Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה FRV - מדחס של מזגן מתנתק לסירוגין בעמידה בצומת


outlander
שימו לב! השרשור הזה בן 4375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

 

ברצוני לברר לגבי הונדה FRV, בעמידה בצומת או בפקק, נראה שהמדחס של המזגן כל חצי דקה (או דקה, לא מדוייק) מפסיק לעבוד, ואחרי דקה שוב מחדש את פעולתו, וחוזר חלילה.

 

המזגן עובד כרגיל אבל לפי מה שאני שומע, המדחס מפסיק לעבוד וחוזר שוב לעבודה אח"כ.

 

האם זאת בעיה או שכך היא פעולתו התקינה של המזגן?

 

ואם זאת פעולתו התקינה, יש אפשרות למנוע את הדבר הזה? זה מחרפן אותי.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ככה זה בהרבה רכבים, המדחס מעמיס מאוד על המנוע, בטורי סרק פשוט הוא מתנתק.

(גם אם הוא היה מחובר, הוא היה מוציא פחות תפוקה.)

 

יש דרך למנוע את זה שהוא יפסיק, נגיד ואתה עומד במקום על N (ומחכה למישהו), פשוט כל כמה זמן תעלה קצת סלד על הגז.

אל תעשה את זה ברמזורים ובכביש בכלל, לא חוקי עד כמה שאני יודע להעביר לN. (זה נטו פטנט טוב אם אתה מחכה למישהו בחניה מסודרת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, מה שאתה כותב לא נכון.

 

המדחס לא מתנתק בסיבובי סרק בגלל שהוא מעמיס או לא מעמיס על המנוע.

 

בסיבובי סרק, כשהמדחס מחובר יחידת הבקרה של המנוע מפצה על העומס הנוסף על ידי העלת סל"ד, ומהבחינה הזו המדחס יכול לעבוד קבוע בסרק.

 

 

אבל אם המדחס יעבוד רצוף, הטמפרטורה של היחידה הפנימית תגיע לרמת קיפאון, והיחידה תקפא.

 

ולכן המדחס מתנתק לסירוגין, בשביל לשמור על טמפרטורה מוגדרת ביחידה פנימית.

 

פרקי זמן בין כניסה/יציאה של המדחס תלויים בטמפרטורה בחוץ ובמהירות מאוורר בתא הנוסעים.

 

אם בחוץ חם מאוד ומאוורר פועל במהירות 3-4 - יתכן והמדחס יעבוד רצוף, או עם הפסקות קצרות.

 

במהירות 1-2 וכשבחוץ לא חם ההפסקות יהיהו ארוכות יותר.

 

וכמובן, אין כל צורך ומיותר לחלוטין לעלות סל"ד בעמידה במקום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה תכל'ס, זה תקין או לא?

 

לפני כן היה לי רכב אחר משנת 2001 ושם זה לא קרה מעולם, למה ברכב הזה יש את התופעה הזאת?

 

זה לא מזיק למזגן, שהמדחס מתנתק כל כמה דקות? זה לא כמו הדלקה וכיבוי של מזגן ביתי?

 

והאם אפשר לנטרל את זה?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מודל הרכב ?

האם זה קורה גם כשאתה מדליק את המזגן (כאשר חם מאוד ברכב) תוך כדי עמידה בפקק\צומת וכד' ?

האם זה קורה רק לאחר שהמזגן עבד פרק זמן מסויים (סתם כדוגמא: 20 דקות) ורק אז הגעת לפקק ?

להערכתי, אין בעיה מיוחדת שדורשת כניסה למוסך כל עוד אתה מרגיש שהמזגן מקרר מצויין (אני מניח שהמזגן מקרר מצויין אחרת היית טורח לציין שיש גם בעיית קירור).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה,

 

האוטו מודל 2007. המזגן מקרר מצויין. אני לא יודע להגדיר בדיוק מתי זה קורה, אני פשוט נוסע ומתחיל להדליק מזגן, בעצירה הקרובה כשאני עומד, אני שם לב שהמזגן מפסיק לפעול (רואים לפי הרעידות באוטו) ואחרי חצי דקה שוב מתחיל לפעול. אולי אני לא מדייק בזמנים אבל זה תהליך, וזה מאוד מציק, וגם נותן לי תחושה שהמזגן נהרס מרוב כיבוי והדלקה (זה נכון?)

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בבוקר בדקתי את הזמנים, הדלקתי את האוטו ונסעתי מעט (2 ק"מ). עצרתי, האוטו נח 10 שניות - מדליק את המדחס ל-9 שניות או אפילו ל-7 או 3 שניות, עובד, נכבה ל-10 שניות, וחוזר חלילה... זה מחרפן! האם כך זה צריך להיות?

 

שמתי לב גם שלפעמים יש ריח מהמזגן, כמו שהמזגן דלוק על איוורור... בזמן שהמדחס מכובה הוא פועל על איוורור?

 

בכל מקרה, המזגן עובד ומקרר חזק; הקטע רק שהוא מתנתק כל כמה שניות, וזה נראה לי בעיה.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יומיים אחרי שקיבלתי את הג'מפי שלי, ניגשתי למוסך כדי שיבדקו את ה"בעיה" (לא הייתי רגיל לזה מהרכבים הקודמים).

ממש כל 5 שניות שמעתי קליק והרגשתי שינויים בסיבובי מנוע.

הרכב נבדק ונמצא תקין.

כל זה לפני שנתיים וחצי

 

לדעתי, פעולת המדחס ברכב שלך תקינה. יש טרמוסטט שמנתק את המדחס כל פעם שהטמפרטורה יורדת ל X מעלות ומדליק כאשר הטמפרטורה עולה ל Y מעלות.

אין נזק למדחס כי יש מין קלאצ' שמפעיל ומנתק את המדחס.

 

גם במזגן ביתי יש השהייה והמדחס לא פועל כל הזמן, אחרת יקפא.

בכל רכב המדחס פועל לסירוגין, פשוט בחלק מהרכבים זה פחות מורגש.

 

אם תרים קצת את הטמפרטורה ותגביר עוצמת המאוור, המדחס יתנתק בתדירות יותר נמוכה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ממש תודה על הניסיון האישי, עודדת אותי אחרי שלמרות כל התגובות כאן חששתי שמשהו אצלי לא תקין...

 

רק לא הבנתי, זה היה לפני שנתיים וחצי או שבמשך כל התקופה זאת זה ממשיך?

 

ולגבי הטמפרטורה: אני תמיד מכוון את הטמפרטורה על הנמוך ביותר. יתכן שזה מה שיוצר את ההפסקות הקצרות?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רק לא הבנתי, זה היה לפני שנתיים וחצי או שבמשך כל התקופה זאת זה ממשיך? כן ממשיך כל הזמן, כי זאת פעולה תקינה של המזגן ברכב שלי

 

ולגבי הטמפרטורה: אני תמיד מכוון את הטמפרטורה על הנמוך ביותר. יתכן שזה מה שיוצר את ההפסקות הקצרות? כן זאת הסיבה

 

 

12345

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, תודה רבה

 

האם אתה מריח לפעמים ריח כזה, כאילו המזגן דלוק על איוורור בלבד?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, וזה לא צריך להיות.

תבדוק שיש מספיק גז במערכת.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...