Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[כתבה]סוקרי עיתון "הארץ" בוחנים מוסכים


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 6982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יהיה מוגזם להגיד שהמכונית שלנו מתפקדת כמעט כמו חלק אורגני מגופנו. לכן, מוזר לגלות שאין כל מכנה משותף בין נותני שירותים כמו רופא המשפחה והפסיכולוג ובין המוסכניק - בעוד שהפסיכולוג והרופא אוחזים בתדמית נקייה ומהוגנת, מצטייר המוסכניק בעיני רבים כאיש מקצוע עם ידיים לא סטריליות וכוונות סטריליות עוד פחות.

 

אך שעה שאנשים טורחים ללמוד ולחקור את גופם ונפשם, הידע על המתרחש בנבכי הקרבורטור שמור ליודעי ח"ן בלבד. מה שמאפשר למוסכים לדרוש מאתנו לשלם הרבה יותר ממה שצריך.

 

כלי רכב שגילו עד ארבע שנים נהנה לרוב מאחריות ומטיפול היצרן. אך בעלי כלי רכב משנתונים ותיקים יותר נזקקים לשירות וטיפול של המוסכים. TheMarker, בשיתוף עם המרכז למחקרים צרכניים בהנהלת דוד עידן וחני מונין, ערך בדיקה בקרב 16 מוסכים בגוש דן כדי לבדוק את מקצועיותם, הבנתם, ואמינותם של בעלי מוסכים.

 

בבדיקה לא הובאו בחשבון רק אמינות ומקצועיות, אלא גם אפליה במתן שירות על רקע מין. לצורך המשימה נבחרו שני סוקרים, גבר ואשה. כל אחד מהסוקרים נהג ברכב שבו בוימה תקלה זמן קצר בטרם הכניסה למוסך.

 

בסך הכל נבדקו 16 מוסכים, ברמלה, רמת גן, תל אביב, הרצליה, רעננה ופתח תקוה. שמונה מוסכים נבדקו על-ידי סוקר, ושמונה על-ידי סוקרת.

 

שתי המכוניות נבדקו לפני הבדיקה ונמצאו תקינות. את התקלות המכוונות ביצע מ', בעל מוסך מהמרכז. לדבריו, בשני המקרים היה מדובר בתקלות פשוטות ביותר שהצריכו רק חיבור חוטים בחזרה: "בעל מקצוע טוב אמור לזהות את הבעיות ולפתור אותן בקלות בלי לגבות אגורה".

 

התוצאות שהתקבלו לא היו מפתיעות: מתוך 16 מוסכים שנבדקו, ארבעה קיבלו את הציון טוב מאוד, שישה קיבלו את הציון טעון שיפור ושישה מוסכים נכשלו בבדיקה כישלון חרוץ.

 

למרבה הצער, אך באופן לא מפתיע, הסוקרת זכתה לשירות הרבה פחות טוב מאשר הסוקר - מוסך אחד בלבד נתן לה שירות טוב מאוד, לעומת שלושה מוסכים שהעניקו שירות טוב מאוד לסוקר. ארבעה מוסכים נתנו לה שירות טעון שיפור, לעומת שני מוסכים לסוקר. עם זאת, מספר נותני השירות הנכשלים היה זהה אצל שניהם - שלושה בכל מקרה.

 

חיים מלאך, מנכ"ל אגוד המוסכים, אומר בתגובה לממצאים: "לאחר שבדקנו את ממצאי התחקיר היסודי שערך עיתון הארץ, גילינו לשמחתנו הרבה כי מוסכים החברים באגוד הגיעו לתוצאות הטובות ביותר. חברי האיגוד מחויבים לעבוד על פי החוקים, הנהלים והתקנות ופועלים תחת פיקוח ולפי סטנדרטים גבוהים של מקצועיות ואמינות. אנו מדגישים בפני בעלי הרכבים את חשיבותה של הבדיקה כי אכן מדובר במוסך מורשה כחוק (מטעם משרד התחבורה) וחבר באגוד המוסכים, כך שתהיה כתובת לפנות אליה בתלונות ובירורים בעת הצורך".

