Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

[העתקתי לכאן את ההודעות שלי מתוך השרשור בפורום ג'יפולוג, וקצת ערכתי בדרך,

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=21250

 

אבל מכאן הלאה, אני אעדכן גם כאן. אתם מוזמנים, כמובן, להגיב... ]

 

הרכב- טרנספורטר שנת 78, מפרט אמריקאי, אשר דוגם על ידי הסוכן האמריקאי ASI לקמפר. דיגום הקמפר הו א של חברת Riviera שהתמחתה (ועדיין עוסקת) בדיגום יאכטות.

קצת על הדיגום המקורי- בשנות ה70 כולם רצו קמפר של ווסטפליה. אבל הדילרים האמריקאים לא קיבלו מפולקסוואגן מספיק קמפרים גרמניים. מדיניות ההקצבה גרסה שעל כמות מסויימת של מסחריות ומיניבוסים, יקבל הדילר כמות קטנה של קמפרים. דילר גדול בשם ASI, החליט שאם הוא לא יקבל קמפרים, הוא יבנה אותם לבד. ASI פנו לריביירה, והם בנו את הקמפר כחיקוי לווסטפליה, אך איכותי יותר ושונה בין השאר בצורה בה מתרומם הגג- לכל האורך ולא באלכסון.

הקמפר כולל מטבחון- כיריים, כיור עם מים זורמים, תאורה, מקרר; מערכת 110 וולט; מיטה אחת זוגית במפלס התחתון- נפתחת מתוך המושב, ומיטה זוגית נוספת במפלס העליון- מתחת לגג המתרומם. כמובן, יש ברכב חיבורי קמפינג לחשמל, מים וניקוז, ויש ברכב מיכל גז עם מערכת בטיחות- בשביל הכיריים.

 

קצת על הרכב- טרנספורטר במפרט אמריקאי, מנוע 2 ליטר מוזרק, עם הזרקה L-jetronic - הזרקה רב נקודתית אלקטרונית, ללא פיקוד על ההצתה. פרט לכך הכל זהה לדגם האירופאי המוכר, כולל הגיר הסטנדרטי, 091 עם 4 הילוכים, וכל המערכות האחרות ברכב. חשוב לזכור- בתחילת חייו הטרנספורטר היה מיניבוס "רגיל", ולכן אין לו פיצ'רים מיוחדים כמו לדיגומי הקמפרים המקוריים (חלקם הגיעו עם שינויים מינורים במתלים וכו').

 

קצת על הרכב הספציפי- ייובא לארץ בשנת 80. עבר יד אחת שנים בודדות לאחר מכן. בשנת 88 , לאחר שטובי מכונאי הפולקסוואגן הרימו ידיים ממערכת ההזרקה, עבר אוברול, במסגרתו פורקה מערכת ההזרקה לטובת צמד סולקסים כמקובל בטרנספורטרים. מיותר לציין שההסבה לא הצליחה, והמנוע מאותו הרגע סירב לעבוד כמו שצריך. הבעלים של הרכב התייאש ממנו, וקנה אוטו אחר. הרכב אוחסן בחניון תת קרקעי, מוגן מפגעי הטבע, ויצא רק פעם בשנה לעשות טסט, ולעוד נסיעות בודדות. הטסט האחרון היה בשנת 94, ומאז נסע פעמים מספר בתוך החניון. הרכב עם 35000 מייל מקוריים... לא ראה אור שמש 20 שנה, ועשה פחות מ1000 ק"מ מאז האוברול. בפעם האחרונה, לפני כ5 שנים, הניע בלי שום בעיות (אני הנעתי).

אנחנו קיבלנו את הקמפר במתנה לפני מספר שנים, ומאז מחכים שיתקרב המועד בו הוא הופך לאספנות. במקרה, בימים אלו, כחצי שנה לפני שהמועד מגיע, הוא קיבל "צו פינוי" וצריך לעזוב את ביתו...

 

על השיפוץ- מה התכנית...

מנוע- מערכת ההזרקה תחזור, ובגדול. כל החלקים קיימים, לא כולם במצב טוב, אבל הכל קיים.

קמפר- מעט הנסיון בקמפינג (חודשיים בניו-זילנד בקמפר מאולתר), לימד אותנו שיש שינויים שצריך לעשות בדיגום המקורי- קצת נגרות, לא יותר. המקרר ייבנה מחדש בתוך המעטפת הקיימת (המקורי אף פעם לא היה ממש מוצלח), ומערכת החשמל תהפוך למערכת מודרנית, עם שני מצברים ומעגל הפרדה, עם מטען קבוע, ממיר ל220, נקודות טעינה ותחנת עגינה למחשב עם חיבור לסלולרי. עוד כל מיני פיצ'רים ייתווספו, אבל זה בהמשך. מערכת המים תעבור גם היא שידרוג עם משאבה נורמלית ומסננים- משהו שאז לא היה בשוק, אבל היום סטנדרטי לחלוטין. מהגז אני מתכוון להיפטר. לא צריך מערכת גז באוטו שנוסע- זה רק מקור לצרות, כירה ניידת תהיה מספקת בהחלט.

פחחות- יש שתי נקודות חלודה בכל האוטו. האחת במסגרת החלון, השניה במרזב, שתיהן שטחיות. יטופל. הצבע המקורי די מזעזע, אבל במצב מצויין, וכרגע אני לא מתכנן לשנות אותו.

ריפוד- ריפוד מחדש, בצבעים קצת יותר שמחים מהמשבצות החומות המקוריות.

שטח- בשביל זה אנחנו כאן. צמיגי שטח, אולי במידה טיפה יותר גדולה מהמקורית, אולי אולי נעלה לחישוק 15". ההחלטה תחכה לסוף. לוקרייט- אם אני אמצא נעילה משומשת- אני ארכיב. אני מחפש כבר מעל שנה ולא מוצא... הכוונה היא לרכב שיידע ליסוע בהרבה מאוד מדרכי הטיולים שלא דורשות יותר מהנעה אחורית ונעילה.

 

עוד דיגומים- מתקן אחורי לגלגל ספייר והייליפט, בנוסף לגלגל שעל האף. אולי נכין מתקון לג'ריקנים על הגגון שמעל הקבינה (לאספקת מים גרביטציונית כשאין ברז להתחבר אליו).

 

בסופו של דבר, אנחנו מתכננים לצאת עם הרכב לטיול באירופה, ולכן הוא נבנה לפי הסטנדרטים של אתרי הקמפינג באירופה, אפילו שזה נראה לא שימושי כשישנים בחניון לילה בנגב.

 

זמן- זה ייקח הרבה זמן. בינתיים הובלתי את הרכב למקום בו אני אעבוד עליו (המון תודה לדרור ברלי שגרר את הקוביה הירוקה החוצה מהחניון התת קרקעי עם הג'יפ), ולדעתי ייקח חצי שנה עד שהוא יותנע, ועוד שנה לפחות עד שנגמור את מעט העבודה שיש חוץ מזה. הסיבות, כרגיל, הן זמן (שאין, מה לעשות) וכסף (שגם אין, אבל כל פעם נכניס קצת לפרוייקט). אם עד סוף 2008 הוא יהיה מוכן למסע- אני אהיה מאוד שמח.

 

[עדכון]

 

הפלאגים נשלפו החוצה, במקומם הוכנסו כמה טיפות שמן לכל צילינדר. אחרי שעה-שעתיים, הרמתי את אחד הגלגלים האחוריים באוויר, הילוך רביעי, ובעזרת הגלגל, המנוע הסתובב. חלק כמו (טוב, אני אחסוך מכם את עולם הדימויים הלא לגמרי מהוגן שלי). בזה חשש אחד שלי הוזם- המנוע לא תפוס, ולא קרוב ללהיות תפוס, למרות 5-6 השנים בהן הוא לא הסתובב.

השלב הבא היה להחזיר את הפלאגים למקום, ולוודא שהסטרטר מסובב את המנוע (בלי להתניע בינתיים, הקויל מנותק- בשביל להימנע ממדורה שעשוייה להיווצר משילוב של צינורות דלק בני 30 שנה וניצוץ של השראה בין חוטי הצתה בני 30 שנה והגוף המתכתי- בעיה ידועה של פולקסוואגנים ישנים). מצבר חובר, עם פתיחת הסוויצ' המשאבת דלק החשמלית התחילה לעבוד (כן, מי שעשה את ההסבה לקרבורטורים לא החליף את המשאבה במכנית ללחץ נמוך, והשאיר את החשמלית שנותנת לחץ גבוה). עוד קליק קטן, והסטרטר מסובב את המנוע. אחרי כמה סיבובים הפסקנו, עם שלולית דלק שהולכת ונוצרת על הרצפה מתחת לפילטר הפלסטיק (פילטר מהסוג שהרבה כלי רכב נשרפים בגללו, במיוחד כאלה עם משאבת דלק של הזרקה שמזינה קרבורטורים בלי קו עודפים מתאים).

עכשיו אני יודע בוודאות שהמנוע מסתובב, ושהסטרטר מסובב אותו. אפשר להתחיל לפרק את הקרבורטורים.

 

[עוד עדכון]

 

...וממשיכים בנבכי מערכת ההזרקה.

ניקיתי ובדקתי את כל הרכיבים שמפורקים מהרכב, אחד אחד, בדיקה חשמלית ומכנית.

 

"רשימת מלאי"-

- מחשב - יש. (תקין? )

- מצערת- יש. מהסוג ה"טיפש" ללא חיישן מצב מצערת ("חיישן" אעלק. מיקרוסוויץ' פשוט, וגם אותו אין).

- בית פילטר אוויר- יש

- מד כמות אוויר- יש. נבדק ותקין (זה היה חשש גדול במיוחד)

- חיישן טמפ' ראש- יש, מורכב על המנוע, עוד לא נבדק.

- ממסר כפול- יש, מורכב ברכב, עוד לא נבדק, אבל לא קריטי, בסה"כ זוג ממסרים.

- משאבת דלק חשמלית- יש, עובדת, עושה נזילת דלק מהצינור שאחריה, וזה אומר שיש לחץ (גבוה מדי בשביל קרבורטורים, לא ברור למה השאירו אותה). icon_rolleyes.gif

- וסת לחץ דלק- אני עוד מחפש איפה הוא מוחבא.

- מזרקים- יש. במצב כללי לא טוב (גומיות יבשות בחוץ, אז מה יהיה בפנים? ובשני מזרקים הדיזה (פלסטיק) שרופה) אני מחפש חדשים, אם מישהו יודע איפה, ובמחיר סביר, בארץ- אני אשמח לרמז.

- "מזרק חמישי" שמזריק דלק למנוע קר- יש, הגוף סדוק ומתוקן עם קומבינה של פרופוקסי. אני שוקל לקנות חדש.

- מתג הפעלת התנעה במנוע קר (thermo time switch) - צריך לחפש איפה הוא מתחבא.

- ווסת אויר (כמו מנוע צעדים במנועים מודרניים)- יש. תקין.

- שסתום אוויר להאטה- יש.

- EGR - יש, מכני. יבוטל לאלתר (היה גורם לצרות במנועים הללו)

- סעפות יניקה- יש.

- צינורות חלוקת דלק למזרקים- יש, אחד שבור.

- צמת חשמל- יש (אנחת רווחה), ורוב הקונקטורים במצב טוב. יש על הצמה אילתורים וחיתוכים, תתוקן.

 

שורה תחתונה- המצב טוב משחשבתי, עדיין אני אצטרך להשלים חלקים שקשה למצוא בארץ (מזרקים), ועדיין אני לא יודע מה גרם להשבתת המערכת בזמנו עד כדי שריפת שני צילינדרים ואוברול.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

וואו אני כל כך מקנא (קנאה טובה, לא צרות עין). נראה כמו פרוייקט ממש כיפי ששכרו בצידו.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:beerchug:

 

אה' לא לשכוח העם חרמן לתמונות .

 

 

ששששבת ששששלום ובהצלחה.

בברכה אבי.

אסקורט MK1 בתהליך שיפוץ כאן

כל מידע על חלק למכירה\נטוש לאסקורט יתקבל בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מעט תמונות, מהשרשור ש"בזכותו" פתחתי את השרשור הזה...



 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1404803&postcount=288

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הייתי בחו"ל כמה שבועות (באנגליה) ושמעו לאן נקלעתי במקרה באחת השבתות...

נסעתי לטייל לכיוון מסלול המירוץ סנטה פוד. ידעתי שביום חמישי יתקיים שם גמר הFIA בדראג, והנחתי שיהיו שם כאלו שיתאמנו ויהיה מה לראות. בגדול, זה מסלול גדול ופשוט, הישורת שלו משמשת למיאוצים. באים, משלמים כמה לירות (מחיר עממי לגמרי) ונעמדים בתור ארוך שכולל מכוניות דראג מקצועיות לצד קורטינות וחיפושיות משופרות (וגם לזה נגיע), ואפילו מכונית סילון אחת. כל אחד בתורו נותן גז. ואז חוזר לעוד סיבוב. ועוד אחד. עד שנמאס, נשרף האוטו או נגמר היום- מה שבא קודם. זה יום מסלול "עממי", לא עולה הרבה ופתוח לכולם, בתנאי שעומדים בתנאים בסיסיים. אבל עזבו דראג... כשאני מתקרב למקום, אני קולט המון פולקסוואגנים ישנים באזור. מתברר שעל המדשאות של סנטה פוד מתקיים, היום בדיוק, מפגש יובל ה20 לVWAction. לא יאמן, בשביל חובב VW כמוני, זה כמו, כמו... כמו... שום דבר אחר, למען האמת. מאות VW ישנים - חיפושיות, באסים, גיה ופורשה - מכל הסוגים. מאות... אנשים קונים ומוכרים מבורג ועד רכב שלם, עיר אוהלים וקמפרים, כמויות אדירות של בירה, תחרות הרכב הכי נוצץ, תחרויות דראג לVW משופרים, מפלצות כביש מונמכות, תחרות במסלול בוץ לבאחה-באגז, מכוניות ראט חלודות ומוזנחות חיצונית אבל עם ג'אנטים 17" ומונמכות עד הפגושים... אפילו הקיוסק הוא שני באס 23 חלונות... המגוון מהמם, ואני, בלי מצלמה... טוב, קצת מביך אבל הלכתי לקיוסק וקניתי מצלמה חד פעמית, 24 תמונות שעוד לא פיתחתי ואולי יהיו באיכות שאני ארשה לעצמי להעלות לרשת...

חוץ מלהסתובב שיכור, גם עשיתי מחקר- ובין עשרות רבות של קמפרים הצלחתי להחליט מה התצורה המושלמת לריהוט הפנימי- ועכשיו אני יודע אילו שינויים יהיו אצלי. קניתי חלקים לאוטו- דברים קטנים אבל בכל זאת... מזרקים, אגב, אין להם באנגליה. קצת צחקו עלי, אבל לא נורא.

 

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

טיסת קונטיננטל שנחתה הערב מניו-יורק נשאה בחובה מזרקים משופצים שאפשר להשיג רק באמריקה. אני חייב לומר שהם נראים באיכות נמוכה יותר מהבוש המקוריים- אבל כנראה יעשו עבודה טובה, כי הם בסה"כ ממקום מוכר. עוד פריט אמריקאי ייחודי שהגיע במשלוח- בקליות לפנסים האדומים בצד, מאחור- פריט שלא קיים בטרנספורטרים האירופיים / ישראליים.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

חזרה לעבודה... ביום שישי הרכבתי "על יבש" את כל מערכת ההזרקה על השולחן. החלקים המלוכלכים במיוחד (שלא עשויים אלומיניום) נוקו במדיח.

צמת החשמל של המערכת עברה התעללות רבתי אי שם בשנות ה80, כנראה כשניסו לאתר תקלות. הבידוד הופשט מכל החוטים בנקודות מסויימות ובכמה מקומות פיספסו ונוצרו נתקים. הלחמנו את החוטים המנותקים, בידוד חדש, ובדקתי רציפות על כל החוטים. חוט אחד היה חסר, והושלם גם הוא.

בימים הקרובים אני אקנה צינורות גמישים, אייצר "חליל" חדש למזרקים של צד ימין (בספר כתוב שכל הצינורות הקשיחים מאלומיניום, בפועל הרוב מאלומיניום, אבל צינור המזרקים מנירוסטה), ואז אני מעריך שיידרש סופ"ש רצוף לפירוק הסעפות והקרבורטורים, והרכבת הסעפות וההזרקה. יש חשש אחד בלבד, כרגע- שהמחשב של ההזרקה לא תקין. למרבה הצער אין לי דרך טובה לבדוק את זה, ויהיה ניתן לבדוק רק כאשר כל המערכת תהיה מורכבת... icon_confused.gif: icon_confused.gif:

 

במקביל, בדקתי את מצבם של פריטי הנגרות בתוך האוטו. מתברר שיש לא מעט תיקונים קטנים לעשות- פינות פגועות, קנטים מתקלפים וכדומה. אני חושב לפרק את הארונות כיחידה אחת ולתקן מה שצריך מחוץ לאוטו. יש שינויים שאני רוצה לעשות לטובת הגדלת שדה הראיה של הנוסעים מאחור (צורה עדינה לומר שאני רוצה לחתוך תחיכה רצינית מאחד הארונות) וזו תהיה הזדמנות טובה.

 

עוד דבר שעובר לי בראש הוא הפיכת אחד מהחלונות הצדדיים ל"חלון ספארי" שנפתח כולו על ציר. אין מספיק אוורור לטעמי, כיוון ששני החלונות הקדמיים, ועוד חצי משני החלונות שמאחוריהם נפתחים, וזהו. מתגלגלים לי בראש רעיונות בעניין, אשמח לשמוע עצות.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בגירסאות מסויימות של הוסטפליות חלונות צד אמצעיים (מול הדלת הנגררת) שנראים כמו רפרפות תריס ונפתחים כך, אולי תוכל להשיג כזה חלון



דוגמא לחלון כזה :

http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=389540

וגם לדלת הנגררת:

http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=388691

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתגלגלים לי בראש רעיונות בעניין, אשמח לשמוע עצות.

 

אסף.

 

רוצה עצה?

תמכור לי עכשיו, לפני שאתה משקיע...

השירוקו נמכרה...עצוב, אבל נכון...

הגיע הזמן לעבוד על החיפושית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה עצה?

תמכור לי עכשיו, לפני שאתה משקיע...

 

אני אתן לך תמונה. חוץ מזה, אדום וירוק לא הולכים יחד בחניה...

 

סופ"ש של עבודה.

יום שישי-

צינור המזרקים הימני שהיה שבור- הזמנתי וקיבלתי חדש מ"טכנו-צינור". כמובן- לא באותה איכות כמו המקורי, אבל מספיק קרוב. קניתי גם 2 מטר צינור גמיש לדלק. בדרך גיליתי שאין להשיג בארץ הקודש צינור גמיש 7 מ"מ, וגם שאין להשיג בנדים עם קצוות עגולים (שלא פוצעים את הצינור). לכן קניתי צינור 5/16", ואני אשתמש בבנדים שירדו מהצינורות הישנים.

פחות משעה עבודה, וכל מערכת הדלק עברה מתא המנוע לארגז. התחלתי לבחון את המצב של מה שנשאר מורכב על הרכב- וכבר אני יודע שמחר צריך לקנות פילטר דלק חדש (במקום הפילטר צעצוע המורכב). גם המשאבה החשמלית לא מקורית, אבל יכול להיות שמתאימה. למרבה ההפתעה גיליתי שחיישן טמפ' הראש (שאומר למערכת ההזרקה כמה דלק להזריק) אינו מקורי. מדובר בחלק קריטי, ויכול להיות שזה היה המקור לבעיות, ולשריפת ראש שמאל כתוצאה מתערובת עשירה מדי, לפני 20 שנה. מחר, לפני ההרכבה, אני אבדוק את החיישן בשמן חם, ונראה אם ההתנגדויות שלו מתאימות למה שצריך. אם לא, אני ארכיב לצורך בדיקת שאר המערכת, ריאוסטט בתחום שצריך, ואזמין חיישן חדש.

