Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו רוחב כביש תקני ומדוע?


shahar7
שימו לב! השרשור הזה בן 5538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

מהו רוחב כביש תקני ומדוע? האם קיים קשר לבין רוחב מכולה שהוא כידוע 2,44 מטר?

 

תודה,

 

שחר.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יהיה ממש הזוי אם התשובה של זה תהיה בסגנון של איך נקבע רוחב המסילות ברזל של הרכבת :wink:

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רוחב תקני של מרווח גלגלים בקרונות לדעתי.

לגבי כבישים - אתה כנראה לא בעל רישיון נהיגה כי יש מסלולים רחבים ומצד שני יש מסלולים שהם לא כ"כ רחבים.

אני חושב שהרוחב הוא חישוב של רוחב של משאית כלשהי+מספר סנטימטרים שיאפשר גם ניווט ותיקון טעויות.

החתימה שלי אינה מיישרת קו עם כללי הבד"ץ המרה"ל ריה"ל השב"ח ישתב"ך שמ"ו

חבר במועדון ה5...מטר אורך :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רשיון מעל 20 שנה וד"א שאלתי לגבי רוחב תקני, לגבי רוחב מסילת ברזל להלן התשובה:

 

רוחב פסי הרכבת בארה"ב (גם בישראל) הינו . 1435 מלימטר (4 פיט ו-8.5 אינץ'). זהו מספר די מוזר.

למה דווקא כזה רוחב?

התשובה הפשוטה והמיידית היא שככה בנו אותם בבריטניה ולכן כך נבנו בארה"ב ע"י הבריטים המוגלים.

ולמה בבריטניה השתמשו ברוחב כזה?

המסילות הראשונות נבנו ע"י אותם אנשים שבנו את הרכבות העתיקות שהשתמשו ברוחב פסים זה.

ולמה דווקא השתמשו ברוחב כזה?

כיוון שהשתמשו אז באותם כלים ותבניות ששימשו לבניית כרכרות, שזה היה המרחק בין הגלגלים שלה.

ובכן, ולמה בכרכרות השתמשו ברוחב מוזר כזה בין הגלגלים?

כיוון שאילו זה היה אחרת היו נגרמים נזקים לכרכרות בעת נסיעה בכבישים עתיקים באנגליה בהן קיימות עקבות (סימנים "חרוטים" על פני הכביש שנוצרו משחיקה ע"י כרכרות שנסעו במהלך השנים).

ומי בנה את הכבישים העתיקים?

הדרכים הבין עירוניות הראשונות נבנו באנגליה, כמו בכל אירופה, ע"י הלגיונות של האימפריה הרומית והיו בשימוש מאז. כרכרות המלחמה של הרומאים יצרו את העקבות הראשונות על הכבישים שאילצו את כולם לחקות אותם מחשש לגרימת נזק לגלגלי כרכרות אחרות. מאחר והכרכרות נבנו עבור ועל ידי הרומאים, כולם היו זהים מבחינת המרחק בין הגלגלים.רוחב פסי הרכבת בארה"ב נגזר מהספציפיקציות המקוריות לכרכרת מלחמה רומית. כך שבפעם הבאה שתשאל את עצמך מאיזה תחת הפליצו מספר זה, יתכן שעלית בדיוק על הנקודה, מאחר והכרכרות הרומיות נבנו ברוחב שיתאים למקם את האחוריים של שני סוסים.ומכאן התשובה לשאלתנו המקורית.

בהקשר זה:

מעניין לציין כי בהסתכלות על מעבורת חלל העומדת לפני שיגור, ניתן להבחין בשני טילים גדולים הצמודים משני צידי מיכל הדלק הראשי. טילים אלה נקראים (SRB (Solid Rocket Boosters ומיוצרים ע"י חברת THIOKOL? במפעלם אשר ביוטה.המהנדסים שתכננו אותם היו רוצים לתכנן אותם יותר רחבים אך הטילים חייבים להיות מועברים לאתר השיגור ברכבת. קו הרכבת עובר דרך מנהרה בהרים, שהיא קצת יותר רחבה מהמסילה עצמה, אשר מתאימה בערך לרוחב התחת של שני סוסים.