 

מכוניתו של סוקר

 

התקלה בוצעה ברכב פז'ו 405, שנת 1996 אוטומט עם מנוע הזרקת דלק. התקלה - הוצאת צינורית היניקה, היוצרת את הוואקום בין הדלק המוזרם למנוע. ניתוק הצינורית גורם לשיבוש ביניקת הדלק למנוע, וגורם למנוע לקרטע, ואף לכבות בעת עמידה ברמזור או עצירה. הסוקר היה גבר צעיר בן 24. בכל המוסכים בהם ביקר דיווח הסוקר כי בזמן עצירה ברמזור או עמידה במקום, הרכב כבה או מקרטע. עוד סיפר על ריח רע מהמנוע - הנגרם כתוצאה מניתוק צינורית היניקה. חשוב לציין, כי התקלה גלויה לעיני מי שפותח את מכסה המנוע.

 

ציון: טוב מאוד

 

מוסך מרום הצמרת (רחוב הירקון, בני ברק): מנהל המוסך פתח את מכסה המנוע, איתר בתוך 30 שניות את הצינור הסורר, השיב אותו למקומו ושלח את הסוקר לדרכו, בלי לגבות כל תשלום על תיקון התקלה.

 

מוסך סיטרואן גי' בי 2000 (רחוב אנילביץ', יד אליהו): העובד פתח את מכסה המנוע וכעבור 20 שניות מצא את הבעיה. לא נגבה כל תשלום על תיקון התקלה.

 

מוסך נאור (הירקון 62 בני ברק): בעל המוסך פתח את מכסה המנוע, וביקש מהסוקר להתניע את רכבו. לאחר מכן זיהה את התקלה, תיקן אותה ולא גבה כסף.

 

ציון: טעון שיפור

 

מוסך חיים אגמי (רחוב אנליביץ', יד אליהו): במוסך אמרו שאינם מטפלים במנוע הזרקה והפנו את הסוקר למוסך סמוך, אף שכל מכונאי רכב היה צריך לראות בבירור את צינור היניקה המנותק ולהחזירו למקומו.

 

מוסך ניסים רנו (אזור התעשייה רמלה): בעל המוסך אמר שמאחר ומדובר במנוע הזרקת דלק יש צורך להשאיר הרכב במוסך למשך היום. בבדיקה קצרה והתבוננות במנוע לא מצא בעל המוסך את התקלה וצינור היניקה נשאר מנותק. תגובת המוסך: "אנחנו מוסך גדול המתמחה במכוניות רנו וניסן ואף פעם לא מטפלים ברכב על המקום".

 

ציון: נכשל

 

אליאס מכון קרבורטורים (רחוב קלאוזנר, רמלה): לאחר הבדיקה אמר הבודק שדרוש ניקוי קרבורטור, אך עוד לפני שהסוקר השיב אם הוא מעוניין בטיפול, כבר היה חצי קרבורטור מפורק. המחיר שננקב בעבור הטיפול היה 300 שקל, אך לאחר מיקוח נסגר על 200 שקל. תגובת המוסך: "כנראה שהיינו בלחץ של עבודה ולכן לא שמנו לב לתקלה האמיתית".

 

מוסך ניקטון (רחוב עמל קרית אריה פתח תקווה): עם פתיחת מכסה המנוע איבחנו העובדים בעיה בפילטר הדלק, צורך בהחלפת פלגים וגם בעיה עם רצועת טיימינג. תוך כדי האבחון כבר החלו בפירוק החלקים ברכב. הסוקר עצר אותם כדי לברר כמה יעלה התיקון ונענה שהעלות מוערכת בכ-300 שקל. תגובת המוסך: "האוטו לא היה מטופל, הפלגים היו באמת גמורים ואני כמעט בטוח שלא דיברנו על רצועת טיימינג".

 

מוסך חיים (רחוב עמל, קרית אריה): הומלץ לסוקר להשאיר את הרכב למשך כשעה במהלכה ייבדקו כל הליקויים ותינתן הצעת מחיר. ההערכה היתה שהטיפול יעלה כ-400 שקל. התקלה לא אותרה. במוסך סירבו להגיב.

 

מכוניתה של סוקרת

 

התקלה בוצעה ברכב סוזוקי בלאנו אוטומט, שנת 1992, מנוע הזרקת דלק. בתקלה זו הוצא ממקומו אחד המצתים שתפקידם להצית הניצוץ הראשון להתנעת הרכב. ברכב זה נהגה סוקרת בת 30, שדיווחה במוסכים אליהם פנתה כי היא נתקלת בקשיים להדליק את המנוע בבקרים וכי בעת נסיעה המנוע רועד. התקלה המכוונת נועדה לבדוק אם המוסכניקים פועלים בסדר הנכון, כלומר - בדיקת המצבר, אם המצבר נטען ותקין, או שמא הוא באמת מרוקן ויש להחליפו. למשמע דיווח הסוקרת, כל שהיה על המוסכניק לעשות הוא לפתוח את מכסה המנוע, להבחין שאחד המצתים בחוץ ולהחזירו למקומו.

 

ציון: טוב מאוד

 

מוסך העיר (רחוב הירקון בני ברק): המוסכניק הבחין שפלג ההצתה בחוץ והכניס אותו בחזרה. הוא אף ניקה את המצבר מקורוזיה שנגרמה כתוצאה מהתאספות מים חמים בשל התקלה. הוא גילה אדיבות רבה וסירב לקבל כל תשלום.

 

ציון: טעון שיפור

 

מוסך מסילתי עמר ובניו (רחוב היוצרים, כפר סבא): המצבר נבדק ונמצא תקין, המוסכניק ניקה את הקורוזיה ושימן בגריז את אזור הטעינה, אך לא איתר את הבעיה. לסוקרת נאמר לחזור להחליף מצבר אם התקלה תישנה. תגובת המוסך: "זה באמת לא בסדר, אנו נבדוק את העניין לעומק".

 

מוסך שדה יעקב (רחוב השקמה, כפר סבא): המוסכניק בדק את טעינת המצבר ואת מפלס המים שבתוכו וקבע שהוא תקין, אם כי ישן. הוצע לסוקרת להחליף מצבר. גם כאן הפלג נותר בחוץ ולא נגבה תשלום. במוסך סירבו להגיב.

 

מוסך יוסי ורחמים (רחוב ברוך הירש, בני ברק): המוסכניק קבע מיד: "המצבר ישן, מבוגר, גמור ויש להחליפו". לאחר התעקשות הסוקרת הביא מכשיר ובדק את המצבר. לאחר מכן אמר שהמצבר תקין ואין צורך להחליפו, אך לא בדק שום חלק נוסף והפלג נשאר בחוץ. במוסך סירבו להגיב.

 

מוסך אלוני (רחוב היוצרים, כפר סבא): לאחר פתיחת המנוע ובדיקת המצבר נאמר לסוקרת שהמצב אינו תקין ויש להחליפו. התקלה לא אותרה ולא נדרש תשלום מן הסוקרת. במוסך

 

סירבו להגיב.

 

ציון: נכשל

 

מוסך מוטי (רחוב הירקון, בני ברק): לאחר פתיחת מכסה המנוע פסק הבודק שיש להחליף את המצבר. הבודק החזיק בעמדה זו גם מול התעקשות הסוקרת ומבלי שבדק את המצבר כלל. לאחר שהסוקרת אמרה שהיא ממהרת, הציע המוסכניק: "אין בעיה, קחי את מספר הטלפון שלי, אני יכול להגיע אליך הביתה". במוסך סירבו להגיב.

 

מוסך "אור עד הקור" (גלגלי הפלדה, הרצליה): לאחר בדיקה נאמר לסוקרת שהמצבר גמור וחייב בהחלפה. הסוקרת, שלמדה לזהות את פעילות המכשיר שבודק את תקינות המצבר, הבחינה שהמכשיר הורה על כך שהמצבר תקין. תגובת המוסך: "לפי תלונתה - שקשה לה להניע את הרכב בבוקר - כנראה שהבעיה במצבר".

 

מוסך טיראן (רחוב חמדה, הרצליה): עובד המוסך לקח את הרכב לסיבוב כדי שיוכל להקשיב לרעשים עליהם התלוננה הסוקרת. בזמן הנסיעה קבע כי יש צורך בהחלפת הצמיגים, על אף שאלה החולפו כשבועיים לפני כן בחדשים. עוד קבע כי יש צורך בהחלפת המצבר בהקדם. לשאלת הסוקרת אם לא כדאי לפתוח את מכסה המנוע, השיב שאין צורך והבעיה ברורה - המצבר לא תקין. תגובת המוסך: "בדרך כלל אנו בודקים את הרכבים, כנראה שהעובד במקרה זה לא מספיק מקצועי".

 

אז מה עושים?

 

באיגוד המוסכים ליקטו כמה טיפים המיועדים לגברים ולנשים כאחד, החשים נבוכים וחסרי אונים בעת ביקור במוסך.

 

למי שלא מבין לפי מה המוסכינקים שולפים מהשרוול את מחירי התיקון הרכב שלכם, חשוב לדעת שחיוב הלקוח על תיקון אמור להיות מורכב מחישוב שעת עבודה בתוספת עלות החלקים, כולל מע"מ.