 

 

שבת-

שבת עברה ברגשות מעורבים.

מצד אחד- כמעט כל מערכת ההזרקה מורכבת על המנוע, חוץ משני צינורות גמישים שנמצאים מתחת לאוטו, וכבר היה חשול מדי כדי להתקין או לבדוק (כדאי לבדוק נזילות לפני שמתניעים, כדי שהאוטו לא יישרף).

מצד שני- מצאתי מה היתה כנראה התקלה שגרמה למנוע ללכת- חיישן חום ראש לא מתאים. יש חיישן, ונעזוב את זה שהוא על ראש מס' 4 ולא על ראש מס' 3 כמו שכתוב כמעט בכל הספרים (שזה די מוזר, אבל שם החור שלו, אז ככה זה)- הוא לא החיישן המקורי, אפילו לא דומה, רק במקרה עם אותה הברגה. במערכת הזו, חיישן חום הראש הוא רכיב חשוב מאוד, ההתנגדות שלו יורדת עם העליה בטמפ', אבל היא לא מגיעה ל0. אם ההתנגדות של החיישן גבוהה מדי (או אם החיישן תקול וההתנגדות שלו היא אינסוף) המערכת חושבת שהמנוע קר יותר מה שהוא באמת, ומזריקה יותר מדי דלק ('יותר מדי' זה יותר מ'מעט יותר' שמוריד את טמפ' המנוע), יוצרת תערובת עשירה, עד שהמנוע נשרף.

להוציא את החיישן ה"תחליפי" היה סיוט, הפח שעוטף את המנוע לא איפשר גישה אליו עם כלים, ונאלצתי לפתוח אותו בכוח האצבעות, משך שעה, בערך, מילימטר אחרי מילימטר. מעניין לציין שמראש הוא לא היה מהודק חזק במיוחד- כנראה המכונאי שהרכיב אותו גם התקשה בגישה אליו.

החיישן המקורי עולה 20 דולר, אבל אני אנסה להשיג בארץ- למרות שאני פסימי, כי זה חיישן ייחודי למנועי קירור אוויר מוזרקים של פורשה ופולקסווגן משנתונים נבחרים. בינתיים, אני אדמה אותו עם שני נגדים- אחד למצב קר והשני למצב חם.

החדשות הרעות יותר- כשהידקתי את האומים על הגוז'ונים של סעפת היניקה השמאלית, עדיין בכוח היד, הרגשתי שהגוז'ון נעקר החוצה מהראש. כנראה המכונאי שעשה אוברול לפני 20 שנה "שכח" לספר שהוא טחן את ההברגה. בקיצור- עד שאני אכניס קינסרט או הליקויל, נקווה ששלושת הגוז'ונים האחרים של הסעפת יחזיקו אותה אטומה ובמקום.

פרט לזה, באופן מפתיע, לא הכל נכנס למקום בקלות. המזרקים של ראש שמאל דרשו לחיצה רצינית של הפח ההיקפי, למשל. אבל השורה התחתונה- יש על המנוע מערכת הזרקה, ואם תרצה השם בפעם הבאה שאני אעבוד על האוטו- הוא יניע, מוזרק, ויאפשר לי לנסות לאתר אם יש תקלות במערכת.

אגב, המערכת קומפקטית ואלגנטית הרבה יותר מהקרבורטורים הענקיים שהיו מורכבים קודם. מדהים לראות כמה תא המנוע פנוי עכשיו.

 

פרט לכך, שטפתי את הרכב, ועשיתי "סקר חלודות". נקודה קטנה, אבל מחייבת טיפול דחוף, נמצאת מתחת לחלון הקדמי, ונקודה נוספת, גם כן דורשת תיקון דחוף כי הצבע כבר מפוצץ- מתחת לדלת הנהג. עוד נקודות לטיפול מיידי הן מגש המצבר, חלודה קלה מאוד לרגלי הנהג, וכמה נקודות במרזב. סה"כ ממש מצויין בשביל רכב שנת 78...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...