כך יוצא, שהתכנון של טילי הדחף של מערכת התעבורה המתקדמת ביותר בעולם, נקבע לפני אלפיים שנה על פי רוחבו של התחת של סוס רומי.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על התחקיר !

 

ומה רוחב המסילות ברוסיה (בריה"מ) ולמה ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על התחקיר !

 

ומה רוחב המסילות ברוסיה (בריה"מ) ולמה ?

מתוך ויקיפדיה:

 

הרוחב ה-"תקני" של המסילות בעולם (ובישראל) הוא 1,435 מ"מ והוא ידוע גם כרוחב "סטיבנסון" על שם המהנדס והממציא הבריטי ג'ורג' סטיבנסון. עם זאת, ישנן מדינות רבות בהן רשת מסילות הרכבת מורכבת מרוחבים לא תקניים של המסילות. הרוחבים השונים שנעשה בהם שימוש בעולם נעים מ-381 מ"מ עד ל-2,140 מ"מ. ככל שהרוחב בין פסי הרכבת רחב יותר, כך ניתן להפעיל רכבות מהירות יותר ולבנות קרונות רחבים יותר המסוגלים להעמיס יותר מטען. עם זאת, הגדלת הרוחב בין הפסים גם מקטינה את היכולת של מסילת הרכבת לעקוב אחרי תוואי הקרקע ודורשת השקעה גדולה יותר במהלך הבנייה. הקטנת רוחב הפסים מאפשרת הנחת מסילה בעלת עיקולים חדים יותר, אך כתוצאה מכך קטנה המהירות הבטוחה בה יכולה הרכבת לנסוע ללא שימוט. במסילות הרריות, שבהן פיתולים רבים, נעשה לרוב שימוש במסילות צרות. ואילו בקווי רכבת מהירים נעשה שימוש ברוחב התקני. בנוסף לכך, רוחב הפסים נקבע גם מסיבות היסטוריות. בהודו, לדוגמה, רוב הרשת מורכבת מפסים ברוחב של 1,676 מ"מ. הסיבה לכך היא תנאי מזג האוויר הקיצוניים בתת היבשת ההודית וכן סיבות כלכליות שדרשו בניית קרונות רחבים עד כמה שניתן על מנת להוביל מטען[1]. ברוסיה למשל, הסיבה לרוחב הרחב יותר מהרוחב התקני הנהוג ברוב אירופה היא שהמהנדס שהגיע על מנת לסייע בבנית הקו הראשי הראשון בין סנקט פטרבורג למוסקבה, היה אמריקאי ובחר ברוחב של 5 רגל, 1,524 מ"מ, שנעשה בו שימוש נרחב בארצות הברית במהלך בניית הקו באמצע המאה ה-19 (אם כי מאז הוחלפו כמעט רובן המוחלט של מסילות הברזל בארצות הברית לרוחב תקני).

 

בברכה שחר.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

shahar7: כל הכבוד על התחקיר המרתק. (אם רובו רציני).

student: לא יודע מה בדיוק רוחב המסילות ברוסיה אבל נדמה לי שקצת פחות מהתקני (כלומר, בריטניה וכמעט כל שאר העולם), או שמא זה יותר מהתקני??.. בכל אופן, רוחב המסילות ברוסיה הוא לא כמו בשאר אירופה וזאת בגלל מחשבה אסטרטגית אדירה של הרוסים במאה ה-19. היה ברור שאם יפלוש צבא זר לרוסיה אזי כל האספקה שלו תבוא על גבי רכבות (שהן היו אז שיא הטכנולוגיה וכמובן, אספקה בשיא המהירות). לכן, תכננו הרוסים מסילות שונות במידתן כדי שרכבות האויב לא יתאימו למסילה בשטח.

