Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אושר לפרסום! עוד רום כרמל 1301 נכנסת לשיקום...


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3951 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהבה ישנה – זר לא יבינה. לך תסביר מדוע מצד אחד אתה בעלים של מכונית ספורט נדירה ומיוחדת, שאותה אתה מייעד לנהיגת כיף של סופי שבוע, ומצד שני אתה רוצה לנהוג ביום-יום ברום כרמל 1301... לך תסביר שיש בראש לא רק זיכרונות ילדות של תמונות, אלא גם ואפילו זיכרונות של ריחות, של צלילים, של טעמים. אבל לא רק של מאכלים מבית אימא, אלא במקרה הזה – גם של מכוניות מבית אבא.



בעקבות אהבתו של קובי, הבעלים של הלוטוס, למכוניות ישנות ועקב רצונו להחיות זיכרון ילדות בו הוא יושב ברום 1301 הצבאית של אביו, חיפשנו עבורו זמן רב רום 1301 נסענו צפונה וגם דרומה ראינו מספר מכוניות שלא עברו את שלב האודישנים עקב מצב רעוע במיוחד, אבל לא אמרנו נואש. לבסוף, נמצאה מועמדת, אפילו במצב טוב למדי, אלא שבעלים התחרט ברגע האחרון והחליט להשאיר אותה "לשיפוץ" עבור בן אחותו.

עבר לא מעט זמן, עד שחבר פורום ששמע על החיפושים, הפנה אותנו לכיוון חדרה. שם, הוא אמר, ישנו בעלים של רום כזו, עם עוד אחת נוספת לחלקים. אז נסענו לראות את המכוניות. לא יודע מדוע "עסקה" לא יצאה לפועל. ראינו, אמרנו שנחשוב על הנושא ולא עבר שבוע וכבר אני רואה בפורום שמישהו רכש את המכוניות. לא נורא, חשבני, תבוא אחרת ושלחתי לקונה המאושר ברכות והזמנה פתוחה להיעזר בי בתהליך השיפוץ, אם ירצה.

כמה ימים מאוחר יותר, בעודי שוקד על השיפוץ של הלוטוס במוסך דרך השטח, מתייצב אדם לא מוכר לצידי. אני כבר מכיר את הנוהל הזה, שלקוחות של המוסך מגיעים לאגף "הסגור" ובוחנים את היצירות, אז לא ממש הקדשתי לאותו אדם יותר מדי תשומת לב. "שלום, און" הוא אמר, "אני רענן, הבעלים החדש של הרום כרמל מחדרה". אז כמובן שעזבתי הכול וחיש קל פצחנו בשיחה ארוכה על הרום שלו ועל הטנדר שלי, כמובן שגם הלוטוס עלתה בשיחה, החלום של קובי על הרום וגם מקומה של הקדילק המדהימה והמיוחדת של רענן לא נפקד.

"תשמע", אומר לי רענן, "קיבלתי שתי מכוניות, אחת לשיפוץ והאחת מיועדת לחלקים. אלא שגם ככה יש לי מלא חלקים וחבל לי לשחוט את האוטו הזה. יש לו רישיונות ונראה לי שאפשר להציל אותו. קחו אותו אתם". לא היה צריך לשכנע אותי יותר מדי. גם לא את קובי. פנינו לבעלי המכונית והם הסכימו לחתום על העברת בעלות, תרומת הידיעה שהמכונית תשופץ וימיה יחזרו כקדם. נעשה שינוי סטאטוס לרכב אספנות וכמה ימים מאוחר יותר, לקחנו את ה-F350 של ניר' ביחד עם עגלה, ונסענו להביא את הרום 1981 מרענן, שמתגורר בחדרה.

 

עכשיו אפשר היה להתפנות ולחקור את עברה של המכונית המסוימת הזו: כמו כמעט כל בנות מינה, גם הרום הזו צבאית בעברה. ולא סתם צבאית, אלא בעלת פז"מ ארוך במיוחד וגם אולי עם ייחוד כלשהו, כפי שגילה יוחאי שנער – שערך עבור הרום הזו את "תעודת מקוריות הייצור", שירות שהוא מספק ללא חיוב באתרו:

http://israelmotorindustry.org/productioncertificate/

הרום המסוימת הזו יוצרה בחודש יולי 1981 – החודש בו נפסק יצור המכוניות במפעל, מה שהופך אותה לאחת האחרונות שיוצרו. עוד איתר יוחאי, שלפי מספר השלדה הפנימי של המפעל (כל השלדות של רום כרמל מסומנות במספר שלדה רשמי המקובל וכן במספר יצור פנימי) נראה כאילו שלדת הטנדרים שברשותי והשלדה של המכונית הזו – לא יוצרו באותו המפעל (השלדות עצמן זהות לחלוטין), שכן האות "M" מלווה את המספר הסידורי במכונית הזו, סימון שלא קיים בטנדרים שלי. ומה מסמלת האות? Military? כלומר, שלדה שיוצרה לרכב שנבנה בצבא? זו השערה אחת. השערה שנייה של יוחאי, היא שהשלדה יוצרה על ידי תע"ש, אולי כחלק מתמריץ לעודד את הצבא לרכוש את המכוניות הישראליות שנס ליחם.