 

מחיר שעת עבודה נע בין 200-160 שקל לשעה. המוסכים חייבים לפרסם את מחיר שעת העבודה בשלט גדול וברור. כך יכול הלקוח לאמוד את עלות התיקון, או לפחות לדעת ממה מורכב התשלום.

 

לכל תיקון שמבצע מוסך יש אחריות לשלושה חודשי אחריות או ל-6,000 ק"מ, לכן חשוב לשמור על החשבונית ולוודא שעל גבה מצוין פירוט מלא של העבודה שנעשתה.

 

חשוב להכיר את ספר התפעול והאחריות של הרכב - הנהג הממוצע לא מכיר את הרכב שלו ולרוב לא יודע כיצד מתפעלים אותו. חשוב ללמוד את תנאי האחריות של הרכב ולדעת מה כוללת אחריות היצרן. הצרכן לא אמור לשלם על תיקון הכלול באחריות.

 

דרשו לקבל את החלק שהוחלף, אם הוחלף במסגרת טיפול רגיל. צעד כזה טוב כדי לוודא שהחלקים אכן הוחלפו. כדי לקבל את החלק צריך לציין זאת לפני הטיפול.

 

מומלץ לבחור מוסך על פי המלצות אישיות. לא להישמע למישהו שעשוי להיות בעל אינטרס - סוכן ביטוח, שמאי רכב וכיוצא באלה. כמו כן, לא כדאי להתפתות למוסכים זולים אם הם לא חוקיים. כל מוסך מקבל רישיון ממשרד התחבורה. מוסך שאין לו רשיון כזה אינו חוקי. זה אולי מפתה ללכת למוסך לא חוקי, אך כשמתעוררת בעיה אין למי לפנות.

 

יש בלבול רב בציבור - יש החושבים שמוסך מורשה הוא מוסך יבואן, אך מוסך יבואן הוא תמיד מורשה ומוסך מורשה הוא לא תמיד מוסך יבואן.

 

מומלץ לבקש הצעת מחיר לפני ביצוע העבודה, ושווה להשוות מחירים לפני כן. הבדיקה גם מעידה שביקור בשניים-שלושה מוסכים לפני טיפול עוזרת ללקוח להבין מול איזו בעיה הוא באמת ניצב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקישור לכתבה

 

לדעתי בכתבה החליפו בין השנתונים של הפיג'ו והסוזוקי, כך שצריך להיות פיג'ו שנת יצור 92' ובעלת קרבורטור, כשזה מסתדר עם לקיחת הרכב לבד' במכון לקרבורטורים, ואילו הסוזוקי שנת יצור 96'.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך הקובע אבחון ללא בדיקה והסתכלות הנו חובבן, במקרה הטוב, או רמאי במקרה הגרוע אם ידועה לו מהות התקלה והוא מנסה לגדיל את הנזק ואת רוחיו.

טוב לקרוא שיש גם מוסכים מקצועיים, אמינים וישרים.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שמבחן מעין זה לא נותן לנו אמת מידה של מקצועיות המוסך. הרי הם מציינים בעצמם שכל אחת מהבעיות הללו היא פשוטה וקלה מאוד לזיהוי. לא צריך להיות מקצוען גדול בשביל לזהות כזאת תקלה, פשוט צריך להיות ישר. אז הכתבה מראה לנו אילו מוסכים הם רמאים ואילו מוסכים לא. אבל עדיין אין לנו פרטים בנוגע למקצועיות השירות בבעיות מורכבות יותר, בנוגע למחירים, בנוגע לעמידה באחריות... אלו דברים חשובים לא פחות לדעתי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. אבל עדיין אין לנו פרטים בנוגע למקצועיות השירות בבעיות מורכבות יותר

 

רוני

הרעיון הוא שאם בבעיות פשוטות מאוד הם כשלו, אז בבעיות מורכבות הרבה יותר, כנראה רוב הסיכויים שיכשלו גם.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה את מוסך צמרת בני-ברק (פיג'ו וסיטרואן בבעלות דני לוי - כן, זה אותו דני לוי שמריץ את חוק הספורט המוטורי, ומשתתף במירוצים בארץ ובחו"ל) אני מכיר באופן אישי.

 

רמה גבוהה מאוד של אנשים. גם הדיאגנוזיסט (ארז) תותח.

