10K.


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    פורמוהוליק הסימלון של Shmulik_Miata
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,115
    ציטוט ishpuz כתב:
    למי שיש היינס לרכב שלו, זו לא צריכה להיות בעיה מיוחדת.
    למי שלא - שיזהר.
    אצלי, למשל, אם לא ההיינס לא הייתי יודע שיש שני ברגי ריקון לשמן (אחד בתיבה עצמה ואחד בדיפרנציאל).
    בכל מקרה - למי שיש סט מפתחות מתאים (אינצ'י מילימטרי או אלן, תלוי ברכב), ידיים טובות, ויודע איפה נמצאים הברגים - זה לא סיפור היסטרי. לא יותר מטיפול 10K.
    מסכים איתך, אבל, גם למי שיש היינס שיזהר, אולי הספר טוב , אבל מה שיכול להרוס זה הפזיזות וחוסר הסבלנות בעבודה, וחוסר רגש בחיזוק ברגים ואומים (ובזה צריך ממש להיזהר).

    שמוליק

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שמן גיר בסופר לנסר ידנית
    By seatibizi in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 04/11/05, 23:33
  2. צריך עזרה בהונדה סיביק קוד תקלה 6
    By mircer in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20/10/05, 16:06
  3. תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 26/03/05, 20:16
  4. תיבת הילוכים ידנית, וסוגיית שמן גיר
    By elik-belik in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26/08/04, 7:21
  5. תיקתוקים מהדשבורד בהונדה סיביק 98
    By תומר in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 23/11/03, 16:51

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •