Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום בחברת גולף GTI, ליאון קופרה ו...המגאן ספורט החדשה


NMP
שימו לב! השרשור הזה בן 5803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על זה שאני כבר מזמן התחלתי בחיפוש אחר מחליפה ראויה לקליאו ספורט שלי אתם כבר שמעתם בשרשור קודם.

הזמן הרב שעבר מצביע בעיקר על התחבטויות קשות וקושי במציאת רכב שהוא החבילה השלמה מבחינתי.

כמובן שהגעה של מועמדות רציניות לבית רנו זאת בשורה גדולה מאוד מבחינתי גם אם זה עדיין לא כולל את הגרסא הקיצונית יותר (ה-R26) שכבר מזמן התחלתי לפנטז עליה.

 

לשמחתי גם רוני והחבר'ה הנהדרים של מגזין "אוטו" שמעו והציעו לי להצטרף למבחן :mm_tongue

אז לפני הכל תודה ענקית על ההזמנה, ויותר מזה, על היחס הנהדר והאירוח כבוחן מן המניין ולא סתם בשביל איזון הרכב מכסא הנוסע 8)

 

לצערי בגלל תוכניות קודמות לא יכולתי להצטרף לחלק המבחן שנעשה במנחת אבל בכל מקרה בשביל תוצאות הרכבים במנחת (או בכלל הדעה של אנשי המערכת על הרכבים) תאלצו להמתין לגיליון. האמת שגם אני כי מעבר לתוצאה סופית אני גם מתעניין בניתוח המלא שנעשה בעזרת מכשיר המדידה החדש והמגניב של "אוטו" (עליו נכתב בפירוט בגיליון הקודם).

 

טוב, בואו נגיע כבר להתרשמות שלי מהרכבים :-)

אז קודם כל מדובר ברכבים מאוד שונים כשלכל רכב יש אופי מובהק וייחודי משלו עם יתרונות וחסרונות שונים ואף הפוכים.

 

* על הגולף היה לי הכי פחות זמן איכות כי היא הצטרפה מאוחר יותר ביום וכבר לא יצא לי לקבל אותה בכבישים מאתגרים באמת.



הכבישים הפחות מאתגרים בתוספת לגיר ה-DSG נתנו תחושה מאוד מהוגנת ורגועה. גם המושבים מרגישים יותר כמו כסא מאשר באקט. ההפך המוחלט מאחותה לבית סיאט.

רכב ההדגמה מגיע מצויד היטב ונותן תחושת פנים ברמה אחת (לפחות) מעל האחרות אבל הדברים האלה נמצאים הרחק מאחור במכלול השיקולים שלי ברכישת רכב ספורטיבי.

במעט שהספקתי לשחק עם האוטו הזה קיבלתי זנב סורר אך גם תת-היגוי ברור וגדול משל האחרות שבסך הכל לא הותיר בי רושם קיצוני במיוחד. יש לציין שהרכב התנהג קצת מוזר גם במבחן במנחת ולכן עלתה ההשערה שאולי יש בעיה באקזמפלר הספציפי הזה.

לא הספקתי גם לשחק עם הגיר או בכלל להתרגל אליו וזה בהחלט פגע בהתרשמות שלי.

בעצם, על הגולף יש לי הכי פחות להגיד והיא בלי ספק ראויה לבחינה מעמיקה יותר (איפה גלברט ? :wink:).

 

* על הקופרה ביליתי שעות רבות ובכבישים מאתגרים כולל כאלה שמוכרים לי היטב מהקליאו שלי.

והאמת ? הקופרה הפתיעה אותי לטובה, בעיקר אחרי כל הקטילות שקראתי ושמעתי.



הרכב מרגיש מאוד ספורטיבי ומאוד חוליגני, המנוע נהדר ותחושת ההאצה מושלמת (אני לא בטוח עד כמה זה מתבטא במספרים אבל התחושה היא שהקופרה חזקה ומהירה יותר מהאחרות).

זה רכב שפשוט דורש ממך ללחוץ על הגז ולהצמיד לרצפה. וכמאמר מוחמד וההר, מהנדסי סיאט החליטו גם לעזור ולהביא את הרצפה אלייך. מהלך הדוושה קצר מאוד ויחד עם רכות הדוושה הופתעתי כל פעם מחדש למצוא את הרצפה כל-כך מהר וכל-כך חזק...

הרכב מרגיש מאוד כבד ונטוע בכביש ומשרה המון בטחון וזה מגיע כמובן עם נטייה ברורה לתת-היגוי (לא נוראי אבל גם לא מרשים במיוחד) והרחבות קווים ברגע שלוחצים ובלי הרבה דרמות בסיבובים. האקשן ברכב שמור בעיקר להאצות ביניים מרשימות ויציאה חזקה מהסיבוב.

התלונות הרבות על קשיחות יתר לא מדויקות לטעמי. היא אכן מאוד קשיחה אבל זה לא שהיא שוברת עצמות. היא התמודדה בצורה סבירה עם שברים ובורות אקראיים. הבעיה מגיעה כשהכביש קצת גלי ולא איכותי במיוחד (נו, כמה כאלה כבר יש בארצנו ? :roll:) ואז היא פשוט נכנסת לוויברציות מטורפות. האוטו מתחיל לרקוד על הקפיצים בהרמוניה מרגיזה ואתה פשוט מקבל כאב-ראש. זה יכול להיות ממש בלתי נסבל.

אני הייתי מהמר על מחלת ים והקאות כתרחיש הרבה יותר סביר לנוסעים בה מאשר איבוד סתימות או בעיות גב.

 

ועכשיו נעבור לכלת האירוע: המגאן.



לא נפלתי אף-פעם מהמראה שלה אבל בפועל הופתעתי לגלות רכב מרשים ויפה. בשלב הצילומים כשהיא עמדה לתמונת פרונט עם מעט זווית וג'אנט מופנה על יד הקופרה היא פשוט נראתה מעולה. חשבתי תמיד שלליאון יש עיצוב מהמם אבל פתאום היא פשוט נראתה טוב יותר (אני עדיין לא מת על התחת שלה (:wink:)).

לתנוחת נהיגה נוחה נכנסתי בקלילות, כנראה בזכות הדימיון לקליאו. גם ההגה המתכוונן במלואו (כמו שאר המתחרות) תורם רבות.

הדוושות גז/ברקס צפופות מאוד ובצירוף לרגל גדולה ונעל רחבה לא פעם במעבר לדוושת הגז החלקתי נגיעה מקרית על דוושת הברקס.

אם כבר הזכרתי את פנים הרכב בגולף אז נתייחס לזה גם פה. המגאן אמנם פשוטה ונראית כמעט זהה ל-1.6 בליסינג אבל לא מדובר בפנים רע ופשוט בפני עצמו, אלא בפנים מבוגר ולא ספורטיבי במיוחד אך סולידי.

אני לא בטוח שזה פחות טוב מהפנים של הסיאט שבלי ספק ניסו לדחוף הרבה סממנים ספורטיביים אבל בסופו של דבר הקונסולה המרכזית עם משטח הפלסטיק האפור והפשוט שתופס כמעט את כולה נראית רע.

טוב, נוסעים.

כמה שהקופרה מרגישה כבדה ונטועה בכביש ככה המגאן מרגישה קלה ותזזיתית. המשקל אולי זהה אבל התחושה היא של רכב סופר-מיני עם תזזיתיות גדולה משל הקליאו, הזכירה לי אפילו קצת את ה-C2 (ולא רק בגלל התזזיתיות אבל רגע...).

השלדה מעולה. פשוט תענוג לגלות בימינו רכב חדש שלא מפחד להוציא זנב בקלות ובכל הזדמנות. המגאן נענית לכל פניה ומתמסרת אליה בניטרליות מרשימה וקל מאוד לשמור על קווים איתה.

גבולות האחיזה שלה גבוהים מאוד, קל להכניס את האף לכל פניה והרפיה קלה מהגז כבר תדאג לחדד את הפניה אם צריך.

אז זה טוב, לא ? רכב נוסך בטחון ? ממש לא. הרכב אפילו קצת מפחיד, אין לך ממש בטחון שהוא באמת איתך. למרות שהרכב תמיד הלך איתי ושמר בקנאות על הקווים שרציתי זה תמיד היה רק בדיעבד. במהלך הפניה אתה בגישוש מתמיד ומאבק עם הגה קל ומתפרע. זה לא סתם קל ומהיר אלא יש ממש לוחמת הגה כזאת שאי-אפשר לשמור על זווית קבועה, אפילו לא בקו ישר בנסיעה נינוחה. אתה חייב להיות עם שתי ידיים ו"לתקן" בקטנות. גם בקליאו שלי צריך להיות ערני ולפעמים יש קצת לוחמת הגה אבל זה מגיע עם משקל רציני ותחושה ברורה לסיבה. כאן הוא סתם מתפרע בלי שאתה ממש מבין למה.

