Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספק כח פנימי של מסך LCD - זקוק לעין מקצועית של אלקטרונאי (תמונות בפנים)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב

 

מדובר בספק כח של מסך\טלויזיה LCD בגודל 19" ביחס של 3:4. המסך הזה הוא גם טלויזיה (עם טיונר פנימי) וגם מסך מחשב (כולל חיבור DVI) + חיבורים שונים מהסוג הישן (קומפוננט, SVIDEO, וכו').

 

המסך כמעט בן 4 שנים כאשר בשנה וחצי האחרונות הוא משמש כמוניטור לחדר שינה של הילד ועובד ברציפות כל הלילה (סדר גודל של 10 שעות ביום) וגם כטלויזיה, מידי פעם, בשעות הערב. "שעות עבודה" לא חסרות לו.

 

לאחרונה הוא התחיל לסבול מבעיות "התנעה". יום בהיר אחד הוא הפסיק להידלק בכלל.

לפי התנהגותו האחרונה תארתי לעצמי שמדובר בבעיה בספק כח שלו (לרוב מדובר בקבלים שהתנפחו או משהו) והחלטתי לנצל את ההזדמנות וקניתי מסך חדש של 32" LCD (הפעם עם אחריות ל-4 שנים).

 

מצאתי מעט זמן פנוי ופתחתי את המסך. הגעתי ללוחות המודפסים ומצאתי בקלות יתרה את הלוח של הספק. על הלוח נראים 5-6 קבלים נפוחים ולא נראים נזקים ויזואליים אחרים על רכיבים אחרים (אני יודע שזה לא בהכרח מעיד על משהו).

 

אשמח לקבל חוות דעת מקצועית ממישהו שיכול שפוך אור על הנושא. נראה לי שהכי הגיוני יהיה להחליף את הקבלים הסוררים ולראות את העסק "מניע" כמו שצריך.

 

תודתי מראש לכל מי שיעזור

 

איציק

amp (1).JPG

amp (2).JPG

amp (3).JPG

amp (4).JPG

amp (5).JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 164
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תסתכל את הערכים של הספק

ותקנה ספק מקביל אחר

תשים לב ל אמפר שלא יהיה נמוך מדי (גבוה יותר אתה יכול ) מסכים צורכים לרוב 2 אמפר מינימום ככה שכל הספקים של השקל וחצי לא יתאימו לך

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא - האם ניתן לקנות אחד כזה קומפלט חדש (ומאיפה) או לא ?

 

הנה התמונה רק של הספק:

 

איציק

amp.JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבלים נפוחים מראים שהספק קרוב להחזרת ציוד בגן העדן של הספקים. ייתכן וגם שנאי הליבה קרובים לסוף דרכם (סלילי הנחושת הגלויים בתמונה עם החיצים).

אני לא יודע אם שווה לך להחליף את הקבלים, מדובר בהרבה הלחמות עדינות מאוד ובמקומות צפופים-מספיק קצת עודף בדיל בהלחמה לא טובה בשביל לקצר רגליים של קבלים.

קנה ספק חדש עם נתונים מתח וזרם שקרובים לספק המקורי.

 

עריכה: ראיתי את התמונה השנייה שצירפת-ברוב המקרים לא ניתן לקנות מעגל מוכן מראש אבל ייתכן ותוכל לפנות למעבדה/מחסן החלפים של היבואן ולבקש מהם לקנות את המעגל הנ"ל או לתקן אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שמדובר בספק כח פנימי עם 2 צמות חשמל ספציפיות לדגם זה, יש כאלה להשיג בכלל ?

 

איציק

amp.JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שמדובר בספק כח פנימי עם 2 צמות חשמל ספציפיות לדגם זה, יש כאלה להשיג בכלל ?

 

איציק

 

אין שום בעיה להשיג מחברים (קונקטורים) או צמות חשמל. השאלה האם כל ההתעסקות הזו שווה לך? אני ממליץ לך לפנות למעבדות של היבואן ולבקש מהם לתקן/להחליף את החלק הנ"ל.