כן ירבו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר כחודשיים של טיפולים במוסך "שלמה בן-חמו" בחיפה אשר מתמחה בכל מה שקשור לחשמל לרכב אני חייב לציין מס' נקודות:

  • מהרגע הראשון שהגעתי אליהם קיבלתי טיפול מסור ומקצועי לרכב
  • במשך חודשיים שאני מבקר אצלהם הם דיגמו לי את הרכב בכל מה שקשור למערכת, אזעקה וכדו'
  • המקרה האחרון היה כשה הם במשך שעה וחצי הם עבדו על הרכב והוסיפו לי לאזעקה שני חיישנים חיוניים (שאני לא יכול לפרט עליהם אתם יודעים למה) אשר לא חסרים, זאת למראת שהם לא אלה שעשו את הפאשלה והתקינו את האזעקה. הם לא לקחו על הטיפול אגורה למרות שטיפול כזה יכול בקלות היה לעלות לי כ200 ש"ח!

לסיכום:

  1. מקצועיות מעולה - אני אף פעם לא ראיתי בורג זרוק או משהו לא במקום בסוף ההתקנה.
  2. יחס אישי ומסור גם לאחר שאני שילמתי את הכסף - תסכימו איתי כי זה רכיב שדי קשה למצוא במקומות אחרים.
  3. אמינות - הם מטפלים לי בשני הרכבים ולא היתה שום תקלה כלשהי.
  4. המחיר - במערכות לרכב הם לפי סקר שוק שאני עשיתי מחזיקים מחירים זולים בהרבה מאשר בשאר המקומות. מערכות אחרות הם עדיין זולים אבל לא משמעותית. אני בכל אופן מעדיף לשלם להם אפילו קצת יותר אבל לקבל שירות ברמה ולצאת שקט!
  5. החסרון היחיד (שגם קשה לי לכנות כחיסרון) הוא שאם לא באים מוקדם בבוקר נתקלים בתור לא קצר ולפעמים נאלצים לחכות מעל לחצי שעה עד לתחילת הטיפול. אבל שוב, העומס הוא בגלל שהלקוחות מעריכם אותם ולא באים לאחרים.

שימשיכו כך:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך מיכאל גולברט חיפה - מוסך סקודה ראשי:

עשיתי טיפול די פשוט לסקודה שלי שכלל החלפת שמן, ניקוי קרבורטור ותיקון חופש בידית הילוכים.

בסוף הטיפול הממצאים היו להלן:

  1. מפלס השמן היה מעל למותר - זאת גיליתי לאחר שהמנוע התקרר.
  2. את הקרבורטור הם לא שלא ניקו אלה רק סתמו, את זה תיקנתי במכון לקרבורטורים.

בקיצור:

  1. איכות ואמינות גובלת בתת רמה, ואני לא מגזים!
  2. נקודת האור היחידה היתה היחס הטוב שקיבלתי מהם שכמובן לא שינה במאומה את התקלות שהם גרמו לרכב.
  3. מחיר גבוה ולא צודק!

:evil:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=63758

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=64400&highlight=%EE%E5%F1%EB%E9%ED

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציון: טוב מאוד

 

מוסך מרום הצמרת (רחוב הירקון, בני ברק): מנהל המוסך פתח את מכסה המנוע, איתר בתוך 30 שניות את הצינור הסורר, השיב אותו למקומו ושלח את הסוקר לדרכו, בלי לגבות כל תשלום על תיקון התקלה.

 

מוסך סיטרואן גי' בי 2000 (רחוב אנילביץ', יד אליהו): העובד פתח את מכסה המנוע וכעבור 20 שניות מצא את הבעיה. לא נגבה כל תשלום על תיקון התקלה.

 

מוסך נאור (הירקון 62 בני ברק): בעל המוסך פתח את מכסה המנוע, וביקש מהסוקר להתניע את רכבו. לאחר מכן זיהה את התקלה, תיקן אותה ולא גבה כסף.

ציון: טוב מאוד

 

מוסך העיר (רחוב הירקון בני ברק): המוסכניק הבחין שפלג ההצתה בחוץ והכניס אותו בחזרה. הוא אף ניקה את המצבר מקורוזיה שנגרמה כתוצאה מהתאספות מים חמים בשל התקלה. הוא גילה אדיבות רבה וסירב לקבל כל תשלום.

 

ראוי לציין ולהזכיר לטובה את המוסכים האמינים.

דרך אגב, האם מישהו בפורום יכול להמליץ על אחד המוסכים המוזכרים כאן מבני ברק, מעבר למה שנאמר בכתבה?

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להמליץ על מרום צמרת , שמטפל לי באוטו , ולעוד כמה מחברי במסירות ובאדיקות.

 

ליביו

הוא מטפל גם בהונדה?

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...