יכול להיות שזה משהו שאפשר להתרגל אליו אבל זה מאוד מבאס כי ההתנהגות מעולה. הרכב באמת ביצע בכמה רמות מעל האחרות ומעל הקליאו שלי.

 

לסיכום:

למרות ההגה, מדובר ברכב מרשים ומאוד אטרקטיבי אם לוקחים בחשבון גם את המחיר המצויין (באופן יחסי כמובן) שלו.

אם הקופרה הייתה קצת יותר זולה הייתי מתלבט ואולי חי עם הפשרות שלה אבל עם פער של יותר מ-40 אלף בתג המחיר...

לגבי הגולף, אין ספק שיש פה פוטנציאל ל-all rounder רצינית אבל אני חושב שאני צריך עליה מבחן נוסף כדי להחליט.

 

אז מה הסיכום שלי ?

המגאן מנצחת אבל בנקודות.

מבחינתי היא מבאסת בגלל ההגה (השאר שולי) אבל מספיק הדליקה אותי כדי לרוץ ולקרוא שוב מבחנים בחו"ל על הגרסא הזאת מול ה-R26 ולראות שבאמת יחד עם הדיפרנציאל והכיול השונה הביאו גם לשידרוג של ההגה החשמלי וזה כבר דרבון רציני להמשיך ללחוץ על קרסו כי זאת כבר מנצחת בנוק-אאוט.

 

מקווה ששרדתם ונהניתם.

אני שוב רוצה להודות לחבר'ה של "אוטו" על יום מהנה במחיצתם.

אם גם הקליאו וחברותיה יספיקו להיכנס לגיליון זה פשוט הולך להיות הגיליון האולטימטיבי עבורי ועבור חובבי ה-hot hatch באשר הם.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מנסה לעשות יחסי ציבור לקרסו כדי שיביאו לך R26 כמו שקלארקסון עשה עם הפורד GT...?:lol:

שמח שנהנית ועד כה גם אני מופתע לטובה מהביקורות על המגאן. לוחמת הגה זה מעצבן אבל אכן כמו שרשמת, בקליאו יש תמיד סיבה לכך ואתה יודע בדיוק מה קורה עם הפרונט.

תמשיך ללחוץ על קרסו בפול גז:-D:-D:-D

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה ה-GTI Edition 30? :-(

 

ב"הגה" העדיפו את ה-GTI על פני המגאן 225.

 

אני אישית לא מחובבי רנו ובטח שלא מחובבי סיאט, לכן סביר להניח שהבחירה שלי תיהיה GTI (לבנה) :-)

ואם אפשר, אז GTI Edition 30 או ללכת קצת יותר גבוה ולקחת R32 (ויש אחת חדשה בעירי הקטנטנה :twisted:).

 

חבל שהפוקוס ST לא מיובאת ארצה - מאוד חסרה לנו כאן :|

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית לא מחובבי רנו ובטח שלא מחובבי סיאט

 

אני חובב היגוי יתר, ניהוג משובח, ביצועים, יכולת בלימה ועוד.

למזלי אני חובב נהיגה, לא חובב יצרנים ו/או מותגים. אחרת עד היום הייתי תקוע עם 307XSI...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההתרשמות,

מאיך שהדברים נראים עד כה חושב שגם אעדיף את המגאן במקרה הזה.

 

ניר, על איזה קליאו וחברותיה אתה מדבר ? תן פרטים זה נשמע מעניין.

הגיליון האולטימטיבי שהם עשו עד כה להוט-האצ' היה גיליון 207 ולא חושב שהמבחנים האלו יוכלו לערער אותו.

 

עפר, אמת, ללכת בדרכו של יצרן זה לא תמיד נכון,

כמו הדוגמא שנתת, שהיית לך 306XSI שכולם יודעים שהיא נפלאה, ואם היית "נאמן מותג",

היית רוכש בעקבותיה 307XSI, שאנחנו יודעים טוב מאוד שלא ראויה לצירוף האותיות האלו.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חובב היגוי יתר, ניהוג משובח, ביצועים, יכולת בלימה ועוד.

למזלי אני חובב נהיגה, לא חובב יצרנים ו/או מותגים. אחרת עד היום הייתי תקוע עם 307XSI...