כך או כך ובלי קשר ואולי עם הרבה קשר, נשארה המכונית הזו ברשות הצבא עד לשנת 1987. כל הזמן הזה אולי שירתה באיזה בסיס, אולי נזנחה בשלב כלשהו והועמדה באיזה מגרש עד אשר היא שוחררה מהשירות, עברה "שיפוץ", כמקובל בעת ההיא וחיפשה לה אחרי בעלים חדשים. כך או אחרת, היא מצאה לה בעלים חדשים ואזרחיים בחודש נובמבר של 1987 וקיבלה מספר רישוי צהוב. אותו בעלים החזיק בה שנים רבות, עד שמאס בה, מסיבות כאלו ואחרות, והשבית אותה מפעילות (הוא טוען שביום השבתתה, היא עוד נסעה). הרום הזנוחה עברה בעסקאות ברטר מיד ליד מבלי לבצע העברת בעלות ובלי שהיא במצב נסיעה, עד שהגיעה לרענן וזה העביר אותה לרשות קובי. כלומר, רשמית המכונית הזו היא למעשה יד שנייה. עכשיו, שלישית, בעצם. אז מזל טוב לקובי על הגשמת חלום ילדות נוסף!

 

ומה בתכנון עבור המכונית הזו? על כך – בהמשך.

 

נתחיל עם תמונות:



1-3. תחילת המסע של המכונית מחדרה למקום משכנה החדש לחודשים הקרובים.

4. "טקס" הענקת מפתח המכונית לבעלים החדש...

5-6. מוכנסת לחניה, במוסך "דרך השטח", ממש בסמוך לטנדר תורם החלקים שלי...

7. תעודת מקוריות היצור.

תמונה 254.jpg

תמונה 255.jpg

תמונה 256.jpg

תמונה 299.jpg

תמונה 257.jpg

תמונה 258.jpg

IMI1142 AC B81 6761.pdf

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מזל טוב ,

איזה סיפור ,

בסוף עוד יתגלה כי כל הרום כרמל נשמרו .. חחחח

יש כבר נכחות מכובדת של כרמל דוכס , רום כרמל .

 

יישר כח !

 

בהצלחה !

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב ידידיי :lol:

תתחדשו ואני ואופק פה לעזר !

 

נוסיף לכם כמה תמונות להשלמת הסיפור

 

אופק/רענן

 

[ATTACH][ATTACH]104.JPG[/ATTACH][/ATTACH]

014.JPG

020.JPG

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי כמה רומים עולים לכביש אבל און צריך גם לגמור את הטנדר שהוא הראשון ברשימה...

 

ברור! בתחילת ספטמבר הוא חוזר לקדמת הבמה. סגור!

 

מזל טוב ידידיי :lol:

תתחדשו ואני ואופק פה לעזר !

 

נוסיף לכם כמה תמונות להשלמת הסיפור

 

אופק/רענן

 

 

לא היה קורה בלעדיכם...

 

אגב, כפי שניתן לראות מהתמונות שהעלה רענן, החלון האחורי חסר. לשמחתנו, הבעלים הקודם של הרום של רענן היה גם הבעלים של כמה מכוניות כאלו במקביל במהלך השנים ולכן הוא אסף ושמר באובססיביות מלאי חלקים מרשים. מלאי חלקים אותו הוא שמר בקנאות עד היום ואותו הוא העביר לרענן עם המכירה. מלאי החלקים הזה סייע לרענן להשלים את השיפוץ של הרום שלו באופן מעורר כבוד, ומלאי זה בתוכו הייתה גם שמשה אחורית. אז השמשה האחורית כבר עשתה את דרכה למוסך דרך השטח ובקרוב היא תחזור למקומה, לקראת החורף שיגיע מתישהו.

 

חוץ מזה, עכשיו שיש כאן כוח משולש של בעלים של שלוש מכוניות זהות מבחינת חלקים (רענן, קובי ואני, עבור מכוניות ממודלים: 1979, 1980, 1981), אנו לוקחים את נושא מאגר חלקי החילוף ברצינות. אז דובר כבר על "קבוצת רכישה" לגומיית התדלוק, אבל יש עוד: רענן - שלצורך עבודתו מחזיק במספר מכוניות, נוהג לשמור חלקי חילוף חיוניים בהישג יד, על מנת למנוע השבתה של מכונית ברגע הקריטי - הציע שנקים כזה מאגר עבור שלושת המכוניות. הרמנו את הכפפה ומצאנו תורמת חלקים מאותו הזן. תורמת שכבר תרמה איזה חלק או שניים עבור הטנדר שלי וחיכתה לשעתה.

 

תמונות בקרוב.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק קובי !

כיף לראות עוד פאר תוצרת הארץ מתעתדת לחזור לכביש, מה עוד שמדובר במכונית כה מכוערת עד שהיא בעצם נראית יפה..