ד"א-איזה דגם הצג ומאיזו חברה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למה שכתב matanfr, נראה לי שלא תהיה בעיה לאדם בעל נסיון בהלחמת רכיבים על מעגל מודפס - מכיוון שמדובר פה במעגל חד צדדי ולא דו צדדי - בעזרת מלחם מתאים, סדר גודל של 20W, לא עם מלחם כמו שמשתמשים פחחי מרזבים, ועם שואב בדיל ניתן בקלות די רבה להוציא את הקבלים (מדובר בקבלים אלקטרוליטיים שהמרחק בין ה"רגליים" שלהם יחסית גדול. יחד עם זאת, לא הייתי ממליץ למי שאין לו נסיון קודם בהלחמות מהסוג הזה לעשות את זה מכייון שהוא יכול לגרום נזק משמעותי (לקרוע את המוליכים, להרים מוליכים כתוצאה מחימום יתר ועוד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי בעבר להחליף קבלים בכרטיס מסך של מחשב (הרבה יותר קטנים מאלו) כך שקבלים כאלה (הסתכלתי גם על הלוח מהצד השני, יש הרבה מרחק בין הרגליים והמוליכים רחבים מאוד) לא תהיה לי בעיה להחליף.

 

אחפש קבלים כאלה ואעדכן בהמשך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה רץ להחליף את הקבלים אני מציע לך לפנות לחבר הפורום אביב ולהשאיל ממנו בודק קבלים הנקרא מד ESR (התנגדות טורית אקוולנטית שקולה).

 

בעזרת המכשיר הזה מהר מאוד תגלה האם הקבלים הם שגורמים לתקלה שציינת.

 

אכן נראה שהקבלים נפוחים אבל עדיין הם לא נזלו ככה שהם יכולים לעבוד עוד מספיק זמן.

 

במידה והחלטת לרכוש קבלים אני מציע לך לרכוש קבלים בעלי מתח עבודה גבוה יותר מאלה הקיימים כרגע במעגל. חשוב מאוד לרכוש קבלים בעלי ESR מתאים ולא סתם קבלים ללא שם.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי תופעה זהה, בהתחלה היה בקושי נדלק ויום אחד לא נדלק לגמרי.

פירקתי, הקבלים היו נפוחים ממש כמו כאן, החלפתם פתרה לי את הבעיה (הלחמות די פשוטות ואני לא עוסק בזה באופן תדיר).

המסך כבר עובד יותר משנה בצורה טובה לאחר התיקון.

אם זה משנה מדובר במסך 22" של daewoo.

If you live by the GUN

You die by the GUN

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הפלוקים ו DVM החדישים יודעים למדוד קיבול, בלי כל קשר עלות הקבלים אפסית (בין שקל לשני שקלים ליחידה) אין סיבה בעולם לא להחליף אותם. מלחם שואב בדיל וידיים טובות ואתה מסודר.

סיכוי טוב שבעשר דקות עבודה אתה משיב לחיים את הצג לעוד חמש שנים לפחות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פלוק מודד קבלים, אבל במקרה הזה של הקבלים הנפוחים זה אפילו בזבוז של זמן לבדוק אותם.

אני אקנה קבלים חדשים ואחזור לעדכן בעוד כמה ימים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הפלוקים ו DVM החדישים יודעים למדוד קיבול, בלי כל קשר עלות הקבלים אפסית (בין שקל לשני שקלים ליחידה) אין סיבה בעולם לא להחליף אותם. מלחם שואב בדיל וידיים טובות ואתה מסודר.

סיכוי טוב שבעשר דקות עבודה אתה משיב לחיים את הצג לעוד חמש שנים לפחות.

מדידת קיבוליות של קבל 'חשוד' הינה מיותרת וגם לא פרקטית בחיפוש תקלות. לאף מכשיר של פלוק לא קיימת אפשרות מובנית לבדוק ESR.

קבל יכול להיות תקין מבחינת ערך הקיבוליות אבל במעגל הוא לא יעבוד תקין בגלל שערך ה-ESR גדל בצורה משמעותית.

אחד הייתרונות של מד ESR היא האפשרות של בדיקת קבלים בתוך המעגל מבלי לפרק את הקבל או לנתק את אחת הרגלים שלו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פלוק מודד קבלים, אבל במקרה הזה של הקבלים הנפוחים זה אפילו בזבוז של זמן לבדוק אותם.

אני אקנה קבלים חדשים ואחזור לעדכן בעוד כמה ימים.

 

איציק

 

נסעת לרכוש קבלים+החלפת את הקבלים ואופס התקלה לא הסתדרה.

זה נקרא בזבוז זמן אמיתי ולא בדיקה של 30 שניות בעזרת מד ESR ולא פלוק שמודד קיבוליות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...