 

 

:mm_yeah:

 

בהחלט מטופש להגיד שבגלל אהדה למותג צריך להעדיף את המכונית שלו על פני האחרות. צרכן נבון ינהג בכולן ואז יחליט. זה מה שניר ניסה לעשות ואנחנו רק ניסינו לעזור לו :wink:

 

אגב, מעניין שהגולף ניצחה בהגה ובפיפת' גיר - מכל המפגשים שלי איתה (והיו כמה) אני יותר ויותר רואה שמדובר באול-ראונדר טוב מאוד, אבל כזה שכשבאמת רוצים אקשן - חסר לו ה-EDGE.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או ללכת קצת יותר גבוה ולקחת R32 (ויש אחת חדשה בעירי הקטנטנה :twisted:)

 

:shock:

 

תייר? יבוא אישי מאירופה?

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חובב היגוי יתר, ניהוג משובח, ביצועים, יכולת בלימה ועוד.

למזלי אני חובב נהיגה, לא חובב יצרנים ו/או מותגים. אחרת עד היום הייתי תקוע עם 307XSI...

 

:mm_yeah: מחזק.

 

מישהו הזכיר את גיליון "אוטו" 207 ? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, אין פה איזו סגידה עיוורת לרנו או לכל מותג אחר.

אותי מעניין מה שהרכב נותן וגם למגאן יש לי את הביקורת שלי כפי שראית והיא רחוקה מלהיות מושלמת. למעשה הבחירה ביניהן כרגע מבחינתי היא לא מלהיבה כי בכל אחד מהרכבים חסר לי משהו אחר.

 

זה גם מאוד הגיוני וטבעי שכל אחד עם ההעדפות שלו יעדיף רכב אחר (וכתבי רכב לא שונים פה).

אני בהחלט יכול להבין בחירה בכל אחד מהרכבים, שלושתם אחלה ואין לי מושג באיזו מהם (אם בכלל) תראה אותי בעוד כמה חודשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר,

קודם כל סחטיין על הסקירה. זה תמיד יותר נחמד לשמוע ביקורת ממישהו שאתה מכיר את הטעם שלו ויודע מה הוא מחפש ברכב.

 

אני אשמח אם תתייחס יותר להגאים ברכבים האלה (פרטת בעיקר על הרנו). עד כמה ההבדלים ביניהם משמעותיים, עד כמה הם מפריעים לנהיגה ספורטיבית ובנהיגה מנהלתית. האם יש איזשהו פידבק או שההגאים מנותקים לגמרי?

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו שאני חושב על זה שוב,

הם עשו את אותו התרגיל עם הקליאו ספורט...

הגרסא הסטנדרטית חסרת עוקץ לעומת גרסת הCUP\R26\27 .

גם לדעתי ההבדל צריך להיות שמיים וארץ עם הדיפרנציאל ולאו דווקא כיול מתלים כזה או אחר שאותו אפשר "לייצר" לבד.

כמו שאני מכיר אותך ניר, אתה לא תקנה את המגאן הסטנדרטית רק בגלל עניין הדיפרנציאל....

 

נ.ב ניר ורוני,

אז מה אם לא התקשרתי שבועיים? זה אומר שכבר לא מקבלים הזמנות?:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נ.ב ניר ורוני,

אז מה אם לא התקשרתי שבועיים? זה אומר שכבר לא מקבלים הזמנות?:-D

 

לא הבנת. זה לא כמה פעמים אתה יוצר קשר, אלא מה אתה אומר. ניר השכיל לחפור לי בשכל בכל פעם על זה שהוא רוצה להחליף אוטו (ואז אני חפרתי לו בתגובה על מה דעתי על כל אחת מהמכוניות) - עד שנמאס לי והזמנתי אותו למבחן השוואתי. (סתם ניר, לא באמת נמאס לי, אתה עלול עוד לקחת אותי ברצינות :wink: ).

 

אגב בנוגע להגה - ההתרשמות שלי היא שהמגאן מאוד מאוד מהנה לנהיגה למרות ההגה. כלומר - הוא לא הרס לי את חווית הנהיגה הספורטיבית עליה. במובנים רבים אפשר לומר שההגה של הגולף והקופרה עדיף (אם כי הוא לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה) - ועדיין מהמגאן נהנתי פי כמה. השלדה שלה עשויה כל כך טוב שזה יוצר חווית נהיגה שונה לגמרי משל שתי האחרות. הם באמת יודעים מה שהם עושים, ברנו. חבל רק שהם תקעו בה את ההגה הבלתי הגיוני הזה...

 

אגב - על המנחת לא סבלתי אותה. ההגה מאוד הפריע לי כשדרשתי דיוק, והבקרה הלא מתנתקת לא נתנה לי לעשות מה שאני רוצה. רק כשעברתי לכביש המצב השתנה - הפוך למה שהיה לי עם ב.מ.וו 330, מעניין לציין...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...