1. השמשה האחורית נראית שטוחה לגמרי, או שאני טועה ?

2. גם אני נרתם לנושא הכנת מלאי חלפים, ובקרוב אייצר כמה מוצרים לרום - גומיות לדוושות, גומיות למסרק הגה וגומיות למוט מייצב הקדמי.

3 .מעניין מה עשו עם הרום הזו עד 87' (!) בצה"ל.

למיטב זכרוני כל הרומים שוחררו ב 84'-85' לערך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק קובי !

כיף לראות עוד פאר תוצרת הארץ מתעתדת לחזור לכביש, מה עוד שמדובר במכונית כה מכוערת עד שהיא בעצם נראית יפה..

1. השמשה האחורית נראית שטוחה לגמרי, או שאני טועה ?

2. גם אני נרתם לנושא הכנת מלאי חלפים, ובקרוב אייצר כמה מוצרים לרום - גומיות לדוושות, גומיות למסרק הגה וגומיות למוט מייצב הקדמי.

3 .מעניין מה עשו עם הרום הזו עד 87' (!) בצה"ל.

למיטב זכרוני כל הרומים שוחררו ב 84'-85' לערך.

 

אתה מלאך!

אכן הכיעור שלה שובה לב.

1. השמשה האחורית אכן שטוחה לגמרי.

2. מצוין. כי כבר דיברנו על איכות הגומי האנגלי וזה שהורכב בטנדר שלי כבר נסדק, למרות שהאוטו לא נסע יותר מדי... מה עם גומיות לתפוחי ההגה? עושים גם כאלו, או שאם הגומי קרוע צריך להחליף את כל התפוח?

3. זו שאלה מצוינת. אולי היא הייתה כל כך מוצלחת עד כי צה"ל החליט להאריך לה את השירות? :wink: בהחלט יכול להיות שהיא שוחררה בשנים אותם ציינת, אבל לא מצאה לה בעלים, או שכבה באיזה מגרש, עד שאיזה סוחר קנה ושיפץ אותה ורק אז העלה אותה על הכביש.

 

חן, השבוע נפגשים! ויש לי כבר ממך מלא קופונים לא ממומשים לקפה...

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גומיות לתפוחי הינן אוניברסליות ויש לי את כל המידות.

אני זוכר שגל שיפוצי הרומים הצבאיות היה בשנים 84' ו 85', ורכב ישראלי היה העוסק העיקרי בזה.

המכוניות עמדו במגרש ששכן בפינת הרחובות דרך בן צבי ורחוב שלבים, בדרום ת"א.

רובן נשארו לבנות, וחלקן נצבעו בכסף מטאלי.:-P

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני כל הרומים שוחררו ב 84'-85' לערך.

 

כאשר חזרתי מהלימודים בעתודה לשירות צבאי בקיץ 1987, כמה מכוניות רום כרמל עוד היו בשירות צבאי.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורתני

בהיותי קצין קישור של אחת מחטיבות השריון

לקשל"ח הייתה רום 1301 אותה קיבל מהסמח"ט כאשר זה קיבל 104...

הייתי נוהג בה כאוות נפשי

וכשהוא היה דואג לתקינות הרכב הייתי אומר לו

שבאמת יש בעיה כי ההגה מאוד רועד במהירות של 100 קמ"ש

וכשהיה נלחץ מכך ומתחיל לספר לי עד כמה אני בלתי אחראי ונוהג מהר מידי ברכב לא תקין

הייתי מרגיע אותו ואומר לו שב 110 קמ"ש הרעד מפסיק...

אצא לי השוקה / להקת "ברוז"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורתני

בהיותי קצין קישור של אחת מחטיבות השריון

לקשל"ח הייתה רום 1301 אותה קיבל מהסמח"ט כאשר זה קיבל 104...

הייתי נוהג בה כאוות נפשי

וכשהוא היה דואג לתקינות הרכב הייתי אומר לו

שבאמת יש בעיה כי ההגה מאוד רועד במהירות של 100 קמ"ש

וכשהיה נלחץ מכך ומתחיל לספר לי עד כמה אני בלתי אחראי ונוהג מהר מידי ברכב לא תקין

הייתי מרגיע אותו ואומר לו שב 110 קמ"ש הרעד מפסיק...

 

יש כבר התיישנות על שאלה הזו: ומה הייתה המהירות המרבית שהרום הצעירה הייתה מסוגלת להגיע אליה בשעתו? היצרן הצהיר בשעתו על 145 קמ״ש. אבל הוא גם הצהיר על הרבה דברים שלא היו ולא נבראו...

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כבר התיישנות על שאלה הזו: ומה הייתה המהירות המרבית שהרום הצעירה הייתה מסוגלת להגיע אליה בשעתו? היצרן הצהיר בשעתו על 145 קמ״ש. אבל הוא גם הצהיר על הרבה דברים שלא היו ולא נבראו...

 

אתמול עשתה רום זקנה 120 קמ"ש

:roll:

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3951 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...