גאוני, אם אתם שואלים אותי. שיא המוח ההנדסי: יצירת אימפקט מכריע במינימום של כלים וכסף.

 

ולנושא תחילת השרשור

רוחב נתיב נסיעה תקני הוא 3.75 מטר. כמובן שיש יוצאים מהכלל כמו נתיבים צרים או רחבים, אך התקני הוא 3.75.

לא יודע למה. אבל בהתחשב בזה שמוביל צבאי, רוחבו הוא בערך 3.35, זה יוצא בול. אני לא מכיר כלים אחרים שהם יותר רחבים ממוביל ולכן גם יותר רחבים מנתיב נסיעה. למעט שיירות מטען חורג שכשמו כן הוא מטען שנישא על גבי כלי רכב וחורג מרוחב נתיב ואז גם הוא חייב במלווה ולפעמים אפילו משטרה.

Nothin really matters to me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הנושא של רוחב מסילת ברזל הצלחתי לפענח(ראה הודעות קודמות) אבל!!!! את רוחב נתיב הנסיעה עוד לא.

הכל התחיל שרכשתי כיור למטבח, כל הכיורים (סטנדרט כמובן) הם ברוחב של עד 55 ס"מ, ד"א גם מוצרי חשמל למטבח כגון מדיח כלים, תנורים, הוסבר לי כי הכל נגזרת של רוחב ארונות המטבח שהוא כידוע 60 ס"מ, למה 60 ס"מ כי פלטות העץ מגיעות ברוחב של כ - 120 ס"מ ואז הנגר חותך לשתיים, למה פלטות העץ מגיעות ברוחב 120 ס"מ כי הם מגיעות במכולה שרוחבה כ- 240 ס"מ, למה המכולה 240 ס"מ כי רוחב המשאיות סטנדרט 250 ס"מ, למה רוחב המשאית 250 ס"מ, פה נעצר התחקיר שלי!!!.

כנראה רוחב המשאיות נגזר מרוחב נתיב הנסיעה, שאלתי היא איך נקבע רוחב נתיב הנסיעה שיש לו כנראה השפעה ישירה על גודל הכיור אצלי במטבח???????.

 

מחכה בקוצר רוח לתשובות להמשך התחקיר.

שחר.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה המכולה 240 ס"מ כי רוחב המשאיות סטנדרט 250 ס"מ, למה רוחב המשאית 250 ס"מ, פה נעצר התחקיר שלי!!!.

כנראה רוחב המשאיות נגזר מרוחב נתיב הנסיעה, שאלתי היא איך נקבע רוחב נתיב הנסיעה שיש לו כנראה השפעה ישירה על גודל הכיור אצלי במטבח???????.

מחכה בקוצר רוח לתשובות להמשך התחקיר.

שחר.

 

כנראה שבמשאית התחקיר שלך נגמר לכל דבר חייב להיות סוף לא?:lol:

ALFA ROMEO MITO 1.4

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו... עמוק.. אני ממש מקווה שכיור לך ממש מגניב ושהוא שווה את כל זה

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני זוכר מהתיאוריה שלי, שהייתה די מזמן, רוחב כביש עירוני הוא 3.5. באופן מעשי הוא נע בין 3 ל4 מטר, תלוי בעיר, במקום, ובמהירות בנתיב זה(ככל שהכביש יותר עמוס ו\או הנסיעה יותר איטית) אפשר להצר אותו כדי לחסוך במקום ללא סיכון שנהגים יתנגשו זה בזה. ברחובות עתיקים אגב לא בנו על הגעת משאית סמי לתוך הרחוב ולכן ישנם מקומות(כמו חלקים בירושלים) בהם רוחב הכביש הינו 2.5 מטר - משאית יכולה לעבור רק אם היא נוסעת ישר, ולרכב פרטי התימרון לא קל בכלל גם כן.

 

לעומת זאת - כביש בין עירוני נע בין 3.5 ל4 מטר, במטרה להשאיר מספיק מרחב תמרון ומרחק בין מכוניות במהירויות גבוהות.

 

למה 2.5,3,3.5,ו 4 מטר? תשאלו את דודו.מהום סנטר. כי אני לא יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רשיון מעל 20 שנה וד"א שאלתי לגבי רוחב תקני, לגבי רוחב מסילת ברזל להלן התשובה:

 

רוחב פסי הרכבת בארה"ב (גם בישראל) הינו . 1435 מלימטר (4 פיט ו-8.5 אינץ'). זהו מספר די מוזר.

למה דווקא כזה רוחב?

התשובה הפשוטה והמיידית היא שככה בנו אותם בבריטניה ולכן כך נבנו בארה"ב ע"י הבריטים המוגלים.

ולמה בבריטניה השתמשו ברוחב כזה?

המסילות הראשונות נבנו ע"י אותם אנשים שבנו את הרכבות העתיקות שהשתמשו ברוחב פסים זה.

ולמה דווקא השתמשו ברוחב כזה?

כיוון שהשתמשו אז באותם כלים ותבניות ששימשו לבניית כרכרות, שזה היה המרחק בין הגלגלים שלה.

ובכן, ולמה בכרכרות השתמשו ברוחב מוזר כזה בין הגלגלים?

כיוון שאילו זה היה אחרת היו נגרמים נזקים לכרכרות בעת נסיעה בכבישים עתיקים באנגליה בהן קיימות עקבות (סימנים "חרוטים" על פני הכביש שנוצרו משחיקה ע"י כרכרות שנסעו במהלך השנים).

ומי בנה את הכבישים העתיקים?

הדרכים הבין עירוניות הראשונות נבנו באנגליה, כמו בכל אירופה, ע"י הלגיונות של האימפריה הרומית והיו בשימוש מאז. כרכרות המלחמה של הרומאים יצרו את העקבות הראשונות על הכבישים שאילצו את כולם לחקות אותם מחשש לגרימת נזק לגלגלי כרכרות אחרות. מאחר והכרכרות נבנו עבור ועל ידי הרומאים, כולם היו זהים מבחינת המרחק בין הגלגלים.רוחב פסי הרכבת בארה"ב נגזר מהספציפיקציות המקוריות לכרכרת מלחמה רומית. כך שבפעם הבאה שתשאל את עצמך מאיזה תחת הפליצו מספר זה, יתכן שעלית בדיוק על הנקודה, מאחר והכרכרות הרומיות נבנו ברוחב שיתאים למקם את האחוריים של שני סוסים.ומכאן התשובה לשאלתנו המקורית.

בהקשר זה:

מעניין לציין כי בהסתכלות על מעבורת חלל העומדת לפני שיגור, ניתן להבחין בשני טילים גדולים הצמודים משני צידי מיכל הדלק הראשי. טילים אלה נקראים (SRB (Solid Rocket Boosters ומיוצרים ע"י חברת THIOKOL? במפעלם אשר ביוטה.המהנדסים שתכננו אותם היו רוצים לתכנן אותם יותר רחבים אך הטילים חייבים להיות מועברים לאתר השיגור ברכבת. קו הרכבת עובר דרך מנהרה בהרים, שהיא קצת יותר רחבה מהמסילה עצמה, אשר מתאימה בערך לרוחב התחת של שני סוסים.

כך יוצא, שהתכנון של טילי הדחף של מערכת התעבורה המתקדמת ביותר בעולם, נקבע לפני אלפיים שנה על פי רוחבו של התחת של סוס רומי.

 

הנה דיון על הנושא, כולל הסיפור המקורי שהבאת ציטוט שלו. המסקנה היא שמדובר בסיפור נחמד, אבל זהו.

 

לוחות סנדוויץ', סיבית ו-OSB באים במידות של 96 אינץ' על 48 אינץ' (שהם 4X8 FEET, או 244X122 ס"מ). לוחות MDF באים במידות 97X47 אינץ'. הנגרים אכן נוהגים לעבוד עם קוביות של 60 ס"מ, כדי לנצל את הפלטות באופן מיטבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...